Jump to content

Nu Baga Caldura - Probleme La Sistemul De Incalzire


Recommended Posts

Rectificare:

Azi am vazut termostat original de cielo (dupa spusele proprietarului (madkat). Pe el are notatia de 87 grade, identic cu cel de Espero. Si fizic sunt identice.

Asta pentru ca undeva ziceam ca ar diferi temperatura de deschidere.

Link to comment

Da, este 100% cel original al masinii. Nu a fost schimbat niciodata. Ca si nota: se vede pe indicatorul de temperatura cand deschide - cu acul fix inainte de prima patratica. Asta ca si o "etalonare" a indicatorului din bord.

Link to comment
  • 1 month later...

Salut! Revin cu problema mea "caldura". Acum ca a venit frigul am dat drumul la caldura , sperand ca o sa am ca anul trecut,dar din pacate nu mai este la fel. Am mers cu viteza,cam 200 km /h si dintr-o data a incetat sa mai bage caldura, ma gandeam ca s-a spart ceva , vreun furtun,dar nimic. Am observat ca apa din borcan crescuse .Ce poate fi . Caloriferul si termostatul sunt noi cumparate anul trecut. Pe loc daca o tin la relantiu nu baga caldura, decat dupa ce incep sa o turez peste 2000. Ma gandesc ca am mizerie pe instalatie si sa fie infudat caloriferul. Nu stiu ce sa zic . Astept un raspuns daca a mai patit cineva la fel.

Link to comment

In vasul de expansiune a aparut multa mizerie ? Ai incercat sa desfaci usor capacul vasului de expansiune cu motorul cald si in functiune ? Lichidul de racire spumeaza, miroase a benzina sau prezinta pelicula de ulei ? Ti-a "disparut" lichid de racire ?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Salut baieti,

Sunt nou pe forum si am urmatoarea problema, de la o vreme nu mai baga caldura, vreau sa aerisesc instalatia si sa schimb antigelul.,

 

ma puteti ajuta cu o schema, unde este supapa de aerisire? termostatul?

 

Multumesc.

Link to comment

Cielo nu se aeriseste.Pur si simplu se umple instalatia si gata, iar termostatul trebuie sa dai distributia jos ca sa ai il poti schimba.

Antigelul vechi il golesti prin desfacerea furtunului gros de la baza radiatorului, nu umbla la robinetul ala de pe radiator ca se rupe in 50% din cazuri.

Link to comment

Multumesc frumos .

 

Revin cu detalii.

 

este masina soacrei mele. a luat-o acum 2 ani la 80.000 si acum are 98.000. km reali.

 

problema era ca nu avea apa, i-am bagat aprox 1.5 L de antigel ca sa ajunga la semnul de la maxim. acum baga caldura ok.

 

Eu as fi vrut sa ii schimb cu totul lichidul, dar din pacate colierele sunt dinacelea frantuzesti, si nu am cum sa le desfac. o voi trimite la un service.

 

Intrebarea mea este unde putea sa dispara apa? nu pare ca ar picura pe undeva.... :(

 

multumesc pt sfaturi.

Edited by brandon24
Link to comment

de la o vreme nu mai baga caldura, vreau sa aerisesc instalatia si sa schimb antigelul

Nu rezolvi nimic schimband doar antigelul.Masina este veche? Daca da, ai precis caloriferul infundat. Citeste topicul dedicat si ai sa vezi si cum se schimba.

Link to comment

Vad ca nici masina mea nu mai baga caldura.

 

Verificand conductele, cele care duc de la motor spre bord / calorifer sunt mai reci (practic sunt doar caldute) decat cele "din fata", dintre motor si radiator.

 

Motorul si lichidul de racire se incalzesc normal, pe bord imi arata temperatura exact ca de obicei, nici mai mare, nici mai mica.

 

Mi s-a spus ca trebuie schimbat termostatul, dar as vrea si de la voi o parere, inainte de a-l cumpara - mai poate fi si altceva, sa mai verific ceva ?

Edited by barboso
Link to comment

Exista / recomandati vreo solutie de desfundare, ma refer la ceva care sa se toarne in radiator ?

