Jump to content

Ulei cutie viteze Matiz


Recommended Posts

1. Uleiul recomandat pentru matiz este urmatorul 75w80 GL4! Din fabrica vine cu Total.

2. Eu am pus Elf Tranself NFP 75W-80 GL4+ produs tot de Total. Am cumparat 3 Litri si am pus cam 2,2 L, in carte scrie 2,1L (este bine sa se toarne pana da pe afara) Nu neglijati cei 100ml CONTEAZA!

Vechiul ulei avea cam 30.000 si era Total.

Link to comment

1. Uleiul recomandat pentru matiz este urmatorul 75w80 GL4! Din fabrica vine cu Total.

- producatorul recomanda 75w85 GL4;

- fabrica de la Craiova se lauda ca initializa cu Castrol.

Link to comment

Multumesc mult pt.raspunsuri TOLIN!

 

Sper sa nu par paranoic cu atatea intrebari dar e prima mea masina NOUA si vreau sa o intretin cat mai bine , sa o am cat mai mult.

 

APROPO CAND POSTASEM ACUM 2-3 LUNI DE zile ca mi-a intrat 2.7-3 l de ulei in cutie, il bagasem pe undeva prin fata (langa motor) printr-un surub, care evident era mai sus decat cel normal de umplere a cutiei (surub de 12)

 

Noroc cu topicul cu dimensiunea surubului 24. Am apucat sa merg ceva timp cu 2.7 l in cutie(2-3 luni) si sa stiti ca se simtea: in a 3-a avea un fel de suierat ciudat si intra putin mai greoi(probabil presiunea marita)

Link to comment

M-am bagat si eu sub Matizaur, am identificat busonul de golire, cu profil patrat, si cel de umplere, cel ce se desface cu cheia de 24, corectati-ma daca gresesc, am desfacut cel de umplere, si a curs ceva, s-a facut o baltuta sub masina,l si era pe drept, sa inteleg ca era prea mult? oricum il schimb zilele astea.

 

Am pus ulei Elf Tranself NFP 75W-80 GL4+, cam scump 45 lei/L(produs de Total).

 

nu e chiar asa scump, si eu am cumparat azi tot de ala, 28 ron litrul la magazin, pe net vad ca tot atat e.

Edited by argon
Link to comment

Eu am pus Tranself NFJ 75W-80 cu 30 de lei/litru. Au intrat aproximativ 2.2 litri.

Se pare ca Tranself NFP are indicele de vazcozitate mai mare, deci, ar fi mai bun. Asta e, merge bine si cu asta.

Link to comment

Mai vascos nu este mai bun. La Matiz iti trebuie mai putin vascos, iarna. Dupa ce s-a incalzit uleiul, nu mai are importanta. Asta observa oricare are un ulei nepotrivit in cutie.

Link to comment

Pentru ca cel 75w90 este considerabil mai vascos decat cel 75w85 si cum matizul are probleme din nastere cu sincroanele un ulei mai gros decat cel prevazut de producator nu-i face bine.

 

 

Dupa ce s-a incalzit uleiul, nu mai are importanta. Asta observa oricare are un ulei nepotrivit in cutie.

 

Deci cum e pana la urma? 75w80 si 75w90 e la fel de vascos la rece, si mai intreb odata, daca producatorul recomanda 75w85, de ce toti recomanda 75w80 si nu 75w90? de ce nu oricare dintre ele, ca marja la cald e identica, de ce in minus si nu in plus?

 

SIncer am luat 75w80 din motive financiare, 30 ron, vs 60 ron 75w90 cum am luat la Espero.

Edited by argon
Link to comment

75w90 este pentru alt tip de cutie. Uleiul la cutie nu este ca uleiul la motor, se pune uleiul specific constructiei. Cred ca este mai simplu sa se citeasca despre, decat sa se puna intrebari inutile.

Link to comment

Si 75w80 e pentru alt tip de cutie nici macar de Daewoo, am vrut sa pun ulei specific constructiei la Matiz, dar nu am gasit niciunde 75w85.

Edited by argon
Link to comment

Inca mi-e greu sa pricep de ce toata lumea se axeaza in alegerea unui ulei, fie el de cutie sau motor, dupa ideea "cu cat mai vascos cu atat e mai bun".

Din cate stiu eu, un 75w-90 este cam de 2 ori mai vascos decat un 75w-80 si este destinat cutiilor fara intretinere.

Edited by closchkutza
Link to comment

75w90 e la fel de vascos ca si 75w80 la rece, si cu 50% mai vascos la cald, nu cu 100% cum insinuezi, si oricum la cald nu sunt probleme la retrogradare. Dar nu conteaza cum e 75w90 fata de 75w80, ci fata de 75w85, ca doar asta recomanda producatorul, si e cu doar 25% mai vascos la cald.

Edited by argon
Link to comment

Cu 75w90 ai probleme iarna la shift. La 100'C, vascozitatile se invart in jurul valorilor 10/12/14 (80/85/90). Daewoo foloseste des ulei monograd SAE80 in cutiile sale. In plus,la Matiz se cere API GL-4, adica cu un anumit procent de aditivi anti-uzura.

Link to comment

In fine, ati avut dreptate, nu au ajuns 2 litri, au intrat vreo 2,2, nu mai tacane la schimbarea treptelor si nu mai agata a doua, uleiul scos la cum arata-adica ca cel de motor uzat, si dupa busoanele intacte, era cel din fabrica, desi pana la 62.000 cat are trebuia sa fie la al doilea schimb(10.000 si apoi din 40 in 40 de mii)

Edited by argon
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...