tolin Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 (edited) Consider ca puteai raspunde cu un cuvant in loc sa ma pui (cum mai fac multi altii pe-aici) sa citesc sute de posturi pana gasesc un raspuns la subiect. (@tolin_afc)Apreciez persoanele care au realizat ceva aici, dar as prefera sa se posteze doar la subiect, nu cu trimiteri gen "dar cele 28 de pagini de mai din fata le-ai citit?" cum am vazut ca se mai practica. "1- etajul final complet de comanda injector se afla in ECM ;" Raspunsul l-ai primit exact intr-un cuvant, asa cum ai dorit. Raspuns in detaliu: prezenta diodei de supresare (dioda antiparalel ?) a supratensiunii inverse ce apare la finalul impulsului de comanda a injectorului este obligatorie in schema interna a ECM pentru ca altfel driverul (tranzistorul de comanda) s-ar strapunge de la prima actionare. In plus, schema este prevazuta cu feedback pentru autodiagnostic, asa ca absenta ei ar propaga dezastrul. Edited October 12, 2006 by ovi_jer Link to comment
Abram Burel Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Ce legătură are VSS cu PWM? Eu unul zic că niciuna! Factorul de umplere de la VSS este FIX, dar poate fi făcut variabil. Pentru asta va trebui un monostabil cu o durată a palierului activ mai mică decât perioada nminimă a semnalului dat de VSS. Semnalul de la ieşirea monostabilului poate fi apoi "integrat". Cât despre "spaicurile" de pe ieşirile de comandă a injectoarelor, probabil că se pot... peria acceptabil. Link to comment
tolin Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Uite aici specificatiile de la genul de traductor de viteza utilizat pe masinile Daewoo/GM. et_dig_speed.pdf Link to comment
MirceaM Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Domnilor, Eu am rezolvat cazul, anume am facut un computer de bord. Am mai scris, pe ici pe colo. Pentru chestiunea in discutie aici am utilizat metoda a doua mentionata mai sus: contorizarea timpilor de injectie. In furtunul pe unde intra benzina in injector presiunea este constanta. Am si masurat-o, este constanta. Nu avem treaba cu returul, acesta fiind rezolvat inainte de intrarea in injector. Este posibil ca anumite aspecte sa fie specifice tipului de masina, nu neg asta dar este posibil si ca modificarile pentru alte tipuri sa se poata face cu oarecare usurinta. Nu m-am preocupat de asa ceva, nu a fost cazul. Ca sa nu plictisesc si sa raman in subiect, am sa spun doar pe scurt cum am facut. Intr-un interval de timp pe care il numesc mare, anume 1 secunda (una lume utilizeaza interval de 2 secunde), ma uit daca injectorul este deschis sau nu. Examinarea o fac la un interval de timp fix, de 200 microsec deci de 5000 de ori intr-o secunda. Controllerul merge la 16 MHz. Lucrurile sunt arajate hardware sa fie ca "in realitate" in sensul ca (tinand seama ca injectorul este comandat punand un capat al bobinei lui la masa) citesc 0 logic in controller cand este deschis (stropeste) si 1 in cazul contrar. Am tinut seama si de « Peak and Hold » anume am avut grija ca semnalul digital care vine in controller sa fie 0 pe intreaga durata Peak+Hold. Deci numar de cate ori il gasesc ca stropeste. Exemplu concret: cu masina incalzita, la relanti, stropeste de 215 ori pe secunda, valoare destul de stabila. De aici pana la calculul consumului instantaneu exprimat in litri pe ora (pentru rigoarea exprimarii consumul instantaneu este un consum MEDIU pe un interval de timp de 1 secunda) mai este doar un pas, anume aplicarea unui anumit procent (determinat de valoarea de mai sus) unei constante de etalonare. Nu inseamna ca vine informatie noua din secunda in secunda pentru ca intervine si interpolarea. Am decis sa refac afisarea pe LCD la fiecare 0.2 secunde. Utilizand valoarea de la secunda n si de la secunda n+1 fac interpolare liniara ca sa am valori "noi" la fiecare 200 milisec. Pentru calculul consumului instantaneu si mediu in litri pe ora singura legatura intre sistemul cu microcontroller si exterior este cu injectorul. Pentru consumuri in litri la 100 Km este nevoie desigur si de distanta parcursa. Atat, deocamdata. Link to comment
