hepea Posted December 5, 2011 Share Posted December 5, 2011 Cine e interesat de ulei 75W85 sa se uite pe Bursa Link to comment
mitosu Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 am schimbat uleiul la cutie si am bagat elf nfj 75w80 gl4+ ,cost 78ron 3 litri ulei + 20 ron manopera .e o diferenta fata de valvoline 75w90 pe care l-am avut in sensul ca merge mai usor cutia mai ales in treapta a2a unde la mine intra sau retrograda mai greu. in ultimul timp agata cam in toate treptele de viteza. Link to comment
adrian_r5 Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 am bagat elf nfj 75w80 gl4+ 75w90 pe care l-am De ce nu bagi 75W85 (GL4) cum scrie in manual ??? Link to comment
trebor271074 Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Pe care sa il cumpere de unde? Eu am cautat de am innebunit asa ceva si tot nu gasesc. Link to comment
mitosu Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 De ce nu bagi 75W85 (GL4) cum scrie in manual ??? pentru ca se gaseste greu acel ulei de origine,e cam scump 50/60ron/l ,iar provenienta e necunoscuta. mai bine asta ca e cunoscut si parautilizat de posesorii de matiz. Link to comment
trebor271074 Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Cine e interesat de ulei 75W85 sa se uite pe Bursa Ti-as ramane indatorat daca ai baga un link aici, ca eu mi-s mai gutuie si nu gasesc. Link to comment
iuliu m. Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=140&pcid=7 http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=140&pcid=7 http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=140&pcid=7 Bafta! Link to comment
trebor271074 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Ceva care sa functioneze in Romania si sa livreze in Romania, nu stii? Link to comment
korydon Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 (edited) La Matiz merge foarte bine atat 75w85 GL4, cat si 75w80 GL4. Ultimul se gaseste mai usor, orice magazin de piese auto are asa ceva. Mai este o alternativa care e si mai usor de gasit, Dexron 2 ( ATF ), pe care unii au incercat-o si au rezultate bune. Daca ne uitam pe fisele tehnice, Dexron 2 e un pic mai subtire decat 75w80, deci nu vad de ce nu ar merge in cutia de Matiz. Edited March 15, 2012 by korydon Link to comment
Celtic Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Uleiul tip dexron II este doar pentru cutii automate si pentru servodirectie. Nu e bun pentru cutia de matiz! Link to comment
tomis Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 E un ulei ceva mai subtire. E echivalent cu circulatul cu ulei degradat. Pe NET am citit ca se poate folosi totusi, daca nu forjezi si nu incarci masina. Link to comment
korydon Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Nu e bun pentru cutia de matiz! Bun, atunci de ce merge bine si 75w80 cand trebuie 75w85 ? Stiu pe cineva care merge fara probleme cu uleiul asta si nu are nici o problema. Link to comment
Salex Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Experientele se fac pe contul propriu. A, evident, si pe banii proprii . In afara de viscozitate, conteaza si destinatia uleiului respectiv. Mai precis, conteaza tipul frecarilor. Exista destula documentatie pe Net in acest sens. Link to comment
mr_x4you Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Ti-as ramane indatorat daca ai baga un link aici, ca eu mi-s mai gutuie si nu gasesc. Daca vrei ulei de cutie 75W85 GL-4 te duci la orice reprezentanta Opel si ceri ulei cu codul 93165290 costa aproximativ 39 ron/l Link to comment
korydon Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Mai precis, conteaza tipul frecarilor. Bun, deci cutia de Matiz e proiectata pentru 75w85. Intreb fara nici o intentie de a supara pe cineva : de ce producatorul recomanda ( asa este in manualul masinii mele ) ulei Daewoo 75w80 gl 4 ? Link to comment
tomis Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 producatorul recomanda ( asa este in manualul masinii mele ) ulei Daewoo 75w80 gl 4 ? Eu nu am vazut asa. Am vazut in manualul vechi SAE 75W-85 (GL-4), dupa care la Spark : SAE 75W-85W (ca sa fie clar-?). Probabil GL-4 era uleiul de top la vremea aia, dupa care limitarea asta a fost ridicata. GL-5 nu este daunator acestei cutii. Link to comment
