tolin Posted May 8, 2008 Share Posted May 8, 2008 (edited) Tu esti acasa ca la hotel ? Ia intreaba sotia, te serveste ! Tub cilindric, semi-transparent, solutie de culoare albastra, dop albastru, iar pe eticheta scrie Clin Universal + Alkohol (NanoProtect), 500 ml. Cel mai bun (pret/performanta) produs de curatat plastic, "... si de-o speli e ca si noua". Am oroare de pantofii dati cu crema (parca-s pantofi de mort), la fel de bord-urile acoperite cu silicon. Un tip de la o spalatorie a incercat sa-mi faca o supriza placuta, ca de prima oara. Era s-o ia la nara, ca de ultima oara. Toata viata Matizului n-am scapat de jegul acela. De ala cred ca scapi, doar, cu diluant, dar nu mai stai pe acolo de miros. Edited May 8, 2008 by tolin Link to comment
puchi Posted May 9, 2008 Share Posted May 9, 2008 Mersii .Aceasi oroare am si eu de dat cu silicon .Culmea e ca sefa ,foloseste clin( dar asta ).O fii bun ? Link to comment
Razv Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Pfff... cam de cacao Aveo pe curbe ... . Cea mai urata experienta am avut'o acum 30 min la volan: am fortat o curba - viteza 120 -130km/h- si am simtit cum ma duc direct in sant ( subvira masina ), am lasat acceleratia .. si'a revenit pe trasa normala de mers , mi'a fugit spatele ... am apasat acceleratia in blana si "am iesit " din curba. 20 de minute am stat intr'o parcare sa'mi revin... si'acum tot la asta ma gandesc .. teribil sentiment. Link to comment
VFX Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Partea buna e ca ai "gasit" limitele masinii... Link to comment
Razv Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 In viata mea nu mai incerc sa intru tare cu Chevrolet Aveo intr'o curba ... m'am convins de stabilitate. Link to comment
VFX Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Pai depinde de curbe...Sunt unele in care nici cu Accordu' nu intru mai sus de 90-100...dar eu inca nu i-am descoperit limitele... Link to comment
Razv Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Eu incercai sa intru cu o masina de familie ca si cum ar fi fost una sport ... Bine ca nu facui accident si sper sa'mi fi fost invatatura de minte. ( cred ca am si presiunea cam scazuta in roti ) Link to comment
magnet Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 (edited) Razv, bine punctat cu masina e familie. Acum o luna am avut si eu o experienta asemanatoare, dar fara derapaje, aveam vreo 100 km/h. Anyway am observat o chestie care mi-a placut, atunci cand in masina sunt 4-5 persoana, avand si garda joasa, masina se comporta uimitor in viraje si in plus nici o urma de "zdruncineala" pe drum drept cu vant lateral . Edited May 11, 2008 by magnet Link to comment
tolin Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Daca ati vrut masina sedan, asta e ! Link to comment
NEGOITA Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 salut...sunt posesorul unui chevrolet aleo 1.2 din ian.2008.am pascurs pana acum 3800 km.sunt foarte incantat de el...saptamana trecuta mi sa aprins lampa de avertizare la bord.am mers cu ea aprinsa cam 25km . am fost in service si mi-au spus ca este de la benzina proasta. am bagat benzina numai omv carrera95.mi-au resetat calculatorul si mi-au spus ca e bine sa bag benzina de 98.cu ocazia asta mi-am montat si scut la motor. Link to comment
VFX Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Daca ati vrut masina sedan, asta e ! Adica? Vrei sa spui ca din cauza portbagajului apar "elementele" de subvirare sau spravirare? Link to comment
EM!L Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Pai e mai stabil Hb-ul decat Sedanul cam la toate modelele. Sunt rotile spate ceva mai aproape de "colturi" si asta da un oarecare (destul de mare ) avantaj pe viraje ( e mai putin prezenta supravirarea in cazul Hb-urilor decat in cazul sedanurilor). At least... asa stiu eu . Link to comment
Abram Burel Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 ... Sunt rotile spate ceva mai aproape de "colturi" si asta da un oarecare (destul de mare ) avantaj pe viraje... Avantajul evident e ca lasi mai putine urme pe ziduri, stalpi si masini cu... colturile Viteza e doar unul din factorii majori care influenteaza comportamentul in viraje. Daca lasam la o parte configuratia virajului (de exemplu nu toate curbele sunt "circulare" asa cum ar trebui), de o importanta covarsitoare e modul de abordare, adica "jocul" pe care franarea si accelerarea il dau asupra repartitiei masei pe cele 2 punti. Din povestea lui Razv rezulta ca a intrat in curba cu acceleratia calcata la 120 Kmph Reactia masinii la manevrele ulterioare e fireasca, dar alta era procedura de abordare a virajului Mi se mai intampla si mie sa "schimb CD-ul" si sa ma trezesc ca vine un viraj si nu mai apuc sa tai gazul la vreme. Nasoala senzatie! Link to comment