Abram Burel Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Ar fi următoarele chestii: - Mi se pare ciudat să fac măsurătoarea cum zici tu (cu toate că e interesantă ideea). De ce să nu determin direct durata impulsului? Adică să "număr" folosind un timer cât "ţine" impulsul. Aş prefera să lucrez cu întreruperi (declanşate de impuls) şi nu să fac "polling". - Nu înţeleg cum poţi face interpolare pentru a prezice o valoare pe care n-o ai. Între două citiri, poţi eventual extrapola folosind rezultatele anterioare, nicidecum pe "n+1" care încă nu s-a întâmplat. Şi acum să ne lămurim şi cu precizia şi... instantaneitatea. Lăsăm deoparte influenţe ale altor factori. E vorba de precizia de măsurare a ceea ce măsurăm, adică lăţimea impulsuluiu respectiv ("periat" de efectele inducţiei). Dacă măsor lăţimea impulsului cum spuneam anterior, voi avea o rezoluţie de ordinul 1 microsecundă, ceea ce e... admirabil. Acum, că suntem în accelerare şi impulsul următor e mai "gras", e treaba lui, va fi şi el măsurat. Deci, dacă aş putea urmări cu ochiul (că de afişat nu e problemă) un indicator capabil să "evolueze" în acelaţi ritm ca şi turaţia motorului, atunci ceea ce aş vedea (adică afişa indicatorul) ar fi chiar consumul instantaneu. Mai instantaneu decât un "scuipat" dintr-un injector nu poate fi. Dincolo de asta e matematică pură! Link to comment
tolin Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 @MirceaM > 1- cat de precisa este metoda ? 2- cum ai determinat constanta de etalonare ? Altfel, ideea ta (numarul de fronturi crescatoare sau invers este proportional cu debitul) se aproprie de realitate (de medie). Link to comment
ovi_jer Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 1. MirceaM la ce masina ai masurat presiunea in rampa?Nu cred ca la vreuna daewoo pentru ca la aceste presiunea nu este constanta. 2.Am avertizat clar ca aici nu se discuta despre computere bord. Link to comment
MirceaM Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Tolin_afc, Metoda este precisa, absolut multumitoare. Pentru determinarea constantei de etalonare am utilizat valoarea medie CUNOSCUTA a consumului de benzina, anume consumul calculat din banii platiti la benzinarie, pe interval de timp de cateva luni. Separat pentru urban si extraurban. Daca totul este conditionat de existenta presiunii constante in amonte de injector, ce sa spun? Am amintit ca sunt posibile specificitati ale masinii. Reamintesc ca am masurat-o, chiar de cateva ori in ultimul an. Este constanta si egala cu 0.85 bari. Exista regulator de presiune. La masini mai noi este mai mare, spre 3 bari. Link to comment
ovi_jer Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Tu chiar nu vrei sa intelegi ca aici discutam despre Indicator Consum Benzina, metoda relativa, dar ieftina pentru masini daewoo? Presiunea in rampa este de 2,84-3,25 bari iar la relanti si decelerare scade cu aproximativ 0,21-0,7 bari.Deci regulatorul din rampa deschide la presiunea de 2,84-3,25 bari iar la relanti si decelerare datorita vacumului mare aplicat mai scade presiunea cu 0,21-0,7.Nu stiu ce masina ai tu dar regulatorul asta se monteaza de vreo 20 ani pe masinile cu injectie multipunct. Link to comment
Abram Burel Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Ia, hai să o luăm altfel (sună cam urât, dar asta e!). Ia spuneţi ce ştiţi despre diferenţa între presiunea din rampă şi presiunea/vacuumul din galerie. Chestia asta cât de constantă e? Şi încă ceva: o fi el indicator, dar tot trebuie măsurat/calculat ceva; deci câtă vreme ne limităm la consumul de benzină, n-are legătură cu computerul de bord; omul (Mircea) a dat doar exemplu cum a realizat aşa ceva; vă mai invit odată să fiţi constructivi - tot românul ştie să dea cu lopata şi să bage contre! Link to comment
