Lucian M Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Te-ai gandit la ce drumuri are hamericanii?! Pe mine m-a spart faza cu acel cal lovit de doua masini pe hautostrada noastra romaneasca. Se compara cu drumurile lor? Nu. Nici conditiile de utilizare la care e supus o masina in SUA sunt mult diferite de cele din romania (cu r mic). Link to comment
tolin Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Pe cati am intrebat in state, indiferent de masina, toti schimba uleiul la motor la 3000 miles (5000 km), chit ca unii o fac lunar, doar mergand la servici si in we, iar altele o fac la 3 luni, mergand doar la shopping. Dar niciunul n-a fost in stare sa-mi spuna ce ulei are in motor (nu intereseaza pe cineva). Dar la ei exista ulei mineral 5w30 (Castrol) la un pret de sub 2$/sfert (950mL). Link to comment
wwillym Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Probabil de aici apar diferentele la intervalele de schimb (5W30 mineral), avand in vedere ca de ex la Opel Astra H, intervalul de schimb ulei este de 50000km,sau un an. Dar aici vorbim de uleiuri sintetice GM Long Life! Ps Intervalul mai sus amintit este din caietul de service Astra H 1.7 diesel Link to comment
tudor2402popescu Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 (edited) Ca vad ca tot se vorbeste de uleiuri p-aici. Am cateva intrebari, doresc insa raspunsuri directe si clare: 1) Stie cineva cu ce fel de ulei vine in general chevrolet aveo din fabrica? 5w30 , 10w30 (asta se specifica in carte). De asemenea ce filtre si uleiuri(marca) folosesc la service. 2) Pot folosi si alte tipuri de ulei cum ar fi 15W40 fara a o avaria ? Nu de alta dar am mai auzit ca cineva folosea la aveo 1,2 acest ulei si pana la 40000 km nu a avut probleme (mi-e ca e si de noroc). 3) Trebuie sa efectuez cumva acea prima revizie de rodaj dupa 3000 Km ? Nu de alta dar am intrebat la radacini si mi-au zis clar : PRIMA REVIZIE SE EFECTUEAZA LA 1 AN SAU 15000 KM ORICARE SURVINE PRIMA. Ma intreb daca astia nu au si ei gargauni in cap. Eu sunt mecanic (inginer service) de utilaje de constructii , si la utilajele noastre se specifica clar prima revizie la 50 - 100 ore de functionare ale motorului (rodaj). In plus de asta : 850 ron mi se pare enorm de mult pentru un schimb de ulei + filtru (radacini). Voi ce ziceti , ce imi sugerati si unde e mai ieftin GTT, EREBUS? Hai ca la dacie atat la 1310(nu o mai am) cat si la supernova le fac schimbul si reviziile in parcare. Asta e insa in garantie si parca n-as indrazni. 4) Toate aveo vin cu roata de rezerva de uz temporar? Pt cei ce ati renuntat la garantii , ati avut probleme cu masina, in general (ma refer la pobleme mai mari)? Apropo: Ca filtre (pentru cei ce nu stiu) - Filtru Carburant : WK55/2 (MANN) - Filtru ulei motor : W67/2 (MANN) - Filtru de aer : C2324 (MANN) - Filtru de polen : CU2330 (MANN) Multumesc. Edited July 13, 2008 by tudor2402popescu Link to comment
puchi Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 (edited) Deci la revizie ti-am raspuns la revizie kallos.Ce ulei este in motorul tau ,nu se stie . Ce este recomandat scrie in cartea ta 5w30 daca ai motor de 1,2 la 1,4 nu stiu . Filtrele care ti le vor pune . nu se stie (doar daca nu le duci tu). Toate intrebarile si nelamuririle puse de tine se regasesc pe forum . Urmareste topicurile la,,, masina mea ,,la cei care au aveo ,si te vei lamuri. p.s .Prezintra`ne si masinuta ta la rubrica ,,masina mea (eventual si poze ) Daca ai numai 3000km nu te agita, sfaturi ti se vor da "> A si daca te uiti la poza la filtru de aer mann nu prea seamana cu ce avem pe masina noi(ale noastre au 2 degajari ) deci nu cred ca este c2324. Edited July 13, 2008 by puchi Link to comment
tudor2402popescu Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Deci la revizie ti-am raspuns la revizie kallos.Ce ulei este in motorul tau ,nu se stie .Ce este recomandat scrie in cartea ta 5w30 daca ai motor de 1,2 la 1,4 nu stiu . Filtrele care ti le vor pune . nu se stie (doar daca nu le duci tu). Toate intrebarile si nelamuririle puse de tine se regasesc pe forum . Urmareste topicurile la,,, masina mea ,,la cei care au aveo ,si te vei lamuri. p.s .Prezintra`ne si masinuta ta la rubrica ,,masina mea (eventual si poze ) Daca ai numai 3000km nu te agita, sfaturi ti se vor da "> A si daca te uiti la poza la filtru de aer mann nu prea seamana cu ce avem pe masina noi(ale noastre au 2 degajari ) deci nu cred ca este c2324. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=23776 "> Link to comment
tolin Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 1- motoarele moderne nu au nevoie de rodaj; 2- ulei 15w40 se foloseste la motoarele concepute acum 40 de ani; 3- GM foloseste ulei 10w30 pentru prima umplere si 5w30 sau 10w30 pentru schimburi; 4- uleiul 5w30 este cel mai potrivit ulei pentru motorul tau. Link to comment
