BogdanG Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 @Tolin, s-a renuntat dintr-un singur motiv, speria clientii cind vedeau la testdrive consumuri de 20-30% . Link to comment
tolin Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Pai, parca ca sa nu "sperie pasaretul" (expresie vanatoreasca, deloc peiorativa) il facusera sa indice mai putin, nu ? Sau tot nu era suficient ? Sau metoda ieftina aleasa calculeaza ceva impartit la ceva aproape de zero ? Link to comment
mr_ Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 La viteza? Nu e absurd... o masina cu motorul pornit care sta pe loc consuma infinit Apropo, iar a fost scoasa viteza din calcul? Link to comment
tolin Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Din ce calcul ? Topicul de computere de bord este in alta parte, aici discutam despre altceva. Link to comment
mr_ Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 (edited) Din calculul consumului de benzina. Nu despre asta e topicul? Sau prin consum se intelege "consum orar" ca la vapoare sau la generatoarele electrice? Edited October 17, 2006 by mr_ Link to comment
butysoft Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Cel mai simplu indicator de consum se obtine prin atasarea la semnalul dat de senzorul MAP a unui volmetru compus dintr-un micro-ampermetru analogic cu o rezistenta in serie, pentru a obtine un domeniu 0-5V la o scala 0-100%. Indicatia acestuia este proportionala cu debitul de benzina consumata.In absenta unor debitmetre (unul pe tur si altul pe retur), alte incerceri de aproximare a consumului sunt intreprinderi costisitoare si nefolositoare. De unde stii care e consumul maxim si cel minim raportat la acel voltmetru? Link to comment
cataling3 Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Tot la capitolul "Indicator de benzina" ma intereseaza si pe mine daca are cineva o poza cu sonda de benzina (cea din rezervor) sau daca stie cineva daca este la fel cu cea de Opel Ascona. Ma intereseaza deoarece una petru Opel Ascona este 3.500.000ROL, S"> iar cea de Cielo este in jur de 600.000Rol. B.R. Link to comment
Kinetix Posted November 7, 2007 Share Posted November 7, 2007 (edited) S-a propus acum cateva pagini in urma construirea unui indicator de consum bazat pe informatiile date de sonda lambda. Intrucat aceasta sonda deja exista la Matiz (si restul din gama Daewoo care au calculator) si la Tico Euro2, nu se poate lua semnal de la ea si afisat analogic (milivoltmetru, leduri). Cred ca ar fi destul de relevante, intrucat aceasta sonda sesizeaza cat de "bogat" este amestecul la un moment dat, deci cata benzina se arde pe moment... Am gandit corect? Intreba cineva de indicatorul de consum folosit la Trabant. Iata cateva informatii: - are 7 leduri (4 verzi si 3 rosii) - are o turbina prin care circula benzina pe traseul de tur (presupune devierea returului inainte de turbina) - este proiectat sa functioneze la debit continuu (il "pacalesc" valurile facute de pompa de benzina); iata de ce i s-a adaugat un mic "vas" de atenuare a diferentelor de presiune date de pompa la Wartburg; - este astfel "calibrat" incat aprinderea doar a ledurilor verzi indica un consum "economic", adica in limita celor 6.8litri/100km specificati in cartea tehnica a masinii. Am incercat sa montez acest dispozitiv la Tico, dar stateau aprinse aproape tot timpul toate ledurile... Faptul ca in vremea aia imi consuma foarte mult masina (9-12litri/100km urban) poate fi relationat cu indicatia ledurilor, dar chiar si la ralanti erau cateva leduri aprinse (in mod normal trebuia sa "clipeasca" doar unul). Asta m-a facut sa cred ca indicatia era eronata si datorita "valurilor" pompei de benzina, asa ca am adaugat pe traseul turbinei un filtru de benzina cu pahar decantor intors, asa incat sa ramana aer acolo care sa amortizeze. Problema e ca am obtinut o "caracatita" sub capota: turbina, filtrul, teul (pentru separarea returului), furtune, cabluri... Tinand cont si de faptul ca traseul benzinei trebuie sa fie cat mai scurt sub capota datorita temperaturilor mari de acolo, am renuntat la dispozitiv. Intre timp consumul s-a mai redus. Inca reglez, tatonez, dar daca voi obtine un consum rezonabil, as putea incerca sa pun din nou jucaria, stiind ca un factor perturbator (consumul exagerat) a fost indepartat. Ma gandesc la asta deoarece dispozitivul a functionat foarte bine (folositor) pe o Dacie, montat pe tur, intre pompa si carburator, fara dispozitivul de "atenuare". Edited November 7, 2007 by Kinetix Link to comment
wwillym Posted November 12, 2007 Share Posted November 12, 2007 Indicatorul de consum de la Trabant nu poate fi folosit in cazul nostru unde avem un circuit de benzina cu tur-retur. La trabant nu este circuit de retur, nu este nici macar pompa de benzina... acolo functioneaza OK. Daca aplicam acest dispozitiv la sistemele de alimentare cu retur nu facem altceva decat masuram debitul pompei de benzina, nu consumul de carburant. Revenind la topic... Eu ma gandesc in felul urmator: Un sistem de injectie sanatos pastreaza amestecul stoechiometric. Deci,indiferent de regimul motorului mai multa benzina inseamna mai mult aer, si invers. Ne putem face,asadar,o idee despre cata benzina se consuma daca stim cat aer se consuma. Asa ajung la concluzia domnului tolin din primele posturi, ca o informatie orientativa despre modul de variatie a cosumului, putem obtine afisand variatia tensiunii data de MAP (microampermetru + rezistenta de calibrare). Aceasta solutie nu va afisa niciodata consumul real, dar ni obiectivul nostru nu era acesta, in schimb este o solutie ieftina pentru a ne avertiza despre un stil de conducere neeconomic. Link to comment
crysti Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 sal pe toat lumea, am si io o oarecare problema la un cielo 2002 executive...sia asta ar fi ca imi sta becul de la benzina aprins tot timpul in bord chiar si atunci cand ii fac plinu...ideea e ca indicatorul de nivel merge...si nu stiu cam ce i-as putea face...stiu ca acolo pe rezervor exista 3 fire da nu stiu care ce face. intrebarea mea e dak e vreunul din acele fire de vina sau ar fi altceva?... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now