Zmeul cel rau Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Si eu ma agit in trafic dar nu pot zice ca am masina mica. Matizul e scurt, daca vreau sa schhimb repede banda, accelerez nitel, semnal scurt... si m-am bagat!Cu SantaFe-ul trebuie sa ma uit de doua trei ori in oglinda sa vad daca am loc fara sa-l acrosez pe cel din lateral si de cele mai multe ori stau la bunavointa respectivului, daca vrea sa ma lase. Cu Santa Fe-ul raman de multe ori blocat in trafic. Cu Matizul foarte rar. Asta nu inseamna decat ca in SantaFe nu ai vizibilitate buna, nu ca e improprie orasului. Intr-un SUV ma gandesc ca poti sa vezi mult mai departe si sa bati si peste Loganuri si Matiji. Link to comment
Yeti Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Toata discutia de aici imi aminteste de un banc (sec): Intrebare: "De ce se linge cainele pe ...undeva...?" Raspuns: "Pentru ca poate!" Asta este si cu masinile mici, se agita pentru ca pot. Masinile mari nu sunt neaparat mai linistite. Sina de tramvai si/sau contrasensul sunt de obicei ale lor. Link to comment
laurentziu83 Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Si eu ma agit in trafic dar nu pot zice ca am masina mica.Asta nu inseamna decat ca in SantaFe nu ai vizibilitate buna, nu ca e improprie orasului. Intr-un SUV ma gandesc ca poti sa vezi mult mai departe si sa bati si peste Loganuri si Matiji. Si degeaba, daca ai o masina lata, cu care nu poti sa te strecori. Eu simt diferenta de la Clio la Matiz, desi e doar o clasa diferenta. La matiz, mai am un avantaj: garda la sol mai mare decat la Clio si botul scurt. De multe ori cand vin seara in parcare nu am loc de parcat si trebuie sa urc bordura cu ambele roti. Cu Clio ating, cu matizul nu. Am coborat odata o bordura cu ambele roti cu Clio, pe care o coborasem de enspe mii de ori cu matizul, si am izbit bine pragurile de bordura cu un sunet metalic zdravan. Data urmatoare mers incet, cand simteam ca ajung cu rotile pe buza bordurii, scos din viteza si coborat cu piciorul pe frana. Bleah. Eu fac in medie 50 de km zilnic prin oras, trebuie sa o parchez de 10-15 ori pe zi, in cele mai ciudate si tampite locuri de parcare, de multe ori urc borduri, manevrez din ambreiaj pana simt ca am atins cu spoilerul bara celui din spate (ma uit sa nu fie nimeni prin jur ), am la dispozitie spatii inguste, trebuie sa intorc din tspe miscari, iar aici o masina mica te ajuta mult. Nu e neaparat vorba de "bagat in trafic". Nu as alege sa merg cu un SUV prin oras in drumurile mele nici sa ma impusti. Numai la cat timp as pierde pe zi cu parcarile. Link to comment
alx Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Bre, Hawkeye, tu ai avut vreodata MTZ sau TICO? Eu conduc acum o masina tot mare (vezi avatar) care este imposibila in Bucuresti. In CT mai mere ca nu e aglomeratie dar in .buc e naspa rau. In primul rand locurile de parcare. Pot sa o parchez in 50% din locurile in care pot sa parchez cu tico. In al doilea rand demarajul (poate este o chestiune specifica mie) care nu poate fi comparat cu Tico, pana in 80-100 km/h. Satori zicea sa fac o liniuta cu el cu sparkul. O fac, dar 100-140... Link to comment
hawkeye Posted October 6, 2006 Author Share Posted October 6, 2006 Nu am avut Matiz sau Tico dar am avut (in ordinea asta): Oltcit, Nova, Kalos Sedan, Epica. Referitor la demaraj cam toata lumea spune ca e doar o senzatie datorata apropierii de asfalt. Eu nu ma laud cu demarajul de pe loc deoarece la A/T se pleaca de la relanti dar nici nu simt nevoia sa las cauciucurile pe asfalt de 4 ori pe zi. Nu in ultimul rand, Tico are demarajul foarte bun datorat carburatorului dar la matiz-ul E3 nu ma pronunt deoarece nu mi s-a parut a fi foarte agil. Dar inca o data, de ce ai nevoie de demaraj turbat de la semafor? In maxim 500m urmatorul semafor este rosu. Asta in Bucuresti deoarece aici se spune ca sunt preferate astea mici. Referitor la locurile de parcare eu am marele avantaj ca desi fac foarte multi km in Bucuresti (cam 10 mii/an) stiu exact unde trebuie sa ajung si cunosc si locurile de parcare daca sunt suficiente sau daca nu, unde se gasesc. Link to comment