calinp Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 (edited) Salut! Metoda lui Mircea mi se pare cea mai buna. Pentru a determina o constanta de etalonare s-ar putea proceda astfel: - se introduce in microcontroller o functie catre sa calculeze consumul total de benzina in litri - se face un plin de benzina si se merge pana se aprinde becul dupa care se face iar plinul si se noteaza cantitatea care intra - se calculeaza procentual abaterea dintre ce a calculat teoretic microcontrollerul si cat a consumat real masina - eventual se repeta de mai multe ori pentru a obtine o valore care sa acopere o varietate cat mai mare de regimuri de mers ale motorului (oras, afara, pante, rampe) Rezultatul obtinut in final va fi o aproximatie destul de buna a consumului, fara avea pretentii de precizie maxima. Avantajul metodei cu microcontroller e ca pot fi implementate usor si functiile unui computer de bord. In plus e si destul de ieftina - cost al pieselor de cca 30 ron Edited October 13, 2006 by calinp Link to comment
tolin Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 @AB > Unele motoare, au regulatorul de presiune benzina pe rampa si acesta este compensat cu depresiunea din galeria de admisie. La acestea se presupune ca debitul prin injector este constant pe toata plaja de turatie la acelasi timp de deschidere. La alte motoare, din ce cunosc eu: Matiz, Kalos 1,2L, regulatorul este pe returul de la circuitul de alimentare, pe pompa de benzina din rezervor, si n-are legatura cu depresiunea din aval de injector. Valoarea acesteia este intre 20-100 kPa (ralanti-WOT) si debitul se regleaza din timpul de injectie. @calinp > Dupa cum spui ca se calibreaza, metoda iti poate da un rezultat bun pe un rezervor de benzina, dar ce afiseaza instantaneu este departe de realitate. Valoarea corecta o poti afla si impatind cantitatea de benzina consumata la numarul de km parcursi, ai nevoie doar de un calculator de buzunar, daca mental nu se poate. Link to comment
calinp Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Calibrarea e necesara pentru aducerea consumului instantaneu afisat cat mai aproape de realitate. Adica daca masina consuma 7% si mie imi indica 7.2% e ok. Daca ar consuma 10 si ar afisa 7, ar fi probleme Link to comment
tolin Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Ce legatura are consumul instantaneu, la secunda, cu consumul mediu ? Metoda este eronata din start pentru consumul instantaneu pentru ca se bazeaza pe ideea falsa ca debitul prin injector este acelasi (de unde si constanta care o introduci) la fiecare impuls. Link to comment
Abram Burel Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Într-un fel aveţi dreptate, dar în altul nu (ce noutate!)! E adevărat că, în principiu, orice metodă de măsurare e nulă dacă nu ai posibilitatea de a etalona/calibra "măsurătorul". Totuşi... Hai să ne concentrăm mai întâi asupra principiului, pentru că sunt două chestii diferite. Deci, primo tempo, ce mai e de spus pentru chestia cu măsuratul timpului de injecţie, în afară de chestiile cu presiunea spuse de Ovi (destul de irelevante, având în vedere că lumea e în primul rând preocupată de "tălpi" şi nu de relantiuri şi frâne de motor) şi de tolin (de reţinut, avem erori la motoarele "ieftine", dar totuşi... cum stau şlucrurile cu "diferenţa" aia în... general?)? (chiar că se termină aici fraza/întrebarea!) Secondo, ziceţi că vă preocupă (legitim, parol!) etalonarea? Dacă chiar ajungem la concluzia că principiul de măsură e bun, vă promit că se va găsi şi metoda pentru calibrare! În concluzie, nu mai amestecaţi lucrurile! Unu, metodă bună? Dacă da, cum etalonăm? Dacă nu, altă metodă! Link to comment
mr_ Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 (edited) Poate sa faca cineva un rezumat? Ca discutia a inceput sa o ia spre detalii desi principiul e inca in ceata, sau enuntat intr-un milion de fragmente. Ce date sunt necesare? Timp de injectie/ciclu, turatie si viteza? Sau timp injectie "absolut"/unitatea de timp si viteza? Plus celebra constanta de etalonare? Care e deci formula de calcul care a fost aprobata de adunarea inteleptilor? Pana la inginerie, eu cred ca trebuie ca matematica sa fie clara Asta imi aduce aminte de un banc. Un inginer, un fizician si un matematician intra intr-o camera unde ardea un foc si unde era o galeata de apa. Inginerul se repede la galeata de apa si stinge incediul. Fizicianul se uita, face niste calcule, niste experiente si ia galeata de apa si stinge incendiul. Matematicianul intra, vede focul, vede apa, decide ca problema are o solutie si pleaca Edited October 13, 2006 by mr_ Link to comment
