lucius_1982 Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 fftopic: S-au facut pana in mai 2008 si s-au vandut ce era pe stoc cam pana in iulie Link to comment
kicsiotto Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Nu ma ajuta nimeni??????????? Buna ziua! Am si eu o problema cu Matizu'. Am vazut ca curge uleiul din cutia de viteze, m-am uitat la cutie si am realizat ca dinspre partea de dreapta avea o gaura si era astupat cu ceva material pe care nu o cunosc. Masina asa am luat second-hand. Are cineva idee daca se poate schimba capacul ala pe fotografie sau partea aia care este vazuta pe poze. Vad niste suruburi, dar nu stiu daca se poate demonta si daca gasesc separat piesa aia. Oricum nici nu stiu cum sa cer de la dezmembrari piesa ala...a-si lua si nou piesa dar nu stiu cum. Daca cineva poate sa ma ajute atasez fotografii Multumesc pt. ajutor Link to comment
Cellist Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 (edited) Cellist! ca o curiozitate : Daewoo mai fabrica Matiz in 2008 ? Ce importanţă are? Cineva m-a întrebat *ce legătură are GM cu cutia Matizului?* Atunci şi eu întreb: ce legătură are Castrol, Valvoline, Aral, Agip, Mobil, etc. cu cutia Matizului? A specificat producătorul brandul? GM produce toată gama de consumabile, singura întrebare rămîne dacă GM 93165290-1940182 este într-adevăr un 75W-85 GL-4? Am spus că sunt nou pe forum, aşteptam ceva ajutor în postarea linkurilor, dar n-am primit. Ideea primită e ceea ce contează, restul puteţi şi voi căuta pe net, dacă deja stiţi unde se caută. Sau vreţi mură-n gură? http://www.fahrzeugo...gm-1-liter.html Edited June 22, 2010 by Cellist 1 Link to comment
Salex Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 fftopic: Am spus că sunt nou pe forum, aşteptam ceva ajutor în postarea linkurilor, dar n-am primit. Esti ferm convins in legatura cu ce ai afirmat mai sus ? Incearca sa intelegi ca pe forum toti sintem colegi si prieteni, vehementa si agresivitatea nu foloseste la nimic. Cu atit mai mult cu cit poti oferi informatii valoroase. 3 Link to comment
Cellist Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 (edited) Prima dată trebuie să ai încredere şi bună credinţă că noul venit are informaţii valoroase... Edited June 22, 2010 by EM!L Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Tot eşti nou pe forum, doar ce-ai citit Regulamentul (pct. 2.9) Link to comment
argon Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 (edited) Nu ma ajuta nimeni??????????? Buna ziua! Am si eu o problema cu Matizu'. Am vazut ca curge uleiul din cutia de viteze, m-am uitat la cutie si am realizat ca dinspre partea de dreapta avea o gaura si era astupat cu ceva material pe care nu o cunosc. Masina asa am luat second-hand. Are cineva idee daca se poate schimba capacul ala pe fotografie sau partea aia care este vazuta pe poze. Vad niste suruburi, dar nu stiu daca se poate demonta si daca gasesc separat piesa aia. Oricum nici nu stiu cum sa cer de la dezmembrari piesa ala...a-si lua si nou piesa dar nu stiu cum. Daca cineva poate sa ma ajute atasez fotografii Multumesc pt. ajutor De ce nu te ajuti singur? pune mana si desfa capacul ala, vezi cum e fisurat, si ori il carpesti cu autogenul cum trebuie ori il inloicuiesti, epoxy-ul ala oricum nu tine. In cel mai rau caz mergi la orice strungar si ti-l face dintr-o bucata de tabla de grosimea respectiva dupa model. Edited June 22, 2010 by argon 1 Link to comment
markus2007 Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Pentru Cellist : pur si simplu nu credeam ca se mai fabrica Matiz in 2008 , deci nu vad de ce te superi. Referitor la uleiul de cutie: parca tu spuneai ca cel nemtesc 75w-85 are culoare rosiatica. Ei bine, eu am schimbat uleiul la un an de la cumparare (masina noua) a Sparkului (deci masina fabricata sub tutele GM). Treaba este ca uleiul scurs din cutie era ALB-GALBUI usor tulbure . Deci marea nelamurire: daca GM pistoneaza pe toata lumea cu uleiul lor(intradevar ce ai aratat in poze se vinde in absolut toate service-urile GM, de ce in masinile noi nu este uleiul care te obliga sa-l cumperi si pentru care ti se refuza prelungirea garantiei in caz ca nu folosesti asa ceva ????? Deci : care este uleiul real care este folosit de producatorul auto la cutiile de viteze ? Unul GALBEN, altul ROSU ? 1 Link to comment
