Esperatul Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Vaporizatorul are cam acelasi diametru cu caloriefrul. Nu se inseriaza pentru ca daca ai caloriferul infundat nu-ti mai merge nici GPL-ul, pe langa asta, una din instalatii va avea de suferit - daca ai vaporizatorul inaintea caloriferului nu vei mai avea tot atata caldura si invers, daca ai caloriferul inainte vei putea trece pe GPL mai tarziu. Problema e ca in 10-12 ani de functionare in calorifer se aduna un mal provenit din diverse surse: solutii de etansare sau pur si simplu depuneri rezultate din degradarea pieselor/antigelului. Daca nu e fisurat caloriferul nu trebuie schimbat, se spala foarte bine cu jet de apa sub presiune, apoi se spala de cateva ori cu otet si e ca nou. Si eu am impresia ca termostatul meu a inceput sa deschida prea repede ( al meu are 3 ani ). Link to comment
Danut76 Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Si poti pune mana pe suprafata caloriferului daca demontezi capacul de plastic, fara sa scoti caloriferul? Link to comment
Esperatul Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 (edited) Sorry, dar nu imi mai amintesc, mecanicul s-a ocupat de partea aia, cel mai bine te uiti in cartea de reparatii. Edited October 21, 2007 by Esperatul Link to comment
Salex Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 @Danut76: Daca bordul si sistemul de incalzire de la Espero 1,8 este identic cu acela de la Espero 1,5 16V (si eu sint sigur ca asa este) atunci o sa ai acces la tot caloriferul. Atentie insa, din cite imi aduc eu aminte, o sa dai peste 2 (doua) chestii de plastic acolo, una care acopera caloriferul si are o termo-rezistenta care se lipsete efectiv de calorifer (e un arc care o preseaza pe calorifer, nu se lipeste cu vreun adeziv . Cea de-a doua "tavita" de plastic este cea care distribuie aerul cald/rece intre locurile stinga/dreapta fata. In tot cazul, daca ajungi la calorifer, sfatul meu este sa il scoti si sa-l speli bine de tot. Espero-ul meu (1,5 16V) nu avea filtru de praf/polen, asa ca in calorifer am gasit tot felul de mizerii adunate de-a lungul timpului. Poti sa speli caloriferul montat pe masina, dar numai pe interior. E mult mai eficienta toata operatiunea daca il speli si pe interior dar cureti si lamelele. Link to comment
ionutd Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Salut; Am si eu problema cu caldura la Leganza mea; Fara sa intreb un specialist (ci numai cunostinte neavizate) am schimbat termostatul (desi acul statea aproape de jumatate, intre 75-80 grade) si tot degeaba aerul e caldut; In weekend-ul viitor o sa fac si manevra cu Calgonul, dar pana atunci poate imi spuneti si mie cum ajung la caloriferul de Leganza sa-l verific. Ovi_jer spunea ceva de un cablu care actioneaza o clapeta; eu am climatronic, exista si la mine cablul respectiv? Va rog ajutati-ma ca vine iarna ("> . Va Multumesc. Link to comment
Salex Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 @ionutd: Ti-am raspuns pe PM, vezi daca te ajuta sfaturile 1 Link to comment
Bel_Ze-but Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 (edited) Dupa ce iarna trecuta am tot injurat sistemul de incalzire al Cieloului (dupa ce am spalat circuitul de racire/incalzire si am schimbat in doua randuri antigelul ) acum am inlocuit caloriferul (avea doua mici fisuri pe unde pierderile erau insesizabile - probabil lucrate de fostul proprietar cu vreo solutie magica gen stop leak). Surpriza (pt. mine, nu pt. cunoscatori) ! Aerul ventilat, dupa cinci minute de mers - FRIGE ! Concluzia este ca radiatoarele vechi au toate sansele sa fie aproape infundate (mai ales daca se incearca paleative de oprire a scurgerilor). Recomand cu CALDURA inlocuirea radiatoarelor de incalzire pentru a avea confortul termic dorit (eu deabia acum m-am convins ca nu sistemul e gresit proiectat) . (recomandarea e facuta in conditiile in care nu am magazin de piese auto si nici nu primesc dividente de la producatori....) Edited November 9, 2007 by Bel_Ze-but Link to comment
Gamerul Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Salut. Cat te-a costat radiatorul si cat manopera ? Link to comment
iulik_ro Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Salut tuturor! Un prieten de al meu are o problema la Damasul lui: a schimbat termostatul pentru ca nu baga caldura! Acum aceeiasi problema: nu se ridica apa si nu baga caldura! va multumesc Link to comment
raskala Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 Ce inseamna "nu ridica apa"? Fii mai explicit. Link to comment
VAXXi Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 De verificat: - nivel antigel, curele, intinderea lor, furtune (pierderi/ciupituri), busonul radiatorului Cand a fost schimbat antigelul ultima oara ? Radiator infundat, colmatat ? Trebuie dat jos, spalat, schimbat antigelul. Link to comment
