Jump to content

Chevrolet Aveo/Kalos - Impresii


Recommended Posts

Dupa primii 120 km rulati pe un Kalos H, nou, cu motor de 1,2L, pot spune si eu cateva impresii:

- masina excelenta, spatiu generos, vizibilitate in fatza foarte buna, in general, lucruri stiute:

- silentiozitate, frane, manevrabilitate, tinuta de drum, acces in habitaclu, jante de 14", incalzire, dezaburire, lumini, finisaje, toate la superlativ.

- la fel si defectele, tipice pentru coreeni:

- ambreiajul prinde prea jos, reglat imediat mai sus la receptie;

- cablu de acceleratie moale, rezolvat ca mai sus;

- martor airbag aprins la pornire, observat mai tarziu, se va rezolva cand primesc numerele de leasing;

- cu radio-cd pornit, daca pornesc motorul, volumul creste deranjant, asta imi spune ca nu-i o ecranare buna pe undeva, nu stiu daca la service stiu aia sa rezolve, oricum, voi reclama;

- vizibilitate proasta pe luneta din cauza tetierelor, sigur voi scoate tetiera centrala;

- motor "strans" in primii km, departe de rapiditatea Matizului, desi toate rapoartele (cc / kg sau CP / kg) sunt similare, motiv ptr. care consumul este ridicat in perioada aceasta;

- lipsa tensiunii la actionarea geamurilor fara cheie de contact, doar in pozitia ON, este enervanta, asa ca o sa aplic urgent retela lui AbramBurel;

- comenzi total neintuitive la radio-cd, fara carte nu te descurci din prima.

 

Desi motorul de unul de Matiz cu 4 cyl, din cauza cuplului ridicat la turatii joase si a unei cutii cu alte rapoarte, acest motor se duce altfel, de ex. are 2400 rpm in a III-a la 50 km/h. Si la pornirea de pe loc trebuie accelerat mai tare, doar ca pozitia piciorului pe pedala este mult mai buna si nu imi mai oboseste piciorul la un drum mai lung.

Pe ansamblu, o masina foarte reusita, n-ai cum sa cumperi o Logan cand la aceeasi bani poti lua un Kalos.

 

Revenire: "Lampa de avertizare airbag se aprinde intermitent de cateva ori la actionare contact. Asta inseamna ca becul indicator functioneaza corect si ca sistemul dvs. este functional."

Link to comment

Am uitat ceva esential: ideea afisajului central pentru "martori" este excelenta, n-am mai dat la demaror cu motorul pornit, ca la Matiz (sub 3200-3500 rpm nu se aude motorul deloc).

 

Mai tarziu: oricum, in oras regret Matizul, la fel si pe pante, unde mergeam in a III-a inainte, acum trebuie sa bag a II-a.

Link to comment
- cu radio-cd pornit, daca pornesc motorul, volumul creste deranjant, asta imi spune ca nu-i o ecranare buna pe undeva, nu stiu daca la service stiu aia sa rezolve, oricum, voi reclama;

 

Vezi ca volumul de pornire al radio-cd -ului dupa pornirea motorului se regleaza din meniul aparatului, astfel ca poti hotari la ce nivel auditiv sa porneasca; in mod sigur acum din meniu este pre mare. Nu are treaba cu nici o ecranare, nu are probleme kalosul cu asa ceva.

 

P.S. S-o stapanesti sanatos si cat mai multi km fara probleme si evenimente!

Edited by MCojo
Link to comment

Daca ai fi ales un 1.4 16V ai fi bagat a IV-a si n-ai mai fi avut nici un pic de regret pentru micul gigant! :D

 

MCojo cred ca are dreptate. Si la mine volumul de pornire era reglat foarte sus.

Edited by saruman
Link to comment

Am gasit cum se regleaza volumul la pornire... Deci @tolin :

 

"Setting the power-on volume:

You can set the volume that you want the unit to play at when it is switched on.

Press the MENU button (12).

Keep pressing the B or Y button (9) until "ON VOL" appears in the display.

Set the power-on volume using the << or >> button (9).

To help you adjust the volume more easily, the volume will be increased

decreased as you make your changes.

If you change the setting to "0", the power-on volume will be the same as the volume level that you heard before the unit was last switched off.

