Jump to content

La Mia Machina


icet

Recommended Posts

In sfarsit,dupa luni de asteptari,am reusit si eu sa conduc un mic Maserati personal.

La prima vedere de afara,masina este super mica,dar din habitaclu,i-ti dai seama de ce i se zice "grande"!Culoarea este blue sugestive,adica albastru marin,in varianta dacia :D .Este in echipare Dynamic,motorizare diesel,plus ceva optionale dorite de mine,care de altfel m-au facut sa astept atat si sper sa fi meritat asta.Deci in afara de echiparea standard am ales in plus climatronic bizonal,cotiera,roata de rezerva normala(in standard e un kit de vulcanizare) si volan cu schimbator de viteze imbracate in piele.La toate astea am "primit cadou" si reglaj electric al scaunului soferului,chiar daca nu am vrut.Tapiteria standard era pe un ton albastru,eu am ales un gri inchis(sobolan)mult mai rezistenta la murdarie.Inca mai trebuie sa ma dumiresc cu functiile de la computeru de bord si cu setarea lor...In rest,cat am reusit sa umblu cu ea azi,m-a impresionat si mai mult decat la test drive.Un motor mic,ca si cilindree,dar fortos inca de la turatii mici si in acelasi timp silentios.Directia sau mai bine zis servo directia(dual drive cum zic ei)face toti banii.Pe setare City,zici ca volanul e rupt de restul directiei,asa de usor merge.Este foarte utila la parcare mai ales sexului mai slab :D .Sistemul audio,standard e MP3 cu comenzi pe volan este super.Momentan cam atat.O sa revin zilele urmatoare cu poze si cu mai mult impresii,dupa ce voi face mai multi km cu micul meu GP.

Edited by osirus
Link to comment
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc pentru urari.

Pretul final a fost undeva pe la 13700 E(cu tot ce am vrut eu),dar am prins programul rabla si am reusit sa schimb o berlina de acum 23 ani(masina lu tata,ma bucur enorm ca am reusit sa-l conving sa scape de masina lui,cu toate ca era super multumit de rabla lui) cu GP la un pret bun raportat la dotarile lui(zic eu).Acum ii pasez loganul si raman eu cu noua achizitie :D .

Link to comment

Detalii, detalii cât mai repede. Şi mie îmi făcea cu ochiu' maşina asta dar mi-e oarecum teamă de ”renumele” Fiat la fiabilitate.

 

Am mers cu un Punto mai vechi şi cu un Tipo şi mai vechi care m-au dezamăgit (mai ales Punto) - scârţâia şi troncănea ca dreaqu.

Link to comment

Revin cu cateva poze si ceva impresii.

Am reusit sa fac ceva setari in computerul de bord,dar mai am de "lucrat" la setarile din trip computer.Motorul este super silentios,nici nu zici ca e diesel,iar dupa 2000 de ture,cand intra turbina,simti cum te impinge cineva de la spate :D .N-am trecut de 3000rpm si nici nu trebuie sa o fac pana nu depasesc vreo 2000km.Pozitia la volan este foarte comoda,cotiera fiind un supliment la drumuri mai lungi.O chestie ciudata ca sa zic asa sau poate unde nu m-am obisnuit inca cu ea,intra cam ciudat in viteza.Sau poate sa se mai lase cu timpul...oricum fata de logan intra greu in viteza.

Motorul e un multijet de 1.3l cu 16v de 75 cp(nu merita sa dau 800E in plus pentru cel de 90cp,care avea un cuplu cu 10Nm mai mare decat cel ales de mine).In tarile cu apa calda,revizia e la 30000km,ca noi e la 20000km dar uleiul si filtrul de ulei trebuie schimbate la fiecare 10000.Nu prea am inteles eu asta,dar in fine.Lucrul cel mai fain la el este distributia pe lant care trebuie inlocuita la 250000km.In ciuda faptului ca are multe plastice prin interior,inca nu chitaie nimic si sper sa ramana asa.

ps..in prima poza am reusit sa prind si loganul in cadru,deci sunt ambele masini :D .

post-1441-1160767849_thumb.jpg

post-1441-1160767865_thumb.jpg

post-1441-1160767878_thumb.jpg

post-1441-1160767893_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Merci.Am aproape 1000km si incep sa ma acomodez cu ea.Momentan am consumul cam mare,cu 1l/% mai mult decat zice fabricantul,dar am observat ca daca bag piciorul tare,consumul e pe masura,dar si fuge.Nici nu simti cand ajungi la 100km/h si asta in oras...Deabia astept primavara(ca sa fac km mai multi)sa fac un cip tunnig la motor sa fie si mai sprintena ca acum...M-am acomodat si cu schimbatorul de viteze,care orice as face eu,tot mai greu e de manevrat fata de cel de pe golan.