Salex Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 @ korydon: impresia mea este ca nu ai inteles ce ti-am spus, te-ai legat tot (si numai) de viscozitate GL-4 and GL-5 are standards set by the American Petroleum Institute for gear oils. GL-4 are intended for axles with spiral bevel and hypoid gears operating under moderate to severe conditions of speeds and loads. They are also suitable for sychronized manual transmissions when MT-1 gear oils are NOT recommended. GL-4 should be used in limited-slip differentials. The GL-4 generally indicates "Limited Slip" properties in the gear oil; sometimes abbreviated as LS. GL-5 is indicated for high-speed/shock loads and low-speed/high-torque conditions. GL-5 also has multi-purpose or mild EP (extreme) properties too. GL-5 is often seen with the MT-1 designation too. MT-1 indicates lubricants intended for NON-sychronized manual transmissions. MT-1 indicates the additional additives necessary to protect against thermal degradation, component wear and oil-seal deterioration which are not requirements by GL-4 or GL-5 approval. GL-5 is not the latest and greatest improvement over GL-4; unlike oil classifications where higher classification numbers mean tougher standards and backward compatiblity. It is important to know what type of gears you are lubricating, their applications and follow the manufacturer's recommendations! More information can be found at www.api.org. Link to comment
korydon Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Salex, am inteles la ce te-ai referit, curiozitatea mea era in legatura cu vascozitatea. Pana la urma cred ca au fost cauze comerciale, Daewoo ( din cate stiu ) nu a imbuteliat 75w85 si de aceea a recomandat 75w80. @tomis: voi scana manualul masinii mele ( 2001 ) si iti voi arata ce recomanda Daewoo pentru cutia Matiz-ului. Link to comment
Salex Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Pana la urma cred ca au fost cauze comerciale... Foarte plauzibil . Daca vorbim de aceeasi cutie si masina fiind comercializata in aceeasi tara (in care, evident, temperaturile nu s-au modificat seminificativ in decursul a citiva ani), firesc ar fi fost sa nu difere. Nu stiu, insa, daca nu cumva a fost vorba cu CV diferite Link to comment
korydon Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 (edited) Nu stiu, insa, daca nu cumva a fost vorba cu CV diferite./> Nici vorba, pentru aceeasi cutie se recomanda doua tipuri de ulei. In afara de ratiuni pur comerciale nu gasesc alte explicatii pentru recomandarea Daewoo.Vad ca nu pot sa atasez de aici scan-ul paginii din manualul meu, o sa incerc de acasa. Edited March 22, 2012 by korydon Link to comment
catalinsafety Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 in germania pentru daewoo matiz, matiz 2 sau matizul cu haine noi (spark) se recomanda asa: GEAR GL3+ SAE 75W80 si GEAR GL4+ 75W90 Link to comment
Salex Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 (edited) @ korydon: Toata discutia a plecat de la GL 4 (cu 80 sau 85 in coada) vs. Dexron ! Daca ne uitam pe fisele tehnice, Dexron 2 e un pic mai subtire decat 75w80, deci nu vad de ce nu ar merge in cutia de Matiz. Uleiul tip dexron II este doar pentru cutii automate si pentru servodirectie. Nu e bun pentru cutia de matiz! Am dat-o in 80 vs. 85 Intreb fara nici o intentie de a supara pe cineva : de ce producatorul recomanda ( asa este in manualul masinii mele ) ulei Daewoo 75w80 gl 4 ? Iar acum, din imaginea pusa de tine, vad ca in manualul tau se recomanda 85 si 80 !!! Ideea este ingrozitor de simpla, cutia ta va fi in perfecta siguranta atit cu 75w80 cit si cu 75w85 GL4 insa nu cred ca e cazul sa faci experimente cu Dexron . Edited March 22, 2012 by Salex Link to comment
korydon Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 @Salex: Da, asa este, discutia a plecat de la ideea de a putea folosi atat ulei de cutie manuala cat si ulei pentru cutie automanta. Plecand de la ideea "uleiul mai subtire e mai bun " am zis ca merge si dexron 2 , care este un pic mai subtire decat 75w80. Sincer, acum, in cutie am 75w80 si nu am ce sa ii reprosez, tot pe 75w80 voi merge in continuare, nu fac experimente pe masina mea, multumesc pentru sfat. Link to comment
_escu Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Am schimbat si eu azi, la 46000 km, uleiul de transmisie. Am pus Valvoline 75W80. Deocamdata nu pot sa spun daca s-a schimbat ceva in bine, oricum nici inainte n-am avut probleme cu schimbatul vitezelor. Mi se pare totusi ciudata cantitatea enorma de particule metalice adunate pe busonul de golire (care este magnetic). Dupa ce am scos busonul, un strat de 4-5 mm de pilitura a ramas pe capul si partea filetata a acestuia. Afurisitul ala de magnet e atat de puternic incat mi-a luat un sfert de ora sa indepartez mizeria de pe el. Uleiul in schimb arata bine. Nu stiu ce era, dar dupa miros parea sa fi fost mineral. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now