calinp Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Eu imi mentin parerea ca solutia lui MirceaM e cea mai buna si dau 2 exemple: - http://www.oztechnics.com.au/oztrip.htm . Pentru cantitatea de benzina se foloseste timpul de deschidere al injectoarelor iar pentru viteza senzorul existent pe masina - Al doilea se refera la "Computerul de bord cielo/espero" facut de rusi din topicul lui Vaxxi de la Tuning CNEL. Chiar daca se conecteaza la ECU acesta nu ofera un semnal dedicat pentru consum, calculul facandu-se tot pe baza timpului de deschidere al injectoarelor. In plus ambele necesita o calibrare initiala. Link to comment
tolin Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Tu nu-ti dai seama ca nr. de impulsuri x K (constanta legata de consumul unui rezervor) iti raspunde corect doar la consumul mediu ? Problema topicului este consumul instantaneu, lucru deloc liniar proportional cu nr. de impulsuri. Valoare instantanee poate fi oricare si media sa-ti fie cea pe care o determini tu la final de rezervor, dar ce afisezi la fiecare secunda sa fie FALS. Nu asta se doreste aici. Asa cum este utopic sa socotesti ca durata impulsului de la injector este intr-o relatie liniara cu benzina trecuta prin el. Un amanunt ajutator: bucla inchisa a ECM ajusteaza permanent durata impulsului de la injectoare, in functie de multe variabile, pentru a mentine raportul de amestec in parametri inscrisi in hartile lui pentru regimul in care se afla motorul. Adica, pentru cei care n-au rabdare sa urmareasca toata descrierea, timpul de injectie poate lua valori diferite pentru aceeasi cantitate de combustibil trecuta prin el. Din acest motiv, aparate bune de indicat consumul lucreaza cu ECM, prin PID-uri de fabricant, la care un amator nu are acces. Daca v-ati apucat de astfel de aparate fara a cunoste fenomenul, cititi in avans aici: http://www.customefis.com/GMEFI.html (situatia ECM-urilor de generatie mai veche) pentru a intelege problema. Pentru ECM-urile prezente pe masinile din acest forum nu veti gasi pe Internet vreo explicatie asemanatoare. Poate, doar, cand ele vor fi istorie. Link to comment
Abram Burel Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 (edited) Eu zic că ne cam pierdem timpul pe aici: 1. Noi vrem să determinăm volumul de benzină şi nu raportul ei cu aerul. Este irelevant faptul că ECM controlează volumul acesta pentru a menţine raportul stoechiometric. Ăsta e principiul lui de funcţionare datorat faptului că şoferul "controlează"... aerul, iar ECM trebuie să controleze benzina. 2. Pentru a recapitula, se discută aici despre cum să se determine consumul de benzină "instantaneu" la 100 de Km (!). Discuţia insistă asupra unei posibile metode de determinare a volumului de benzină intrat în motor, prin măsurarea duratei impulsurilor de comandă a injectoarelor. 3. Metoda lui Mircea nu numără impulsurile de la injector, ci numără nişte impulsuri "etalon", tot cu scopul de a determina durata totală de deschidere a injectoarelor într-un interval dat (exact principiul utilizat în periodmetrele electronice, cel puţin alea de pe vremea când învăţam chestiile astea). 4. Hai să revenim cu picioarele pe pământ şi să nu ne lăsăm duşi în... ispită (că azi e sărbătoare mare). - în mod ideal, prin injector va "curge" un volum de benzină proporţional cu diferenţa de presiune dintre "intrare" şi "ieşire" (conform principiului de funcţionare şi diverselor legi ce guvernează astfel de fenomene) - există implementări care lasă presiunea în rampă ("intrare") constantă şi altele la care ea este ajustată în funcţie de cea din galerie ("ieşire"); sincer, habar n-am cât este presiunea în rampă, dar am o vagă bănuială că pentru a-şi face treaba, trebuie să fie mult mai mare decât cea din galerie; inginereşte vorbind şi pentru scopul unui indicator se poate deci neglija variaţia diferenţei de presiune "intrare"/"ieşire" - ar mai fi şi factori perturbatori, cum ar fi: închiderea/deschiderea în timp finit, fenomene "intime" de curgerea fluidelor, etc. - aceştia