cristi_vb Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 (edited) Mi-am achizitionat de curand un Matiz E-AC si am si eu o nelamurire. In manualul masinii scrie ca ar exista pe bord un bec care se aprinde cand mai sunt in rezervor aprox. 5,5 l de benzina. Eu nu am vazut sa se aprinda nici un bec cu toate ca acul indicatorului nivelului de benzina intrase "adanc pe rosu" si nu am vrut sa imi incerc norocul sa raman fara benzina. Pana la urma E-AC-ul are sau nu asa ceva? Si inca o intrebare. E-AC-ul are cip in cheie? P.S. Imi cer scuze daca s-a mai discutat asa ceva dar eu sunt nou pe forum si nici search-ul nu m-a ajutat prea mult. Edited October 12, 2006 by cristi_vb Link to comment
madkat Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 daca este Euro 3 are cip in cheie - te prinzi dupa 2 chestii: ai trei butoane sub prizele centrale - daca in cel din dreapta ai un led care clipeste cu cheia scaoasa din contact - este E3 - si a doua - la E3 exista un fel de capacel rosu pe partea de plastic a cheii a doua - se aprinde un sibol de pompa de benzina in dreapta randului de jos de beculete - si la matizul ce l-am avut eu se aprindea f f tarziu - mult dupa ce era in rosu acul Link to comment
NFS Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Beculetul de benzina se aprinde DUPA ce indicatorul trece de zona rosie! Link to comment
aiptek Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 si eu sper sa ai dreptate, numai sa il vad aprins odata . O sa umblu eventual pana raman fara benzina sa vad daca se aprinde sau nu, sau nu e prea indicat sa ramai fara carburant?Se poate intampla ceva nasol cu motorul? Link to comment
steph Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 (edited) Ca sa te mai linistesti, uite cum se comporta la mine acul de benzina Acul intra pe zona rosie -> mai mergi cam 30-40 km pana se lipeste de tot in stanga. Acul s-a lipit in stanga -> alti 30-40 km pana incepe sa se aprinda. De cand incepe sa se aprinda mai dureaza cam 20-30 km pana o sa stea aprins TOT TIMPUL. De cand incepe sa se aprinda constant mai ai cam 80 km pana ramai fara benzina. Aceste valori pot sa varieze in functie de regimul de mers sau de constanta oras/afara. Mie unul cand am ramas fara benzina ( o singura data ) nu mi-a facut probleme. Am pus benzina am dat la cheie si a pornit relativ usor. Edited October 12, 2006 by steph Link to comment
tolin Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Eu zic sa nu exagerezi cu acei 80 km dupa aprinderea continua a indicatorului de minim. Cu cei 2L si ceva care mai raman nu faci 80 km, poate, doar cu vant puternic din spate. Link to comment
steph Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Pai atunci cand se aprinde continu pe drum plan mai sunt 5.5 litrii. Cand incepe sa palpaie sunt mai mult. Eu in mod constant cand stateam prost cu finantele faceam 65 de km in oras exact de cand am vazut ca nu s-a mai stins becul deloc in ideea ca mai am acolo 05-1 litru. Link to comment
Cumnatu Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Imi cer scuze ca sunt putin offtopic, respectiv amaceeasi problema/intrebare dar fiind detinator de Cielo. Am tot cautat discutia similara despre Cielo si n-am gasit-o. Pana acum nu mi s-a aprin sniciodata becul rosu, chiar daca am avut ocazii cand acul a fost ffffffffoarte lipit de minim. La cielo e mai nasol daca ramai fara benzina avand sanse mari sa iti ia pompa de benzina aer si poate chiar sa se arda. Cum pot proba daca functioneaza sistemul de avertizare sau poate becul ?? ( rog admini sa imi mute postul la locul lui - pe care eu nu l-am gasit ) Link to comment
madkat Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 mai steph... tu esti campion... 80km cu pompa aprinsa e mult... - eu mai mult de 50 (de la aprindere continua) nu am riscat la cielo de cand sta pompa aprinsa continuu mai sunt 7l (asa scrie in carte) - nu am probat - din cauza zvonurilor cu probleme la pompa in caz ca merge in gol (dar aici mai bine sa ne lamuresca specialistii) cautam sa pun benzina cand se aprindea pompa totusi Link to comment