 

Cu demontarea si curatarea e mai complicat, inseamna sa las masina-n service sa se raceasca suficient ca sa se poata umbla.

Link to comment

Otet cu apa in amestec (10% otet,restul apa,acid acetic ar fi ideal),se spala temeinic si se clateste bine.Inainte ar fi bn de clatit cu ceva detergent alcalin slab solutie 5%,dupa care faza cu otetul. Nu sunt chestii empirice,ci asa fac intr-un service german,MSI service International Gmbh(www.msi-motor-service.com). Noroc!

Link to comment

Din pacate nu prea ai multe solutii.Poti incerca cu otet in loc de lichid de racire , sau u jumatate de Kg de sare de lamaie dizolvata in 5 litri de apa, sau un radiator flush dar daca nu circula lichidul prin calorifer nu prea ai sanse de reusita.Cea mai eficienta rezolvare este schimbarea caloriferului.

 

PS: Scuze am postat odata cu Alexinno, merge numai cu otet care este acid acetic diluat.

Edited by danutza
Link to comment

@ Salex, la asa ceva ma gandeam, sa torn peste antigel si sa vad ce se intampla pana sambata - pana atunci nu am cum sa las masina sau sa stau langa ea in service pana se raceste suficient.

 

Ai obtinut rezultate bune cu alea ?

Dupa ce-si fac treaba e nevoie sa schimb lichidul de racire, sau il las in pace ?

 

Link to comment

Da, am fost multumit de ambele. LM se gaseste mai greu, "2+2" practic il gasesti pe toate drumurile.

 

Procedura e comuna, se incalzeste motorul, se toarna solutia, se lasa motorul la ralanti vreme de 5 minute. Se goleste instalatia si se spala bine cu apa (distilata). Ai nevoie de antigel nou si apa distilata pentru a reumple instalatia.

 

Am incercat si alte solutii, una recomandata de ovi_jer. Mai precis, Calgon, gasesti detalii pe forum. A functionat foarte bine.

 

Toate variantele depind in mare masura de cita mizerie ai in calorifer. Varianta sfinta consta in demontarea caloriferului si curatarea "la vedere" :)

Link to comment

@DGT: Detaliaza, motiveaza cumva ideea ta. Care este legatura intre termostat (in conditiile in care motorul se incalzeste normal) si absenta caldurii din habitaclu (ma rog, furtunele reci de la calorifer) ?

Link to comment

Pai , furtunul care merge la calorifer ar trebui sa fie cald. Caloriferul blocat-furtunul de retur rece.Cand termostatul este inchis, apa circula pe circuitul mic , temperatura la motor se ridica pana la normal.Atunci ar trebui sa deschida termostatul pentru circulatia apei prin circuitul mare (radiator).De aceea baga caldura abia cand se incalzeste motorul. La colegul nostru, motorul se incalzeste conform sondei de la bord.Cat de infundat ar fi caloriferul un pjc de caldura tot ar trebui sa bage.

Link to comment

Cand termostatul este inchis, apa circula pe circuitul mic

Corect. Si, totodata, prin calorifer !

 

... temperatura la motor se ridica pana la normal.Atunci ar trebui sa deschida termostatul pentru circulatia apei prin circuitul mare (radiator) ...

Corect si aici. Cu o mentiune: atunci cind termostatul deschide prima data (si nu numai), lichidul cald patrunde in radiator iar lichidul rece (din radiator) patrunde in chiulasa. Motiv pentru care, in realitate, la deschiderea termostatului, temperatura lichidului din chiulasa scade putin. La fel si temperatura lichidului din calorifer ...

 

La colegul nostru, motorul se incalzeste conform sondei de la bord.

Motiv pentru care putem crede ca termostatul functioneaza corect.

 

Cu alte cuvinte, eu unul tot nu vad care este legatura dintre termostat (data fiind descrierea situatiei de catre colegul nostru) si faptul ca furtunele de la calorifer sint reci. Cu atit mai mult cu cit furtunele de la radiator si radiatorul sint fierbinti.

 

Ramin la parerea mea, respectiv calorifer infundat.

 

LE : @ barboso: Daca ai timp, treci Joi prin parcarea de la Polivalenta sa vedem pe viu problema ;)

Edited by Salex
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...