tolin Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 (edited) In viata mea nu mai incerc sa intru tare cu Chevrolet Aveo intr'o curba ... m'am convins de stabilitate. Aici sunt doua aspecte. Primul, cu cat ai viteza mai mare cu atat trebuie sa fie raza traiectoriei tale mai mare. La masinile cu tractiunea fata si comportament subvirator, trebuie sa te lipesti de viraj in primul sfert al arcului de cerc, altfel esti varsat. Daca virajul este compus din doua arce de cerc concentrice, dar cu raze diferite sau cu aceeasi raza, dar centre diferite, abordarea primului arc trebuie sa pregateasca abordarea celui de-al doilea. Dar si cu o abordare corecta, poti avea surpriza sa nu ai suficienta raza la traiectorie fata de viteza de abordare, chiar daca te folosesti si de sensul opus. Deci, nu poti aborda oricum si cu orice viteza un viraj, iar reteta este dependenta de comportamentul masinii. Din descrierea ta, nu comportamentul subvirator (inertia) a fost de vina, ci forta centrifuga. Fortarea pentru a pastra soseaua genereaza o instabilitate, iar aceasta poate fi accentuata de comportarea sasiului. Din constructie, sasiul de HB este mai putin sensibil la torsiune decat cel de sedan. Din acest motiv nu voi alerga vreodata intr-o caroserie sedan, intotdeauna m-am simtit ca intr-o barca. Si inca ceva, nu abordez vreodata cu incredere un viraj pe care nu-l cunosc, sunt viraje care varsa sau care strang, iar asta o afli tarziu. Daca mai spui si ca aveai pneurile cam moi, nu avea cine sa te tina pe viraj. Niciodata nu trebuie sa-ti planga pneurile intr-un viraj. Edited May 11, 2008 by tolin Link to comment
Razv Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Din povestea lui Razv rezulta ca a intrat in curba cu acceleratia calcata la 120 Kmph Reactia masinii la manevrele ulterioare e fireasca, dar alta era procedura de abordare a virajului Mi se mai intampla si mie sa "schimb CD-ul" si sa ma trezesc ca vine un viraj si nu mai apuc sa tai gazul la vreme. Nasoala senzatie! Dap ... am intrat accelerand ( fortand masina destul de rau - treapta 3 - ), curba s'a strans imediat si am simtit ca ma duc in sant ... restul stiti . Link to comment
Lucian M Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 (edited) Am luat o curba la dreapta cu unghi de- sa zicem 130-140 grade, cu 160/h (ma chemase tata de urgenta in legatura cu acele simulari pt tezele cu subiect unic). Masina s-a comportat excelent, eram singur in ea. Mie imi place comportamentul dinamic pe curbe al masinii. Sedanul tatei nu are comportament identic, din pacate. E mai... "barca". Edited May 11, 2008 by Lucian M Link to comment
VFX Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Am luat o curba la dreapta cu unghi de- sa zicem 130-140 grade, cu 160/h Poate 40-50grade...si atunci mi se pare cam multicel 160km/h Link to comment
EM!L Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Pe cea de 40-50 de grade poate nici cu 40 nu poti s-o abordezi. Link to comment
Razv Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Poate 40-50grade...si atunci mi se pare cam multicel 160km/h No no ... 130-140 ... . O curba deschisa adica Link to comment
Lucian M Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 (edited) Am presupus ca unghiul format este obtuz, de unde si estimarea mea. Da, e cam multisor, strada goala, ora 16,25, asfalt impecabil. Nu mai repet decat la urgenta (daca eram cu sotia cred ca aveam capul calendar macar 2-3 zile). Razv- ai dreptate. Am postat un pic mai tarziu (deh, fastnet ). Edited May 11, 2008 by Lucian M Link to comment
VFX Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 No no ... 130-140 ... . O curba deschisa adica Aaa...da ...geometria asta...am capul varza...am lucrat non-stop...facusem 180grade ...360... Link to comment
MUSTCRISTI 1 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 mi-am cumparat un aveo 2008, alb! Link to comment
VFX Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Bravo, felicitari. Dar unde sunt impresiile? Link to comment
flr77 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Apropos de stabilitate...hai sa compar si eu putin aveo cu cielo. Acelasi drum, aceleasi curbe...la aveo a trebuit sa tund multicel din viteza. Am avut o senzatie nasoala cu masina pe curbe strande, desi nu am intrat cu acceleratie ci cu deceleratie si accelerand dupa jumatatea curbei (ca sa ma redresez). Nu o sa-i mai incerc limitele. Asta e... masina de familie, de pescar (scule, corturi, scaune..etc). Cauze? eu cred ca are centrul de greutate un pic cam sus. Incarcata se comporta mult mai bine. Goala topaie. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now