vrazvanc Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Bine, deci ma las de meserie cu antigelul acela, oricum nu sunt eu cu achizitionatul de consumabile din hipermarket-uri, cumpar doar solutie de parbriz de acolo. Am cautat in Auchan si densimetru dar nu am gasit, la auto, la articole de bricolaj, o sa mai caut. Antigelul Mobil si mie mi s-a parut exagerat la pret, o sa merg pe Hepu cand va fi cazul. Multumesc pentru informatii! Link to comment
mr_x4you Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Nu te mai stresa atat cu antigelul, poti folosi ala din Auchan linistit, schimba-l la 4 ani si o sa fie ok. E produs in Romania, nu in Finlanda, e cod de bare care incepe cu 642. Densimetru nu ai nevoie cand faci shimbul, pui 1:1 si e ok, nu o sa ai niciodata -35 in Bucuresti. Link to comment
vrazvanc Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Oricum s-a dus bugetul cu sarbatorile asa o sa raman cu cel vechi. Am gasit astazi si densimetru (minune), in Dedeman, aproape 10 lei, pentru cine mai mai are nevoie. Incerc sa caut si un tester de PH, m-am gandit ca ar trebui sa fie pe la farmacii, voi testa antigelul si revin sa va spun cum e. Am vazut ca antigelul ala e produs in Romania, dar codul care incepe cu 64 e Finlanda dupa lista care o am eu, in fine... Romania are 594. Link to comment
mr_x4you Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 594 e la produsele alimentare 642 parca e la restul. Link to comment
vrazvanc Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 (edited) http://www.whatyoueat.info/?p=4 Aici m-am uitat, oricum, clar antigelul e facut in Romania, indiferent ce cod de bare are. Edited December 13, 2012 by vrazvanc Link to comment
vrazvanc Posted December 21, 2012 Share Posted December 21, 2012 (edited) Astazi (de sfarsitul lumii) am reusit in sfarsit sa testez si eu antigelul cu minunea asta de densimetru. O mizerie, ori ca nu am stiut eu sa il utilizez (desi nu-i mare inginerie), ori e varza. Cu antigelul rece imi nu imi arata nimic, nu ajungea la scala care era la -40 grade. Am testat si cu antigelul cald unde imi arata ca punctul de inghet al antigelului este cam pe la -29 / -32 de grade, insa declar testarea neconcludenta. Daca nu am apasat pe pompita aia ca sa traga antigel, de mi-a venit rau, pur si simplu se umplea greu recipientul... Am pus testerul gradat cu partea "umflata" in jos, sper ca asa e corect, din instructiunile de pe ambajal nu am inteles mai nimic. De asemenea, se specifica faptul ca o valoare precisa va fi indicata cu motorul cald si ca testarea sa se faca la o temperatura a mediului de + 21 de grade. Testarea pH-ului nu am facut-o pentru ca nici nu am cautat un tester, dar am incredere in antigel, e murdarel, dar ma bazez ca-i long life si estimez ca are in jur de 4 ani. Edited December 21, 2012 by vrazvanc Link to comment
sergiu2010 Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Temperatura antigelului trebuie sa fie de 20 grade.Incearca sa scoti antigel cu pipeta de mai multe ori si sa pui inr-un pahar inalt si suptirel(ca sa intre mai putin antigel),dupa care introdu densimetrul in pahar in asa fel ca densimetrul sa nu ajunga pe fundul paharului.Ideea e ca antigelul trebuie schimbat nu pentru ca este murdar sau pentru ca nu mai are densitatea corespunzatoare ci pentru ca oxideza aditivul anticorodare prezent in antigel. Link to comment
vrazvanc Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Pai inseamna ca e bine cum am facut, antigelul cald avea ceva mai mult de 21 de grade, dar presupun ca daca mi-a aratat ~ -30 de grade cu antigelul mai fierbinte, inseamna ca rezista si la temperaturi mai joase. Testerul gradat plutea in antigel in recipientul mare, ma gandisem si eu la faza cu un paharel, dar am reusit pana la urma cu el. Nu am avut bani sa schimb antigelul si am vrut sa il testez pe acesta pentru ca mi s-a parut putin cam uleios/gros, masina oricum sta pe dreapta la curte pana trece iarna, dupa, urmeaza sa schimb ulei motor (6 luni), lichid frana si antigelul... era sa uit, si distributia Multumesc pentru raspuns, Sergiu! Link to comment
vrazvanc Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Pana la urma n-am stiut eu sa folosesc densimetrul, trebuia sa trag de pompita de cauciuc, pentru a ma lasa sa apas cum trebuie pe ea. Asta e, era si frig afara (scuza ). Ce spuneti de antigelul pe care l-am ales, Total GLACELF AUTO SUPRA ( http://www.lubadmin.com/Restitution.aspx?Marque=2&Famille=4&Type=2&Language=42&Site=51&Parametre1=142 )? Zice ca e pentru aluminiu, fara silicati, borati, etc, parca asa trebuia matizului, nu? Si mai vin cu o intrebare, scot antigelul vechi, pun apa distilata pentru clatire instalatie, las sa mearga motorul, si cand reiau operatiunea si pun din nou apa rece, motorul nu pateste nimic, fiind fierbinte? Link to comment