tolin Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Uleiul de prima incarcare este un ulei de sacrificiu, de rodaj. Majoritatea costructorilor procedeaza asa, motiv pentru care au specificatii diferite pentru prima incarcare si pentru service. Cunoasterea genereaza un paradox: cu cat acumulezi mai mult, cu atat cunosti mai putin. 1 Link to comment
Cellist Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Pentru Cellist : pur si simplu nu credeam ca se mai fabrica Matiz in 2008 , deci nu vad de ce te superi. Referitor la uleiul de cutie: parca tu spuneai ca cel nemtesc 75w-85 are culoare rosiatica. Ei bine, eu am schimbat uleiul la un an de la cumparare (masina noua) a Sparkului (deci masina fabricata sub tutele GM). Treaba este ca uleiul scurs din cutie era ALB-GALBUI usor tulbure . Deci marea nelamurire: daca GM pistoneaza pe toata lumea cu uleiul lor(intradevar ce ai aratat in poze se vinde in absolut toate service-urile GM, de ce in masinile noi nu este uleiul care te obliga sa-l cumperi si pentru care ti se refuza prelungirea garantiei in caz ca nu folosesti asa ceva ????? Deci : care este uleiul real care este folosit de producatorul auto la cutiile de viteze ? Unul GALBEN, altul ROSU ? Markus 2007, nu m-am supărat, pur şi simplu nu am înţeles ce legătură are întrebarea ta cu topicul nostru. Tolin are dreptate, uleiul din fabrică este un ulei de rodaj. Şeful unităţii de service mi-a spus, că e posibil chiar, că cutiile stau pe raft ani de zile, sunt fabricate cu mult înaintea asamblării maşinii, între timp apar însă uleiuri noi, deci nu te mira de diferenţa de culoare, care oricum nu are nici o relevanţă asupra compoziţiei. Dacă te uiţi pe pagina 20 la prima mea postare, am menţionat că şi la mine tot galben opac a ieşit, după miros în mod sigur mineral (de altfel am citit că pt. rodaj totdeauna se foloseşte ulei mineral). Noul ulei este semi-sintetic, deci avînd bază minerală e perfect miscibil cu uleiul mineral, sau rămăşiţele lui în cazul schimbării complete. Apropos, a te obliga să foloseşti uleiul fabricii în garanţie nu mai este legal în restul lumii, S.U.A. a scos o lege în acest sens, se cheamă *Magnusson-Moss Warranty Act*. Cellist 1 Link to comment
Cellist Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Ce importanţă are? Cineva m-a întrebat *ce legătură are GM cu cutia Matizului?* Atunci şi eu întreb: ce legătură are Castrol, Valvoline, Aral, Agip, Mobil, etc. cu cutia Matizului? A specificat producătorul brandul? GM produce toată gama de consumabile, singura întrebare rămîne dacă GM 93165290-1940182 este într-adevăr un 75W-85 GL-4? Am spus că sunt nou pe forum, aşteptam ceva ajutor în postarea linkurilor, dar n-am primit. Ideea primită e ceea ce contează, restul puteţi şi voi căuta pe net, dacă deja stiţi unde se caută. Sau vreţi mură-n gură? http://www.fahrzeugoel24.de/index.php/en/opel-gm/getriebeoel-opel-gm/getriebeol-gm-1-liter.html Link to comment
cristiangabi Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 (edited) Intervin cu cateva date: Pentru cutia de matiz, pentru a reduce uzura sincroanelor - principala "sursa de agatat", se recomanda ulei de cutie automata (ATF Mobil sau Valvoline) am vazut ca a mai recomandat cineva dar nu a fost luat in seama. "parerea mea": pentru o cutie folosita cum trebuie, nu conteaza foarte mult uleiul, dar daca vre-un "muschiulos" trage de ea si se uzeaza, se simte diferenta intre un ulei normal si un ulei care este conceput sa-si faca treaba in orice conditii. Am observat ca functioneaza la fel de bine cutia si cand este rece..si cand se incalzeste. (deci am mici probleme cu timoniera si cutia este cam imprecisa, intra bine in viteze) Edited July 19, 2010 by cristiangabi Link to comment
