Jump to content

Puntea spate Matiz


Recommended Posts

Eu chiar sunt super curios...

 

Cind aveam vreo 14000 km ... aveam un troncanit spate stinga.

 

Intre timp a mai trecut o iarna, sloiuri de gheata, gropi acoperite de apa toamna etc stiti povestea.

 

Troncanitul a devenit stereo in sensul ca troncane si pe dreapta acum. Nu tare, nu mereu, dar la gropi mai serioase troncane pe ambele parti. La service cica asa e ea ... hmmm :shock:

 

Stupoare: varul meu are matizul cu 2 luni mai vechi dar are deja 70 000 km (taximetrist omul). El si-a schimbat amortizoarele pe la 50 000 in garantie si a lui nu troncane de loc pe spate... Am ciulit urechile super special la chestia asta.

 

Pina la urma troncanitul ala de unde vine... ca daca e de la amortizoare eu zic ca merita sa ne chinuim sa le schimbam in garantie (cine mai are). Daca e din alta parte de unde e ????? :?: :?:

 

Pina la urma cred ca tot am sa-mi schimb amortizoarele la vara ... macar asa de trei ori traiasca :)

 

Numai bine.

Link to comment
  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca ai amortizoare romanesti atunci aproape 100% te-au lasat.

 

Ar mai putea fi si nu stiu ce bara din spate. Imi troncanea si mie, m-au trimis la garantia amortizoarelor dar n-au gasit nimic. Au strins bara aia si nu mai face ...

 

A, si la zgomote pe fata, mai toate matizurile le produc de la o tabla de la etrieri care la fel se mai slabeste de la "dumurile" romanesti. Eu eram capiat, ziceam ca cine stie ce probleme am, dar am scapat ieftin.

Link to comment

Troncanitul pe spate e de la amortizoare ... ce se poate face e schimbarea ... dar cu ce? avem nevoie de putina expertiza aici, deoarece din raspunsurile pe care le-am primit de la Craiova si Sibiu nu se intelege mare lucru ...

Troncanitul pe fata e de la etrieri, mai trebuie strinsi din cind in cind ... nu e de la amortizoare, al meu de pe fata era busit rau (tija strimbata), dar nu zicea nimic ...

Link to comment

Suspensia ca suspensia. Pe mine ma seaca troncanitul din portbagaj. Imediat dupa cumparare a trebuit sa pun un buret subtire intre PFL-ul din potrbagaj si tabla. Troncaneau pastilele de plastic care fixeaza mocheta de pe partea de sus a placii. Au mai ramas fintiile laterale (chestiile ale de plastic care nici nu acopera toata tabla). Nu am gasit inca solutia de a le face sa taca. Pe piatra cubica sunt criminale. Tot vreau sa le demontez si sa vad daca se vad locurile unde bat (au un sistem de prindere de sar singure). Nu am auzit pe nimeni sa se planga de ele. Doar ale mele troncane?

Link to comment

Doru, e posibil sa nu-ti troncane finitiile de plastic... Cum ai ajuns la concluzia asta? Le-ai ciocanit? Daca da, normal ca se aud... ating tabla. Dar pe piatra cubica nu ele se aud pentru ca nu au cum sa se miste orizontal... bradutii le tin "destul" de fixe. scoate-le si uita-te sub ele! S-ar putea sa gasesti unul sau doi papuci/mufe destul de mari care flencane si le lovesc...

Link to comment

La mine nu troncane finitiile laterale, desi am pierdut 2 braduti de fixare; incearca sa mai indesi bradutii aia, ca altceva nu prea poti face.

De ce nu or fi pastrat bradutii de la Tico, nu pot sa-mi imaginez, aia sint foarte misto, au un sistem de expandare si nu-i misti nici cu armata sovietica ... ca sa faca magaria maxima, bradutii de Tico nu merg la Matiz, fiindca in gaura din tabla a Matiz-ului au pus o garnitura de plastic cu un diametru interior putin mai mic decit bradutii de Tico ... am incercat eu sa fac manevra (capacul de la hayon mi-a fost prins cu "agrafe consola Tico si am luat de acolo), dar n-a mers ... solutia e sa iei alti braduti de Matiz, daca gasesti ... astia din fabrica sint amariti rau, nu stau fixati.

Link to comment

La mine bradutii aia stau doar in greutatea proprie, mai ales cei de jos (noroc ca sunt aproape verticali). Mai tepeni sunt cei de sus. Cei care tin doua placi sunt prinsi bine. Cred ca sunt sustinuti de efectul de foarfeca. Ori gasesc ceva ce se potiveste, ori incerc sa majorez diametrul bradutului cu o bucata de banda din "cauciuc" autosudant (sau ce o fi ca pe rola scrie 3M). Oricum pe zonele unde se vad (sper) urme de frecare, vreau sa lipesc niste buret (se gasesc niste spume pe la ambalaje care nu absorb umezeala). Dar mai la vara :lol: .

Link to comment

Aia care tin doua placi eu n-am reusit sa-i scot, desi am tras de ei ... intr-adevar, solutia e sa ingrosi putin piciorul bradutului ca sa intre mai fest, dar vezi sa-i si poti scoate usor, fiindca in spatele finitiilor laterale mai umbli (boxe, alarma, lampa portbagaj, etc.).

Link to comment
  • 2 weeks later...

Am demontat fintiile sa vad ce prin spatele lor si de ce vibreaza.

Prinderea lor este facuta cam in gluma si voi face eu ceva pe acolo sa le linistesc. Conectorii de la instalatia electrica sunt prinsi de caroserie su nu pot face zgomot.

Am dat de beleaua cea mare. Cel mai important zdranganit pe drumuri proaste sau cu piatra cubica il fac bobinele care tin rulate centurile de siguranta pe spate. Au un joc axial suficient pentru a zdrangani chiar lovite usor cu degetul. Amandoua au aceiasi problema. Am cotrobait in Matiz-ul (Power) al unei colege si acolo totul Ok.

Pe la voi cum este?

Link to comment

Ruleaza un elastic (bucata de balon mai bine) pe ele si capatul celalalt legal de ax. Am vazut faza asta facuta si merge ok.

In felul asta , axul nu va mai sta drept ci tras de elastic, nu va mai vibra insa se vor rula mai greu.

Link to comment

Doru, sa stii ca eu le-am scos de tot. Am lasat-o numai pe cea din centru. Bineinteles, motivul il cunosti :lol:

Nu vreau sa-ti stric dispozitia, dar sa stii ca amortizoarele, cand incep sa se duca, au un zgomot foarte asemanator cu cel al rulourilor de la centuri... (abia se aud, iar cu timpul, din ce in ce mai tare) Eu am aflat abia joi la intalnire ca sunt amortizoarele... Asa ca, probabil o sa montez centurile la loc...

Link to comment
  • 3 weeks later...

:D :D :D Am montat difuzoarele pe spate si au tacut centurile!!!

Se pare ca prin magnetizare s-au lipit si nu mai vor sa clantane. Sper ca mecanismul de blocare este antimagnetic. Prea au fost montate una in alta.

Link to comment

Incearca sa reglezi hayonul din piciorusele de cauciuc reglabile prin insurubare/desurubare, ele se afla cam aici: ... pe interiorul hayonului, bineinteles ...

hayon_picioruse_thumb.jpg

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...