 

NOTE

To protect your hearing, the poweron volume is limited to a value of

"30". If the volume level was higher when the unit was switched off and

the power-on volume is set to "0", the unit will switch on again with a

volume level of "30".

When you have finished making your changes, press the MENU button (12) twice."

Link to comment

Merci pentru treaba cu radio, nici n-am apucat sa citesc cartea, n-am ajuns sa umblu la setari. Prima data, abia am reusit sa scot cd, mi se pare prea lung timpul acela de apasare.

 

@saruman > eu locuiesc in Bv, pe pantele la care ma refer, nici o masina obisnuita nu baga a III-a, a IV-a este exclus, ca nu se poate, doar cu Matiz si probabil cu Tico, datorita greutatii scazute, a gabaritului redus, a cresterii rapide in turatie si a jantelor de 12-13" (treaba verificata).

Pe acolo, in trafic intens, nu te ajuta o masina mai mare sau un motor mai puternic, din contra, acolo cu Matizul sau Tico depasesti pe schimbarea de panta. Apoi, am ales deliberat motorul de 1,2L pentru ca 90% din timp rulez urban.

Link to comment

tolin, s-o stapanesti sanatos, si sa te bucuri de ea!

 

Despre tetiere spate, vezi ca modelul cu 3 usi are tetiere in forma de L (am vazut la Marr), si alea coboara mult pe spatar in jos => muult mai multa vizibilitate. Nu stiu daca se potrivesc si la noi la 5 usi, eu mi-as lua asa ceva...

Pe mine nu asta ma doare la mersul cu spatele ci unghiul mort din dreptul stalpului C stanga... E imens... Intra doi oameni acolo. :dizzy: Plus unghiul mort din stalpul A pe care am impresia ca si Matizul il face...

In rest, sa-ti fie partenera buna de sosea!

Ce culoare ai ales?

Link to comment

Acum ca am amble masini in familie si le-am condus pe ambele (Nubira 2 CDX si Kalos 5 usi 1.4 16v) - am sa va impartasesc impresiile mele despre Kalos raportat la Nubira ( un review mai neobisnuit :) ):

- Kalos este mai usor de manevrat in trafic - dimensiuni mai mici

- comenzi audio pe volan - avantaj Kalos

- asamblarile din interior (plastice, imbinari ...) mai bune pe Kalos

- suspensii mai rigide pe Kalos (amortizoare gaz ?), mai confortabile pe Nubira - cu toate astea Nubira sta mai bine in curbe

- plasticiele din Nubira sunt de mai buna calitate decat a Kalosului

- de puterea motorului nu mai zic - of course avantaj Nubira (mai ales in depasiri)

- frane mai bune Nubira (pe discuri fata+spate) - Kalos (discuri doar pe fata)

- scaunul soferului pe Kalos - prea inalt (chiar si pozitita cea mai joasa), scaunul Nubira are mai multe reglaje

- la Nubira: bricheta,scrumiera, butoane geamuri sunt vizibile pe timp de noapte

- alt dezavantaj la Kalos - nu vezi botul masinii - dar asta nu-i o problema te obisnuiesti

 

Cam atat imi amintesc momentan, eventual completez pe parcurs. Daca doriti puteti completa si voi.

 

Sa nu ma intelegeti gresti despre Kalosul, masina chiar imi place - are tinuta de drum f. buna - motorul suficient de puternic si per ansamblu am o parere buna de masina.

 

Ca si verdict (care-mi place cel mai mult ?) - ambele :)

Edited by dinoc
Link to comment

Pretty correct. Bubira are stabilitate mai buna pentru ca are suspensie independenta pe spate. :P

Dar parca bricheta si scrumiera sunt iluminate la Kalos.

 

Si ai uitat de portbagaj!!!! :P Mult mai mare la Nubira!!!!

Link to comment

Nici la mine bricheta nu e luminata !Nu stiu scrumiera ca pe aia nu am "testat-o"!Modelul la a mea e 2005( oare?)

Link to comment

Bricheta parca are o luminita slaba ... dar scrumiera sigur n-are - este chiar putin enervant sa bajbaiesc scrumiera noaptea in timp ce fumez :) . Si contactul de la geamuri iarasi trebuie bajbait. Oare nu se pot pune ceva luminite la ele ?

Edited by dinoc
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...