Cellist Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 cristiangabi, eşti aproape de adevăr, întrucât vâscozitatea ATF-ului este foarte asemănătoare cu cea a uleiului manual 75W-85, care a devenit un ulei de cutie aproape universal recomandat în Europa (nicăieri nu am văzut ATF-ul să fie recomandat pt. Matiz), însă uleiul de cutie manuală are alţi aditivi ca ATF-ul, deci eu cred că primul este mai folositor pt. sincroanele Matizului decât cel de-al doilea. Amândouă au mai nou culoarea roşie, deci trebuie verificat flaconul cu atenţie. Cât despre *agăţat*, şi eu cred că timoneria e problema, mai ales că la Matiz lucrează cu cabluri, care se mai întind, şi trebuiesc reglate. In altă ordine de idei, există totuşi o potrivire din fabrică a vâscozităţii uleiului de motor cu cea a uleiului de cutie, 5W-30 este la fel de gros (subţire) ca 75W-85, pt. randament maxim al motorului, deci contează foarte mult uleiul... Există pe net un program excelent, *Graph Your Oils* de Richard Widman, unde poţi introduce pe un grafic cele 2 uleiuri şi îţi dă curba de evoluţie în funcţie de temperatură. Curbele uleiurilor de care vorbim aproape se suprapun! - aşa au fost alese din fabrică. Cellist.http://widman.biz/English/Calculators/Graph.html Link to comment
Robert_MNW Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 (edited) Oare e chiar atat de important pentru unii sa isi impuna punctul de vedere, oricum niciodata nu credeam ca 'o sa aflu' atatea lucruri despre uleiul din cutia de viteze...cred ca si aici merge ce a spus colegu' pe topicul dedicat uleiul de motor...ii dau inca odata dreptate! Edited July 19, 2010 by Robert_MNW 1 Link to comment
Cellist Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Robert_MNW, dacă prin *unii* te referi la mine, să stii că ce am postat nu este punctul meu de vedere, ci al specialiştilor. Dacă asta te revoltă, nu mai citi nimic, nici măcar ce scrie manualul de utilizare, ca să nu afli prea mult... dar ştii ce a spus şi tovarăşul Lenin... învăţaţi, învăţaţi, învăţaţi! 1 Link to comment
argon Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Dupa schimb, foarte multumit de Elf 75w80, nu mai agata, schimba frumos, vom vedea la iarna. Link to comment
Cellist Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 La Elf diferenţa o vezi vara, nu iarna... 2 Link to comment
jorky1987 Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Imi explica si mie cineva pe unde se verifica nivelul de ulei din cutia de viteze?Masina are 70k si nu cred sa fi fost schimbat pana acum.Nu am probleme la cutie doar ca vreau sa verific. Link to comment
ghYtza Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Pe partea stanga a cutiei de viteze ai surubul(busonul) de umplere, se completeaza cu ulei pana cand da afara Link to comment
raven84 Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Cu singura mentiune ca la cutia de viteze de matiz de schimba si nu se completeaza. Link to comment
jorky1987 Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Pe partea stanga a cutiei de viteze ai surubul(busonul) de umplere, se completeaza cu ulei pana cand da afara ok,partea stanga.langa ce? Ca punct de reper am senzorul de mers inapoi de acolo in ce parte. Link to comment
ghYtza Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Aici o sa vezi: New Microsoft Word Document (2).doc Link to comment
tclau Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Ce e mai bun (pretul e cam acelasi ~28ron/l): Elf 75w80 GL 4+ sau Total Transmission BV 75w80 GL 4+ ? De unde iau "solutie de etansare" pentru buson ca nu gasesc nicaieri? Danke 1 Link to comment
tolin Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 - oricare; - in principiu, busonul n-are nevoie de 'solutie de etansare'. Link to comment
tclau Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Multumesc mult pentru raspunsul prompt. Manualul face referire la o solutie de etansare (la mine am vazut ca e ceva albastru). Daca am inteles bine, busonul e conic, deci nu e o problema daca nu pun solutie de etansare (asa ma gandisem, da' am zis sa intreb expertii). Tineti-mi pumnii ca urmeaza operatiunea. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now