Poze noi

post-1441-1162503876_thumb.jpg

post-1441-1162503894_thumb.jpg

post-1441-1162503914_thumb.jpg

post-1441-1162503937_thumb.jpg

post-1441-1162503975_thumb.jpg

Link to comment

Stai linistit Alx, se intampla si la case mai mari, cu diesele scumpe. La BMW se cere schimbarea uleiului de catre fabricand la interval de 15k, desi este ulei long life si merge in mod normal pana la 48k km! Testat pe BMW-ul de la firma, la 17k se aprinde becul de calitate a uleiului! Astea sunt conditiile de trafic din.ro, mult praf si combustibili slabuti, cumulat cu mersul piticului prin marile orase...

Link to comment

Cred ca este oarecum mai "corect" pentru masina sa se faca schimbul din 10 in 10 mii, cati dintre noi cei cu Kalosi nu am mers la revizii inainte de termen (adica 15k) ?

 

Osirus, am inteles ca 1.3 Multijet (mai bine ii ziceau 1.25, ca de fapt atata are... :) ) beneficiaza doar la cel de 90 de CP de geometrie variabila la turbina. Adica toate celelalte (70,75,85) nu au acesta caracteristica. Asa e ?Ti-au zis ceva de genul asta cand ai luat-o ?

Link to comment

Multumesc de urari.

Numai pentru ulei si filtru trebuie sa merg din 10 in 10 mii km.Filtru de motorina se schimba la 60 de mii,filtru aer si polen la 20,lichid de frana la 2 ani sau 60 mii km.Cam asta se schimba la revizii,in rest,la fiecare 20 mii se face un control vizual al pneurilor,placute frana,sistem iluminare,caroserie,etc.Deci pentru 1.3 multijet cam asta ar fi planul de revizii.

Da,am stiut inca de la inceput ca turbina nu are geometrie variabila,dar am mai spus ca nu merita diferenta de bani in raport cu performatele,pentru cel de 90cp.

Apropo,cilindreea e de 1248 :P ...si e desteapta foc...azi ma avertizat CB-ul toata ziua ca e posibil sa fie gheata pe sosea si ca trebuie sa merg mai incet :D

ps..azi am trecut de 1000 km si am dat pana la 4000 rpm...are un demaraj... :X :X .nici nu vreau sa ma gandesc cum o sa fuga cand o s-o duc in ~100cp... :D

Edited by osirus
Link to comment

Daca tii la masina si la plamanii tai oricum filtrele de polen/aer trebuie schimbate la 10.000km, ca deh...suntem in Romania... Iar gandindu-ma ce combustibili se vand in ro cred ca si filtrul de motorina va trebui schimbat mai des decat scrie la carte :( .

 

Sa o porti sanatos si sa ai grija de ea :) .

Link to comment
...si e desteapta foc...azi ma avertizat CB-ul toata ziua ca e posibil sa fie gheata pe sosea si ca trebuie sa merg mai incet :D

Stai linistit, pana si a mea are indicator dintr-asta. E simplu, intre -4 si +4 grade avertizeaza toate ca e pericol de polei.

Link to comment
intre -4 si +4 grade avertizeaza toate ca e pericol de polei.

Nu cred eu ca fac toate asa.Cel putin la mine arata pe CB de la +2 grade in jos.Si la -7 cat era vineri seara la Predeal,tot arata.Si arata orice chestie,chiar daca ai si un martor optic pentru avertizare,Cb i-ti scrie si tipa si buzerul.De exemplu am pornit atunci seara,climatizarea pentru dezaburire rapida si m-a avertizat ca din cauza temperaturii scazute e posibil ca A/C sa nu functioneze.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...