Cojocaru Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Pe unde se toarna antigelul. Pe la busonul de la radiator??? Link to comment
dreaQ Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Si pe acolo. Dupa ce golesti instalatia bagi apa si dai drumu la motor dupa care golesti iar instalatia. Un fel de clatire a motorului-faci asta de 2-3-4 ori . Trebuie spalat si bidonul (vasul de expansiune) la fel si furtunasele care intra in el. Dupa care bagi solutia in radiator pana da pe dinafara si in bidon pana la reperul "full". Cam asta trebuie facut; a mai fost explicat mai cauta. In caz ca nu reusesti mai intreaba-ne... Link to comment
getablonda Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Am schimbat si eu lichidul de racire cu unul Aral, care mi-a cazut in mana la o statie Rompetrol: 2 x 1 litru = 50 lei noi, garantat 5 ani de la data fabricatiei (pe care nu am reusit sa o aflu stampilata nicaieri pe bidon). Lichidul vechi era ruginiu, dar dupa doua spalari apa a iesit curata. Am demontat si termostatul (care arata bine, desi de pe garnitura ventilului se lua o mazga neagra), vasul de expansiune si radiatorul, pe care le-am spalat suplimentar in cada. Destul de dificila demontarea termostatului: pentru surubul de jos a trebuit sa scot capacul si rotorul de la distribuitorul de scantei, si chiar si atunci cu greu reuseam sa rotesc cheia cu un clic. Mai mentionez ca lichidul de racire a avut initial culoarea albastra (ca si cel nou), iar virarea spre rosu s-a facut in vara asta - ceea ce m-a facut sa cred ca trebuie schimbat; nu stiu ce vechime avea. De asemenea, mentionez ca golirea instalatiei nu am facut-o pe jos, ci intr-un lighean >- , iar apoi am transferat totul in bidoane (pe care am sa le duc impreuna cu uleiul si filtrul la o benzinarie care le colecteaza ): in felul acesta am putut sa vad ca au iesit cam 3,5 litri (cu tot ce era in radiator). La umplere au intrat tot atat: 2l antigel si 1.5l apa distilata, restul pana la 3.8l fiind apa ramasa in instalatie (deci un raport de 53% / 47%). Link to comment
Englishman Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 apoi am transferat totul in bidoane (pe care am sa le duc impreuna cu uleiul si filtrul la o benzinarie care le colecteaza Pun si io o intrebare...de ce le duci acolo? din spirit ecologic? sau sa-ti dea niscai bani pe ele?? Link to comment
dreaQ Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Bani nu iti va da nimeni pe ele. Din spirit ecologic sau doar si pentru faptul ca asa trebuie. Raspunsul la intrebre e clar, tu ai luat vreodata bani pe ulei "ars" sau pe antigel vechi? Link to comment
RamboX Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 (edited) Problema la mine este ca antigelul curge pe la busonul vasului de expansiune,am luat vas nou de expansiune,degeaba,curge pe sus,am desfacut supapele alea de la buson,garnitura,strans mai bine,degeaba. Chestia este ca pica numai la turatie cand jetul de antigel ce vine ajunge si pe sus la gaurile din filetul busonului. O sa iau un buson nou sa vad ce zice si cu el,deocamdata i-am pus o punga de plastic pe filet,deci am izolat busonul de vas,nu face nimic de la presiune si am mers si mai turat,chestia cu supapele alea de suprapresiune e exact vax albina. Edited December 2, 2006 by RamboX Link to comment
Mircea Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Suprapresiunea nu se creaza la turatie, ci la supraincalzire, caz in care in loc sa se ia vasul cu totul dupa tine, arunca apa pe la supapa. Faptul ca tie iti curge pe acolo poate indica un alt defect. Verifica daca ai bule de aer frecvent in vasul de expansiune. Link to comment
RamboX Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Am luat un buson nou,am fost cu masina si l-am probat,al treilea a fost ok,tipul de la magazin nu credea dar i-am demonstrat ca tot curge,ceea ce ma intriga este faptul ca am vas nou iar la el la Espero busoanele schimbate de mine nu curgeau,de ce oare s-o crea la mine presiune mai mare in circuit,bule de aer nu face in vas acum nivelul s-a stabilizat nu se supraincalzeste? sper sa o fi rezolvat. Link to comment
