Jump to content

Ulei cutie viteze Matiz


Recommended Posts

  • 3 months later...

:thumbl: am schimbat uleiul la cutie si am bagat elf nfj 75w80 gl4+ ,cost 78ron 3 litri ulei + 20 ron manopera .e o diferenta fata de valvoline 75w90 pe care l-am avut in sensul ca merge mai usor cutia mai ales in treapta a2a unde la mine intra sau retrograda mai greu.

in ultimul timp agata cam in toate treptele de viteza.

Link to comment

De ce nu bagi 75W85 (GL4) cum scrie in manual ???

 

matiz_ulei_cv.jpg

 

 

pentru ca se gaseste greu acel ulei de origine,e cam scump 50/60ron/l ,iar provenienta e necunoscuta.

 

mai bine asta ca e cunoscut si parautilizat de posesorii de matiz.

Link to comment

La Matiz merge foarte bine atat 75w85 GL4, cat si 75w80 GL4. Ultimul se gaseste mai usor, orice magazin de piese auto are asa ceva. Mai este o alternativa care e si mai usor de gasit, Dexron 2 ( ATF ), pe care unii au incercat-o si au rezultate bune. Daca ne uitam pe fisele tehnice, Dexron 2 e un pic mai subtire decat 75w80, deci nu vad de ce nu ar merge in cutia de Matiz.

Edited by korydon
Link to comment

Experientele se fac pe contul propriu. A, evident, si pe banii proprii :) . In afara de viscozitate, conteaza si destinatia uleiului respectiv. Mai precis, conteaza tipul frecarilor. Exista destula documentatie pe Net in acest sens.

Link to comment

Ti-as ramane indatorat daca ai baga un link aici, ca eu mi-s mai gutuie si nu gasesc.

 

Daca vrei ulei de cutie 75W85 GL-4 te duci la orice reprezentanta Opel si ceri ulei cu codul 93165290 costa aproximativ 39 ron/l

Link to comment

Mai precis, conteaza tipul frecarilor.

 

Bun, deci cutia de Matiz e proiectata pentru 75w85. Intreb fara nici o intentie de a supara pe cineva : de ce producatorul recomanda ( asa este in manualul masinii mele ) ulei Daewoo 75w80 gl 4 ?

Link to comment

producatorul recomanda ( asa este in manualul masinii mele ) ulei Daewoo 75w80 gl 4 ?

Eu nu am vazut asa. Am vazut in manualul vechi SAE 75W-85 (GL-4), dupa care la Spark : SAE 75W-85W (ca sa fie clar-?). Probabil GL-4 era uleiul de top la vremea aia, dupa care limitarea asta a fost ridicata. GL-5 nu este daunator acestei cutii.

Link to comment

@ korydon: impresia mea este ca nu ai inteles ce ti-am spus, te-ai legat tot (si numai) de viscozitate :)

 

GL-4 and GL-5 are standards set by the American Petroleum Institute for gear oils. GL-4 are intended for axles with spiral bevel and hypoid gears operating under moderate to severe conditions of speeds and loads. They are also suitable for sychronized manual transmissions when MT-1 gear oils are NOT recommended. GL-4 should be used in limited-slip differentials. The GL-4 generally indicates "Limited Slip" properties in the gear oil; sometimes abbreviated as LS.

 

GL-5 is indicated for high-speed/shock loads and low-speed/high-torque conditions. GL-5 also has multi-purpose or mild EP (extreme) properties too. GL-5 is often seen with the MT-1 designation too.

 

MT-1 indicates lubricants intended for NON-sychronized manual transmissions. MT-1 indicates the additional additives necessary to protect against thermal degradation, component wear and oil-seal deterioration which are not requirements by GL-4 or GL-5 approval.

GL-5 is not the latest and greatest improvement over GL-4; unlike oil classifications where higher classification numbers mean tougher standards and backward compatiblity. It is important to know what type of gears you are lubricating, their applications and follow the manufacturer's recommendations! More information can be found at www.api.org.

Link to comment

Salex, am inteles la ce te-ai referit, curiozitatea mea era in legatura cu vascozitatea. Pana la urma cred ca au fost cauze comerciale, Daewoo ( din cate stiu ) nu a imbuteliat 75w85 si de aceea a recomandat 75w80.

@tomis: voi scana manualul masinii mele ( 2001 ) si iti voi arata ce recomanda Daewoo pentru cutia Matiz-ului.

Link to comment

Pana la urma cred ca au fost cauze comerciale...

Foarte plauzibil :) . Daca vorbim de aceeasi cutie si masina fiind comercializata in aceeasi tara (in care, evident, temperaturile nu s-au modificat seminificativ in decursul a citiva ani), firesc ar fi fost sa nu difere. Nu stiu, insa, daca nu cumva a fost vorba cu CV diferite :-?

Link to comment

Nu stiu, insa, daca nu cumva a fost vorba cu CV diferite./>

 

Nici vorba, pentru aceeasi cutie se recomanda doua tipuri de ulei. In afara de ratiuni pur comerciale nu gasesc alte explicatii pentru recomandarea Daewoo.Vad ca nu pot sa atasez de aici scan-ul paginii din manualul meu, o sa incerc de acasa.

Edited by korydon
Link to comment

@ korydon: Toata discutia a plecat de la GL 4 (cu 80 sau 85 in coada) vs. Dexron !

Daca ne uitam pe fisele tehnice, Dexron 2 e un pic mai subtire decat 75w80, deci nu vad de ce nu ar merge in cutia de Matiz.

Uleiul tip dexron II este doar pentru cutii automate si pentru servodirectie. Nu e bun pentru cutia de matiz!

 

Am dat-o in 80 vs. 85

Intreb fara nici o intentie de a supara pe cineva : de ce producatorul recomanda ( asa este in manualul masinii mele ) ulei Daewoo 75w80 gl 4 ?

 

Iar acum, din imaginea pusa de tine, vad ca in manualul tau se recomanda 85 si 80 !!! Ideea este ingrozitor de simpla, cutia ta va fi in perfecta siguranta atit cu 75w80 cit si cu 75w85 GL4 insa nu cred ca e cazul sa faci experimente cu Dexron :) .

Edited by Salex
Link to comment

@Salex: Da, asa este, discutia a plecat de la ideea de a putea folosi atat ulei de cutie manuala cat si ulei pentru cutie automanta. Plecand de la ideea "uleiul mai subtire e mai bun " am zis ca merge si dexron 2 , care este un pic mai subtire decat 75w80. Sincer, acum, in cutie am 75w80 si nu am ce sa ii reprosez, tot pe 75w80 voi merge in continuare, nu fac experimente pe masina mea, multumesc pentru sfat.

Link to comment
  • 1 month later...

Am schimbat si eu azi, la 46000 km, uleiul de transmisie. Am pus Valvoline 75W80.

Deocamdata nu pot sa spun daca s-a schimbat ceva in bine, oricum nici inainte n-am avut probleme cu schimbatul vitezelor.

 

Mi se pare totusi ciudata cantitatea enorma de particule metalice adunate pe busonul de golire (care este magnetic).

Dupa ce am scos busonul, un strat de 4-5 mm de pilitura a ramas pe capul si partea filetata a acestuia.

Afurisitul ala de magnet e atat de puternic incat mi-a luat un sfert de ora sa indepartez mizeria de pe el.

 

Uleiul in schimb arata bine. Nu stiu ce era, dar dupa miros parea sa fi fost mineral.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...