laurentziu83 Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 La matiz stau mult mai sus decat in Clio, asa ca nu e din cauza apropierii de asfalt. La matiz trebuie sa am mult mai multa grija prin oras sa ma uit la vitezometru sa nu sar de viteza legala, si asta din cauza cutiei scurte. Cat despre demaraj: da, ai dreptate, urmatorul semafor poate fi rosu. La fel cand mergi in afara localitatii: iesi din localitate, de ce sa mai accelerezi pana la 100 la ora, daca in 2 km intri in alta localitate si iar reduci la 60? Asta e ideea. Eu cand conduc mai agresiv ma mai detasez de multe din probleme, ma relaxeaza pur si simplu senzatia. La Clio cand trebuie s-o tin din ambreiaj nu pot sa spun acelasi lucru. Esti un norocos daca ai loc de parcare in Bucuresti, eu pe traseele mele in Galati nu prea am acelasi noroc, desi sunt aceleasi. Nu mai zic de portbagajul nenorocit de la sedan care iese mult in drum cand iesi de pe locul de parcare si pana sa vezi si tu ca ai loc te umpli de claxoane. Link to comment
andreib Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Foarte plastic exprimat: cu matizul parcam in spatele facultatii pentru ca nu se putea sa nu gasesc un locusor pentru ea, cu nubira parchez la 3 strazi distanta pentru ca imi este lehamite sa tot caut un loc in care sa incapa masina si in acelasi timp sa nu incurce si pe altii. Am ajuns cu nubira sa merg 2/3 drum cu masina si 1/3 pe jos . Problema cu ramasul fundului in mijlocul stradutei nici nu vreau sa mi-o mai amintesc . PS: In afara localitatilor in schimb matizul este mult mai incomod, pozitia de condus devine incomoda si obositoare. Link to comment
Satori Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Referitor la locurile de parcare eu am marele avantaj ca desi fac foarte multi km in Bucuresti (cam 10 mii/an) stiu exact unde trebuie sa ajung si cunosc si locurile de parcare daca sunt suficiente sau daca nu, unde se gasesc. Si eu le stiu si trebuie sa mi le amintesc cand merg cu Kalosul. Stii ce misto e sa nu iti bati capul cu asta? Eu asta experimentez acum. Zmeule, nu e vorba neaparat de vizibilitate. Ai vizibilitate misto din Intercontinental dar nu cred ca ai putea sa il manevrezi. In astea mici STII CU SIGURANTA unde incepe si unde se termina masina. E alta senzatie. Sa pleci de la semafor repede nu e foarte util, nu ajungi mai repede la destinatie. Dar daca te gandesti ca poti sa iei orice banda vrea muschiul tau la urmatoarea intersectie, e al dracului de util! Alta faza, cam hilara: azi dimineata Lacul Tei era blocat in directia Barbu Vacarescu. Trebuia sa sparg sirul de masini si sa intru pe o straduta din aceea.. gen Turnul Eiffel ca sa pot pleca la munca. Eram eu, un Logan si un Jeep. Doar mie mi-au facut baietii loc (cu alte cuvine, au aprobat din faruri locul, ca oricum era acolo) restul au mai stat o tura. Deh... e Spark rosu, nu ii ameninta. Lasand la o parte avantajele masinii mici, au fost deja subliniate, la mine este si feelingul masini mici... Imi place la nebunie senzatia de manusa motorizata. Link to comment
Tommy Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Unde mai pui ca e si silentioasa Link to comment
Satori Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Nu indeajuns de silentioasa ) Ah, si rapiduta, cel putin in primii 100-150m. Sa zica Zmeul cel Adormit! ) Link to comment
laurentziu83 Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Mie oricum imi place sa duc un motor sus in ture, daca ma deranjeaza dau muzica mai tare Masinuta mica rulezz in oras...:X @Andrei: Parcheaz-o in Codrescu, in fata la C10 sau E1. E loc destul pe acolo. Link to comment
zalmoxis Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Va zic eu un mini SUV urat care ar merge ..Ignis..Ah si Panda e de oras am mers cu unul nu-i rau deloc !! Mai da' chiar nu stie nimeni de masina aia motocicleta !...Puii mei ca erau si in filme !!!! Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Zmeule, nu e vorba neaparat de vizibilitate. Ai vizibilitate misto din Intercontinental dar nu cred ca ai putea sa il manevrezi. In astea mici STII CU SIGURANTA unde incepe si unde se termina masina. E alta senzatie. Ceea ce spuneam si ieri, nu e vorba ca e mare ci ca nu cunosti masina. Si eu stiu cu siguranta unde mi se termina masina ca nu am inceput sa o conduc de ieri. Adevarul e ca trebuie sa o simti Ah, si rapiduta, cel putin in primii 100-150m. Sa zica Zmeul cel Adormit! ) Am vazut ca ai vrut sa tasnesti de la semafor dar nu mi-a luat decat o mica apasare de acceleratie sa te prind din urma. Daca vroiai sa vezi care e mai sprintena puteai sa zici. Link to comment
laurentziu83 Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Masinile mici au zvac de cum pleci de pe loc. Cele mari trebuie calcate bine ca sa aiba zvac, ori pana ajungi sa ai energie esti deja la urmatorul semafor Link to comment