cdmov Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 la mine cand acul e pe rosu si se sprijina pe opritor, dupa acea ma astept sa inceapa sa imi palpaie becul de benzina iar dupa 20-30km in oras sta aprins tot timpul, in ultimul timp rar mi se stinge ,am inceput sa ma obisnuiesc. Link to comment
Cumnatu Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Ma vad nevoit sa testez the hard way daca funtioneaza sau nu becul, adica sa merg cu masina pana, ori se aprinde becul, ori se opreste motorul ! Link to comment
madkat Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Nu stiu daca e bine la Cielo sa incerci chestia asta - mai intai intereseaza-te ca nu face rau pompei - Link to comment
Cumnatu Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Pai e simplu, daca pompa ia aer nu mai porneste motorul sau porneste si dupa ce se termina benzina de pe furtune se opreste. Ca sa porneasca la loc trebuie sa scoti furtunul de tur si sa dai la contact, amorsand pompa care impinge punga de aer si cand incepe sa curga benzina bagi furtunul la loc. Operatiunea o repeti si cu returul si gata,merge. Partea proasta este daca in aceasta operatiune se arde pompa ( risc care de fapt exista mereu ) Link to comment
madkat Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 E... exact despre pericolul arderii pompei "in za process" vorbeam... S"> Link to comment
glockshut Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 (edited) Ma vad nevoit sa testez the hard way daca funtioneaza sau nu becul, adica sa merg cu masina pana, ori se aprinde becul, ori se opreste motorul ! problema nu este ca ramai fara benzina, ci ca se poate srica pompa(porblema cea mai usoara)...problema garantata! a doua care apare este ca o sa ai probleme la pornire si chiar dupa...sunt niste chestii pe acolo care fac urit daca iau aer si nu au benzina! stiu ca cei de la fabrica amorseaza intreg circuitul...pina ajunge benzina in capul pistoanelor si dupa pornesc motoru! Oricum tot nu inteleg de ce vrei sa torturezi masina? Daca tot faci asta macar la prima balbaiala a motorului , sari cu benzina in rezervor,asta ca sa nu te coste reparatiile mai mult decat plinul de benzina! Edited October 19, 2006 by glockshut Link to comment
Viorex Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 (edited) nu va mai testati atat martorul acela ca ardeti pompele de benzina fiindca ele se racesc pe interior si exterior cu benzina. daca nu sunteti ferm convinsi ca martorul functioneza scoate pompa din rezervor(personal sau in service) si vedeti daca se aprinde la matiz in general se strica traductorul acela care se afla atasat pe corpul pompei Foloseste majusculele la inceput de fraza/propozitie. Edited January 16, 2007 by Mircea Link to comment
woulfy Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Nici eu nu inteleg de ce unii merg pana raman fara benzina. Inteleg ca e o pb cu banii, insa cred ca poti sa-ti impui sa mergi pana cand ajungi la ultimul sfert. Practic ultimul sfert sa reprezinte becul rosu si sa stii ca trebuie sa alimentezi. Link to comment
Laurycã Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Eu nu stiam de existenta becului rosu de benzina pana sa citesc pe acest forum (asta acum vreo cateva luni bune) Dupa ce am aflat de el am vrut sa-l vad si eu functionand; si l-am vazut pana la urma. Acum nu vreu sa-l mai vad deloc. Ma mai batea un gand sa vad cati km pot sa fac cu becul aprins si sa tin in portbagaj o sticla de 2 l de benzina pentru momentul cand raman fara. Dar mi-a trecut, pentru ca am aflat ca 50 de km pot sa fac sigur. Link to comment
baxtercuculet Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Salut ma jutati va rog si pe mn am un cielo '96 pompa de benzina merge si e noua are 2-3 ani de cand a schimbato tata am unit firele cu masa si acu se ridica dar becul nu se aprinde dar de ce nu imi indica benzina Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now