Laurycã Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Se poate schima foarte usor si singur, nu e mare filosofie. Se desface colierul de la futunul cel mai de jos al radiatorului, se scoate furtunul si se da drumul la vechiul antigel (furtunul este in stanga cand te uiti la motor). Acest furtun cel mai de jos al radiatorului este gros-gros sau subtirel ca eu am vazut doua.. eu am crezut ca e vorba de cel gros si am incercat sa desfac colierul, dar nu am reusit - se desface al dracului de greu ..Ceva indicatii suplimentare as dori.. Link to comment
mdascalu Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 (edited) Exact, este vorba de furtunul cel gros. Trebuie sa strangi colierul cu un patent si apoi sa-l tregi pe furtun inspre motor. Chiar este simplu. Poate pozitia e un pic mai ciudata, dar merge sigur. P.S. La matizul meu e mai usor lipsind compresorul de ac. Edited December 4, 2006 by mdascalu Link to comment
Englishman Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 (edited) Bani nu iti va da nimeni pe ele. Din spirit ecologic sau doar si pentru faptul ca asa trebuie. Raspunsul la intrebre e clar, tu ai luat vreodata bani pe ulei "ars" sau pe antigel vechi? Hai, te rog frumos...sa-mi arati si mie pe cineva care a dus vreodata consumabilele astea la " centre de colectare" , ok? nu ca nu ar fi bine asa, dar nu cred ca in Romania face cineva chestia asta... si chiar lucrul asta m-a determinat sa zic ce am zis... si nu cred ca exista cineva atat de naiv incat sa creada ca s-ar putea face bani din predarea acesturi gunoaie, EVIDENT ! Edited December 4, 2006 by radux Link to comment
dreaQ Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Din pacate (sau din fericire) stam in localitati diferite si nu iti pot arata. Chiar stiu destui care duc consumabilele "consumate" la centre de colectare. Si eu am dus un bidon cu ulei la un service care avea un mare butoi de colectare. Mi-a parut mai frumos decat sa-l vars la canal. Ai sa ramai mirat dar si pe acest forum sunt multi care scapa de resturi in mod civilizat. Bafta Link to comment
Laurycã Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Gata! Ieri am schimbat antigelul, ajutat fiind de userul saka de pe acest forum. Greu s-a mai scos colierul ala!!! Am facut o singura spalare cu apa a instalatiei si a iesit apa curata si apoi am bagat antigelul (concentrat) + apa distilata. Link to comment
daniella4 Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Buna ziua tuturor! Sunt intr-o dilema legata de antigel. In general am pus antigel verde, am rugat pe cineva sa-mi ia odata o sticla de antigel si a venit cu unul rosu. Nu ma pricep, dar m-am ferit sa-l folosesc. Pana la urma e vreo diferenta in compozitia chimica intre cele 2 antigeluri? E marca Aral. ..adica daca vreau sa completez pot sa-l pun peste vechiul antigel (verde)? Link to comment
ToPser Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Antigelul contine glicooletilena ,in proportie covarsitoare marcile de antigel din Ro sunt pe baza de glicool etilena deci sunt compatibile si se pot amesteca ! Poti face o proba ,scoate din vasul de expansiune o cantit de lichid si amestec-o in prop. egala cu cel nou si vezi ce se intampla ! Nu are importanta culoarea ,ea este data de un colorant care se adauga pt a nu fi confundat antigelul cu alceva ! >- Link to comment
scorpion Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Verifica punctul de inghetare al amestecului inainte si dupa completare . Pentru a obtine un amestec corect , trebuie folosita si apa distilata .Antigelul pur daca este folosit simplu ,la temperaturi foarte scazute , se poate gelifica . Link to comment
codrin_65 Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Culoarea difera nu pentru a nu confunda antigelul cu altceva Pasajul de mai sus este dintr-un manual service(nu de Tico) Link to comment
