adisoru Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Probabil nu am fost atent sau nu am inteles: DECI este corect modul de umplere al cutiei de viteze asa cum este prezentat in siteurile americane?(cu un furtun si palnie) 1 Link to comment
Viktor Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Tare complicata problema asta cu bagatu uleiului. Are asta vreo importanta cu ce-l bagi? Eu cred ca nu. Interesul e sa stii pe unde si cit sa bagi. 1 Link to comment
Cellist Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 (edited) Viktor, teoretic n-are importanţă, dar încearcă practic, acasă, cu maşina pe sol, şi ai să vezi că are importanţă! - Mai important cred eu este să laşi vechiul ulei să se scurgă destul. După ce nu mai curge în şuvoi, începe să picure. Primele picături sunt translucide, dar peste jumătate de oră să vezi! Sunt negre de mâlul adunat pe fundul cutiei, şi care de-abia atunci se urneşte. Asta este mizeria care în service niciodată nu se aşteaptă să iasă, şi îţi contaminează noul ulei. Am urmărit mâlul ieşind, ştiu ce spun, credeţi-mă. Iar în momentul reumplerii (expresia asta am omis dăţile trecute), cutia şi uleiul nou trebuie să fie la _t e m p e r a t u r a_ a m b i a n t ă. Edited July 27, 2010 by Cellist 3 Link to comment
tolin Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 (edited) Daca schimbi la timp si cu ulei bun, nu exista mal pe fundul cutiei, niciodata, iar daca cumperi o masina SH, prima grija este sa-i schimbi mp3-ul si sa-i pui folie. Asa am citit eu pe forumurile de pasionati. In privinta temperaturii la care se face schimbul, scrie in manualele de service (pag.644, in cazul Matizului). Edited July 27, 2010 by tolin 4 Link to comment
Cellist Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 (edited) Atunci eu ce am curăţat după nici 5000 km de pe magnetul buşonului de golire? Ai făcut tu vreodată treaba cu mânuţele tale, ca să vezi ce am văzut eu? Iar temperatura de schimb am explicat odată că ai înţeles-o greşit. Verificarea se face cu cutia răcită să poţi ţine degetul pe ea, aşa scrie în Manualul de Utilizare, pag. 7-12, şi la sfârşitul schimbului tot verificare faci, aşa te convingi că ai umplut bine. Edited July 27, 2010 by Cellist 2 Link to comment
tolin Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 (edited) Cureti span, ca-i magnetizat busonul. Altfel, nu toata lumea trebuie sa treaca prin experientele tale pentru ca nu toata lumea iti urmeaza sfaturile de amator. Daca ai fi fost la un profesionist, unul care traieste din treaba aceasta, ai fi observat ca acela nu goleste, niciodata, bidonul de ulei, lasa, intotdeauna, ceva pe fundul lui. Dar, probabil, asta nu scria pe forumurilor pasionatilor de schimbul de ulei. PS Degetele se tin in manusele, cand schimbi lichide cu ele. Nu trebuie sa bagi deshtu in nicio gaoaza, cand uleiul da pe afara, sigur este la nivel. Edited July 27, 2010 by tolin 4 Link to comment
Cellist Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) Nu eşti atent. Pe pagina 7-12 scrie aşa: *Verificaţi nivelul uleiului când motorul este oprit, vehiculul este situat pe un plan orizontal, iar temperatura cutiei este de ajuns de rece astfel încât să puteţi ţine degetele pe carcasă*. Nu vorbeşte de mănuşi, e clar că e vorba de mâna goală. Nu înţeleg de ce vorbeşti de bidon, mâlul nu este pe fundul bidonului, se formează în timpul funcţionării, se depune pe fundul carcasei şi conţine într-adevăr pilitură de metal, dacă asta înţelegi prin span. Cei care trăiesc din asta, nu întotdeauna sunt *profesionişti*, de aia suferă clientul, iar eu cred că am dovedit până acum destul că nu sunt chiar un amator, şi mă pasionează maşina, nu mp3-ul. Nu ştiu ce este mânia asta la tine, o fi invidia? Cam de câte ori vrei să te mai faci de râs? PS. Buşonul nu este *magnetizat*, ci are încorporat un magnet, ca să ne exprimăm clar. Nu am spus niciodată că la verificare se bagă degetul în gaură! Edited July 28, 2010 by Cellist 4 Link to comment
Viktor Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 ... teoretic n-are importanţă... Pai eu nu asta spuneam? Nici practic n-are importanta cum - cu ce bagi uleiul in cutie. Adevarul e ca si eu sint circiumar, tot cu pilnie si un capat de furtun bag uleiul in cutie. Daca as face un schimb de ulei lunar, intr-adevar se merita sa-mi cumpar sau sa-mi fac o pompa, dar asa ... o data la N - ani, o fac pe circiumarul si gata. 2 Link to comment