perfidus Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 In plus de asta : 850 ron mi se pare enorm de mult pentru un schimb de ulei + filtru (radacini). E pretul pentru toate filtrele schimbate si ulei "de-al scump", de la ei, cu 50 lei/litrul. Foarte mult se taxeaza mai nou la revizii... La mine nici cea de 1 an (9100Km) nici cea de 9.100+15.000 Km (cam la 21 luni) nu au depasit 500 lei. 4) Toate aveo vin cu roata de rezerva de uz temporar? Pt cei ce ati renuntat la garantii , ati avut probleme cu masina, in general (ma refer la pobleme mai mari)? La pct.4) DA La ultima intrebare: eu nu am renuntat la garantie dar tot mai gasesc prin service ceva de care sa se lege, pentru ca reviziile nu le-am facut la ei (sic!). M-am dus cu o mica problema electrica si s-au legat de faptul ca in caietul de garantii nu era completata la prima revizie numarul de comanda si nici nu erau bifate toate elementele inlocuite . Noroc ca am pastrat factura. Probleme mai mari, intalnite pana acum la unii colegi de forum: radiatorul, se freaca de carcasa ventilatorului si se gaureste. (e topic pe tema); caseta de directie - isi cam face joc; discurile de frana - se uzeaza neuniform/"ovalizare" (de asemenea e un topic). Cam atat in categoria "big shit". Mai sunt si maruntisuri. Oricum, e numai alegerea ta. Link to comment
Raresh20 Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Parerea mea e ca daca tot ti-ai luat masina noua,poti sa mergi la revizii 3 ani sau 100 000 km. Acesta e spiritul masinii noi,ca ai garantie & revizii ) Link to comment
Razv Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 (edited) E posibil sa'mi ajunga o frunza pana in "ventilator" ... (langa torpedou ) ? Pentru 5 minute mi se auzi un sunet ca si cand freca ceva in pale ( destul de tare ) ... Edited July 15, 2008 by Razv Link to comment
Razv Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 ... incepusem sa transpir ca trebuie sa ajung la Rucom Link to comment
VFX Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 Si nu e nici prima data cand auzi asta...nu? Link to comment
Razv Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 (edited) De data asta se auzii "violent " ... ... ( stiu ca mi s'a mai auzit o data ....) .. Edited July 15, 2008 by Razv Link to comment
puchi Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 Pe viitor procedeaza asa (daca vrei).Pentru a evita patrunderea frunzelor. Link to comment
tolin Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 (edited) De ce n-ai lipit plasa aceea pe exterior si te-ai chinuit atata ? Eu as fi lipit un filtru de carbon pentru hote, sa elimin patrunderea mirosurilor de la gratarele incinse de pe marginea drumurilor. Edited July 15, 2008 by tolin Link to comment
rich1974 Posted July 15, 2008 Share Posted July 15, 2008 fftopic: asta cu gratarele e obsesia romanului. cum se intalnesc 2 romani incepe sa sfaraie un gratar. am fost duminica pe valea lotrului si erau atatea gratare ca parca luase foc padurea. ma mir ca nu au venit pompierii. Link to comment
rich1974 Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 am o chestie la masina mea care chiar ma enerveaza! indicatiarele de la bord au ace de culoare rosie si mi se par cam greu lizibile. exista vreo solutie ca sa schimb culoarea acelor ace in galben sau alb? ei ma bandesc sa le vopsesc dar ar trebui sa demontez geamul tabloului de borb (nici nu stiu daca se demonteaza). poate imi da cineva o solutie! Link to comment
ROBERT_DAGALITA Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 acelasi lucru ma intereseaza si pe mine ,dar as merge mai departe ,nu se pot schimba becurile din spatele vitezometrului ,in alta culoare care in combinatie cu albul ala sa rezulte o alta culoare? a facut cineva vreo modificare la bord ? Link to comment
tolin Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Acesta nu este singurul topic de pe acest forum, /navigarea este cea mai buna solutie. Link to comment
emathe Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Am luat si eu un Aveo 1.2 din 2007, si am observat, ca la accelerare parca trage spre dreapta, daca iau piciorul de pe pedala revine la normal. Cu mersul in gol merge drept. Anvelopele sunt identice, au 20000 km parcursi.Oare am vreo problema mai serioasa. Link to comment
Alex.T Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Accelerare puternica sau normala? Link to comment
emathe Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Accelerare puternica sau normala? Nu numai la accelerare, ci si la viteza constanta. Link to comment
tolin Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 - toate drumurile sunt inclinate spre dreapta (panta de scurgere a apelor pluviale); - senzatia de deviere creste cu viteza; - daca ai dubii, mergi la verificarea geometriei. Link to comment
emathe Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Da , asta incerc sa accept si eu. Nu stiu, care este presiunea optima la roti 2,2 sau 2,1? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now