daniella4 Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 Deci sa nu le amestec dupa spesele lui Codrin. ..si pot sa le amestec dupa spesele lui Topser si Scorpion. Offf! Link to comment
VAXXi Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 Ca in orice domeniu, partea buna cand ai multe standarde e ca ai de unde sa alegi Eh, treaba sta asa: exista 2 tipuri mari si late de antigel, in functie de substanta de baza. Unul este cel vechi, antigelul pe baza de "ethylene glycol" (EG); celalalt, care-i mai modern, e pe baza de "propylene glycol" (PG). O diferenta esentiala este ca primul este toxic (formeaza cristale de oxalat de calciu in rinichi, lucru care poate provoca blocaj renal si implicit deces), al doilea nu. Regula generala este ca un antigel de culoare rosie este un antigel pe baza de acid organic, asa cum este Dex-Cool (cu care GM a avut niste probleme, se pare). Asta e al treilea tip de antigel, care din cate stiu eu insa e destul de rar la noi (in afara se pune in autoturisme inca din fabrica, teoretic avand o viata mai lunga decat un antigel clasic pe baza de glycol). Acest tip de antigel rosu (pe baza de acid organic) nu se poate amesteca cu antigel de alta culoare (verde, galben, etc) ! Antigelul colorat fluorescent (verde, galben, albastru fluo) amestecat cu antigel rosu formeaza un acid care ataca aluminiul si cauciucul. Nu se poate pune direct un antigel rosu (cu acid organic) intr-o masina care nu a fost proiectata pentru asa ceva, deoarece sistemul de racire este incompatibil cu proprietatile acestui tip de antigel (risc de supraincalzire si coroziune a partilor metalice din sistemul de racire). Ca atare, pentru siguranta maxima, cauta un antigel de aceeasi culoare cu cel pe care-l ai, in ideea de a fi tot un antigel pe baza de glycol (ideal ar fi sa golesti tot sistemul si sa pui un singur tip de antigel, fara a le amesteca). Orientativ, antigelul PG (cel non-toxic) e mai scump decat cel EG (ala de tip vechi). Link to comment
Laurycã Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 (edited) Si daca va mai zic ca la o benzinarie Rompetrol am vazut un antigel galben ca lamâia, ce mai ziceti? Edited December 30, 2006 by Laurycã Link to comment
daniella4 Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 E clar! Amestecarea e mai mult decat riscanta. ...intrucat cred ca am un furtun fisurat, cam in fiecare saptamana trebuie sa completez lichidul de racire...pana voi ajunge intr-un service. Spun de furtun ca am pus stop leak si l-am pus degeaba, deci e vorba de un furtunas. Inca o intrebare: daca iau antigel concentrat cum fac dilutia pt iarna? Link to comment
adostar Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 (edited) Foloseste antigel gata preparat, e mult mai simplu. Te duci la METRO si cumperi un bidon de 5 litri Edited December 30, 2006 by adostar Link to comment
SMS Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Bun... si la Matiz 2001 ce culoare trebuie sa aiba? (sau ce compozitie, ca sa caut asa)? Dar la antigelul de la spalatorul de parbriz? Link to comment
andreib Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Din fabrica e albastru-verzui . Link to comment
Laurycã Posted December 30, 2006 Share Posted December 30, 2006 Lichidul pentru spalat parbrizul nu se numeste antigel; solutia se numeste simplu lichid de spalat parbrizul care pentru iarna trebuie sa fie rezistent la minim -20 grade C (eu am facut exces si am luat la -40 ) si este de culoare albastra (mai mult sau mai putin deschisa). Pentru Matizul din 2001 pune antigel albastru. Eu l-am schimbat acum vreo 2-3 saptamani si am cumparat 2 litri de antigel concentrat Carifil (albastru închis) de la o benzinarie Lukoil cu 11 ron/litru. Eu nu l-am amestecat într-un recipient, ci am turnat 1 litru antigel concentrat, 1 litru apa distilata, etc. Faza e ca acelasi antigel Carifil diluat (în prop 1/1) era 8,5 lei si pentru 4 litri cât trebuia sa cumpar ieseam mai scump (apa distilata e 1,2 roni litrul). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now