Dr.L Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Dar poti sa scoti apa fierbinte? Ca la 80 de grade, e periculoasa! As zice mai bine sa-l lasi sa se raceasca nitel, pe la un 40 de grade Link to comment
vrazvanc Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Da, corect, si asta mai e, ar dura operatiunea jumatate de zi. Bine ca am ales un antigel long-life. Link to comment
ches Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 On 6/14/2013 at 11:27 AM, Dr.L said: Dar poti sa scoti apa fierbinte? Ca la 80 de grade, e periculoasa! As zice mai bine sa-l lasi sa se raceasca nitel, pe la un 40 de grade A scris un coleg mai sus si a scris bine. Antigelul se masoara la o temperatura de 20-25 grade, acolo masuratoarea este concludenta. Pe multe densimetre zic ca poti sa masori si cald si rece, insa eu am gasit abateri mari fata de masuratoarea la 25 grade. Acum, fiind vara, cel mai bine este sa-l masurati dimineata. Toamna tarziu sau iarna cel mai bine este sa luati o mostra intr-un pahar si sa-l masurati in casa. Ca sfat de utilizare, apasati pompita foarte tare si trageti o cantitate de antigel mai mare decat cea necesara, apoi scurgeti surplusul. Cele tip eprubeta trebuie tinute in pozitie verticala cu pompita in sus si nivelul lichidului trebuie sa treaca de jumatatea eprubetei. Greutatea plutitorului trebuie orientata in jos, spre varful eprubetei, ele cand vin ambalate au greutatea orientata in sus, spre pompita. Cele cu furtun si limba au de regula un plutitor suplimentar si o gradatie pentru nivelul de lichid necesar masuratorii. Recipientul trebuie umplut pana la gradatie si plutitorul trebuie sa stea in pozitie verticala ca masuratoarea sa fie corecta. Link to comment
Viktor Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Testele alea eprubeta nu fac doi bani, parerea mea. Trei masuratori consecutive a cite trei rezultate diferite. Link to comment
vrazvanc Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 @ches, bune informatii, trebuia sa mi le fi spus asta-iarna m-am descurcat eu pan' la urma. Sunt de acord cu tine, Victor, sunt niste porcarii, am zis eu bine de prima data. Link to comment
augustinionut Posted July 15, 2013 Share Posted July 15, 2013 Ideea de baza e sa pui jumijuma, porma nu mai are rost sa il masori, atata timp cat nu isi schimba culoarea; parerea mea Link to comment
vrazvanc Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 On 7/15/2013 at 6:02 PM, augustinionut said: Ideea de baza e sa pui jumijuma Corect. Trebuie sa il schimb (nici pana acum nu am apucat), pentru ca nici nu arata prea bine, e cam maro )"> Link to comment
vrazvanc Posted August 18, 2013 Share Posted August 18, 2013 Job done I-am pus Total Glacelf. Am injurat putin legat de clema de la radiator, dar am reusit. Clemele le-am inlocuit cu niste coliere din inox, desi mai bune mi se pareau ale ei, strangeau exact cat trebuie. Instalatia am clatit-o o singura data cu apa distilata, iar dupa cateva ore, am scos apa murdara si apoi i-am pus antigelul 50:50 cu apa. Are ceva daca a picat antigel pe alternator/curea? Link to comment
vrazvanc Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 LE: Daca am depasit putin MAX, se supara? Sa mai scot din antigel? Apropo, au intrat 3,3 litri, cu toate ca am suflat toate furtunele si a mai iesit ceva apa/antigel vechi. Link to comment
ches Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Daca ai depasit maxim, atunci e bine sa scoti surplusul. Poti folosi densimetrul pt asta, cu ocazia asta ii faci si verificarea . Daca ai clatit cu apa distilata, atunci ar trebui sa fie OK chiar daca a ramas nitica inauntru, oricum nu ai cum sa o scoti chiar pe toata, mai ramane pe canalele de racire. Link to comment
vrazvanc Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Merci, ches, e fooarte putin peste linia de MAX la rece, cand motorul e cald se ridica putin. Ma gandisem la densimetru, dar momentan nu mai am chef Link to comment
calinjack Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 ce culoare are antigelul vostru ca al meu e albastru Link to comment
bishnitzarul Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 On 2/3/2014 at 7:14 PM, calinjack said: ce culoare are antigelul vostru ca al meu e albastru Albastru si al meu Link to comment
vrazvanc Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 E normal sa existe niste bule de aer in vasul de expansiune? Ele sunt acolo chiar si dupa ce a stat masina o zi-doua. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now