Cellist Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) Din punctul de vedere al rezultatului nu are importanţă, faci cum este mai comod pentru tine. La service normal că se face prin metoda rapidă, ei trebuie să facă de mai multe ori zilnic, şi nu au timp să facă altfel. Dar am încercat să arăt avantajele metodei cu pâlnia. Bine ai venit la clubul cârciumarilor! Edited July 28, 2010 by Cellist 1 Link to comment
EM!L Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Mai important cred eu este să laşi vechiul ulei să se scurgă destul. Eu n-aş lăsa aşa mult timp. Se umple cutia cu aer, pe măsură ce se scurge cel "contaminat" şi-apoi.. fentează nivelul. 3 Link to comment
Cellist Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) Umplerea cutiei cu aer n-am spus-o eu, eu ziceam să nu intre aer în ulei. Nu e nevoie să-mi întorci cuvintele pe dos. De câte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul? Edited July 28, 2010 by Cellist 3 Link to comment
EM!L Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 am folosit un tub de plastic şi pâlnie şi nu am vrut să las prea mult aer să intre Ah, deci e diferenţă între aerul care intră în cutia de viteze pe măsură ce uleiul vechi se scurge şi cel căruia îi "restricţionezi" accesul în momentul în care introduci uleiul nou. Cel mai nasol, probabil, e când cele 2 aere se combină. 2 Link to comment
Cellist Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) Cred că ce ai spus acum nici tu n-o înţelegi. Era vorba de bulele de aer care se formează numai cînd uleiul este turnat, şi care pot ridica nivelul uleiului, rezultând în citire incorectă. Bulele sunt mici, nu le vezi cu ochiul liber, dar în 2,1 L sunt destule ca să schimbe nivelul. De aceea turnând în rafale e mai rău, dar încă un motiv pentru ca să nu se facă nimic în grabă. De căte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul? Edited July 28, 2010 by Cellist 2 Link to comment
EM!L Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Acum o lună jumate mi-am schimbat uleiul de cutie. Dă-mi voie să te întreb şi pe tine: de câte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul de cutie şi cel de motor? De câte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul de cutie, sau cel de motor? De câte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul? De căte ori ţi-ai schimbat tu singur uleiul? Văd că repeţi obsesiv întrebarea asta. Ţi s-a răspuns deja la ea... Doar, un naiv crede ca este ca la popice, experienta vine cu numarul de incercari. .. la fel cum ţi s-a mai explicat că nu e niciun titlu de glorie din faptul că ai schimbat singur uleiul din CV, şi mulţi de aici au făcut operaţii mult mai complexe decât un rahat de schimb de ulei. Dacă te roade chiar aşa tare curiozitatea funcţia Search îţi stă la dispoziţie. Data viitoare când mai torni uleiul ca berea încearcă să pui niţică sare, sparge bulele garantat. 5 Link to comment
zeneseu Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 ... Bulele sunt mici, nu le vezi cu ochiul liber, dar în 2,1 L sunt destule ca să schimbe nivelul. ... Da' altceva se vede cu ochiul liber in cutie? 2 Link to comment
argon Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) OMG, daca stiam ca e asa inginerie sa schimbi uleiul, nu-l schimbam singur in 10 minute in fata garajului si mergeam naibii la un institut de fizica atomica. Edited July 28, 2010 by argon 1 Link to comment
Cellist Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) Si eu am făcut lucrări mai mari pe maşină, de fapt în afară de repararea generală a motorului, toate celelalte, dar am vrut să rămân pe topic. Important e dacă ai făcut tu, nu te acoperi cu alţii. Am spus că nu mai stau de vorbă cu cei care vorbesc în vânt, şi deoarece nu îndrăzneşti să-mi răspunzi la întrerbare, nu mai am ce discuta cu tine. OMG, daca stiam ca e asa inginerie sa schimbi uleiul, nu-l schimbam singur in 10 minute in fata garajului si mergeam naibii la un institut de fizica atomica. Numai dacă vroiai să devii şi astronaut. Citeşte cum se practică în alte ţări, şi cum priveşte automobilistul de rând problemele astea acolo. Eu am citit! Edited July 28, 2010 by Cellist 4 Link to comment
