Jump to content

Flanse amortizor fata Matiz


Recommended Posts

Am lust 2 flanse..aka doar gumele alea, singurele existente pe piata, cel putin unde am fost, am montat pe o parte, toate bune si frumoase, cand am coborat masina, luftul ala din partea de sus era un deget, fata de 1-2 mm cat era cu cele vechi. Am demontat iar si am pus flansele vechi, care sunt dintro guma mult mai dura decat astea noi care-s burete parca...totusi, de ce se vand asa mizerii, si unde gasesc niste flanse de calitate?

Link to comment

Asa e, dar nu de mamaliga, nu trebuie sa existe luft acolo(vezi pozele de mai sus). SI nici n'am mers cu masina, la cateva gropi estimez ca ajungea fier pe fier in capul amortizorului.

Link to comment

Bre Argon, fa rost de "flanse" ca alea de am pus eu si Carabusu', alea cu cauciucul turnat in ele, ca pana acuma vad ca tin bine. Am facut vreo 1300 km de cand le-am pus si deocamdata arata inca f. bine.

Link to comment

Am schimbat acum 2 saptamani flasnesle alea la amortizoare, am gasit originale sigilate in punga dar aduse din germania. Am zis hai sa incerc altceva fata de ce gaseam pe piata. Am dat pe ele, cele 4 bucse mari si mici in jur de 60 lei. Pana acum toate bune si frumoase, am sa vad ca or tine in timp. Cele vechi aratau janica, beatea fier pe fier, unul din inelele de sus era mutailat, rupt.Cu ocazia asta am schimbat si busele la bara stabilizatoare si cele doua brate cu pivot - stanga, dreapta.

Unde se gasesc pana la urma acele buse intregi ? Am cautat cred ca o luna si ceva peste tot si nu am dat de nimic.

Link to comment

Nu am gasit la magazinul de daewoo..o sa mai caut..la piese import nu aduc/nu se fabrica de producatorii clasici.

 

Daca nu gasesti am sa incerc sa-ti fac rost de un nr de telefon de la magazinul din Piatra, si vorbesti cu doamna de acolo, sigur mai are.

De ceva imi dai un pm :thumbl:

Link to comment

Am dat pe ele, cele 4 bucse mari si mici in jur de 60 lei. Pana acum toate bune si frumoase, am sa vad ca or tine in timp. Cele vechi aratau janica, beatea fier pe fier, unul din inelele de sus era mutailat, rupt.

 

despre ce inele vorbesti, ca eu am vazut doar unul, ala de se taseaza, celalalt de sus, ce se vede cand ridici capota nu are absolot nimic, rolul lui e doar cand ridici masina pe cric, sau demontezi ansamblu, nu are ce se strica la el.

Edited by argon
Link to comment

Am gasit pana la urma cu 35 ron montura completa, originala GM, sigilata, cu ea montata gapul acela este zero, chiar e comprimata putin guma superioara cu masina coborata. Niste poze si din timpul montajului, si flansa veche si tasata, si in ultima poza desi arata bine nemontata, flansa noua cu 10 ron de care trebuie sa va feriti...cu ea montata si masina coborata se comprima de ajunge fier pe fier, si in cateva sute de km e gata. PE ea scrie GY, aviz amatorilor sa nu lucrati/platiti manopera degeaba cu gunoaie de genul.

post-3429-082235400 1287139143_thumb.jpg

post-3429-003647800 1287139152_thumb.jpg

post-3429-068703300 1287139172_thumb.jpg

post-3429-002627400 1287139181_thumb.jpg

post-3429-076676200 1287139198_thumb.jpg

post-3429-088612300 1287139207_thumb.jpg

Edited by argon
  • Like 1
Link to comment
  • 2 weeks later...

Am fost la service si mi-au gasit "flanşa" pe stanga cu joc.

 

- din aceasta cauza poate merge mai greu volanul?

- ce anume trebuie sa cumpar pentru inlocuirea ei? montura completa cuprinde cele doua repere de cauciuc (cel cu suruburi si acea bucsa rotunda in forma de "inel")?.

- se mai schimba altceva in afara de cele 2 repere mentionate mai sus?

 

Toate cele bune!

Link to comment
  • 2 weeks later...