sunt cunoscuţi şi luaţi în seamă şi de fabricant, iar dacă e să îi "combată", dincolo de diverse măsuri constructive o va face tot prin timpul de injecţie Ceea ce de fapt rezultă din cele scrise este că timpul de injecţie este singura variabilă demnă de luat în seamă pentru determinarea volumului de benzină ce intră în motor. Asta e... teoria mea! Dacă nu sunteţi de acord asupra "principiului" sau dacă aveţi păreri diferite în ceea ce priveşte "neglijabilitatea" unor factori dintre cei menţionaţi sau alţii, vă aştept la cotitură! Altfel, să trecem mai departe. M-am întors, că mi-am adus aminte de... calibrare. Nu e nevoie de niciuna! Spuneam la un moment dat că e vorba de un indicator "fuzzy". Deci indicaţia va fi de genul "mai mult", "mult mai mult", "mai puţin", etc. Motiv pentru care vom evita cifrele! Va trebui doar să avem grijă de "capul de scală", care va trebui să fie capabil de cea mai adâncă talpă şi cea mai lipită blană! Edited October 14, 2006 by Abram Burel Link to comment
mr_ Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 (edited) Ceea ce de fapt rezultă din cele scrise este că timpul de injecţie este singura variabilă demnă de luat în seamă pentru determinarea volumului de benzină ce intră în motor. Tot n-am inteles cum ai eliminat viteza din ecuatie (daca ai eliminat-o, sau e doar din nou e exprimare fragmentata...) . Este evident ca consumul mediu sau instantaneu orar nu are legatura cu cel pe /100km. (CA COnsumul e o licenta poetica ). Calculand un consum instantaneu orar, jucatia nu va putea niciodata sa te invete sa schimbi corect vitezele. Din cate am inteles eliminarea turatiei s-a facut functie de metoda de masurare a timpului de injectie, si anume daca se MASOARA timp injectie/sec. Daca se CITESTE timp injectie/ciclu atunci trebuie si turatia. Sunt de acord cu ce spui legat de calibrare. Cred ca e necesar cel mult stabilirea chiar empirica a minimului si maximului in asa fel incat indicatia sa nu iasa din cadran si rezolutia sa fie maxima Oricum, sunt de acord cu ce spune Tolin_afc legat cu lipsa corelatiei intre calibrarea consumul mediu si a celui instantaneu. Edited October 14, 2006 by mr_ Link to comment
tolin Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Eu zic că ne cam pierdem timpul pe aici: In sfarsit o concluzie valabila, Ovi_jer o repeta de la inceput. In rest, dezamagire. Din link-ul si din postul meu rezulta negru pe alb cine controleaza benzina si de ce, motiv pentru care tu n-o sa poti s-o masori raportandu-te la injector. Chiar si extrapolarea asta: daca un injector se comporta asa, atunci toti ceilalti vor face la fel, nu sta in picioare, la motoarele moderne se calculeaza pentru fiecare cilindru, iar rezultatul difera, dupa cum nu exista 4 cilindri la fel. Dintr-un singur factor din formula aplicata de ECM la calcularea timpului la semnalul electric de actionare se vede clar ca la timpi diferiti pot fi debite egale, iar la timpi egali pot fi debite diferite, ca sa nu mai vorbesc ca se doreste indicarea unei valori de debit cand injectorul este actionat pentru o valoare de masa. Se pare ca ceilalti factori din ecuatie sunt lasati la voia intamplarii. Pentru cei foarte rigurosi, care anunta ca ei au gasit metoda infailibila, le reamintesc ca nu toata cantitatea de benzina consumata din rezervor trece prin injectoare ! Asta asa, ca sa lamurim de ce calculatorul lor va arata consumuri mai mici cu cat timp masina lor stationeaza mai mult si in raport de temperatura de afara. Pentru a face un indicator de consum care sa ajute la corectarea comportamentului uman, daca soferul poate fi considerat om, atunci trebuie sa-l constientizezi asupra actiunii lui, iar soferul baga aer in motor, nu benzina ! Daca din articolul care explica cum functioneaza o injectie pe benzina la GM nu s-a inteles asta, atunci trebuie recitit sau renuntat. PS Sa nu uit, starea de ralanti este cea mai instabila stare a motorului si cea mai dependenta de configuratie, inclusiv cea atmosferica, deci, a face referire la consumul din starea aceasta este o eroare. Asta v-o poate confirma orice sofer cu experienta, daca miile de postari cu tema asta de pe acest forum nu sunt suficiente. Link to comment
