FLEX Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Ca de ce sint suparat: acum 3-4 luni merg la Autonet sa-mi schimbe amortizoarele ... zic aia ca si flansele de amortizor sint uzate si ca ar fi bine sa le schimb ... costa mai nimic, 150.000ROL amindoua, dar manopera e 2.4 ore! ... adica un mizilic de vreo 700.000ROL! fie, merge, zic eu, au tinut alea originale 25.000km, astea or tine tot atit! Azi ma duc la schimbat pivotul si iar: "sint uzate flansele de amortizor!" bai, sinteti nebuni, cum draq, au tinut numai 6000km? imi arata, erau turtite ca naiba, cam cu 1cm mai mici decit unele noi! Il iau la intrebari pe domn' inginer, ala imi zice ca asta le vine de la Craiova, asta monteaza pe masini, eu trag concluzia ca se livreaza piese de cacao, ala nu zice nici da, nici nu. Morala: daca vi se intimpla sa vi se spuna ca sint uzate flansele de amortizor, incercati sa nu luati junk-urile din service, ci sa cumparati ceva de firma! eu asa o sa fac, numa' de-al dreaq nu mai pun "originale Daewoo", ca n-am facut nici o afacere! Federal Mogul, Ferodo, Bosch, ce-o fi, eu originale nu mai pun! Despre aceasta problema o sa trimit un mail la Craiova, insotit de documentarea necesara (facturi, etc.), sa vad ei ce zic ... pina acum, cel putin, macar la bucsaraie nu exista termen de comparatie intre Daewoo si Dacia, dar se pare ca legendele apun, ca orice e prea frumos pe lumea asta. Atasez desenul din manual, sa va prindeti despre ce e vorba, si daca diseara are cineva vreun digital bag miine si o poza cu ce au scos de pe masina mea. PS: Flansele sint identice cu cele de Tico, ele tin loc de rulmenti pe care pivoteaza amortizorul (slava Cerului ca nu avem rulmenti, cine stie aventurile lui Megane II cu flansele de amortizor isi da seama despre ce vorbesc!). Link to comment
VAXXi Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Flanşa asta e ca un mic ozeneu din cauciuc ? că şi eu am avut probleme cu una. Link to comment
zalmoxis Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Felix stai un pic astea flansele nu-s in garantie!?!? Link to comment
FLEX Posted September 23, 2004 Author Share Posted September 23, 2004 NU! E CONSUMABILE! OZN-uri de consum, vorba lui Vaxxi! Nasol cu ele e ca costa foarte mult manopera, ele sint un flaps ... las' ca scap eu de garantie la trenul de rulare in scurt timp ... un fel de lungeste-mi, Doamne, boala! Link to comment
VAXXi Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Tot nu mi-ai răspuns FLEX, e piesa aia din cauciuc care vine în capul amortizorului sau ba ? Link to comment
FLEX Posted September 23, 2004 Author Share Posted September 23, 2004 Scuze, Vaxxi, aia e! piesa care vine de jos in sus in capul amortizorului ... Link to comment
VAXXi Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Aha. Păi am avut şi eu problemă cu ea, în sensul că la denivelări, troncănea ceva pe stânga-spate. Mie mi-era teamă că era amortizorul dus (deşi la testul primitiv cu revenirea era ok), şi în service mi-a zis că e respectiva bucşă. "Ok", zic eu, "păi schimbaţi-o !" "nuu, că de la Craiova nu se vinde separat, doar cu amortizor !" Aşadar, a mai improvizat mecanicul ceva din nişte bucăţi de cauciuc şi a dispărut troncănitul Link to comment
FLEX Posted September 23, 2004 Author Share Posted September 23, 2004 Ahaaaaaaa! pai sa sti ca mec-ul ar putea avea dreptate! respectiv, daca la Espero amortizoarele spate sint prinse pe sasiu ca la D1300 (adica axul amortizorului e filetat in cap, iar bucsele prind intre ele tabla sasiului), atunci intr-adevar bucsele alea se vind numai cu amortizor! adica, de fapt, amortizorul nu se vinde fara bucse! La Matiz (suspensie fata McPherson), amortizoarele se vind fara bucse, ele se aseaza pe flansele astea, care tin loc de rulment, pentru a permite miscarea de rotatie. Link to comment
VAXXi Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Aham. Deci de-aia au rezistat la mine mai mult. Într-adevăr, sunt prinse pe şasiu... adică vine tabla îndoită, formează "oala" amortizorului, care are în vârf o gaură prin care intră amortizorul, flanşa, o piuliţă (cred) şi încă un capac de cauciuc cu rol estetic. E bun sau rău sistemul ăsta de fixare "ca la Dacia" ? Link to comment
FLEX Posted September 23, 2004 Author Share Posted September 23, 2004 E la fel de bun ca oricare alt sistem, pina la urma ... singura nasoleala posibila este ce ai patit tu, respectiv sa se buleasca bucsele, iar amortizorul sa fie OK ... nu se dau bucse separate pentru acest tip de prindere! Link to comment
VAXXi Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 'nţeles. Oricum, s-a rezolvat ieftin şi repede, ce pot să zic. Link to comment
zalmoxis Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Mai Felix eu nu mai intzeleg cum adica pivotzii sunt in garantie si astea nu !?!? E greu sa skimbi alea bag seam de e manopera atat de scumpa !!! Link to comment