iulik_ro Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 O sa il intreb! Operatia a facut-o la reprezentanta daewoo din Constanta! De obicei acolo face toate operatiile! La asta m-am gandit si eu : radiator sau furtune blocate! Link to comment
Dj_Dark Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 Daca nu se ridica acul, tot termostat defect sau prost montat ai. Pe urma dupa ce se ridica acul vezi ce si cum e infundat de nu-ti baga caldura. Link to comment
madkat Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 acul sigur merge? verifica functionarea termostatului "cu mana" adica vezi cand incepe sa se incalzeasca turul radiatorului... daca incepe la scurt timp dupa pornirea motorului atunci e ori defect ori montat prost daca termostatul e ok verifica daca se incalzesc turul si returul caloriferului aerotermei - daca da atunci e posibil sa fie incarcat cu calcar Link to comment
EM!L Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 Are antigel in instalatie? Sa verifice si radiatorul sa nu fie infundat... si cred ca e de preferat sa curete tot circuitul! Link to comment
neluman Posted November 23, 2007 Share Posted November 23, 2007 sa nu mai deschid un topic nou...am probleme cu caloriferul la espero...pierd lichid pe furtunul acela de scurgere de sub masina...am facut proba cu sticla de 0.5 si intro zi s-a umplut...de unde iau un calorifer si unde se poate monta mai ieftin...multumesc Link to comment
Salex Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 sa nu mai deschid un topic nou...am probleme cu caloriferul la espero...pierd lichid pe furtunul acela de scurgere de sub masina...am facut proba cu sticla de 0.5 si intro zi s-a umplut...de unde iau un calorifer si unde se poate monta mai ieftin...multumesc Din cite imi aduc aminte de pe vremea cind aveam Espero, caloriferul este din Cu. Stiu sigur ca l-am lipit cu letconul la un moment dat. Poate reusesti sa faci acelasi lucru ... practic reparatia nu te va costa nimic daca ai un ciocan de lipi/letcon in casa. Link to comment
Dj_Dark Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Problema cea mai mare pe care o vad eu e cum ajungi la el? Daca tot desfaci o gramada eu zic sa il schimbi. Cat poate sa fie? Mai mult costa manopera decat el. Link to comment
Salex Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 E destul de complicat de scos. Si daca stii despre ce e vorba, tot iti ia 1-2 ore. Nu sint multe chestii de scos, insa pozitia e criminala, plus ca vremea de afara nu prea ajuta .Ca pret la piesa probabil ceva in jurul a 200 RON, insa e doar o estimare. Se prea poate ca si manopera sa fie tot cam pe acolo. Link to comment
neluman Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 cel mai ieftin l-am gasit la rxm.ro la 190 fara taxe postale, dar si la lizeanu 500 fara tva, ma umflat rasul...ieri am adaugat cu succes Stop Leak(un sfert de tub)...rezultate: nivel constant la apa, caldura, racire mai buna...sper ca va fi bine Link to comment
bella Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 @neluman ana va veni vremea sa schimbi radiatorul ar fi bine sa te uiti mai des ca de obicei la nivelul lichidului si la temperatura acestuia. Link to comment
neluman Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 sint constient si am ramas cu o oarecare teama...sa speram ca o sa fie bine Link to comment
victor002007 Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 (edited) buna ziua am o anomalie la espero 1,6 16 valve benzina anume pe furtunul unde ar trebui sa curga apa de la a.c. imi curge tot lichidul de racire antigelul cred ca un furtun de la calorifer este rupt si tot lichidul de racire se scurge pe la acel furtun . spuneti va rog pe unde scot caloriferul ca sa vad daca sint de vina furtunele . Va multumesc frumos baieti. Edited November 30, 2007 by victor002007 Link to comment
Salex Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 (edited) S-ar putea sa iti dau o veste proasta. Nu cred ca ai vreun furtun rupt ... mai degraba caloriferul iti curge. Oricum ar fi, trebuie sa-l desfaci Caloriferul este in partea inferioara a consolei cetrale. Trebuie sa scoti intii tavita de plastic care distribuie aerul intre zona dreapta jos si stinga jos. Dupa aceea ai sa gasesti inca o tavita de plastic care fixeaza oarecum caloriferul. Vezi ca ai sa dai si de un senzor de temperatura care se "lipeste" de calorifer datorita unui arc. Asta il identifici usor datorita firului. Daca nu esti un obisnuit al reparatiilor din spatele blocului, mai bine mergi la service. Spatiul este f. mic si sint multe suruburi bine ascunse de scos ... Sa nu mai zic de pozitia adoptata: umerii in zona pedalierului, picioarele pe scaun PS : Iti trebuie o surubelnita in cruce foarte scurta, o tubulara de 8, scurta si subtire Edited November 30, 2007 by Salex Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now