Satori Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Am vazut ca ai vrut sa tasnesti de la semafor dar nu mi-a luat decat o mica apasare de acceleratie sa te prind din urma. Daca vroiai sa vezi care e mai sprintena puteai sa zici. Bre, daca tu iti vezi masina ta la fel de bine cum ma vezi pe mine ca vreau sa tasnesc de la semafor... Inteleg atunci de ce sunt atatea masini lovite in Bucuresti. Am accelerat de abia dupa ce aveai tu motorul turat ) Asta este, stiu ca e greu, dar nu poti sa faci un Spark la semafor. Zeu, sunt multe animale din acestea. Uite o varianta: http://www.youtube.com/watch?v=bgfTG1wCHtg...ted&search= Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Ba de unde. Experienta (recenta) ne arata: chiar si in momentul cand nu te-ai prins ca cel cu masina mica vrea sa iti arate cat de sprintena o are (de masina vorbesc), pana la jumatatea intersectiei l-ai si prins din urma. "> Link to comment
zalmoxis Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Uitati mai baieti de asa ceva vorbeam da' la BMW e inca un concept...Sunt insa unele care sunt deja comercializate!!!!.... http://www.leftlanenews.com/2006/04/23/bmw...cept-completed/ Link to comment
Satori Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Ba de unde. Experienta (recenta) ne arata: chiar si in momentul cand nu te-ai prins ca cel cu masina mica vrea sa iti arate cat de sprintena o are (de masina vorbesc), pana la jumatatea intersectiei l-ai si prins din urma. "> Bre, te minti singur. Si din pacate pentru tine, nu eram singur in masina, pot sa dovedesc ) Link to comment
Satori Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Te felicit pentru asta, desi ma indoiesc, dar deh... egoul e mare. ) La urma urmei e un Spark rosu. Ideea este ca daca voiam banda ta, la urmatorul semafor, puteam sa ti-o iau usor. Mi se pare un avantaj clar pentru masinile mici. Link to comment
Zmeul cel rau Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Urmatorul semafor era la 500 de metri. Si ai dreptate: daca vreau si eu pot sa iau banda si unei Alfa GT de oricare model vrei pentru ca in oras nimeni nu accelereaza la 100% din capacitate la plecarea de la semafor. Trebuie doar sa vrei. Link to comment
Brainiac Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Ieri am mers cu un Logan prin Bucuresti, pentru prima oara dupa ce mi-am luat Fiesta. Facand abstractie de faptul ca "by reno" e mult mai lenta, nu mi s-a parut deloc a fi greu manevrabila in comparatie cu Fiesta, care este totusi o masina mica. Nu atat de mica ca Sparkul, e adevarat, dar este incomparabil mai mica decat refrigeratorul ala pe roti. Am avut locul pe care l-am vrut la semafor, am putut schimba usor benzile (chit ca era aglomeratie ca la balamuc), m-am strecurat pe langa masini stationate aiurea...adica intr-un cuvant am putut face exact ce fac si cu o masina mica. Nu cred ca masina mica este neaparat mai "bagacioasa" sau mai usor manevrabila, totul tine de stilul de condus, de cunoasterea dimensiunilor masinii si de curaj. De mult curaj. Link to comment
Satori Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Urmatorul semafor era la 500 de metri. Pai si ce? Poate sa fie si la 1km. Ce o sa faci? Sa ma impingi de pe banda? Daca am ocupat-o si vreau sa o pastrez, nu ai ce sa faci. Cat despre 100%... am masina in rodaj, membru de basm. Era departe de 100%, gaseste altceva ) Link to comment
speedygonzales Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Bestial. Interesanta masinuta sau tricicleta aia. Pentru mine Ticutul a fost si este o masina foarte utila. In Nova lu taica-miu nu ma simteam foarte relaxat. Mi se parea prea mare. Asa ca in tico m-am simtit de la primul metru confortabil. Pentru un incepator o masina mica e aur curat, parerea mea. Iti ofera aligilate si poate chair iti dezvolta reflexe, tie firca sa treci si peste un canal, tot parerea mea. Am mai mers si cu masini mai mari, evident toate sunt mai mari decat tico, si incet incet m-am obisnuit. dar micul Ticozaur e cea mai buna masina de oras, aglomerat ca bucurestiul. Pentru mine drumul are o banda in plus Link to comment
Lapona Antigel Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 (edited) cred ca zalmoxis zice de xebra, adica asa ceva www.zapworld.com/cars/xebra.asp numa ca aia e pe curent. Edited October 6, 2006 by Lapona Antigel Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now