FLEX Posted September 23, 2004 Author Share Posted September 23, 2004 Pai e destul de logic sa nu fie in garantie, totusi, din cauza constructiei suspensiei in alea sta toata greutatea masinii, uzura la greu, au un regim de lucru asemanator cu placutele de frina, pina la urma ... eu nu ma supar ca le-am schimbat, ma supar ca s-au bulit dupa DOAR 6kkm! adica sint de cacao! Or fi schimbat furnizorul craiovenii, dar trebuiau sa se asigure ca fac lucru bun! Link to comment
strumfuadi Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 flex, tu crezi ca Federal Mogul, Ferodo, Bosch fac asha ceva??? Link to comment
zalmoxis Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Cum se manifesta uzura la astea !?!?...Ce face (sau nu mai face masina ceva zgomote !?!)... Link to comment
DragosB Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 flex, tu crezi ca Federal Mogul, Ferodo, Bosch fac asha ceva??? Pai , din cate stiu eu : - Federal Mogul - este de fapt un concern , din care fac parte tot felul de firme cu renume ( intre acestea intrand si Ferodo spre ex. ), deci foarte probabil ca una din aceste firme fabrica si asa ceva - Ferodo - se ocupa exclusiv de sistemul de franare , discuri de ambreiaj si placi de presiune , lichide de franare - Bosh - din cate stiu eu , astia sunt pe partea electrica mai mult Link to comment
DragosB Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Cum se manifesta uzura la astea !?!?...Ce face (sau nu mai face masina ceva zgomote !?!)... In general , prin zgomot ( un fel de bataie ) la trecerea peste denivelari . Acum , pe fatza , la sitemul cu rulment , pe langa bataie , merge si volanul mai greu . Eu asa am patit la Nissan , unde pe fatza am sistemul cu rulment : mergea al dracu' de greu volanul , in special ( ceea ce este si normal ) , la viteze mici ( de ex . la manevre pt parcare etc ) . Link to comment
VAXXi Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Cum se manifesta uzura la astea !?!?...Ce face (sau nu mai face masina ceva zgomote !?!)... La drum drept şi neted, nici un zgomot. La denivelări, se aude ca şi cum ai zdrăngăni un băţ într-un inel metalic. Link to comment
DragosB Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 fftopic: se aude ca şi cum ai zdrăngăni un băţ într-un inel metalic. Apai VAXXi , tu ai suflet de poet in tine ( sau macar de prozator , ceva ) ... caci eu n-am putut scoate mai mult din mine decat "un fel de bataie" . Link to comment
FLEX Posted September 23, 2004 Author Share Posted September 23, 2004 Poi uzura se constata vizual, in prima instanta (adica apar niste lufturi intre ea, oala amortizorului si bucsa din cap), apoi se apuca sa scirtziie, iar in faza terminala bocane toate pe acolo, inseamna ca e deja muci! Io am ajuns in faza 2 cu astea ultimele, cele originale le-am schimbat la faza 1. Link to comment
ovidiuc Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 Poi uzura se constata vizual, in prima instanta (adica apar niste lufturi intre ea, oala amortizorului si bucsa din cap), apoi se apuca sa scirtziie, iar in faza terminala bocane toate pe acolo, inseamna ca e deja muci!Io am ajuns in faza 2 cu astea ultimele, cele originale le-am schimbat la faza 1. Nu cumva asta e sursa scartiitului la Maty al meu pe spate? Link to comment
strumfuadi Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 pai mah, pe spate cum sunt prinse amortizoarele?? sunt flanshe d'astea shi pe spate??? Link to comment
FLEX Posted September 23, 2004 Author Share Posted September 23, 2004 Ovi, pe spate iti scirtiie ori de la finitiile laterale portbagaj, ori de la cablul frina de mina fugit din clema ... FLANSELE SINT NUMAI PE FATA! Amortizorul spate e prins cu ureche bucsata (adica surubul se prinde perpendicular pe axul amortizorului, din lateral), si troncane, nu scirtziie ... de scirtziit ar mai putea s-o faca armata de bucse de pe puntea spate ... Link to comment
Doru Posted September 23, 2004 Share Posted September 23, 2004 De ceva vreme ma roade gandul sa-mi fac o presa de arcuri. Ce buna este in asemenea cazuri. Unde naiba sa gasesc un strungar? Are cineva una (de Matiz)? Poate sa bage pe forum ceva desene? Eu am vazut cum arata doar in manual si nu vreau sa inventez roata. Link to comment
FLEX Posted September 24, 2004 Author Share Posted September 24, 2004 Doru, pentru spate nu trebuie presa, e destul sa sprijini puntea si ai libertate totala sa umbli la amortizor ... Pentru fata, cred ca trebuie presa, totusi ... ma gindesc la niste menghine de-alea mari pentru lucrari de timplarie, dar nu stiu cit sint de rezistente sau ce forta de compresiune au ... plus ca daca ti-a scapat arcul, se lasa cu Urgentza ... ma rog, poate exagerez, ca arcurile de Matiz sint mici, nu se lanseaza ele prea tare ... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now