EM!L Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 (edited) NU intelegi ceva: nu moare nimeni daca nu mai stai tu de vorba cu el. Altfel, de la unul care citeşte forumuri străine mă aşteptam să dea un click pe linkul din postul meu anterior. P.S. De bun simţ e să apeşi "preview post" înainte să postezi. De câteva ori mi s-a întâmplat să îţi răspund la ceva şi să mă trezesc că ţi-ai modificat aproape în întregime postul. Edited July 28, 2010 by EM!L 3 Link to comment
tolin Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Nu eşti atent. Pe pagina 7-12 scrie aşa: *Verificaţi nivelul uleiului când motorul este oprit, vehiculul este situat pe un plan orizontal, iar temperatura cutiei este de ajuns de rece astfel încât să puteţi ţine degetele pe carcasă*... Daca tu esti atent, atunci de ce mai verifici ce ai facut? Sfatul acela este pentru cei ca tine, care nu stiu sa se protejeze, cei care cred ca produsele petroliere se obtin din miere de albine. Altfel, inca n-ai inteles, dupa atatea postari care au transformat topicul in caterinca (vorba unui moderator), ca umplerea si verificarea sunt operatiuni separate care se executa independent una de alta. Dupa ce ai umplut de-a dat uleiul pe afara, n-ai ce sa mai verifici, decat daca ai perfuzii in cap si nu esti stapan pe ce faci. In rest, pentru orice om normal, un schimb de ulei este o experienta exhaustiva, nu-i nevoie s-o repeti. Metoda pe care o folosesti spune clar cat de pretios este timpul la tine. Concluzia este intarita si de pierderea de vreme pe site-urile pasionatilor de inlocuit uleiul prin motoare, unde scriu toti cei cu o copilarie nefericita pentru ca nu i-a invatat tatal lor, la vremea acumularilor, cum se schimba uleiul. Daca ai fi schimbat uleiul de la 12 ani, n-ai mai cauta orgasm in asta dupa ce ai suficiente cunostinte de-a face altceva. 4 Link to comment
Cellist Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 http://www.golfmkv.net/blog/archives/7# 2 Link to comment
Salex Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Bulele sunt mici, nu le vezi cu ochiul liber, dar în 2,1 L sunt destule ca să schimbe nivelul. Da-o incolo, asta-i bascalie ! Cum poate o entitate cu un volum neglijabil sa iti schimbe considerabil volumul lichidului in care este scufundata ??? Si, in alta ordine de idei, CV n-are nimic in comun cu micromecanica, o sa mearga la fel de bine si cu 2,05 litri de ulei. 3 Link to comment
Cellist Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Asta vă intrigă aşa tare, ce am spus referitor la bule? Pe asta trebuie călărit atâta, că nu mai contează nimic altceva ce am spus? Mai bine explică-mi altceva, Salex: Ratingurile aici merg pe bază de simpatii/antipatii, care după vorbele tale trebuiesc puse la o parte? 4 Link to comment
tolin Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Asta vă intrigă aşa tare, ce am spus referitor la bule? Pe noi nu, am catalogat-o din prima: precautiuni inutile. Si nici cum te chinui tu sa introduci ulei in cutie nu ma intereseaza. Eu am spus ca, exista si metode ale "ingeniosului", nu numai cele ale "muncitorului" pentru ca unul pus in situatia aceasta pentru prima oara sa aiba de ales. De cateva zile postezi in draci pentru a promova cea mai anevoioasa si cea mai consumatoare de timp metoda. Argumentul ca o practica si altii, de pe alte meleaguri, care mai au timp sa faca si poze, nu spune decat ca, asa cum americanii au falitii lor, englejii au falitii lor, nemtii au falitii lor, tot asa avem si noi falitii nostri. Asta o stiam de la Caragiale, nimic nou. 3 Link to comment
Cellist Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Si când te gândeşti că tot faliţii ăştia au fabricat şi maşina ta... 3 Link to comment
Mircea Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Omule, tu nu stii cand sa te opresti? Gata ajunge, uite daca vrei asa iti zic eu ca esti cel mai mare specialist in schimbatul uleiului din cutia de matiz, sfaturile tale sunt de o importanta colosala pentru forum si utilizatorii lui, iti multumim, numai inceteaza o data! De 3 zile o tii langa cu schimbatul uleiului din cutie de parca metoda ta ar fi infailibila si noi astialaltii suntem tampiti si nu pricepem! Gata, ajunge! 3 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now