Abram Burel Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 (edited) Ceea ce am vrut să spun în legătură cu pierderea de timp este că cei ce probabil cunosc mai bine cum funcţionează injecţia, în loc să se ocupe de dogme şi prejudecăţi ar trebui să urmărească raţionamentul şi să combată ce e de combătut, explicit la obiect şi nu cu tot felul de "pilde" care de cele mai multe ori nu prea se potrivesc. mr_, nu am eliminat VSS, nu am însă niciun motiv să repet ce am scris aici: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...st&p=214475 (imediat după Metoda A şi B). Da, diverşi factori care afectează relaţia volum-masă (ambele de benzină), i-am neglijat în mod deliberat. Ce aţi vrea să facem corecţii funcţie de temperatură şi presiune? Sau uităm că e vorba de ceva ieftin şi aproximativ? Observaţia asta se aplică şi pentru diferenţele între cilindri. Sigur că pot diferi, dar nu merită să citim toate injectoarele pentru o diferenţă care dincolo de considerente eu zic că nu o poate evalua nimeni, iar dacă e vorba de regimul dinamic, atunci va veni şi rândul injectorului pe care l-am ales, să se fie comandat corespunzător (despre asta se va ocupa alegerea perioadei de "integrare" (vezi în continuare). Până una alta, ca să nu o mai bălămbănim, concluzia pe care o trag până acum se rezumă cam aşa: - se determină durata fiecărui impuls de comandă a unuia din injectoare - asta se va face prin numărarea unor impulsuri de durată "etalon", suficient de scurte pentru a încape cel puţin 10 la cea mai mică durată a impulsului de comandă al injectorului - se sumează duratele pentru un anumit număr de impulsuri, suficiente pentru a realiza o oareşcare "integrare" pe mai multe cicluri - o idee ar putea fi să se numere în paralel impulsurile de comandă şi cele etalon, acestea din urmă doar când primele sunt "active", iar când numărul de impulsuri de comandă atinge pragul stabilit, memorăm numărul impulsurilor etalon B, care ar trebui să fie proporţional cu cantitatea (sîc!) de benzină ce a pătruns în motor în acest timp. - perioada de integrare de mai sus va fi aceeaşi cu cea de "refresh" al afişajului (faptul că e variabilă cu turaţia, nu ar trebui să fie supărător) - în aceeaşi periodă vom număra şi impulsurile de la VSS V, care, nu-i aşa, sunt proporţionale cu viteza medie în acelaşi interval de timp - într-un final (apoteotic sau catastrofic!) facem C=B/V şi sperăm ca asta să fie o indicaţie a consumului mediu pe intervalul relativ scurt de timp în care am determinat B şi V - apoi afişăm cumva rezultatul C Referitor la intervalul de "integrare", el trebuie să fie destul de mare pentru ca B şi V să fie nişte numere cât de cât mari. Cu B nu ar trebui să fie problemă, pentru că pentru nişte timpi de comandă de milisecunde, am putea număra sute de impulsuri etalor cu uşurinţă. În ceea ce priveşte V, VSS de la Kalos (nu m-am uitat la toate) dă 4000 de impulsuri pe Km. La circa 10 Km/h sau rotund 3 m/s ar reveni 12 impulsuri pe secundă. Asta ar însemna o eroare sub 10% numai din cauza preciziei de determinare. Dacă nu va fi suficient sau dacă vrem să creştem frecvenţa de refresh, va trebui să apelăm la... extrapolare, eventual acompaniată de mărirea perioadei de "integrare". Edited October 14, 2006 by Abram Burel Link to comment
ovi_jer Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Reamintesc ca orice mesaj despre computere bord va fi sters si sanctionat. Link to comment
smailmiami Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Abia acum am gasit topicul si mi s-ar parea o idee interesanta. Sa inteleg ca se inchide ? Asa ca idee, nu s-ar gasi niste sonde pe care sa le montam pe alimentare si sa arate ceva litri? Eu am avut mai demult un injector industrial pe motorina care imi afisa consumul digital si era extraordinar de precis ... Link to comment
tolin Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 PS http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...mp;#entry700978 De ce s-a scos indicatia de consum instant de la LGN ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now