Am fost la revizie (schimb ulei+filtre) şi la roata stânga faţă, trăgând de ea, se observă un joc destul de mare. Citind şi forumul, ascultând şi ce-a spus mecanicul,

concluzia e clară: trebuie schimbate flaşele amortizoarelor de pe faţă. Unul dintre mecanici spune că la 10.600 de km nu e necesară schimbarea ambelor, celălalt

spune invers. Am decis să le schimb pe amândouă, just in case. Acum şi întrebarea, mecanicul susţine că trebuie schimbate şi "inelele, că alea nu le poţi numi

rulmenţi de la Matiz". Acum cum le-o zice, cum nu le-o zice, ideea e că le-aş schimba, cu toate că la prima vedere sunt ok. Nu ştiu însă cum să le numesc, la primul

magazin de piese la care am fost au dat din umeri, mi-au zis că doar cu flanşele mă pot ajuta, dacă fac comandă...

Orice alte sugestii sunt bine-venite. :rolleyes:

 

 

Link to comment

Piese gasesti la acsa.ro. Se schimba flansa si rulmentul(e din plastic). Dar calitatea produselor se pare ca lasa de dorit(cauciucul in special). Vezi ca unii dintre useri au gasit flanse cu tot cu montura

Link to comment

Piese gasesti la acsa.ro. Se schimba flansa si rulmentul(e din plastic). Dar calitatea produselor se pare ca lasa de dorit(cauciucul in special). Vezi ca unii dintre useri au gasit flanse cu tot cu montura

 

Merci, am descoperit care era "rulmentul"... emult diferit de ceea ce înţelegeam eu prin rulment. :) E foarte aiurea treaba, nu e scumpă piesa dar

e scumpă manopera. M-aş înfige să încerc să le schimb eu ca-n tutorialul postat ceva mai devreme de userul Tetea dar nu am acele dispozitive care

să ţină arcul de la amortizor comprimat şi mă voi duce la un service...

N-am găsit flanşă din aceea turnată din păcate şi m-am grăbit pentru că nu suport să o ştiu aşa cu probleme, chiar dacă la mine nu troncănea tare.

Ăsta e "rulmentul", pentru eventualitatea că va mai avea cineva probelma mea:

post-27667-040856000 1289307481_thumb.jpg

Edited by Tevez
Link to comment

m-am grăbit pentru că nu suport să o ştiu aşa cu probleme

Graba strica treaba...Lasa in pace flansele, masina asta nu e facuta sa fie silentioasa. Probleme sunt numai cele legate de motor si siguranta masinii.

Edited by korydon
Link to comment

Nu prea e OK sa ai joc la flanse, totusi roata isi schimba caderea dupa bunul plac, cum iei curbele, atunci ce de nu ar fi OK sa ai jos in pivoti, rulmenti, etc? nu ca n'ar fi destui care umbla si asa.

Edited by argon
Link to comment

 

N-am găsit flanşă din aceea turnată din păcate şi m-am grăbit pentru că nu suport să o ştiu aşa cu probleme, chiar dacă la mine nu troncănea tare.

 

 

Am schimbat si eu o flansa dintr-asta.. recomand sa nu pui ce ai cumparat tu.. gasesti flansa turnata la king auto, calea serban voda, costa 30 de lei. Mai bine da o fuga pana acolo si cumpara ce trebuie ca sa nu fii nevoit sa platesti inca o data manopera peste 2-3 mii km.

 

Regards!

Link to comment

atunci ce de nu ar fi OK sa ai jos in pivoti, rulmenti, etc?

Cand am luat masina avea bratele pe fata duse ...erau varza. Cand treceam peste denivelari oricat de mici simteam ca se rupe in doua masina. Am mers cu ele aprox. 7000 km fara probleme, le-am schimbat ca ma saturasem de zgomot( scartia la viraje de parca era arca lui Noe ). Iti mai dau exemple de zgomote care nu afecteaza cu nimic siguranta masinii : bucsele de la bara stabilizatoare, jocul boltului in etrier.

Link to comment

Ca nu ti-a sarit rotula din locas sa ti se intoarca roata sub masina e norocul tau, dar nu m-as lauda cu asta, si nici cu bucsele de la bara stabilizatoare, care au importanta in mentinerea rotii pe unghiul corespunzator. Ma minunez cand vad ce inconstienti sunt unii, macar de s-ar pune in pericol doar pe ei, nu si pe ceilalti participanti la trafic.

Link to comment

si nici cu bucsele de la bara stabilizatoare, care au importanta in mentinerea rotii pe unghiul corespunzator.

Nu cred asta...noile loganuri nici nu mai au bara stabilizatoare, lor cine le tine unghiul? Dar , hai ca am deviat de la subiect, mai bine o lasam asa...

Edited by korydon
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...