maryus_182001 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Salut tuturor...Vin si eu cu o problema la un cielo din '96; nu baga caldura aproape deloc, mentionez ca am schimbat caloriferul din bord cu unul nou,clapeta este trasa la maxim spre incalzire,termostatul l am schimbat a treia oara,am schimbat si circuitul de apa care initial se injumatatea cu vaporizatorul de la gpl, antigel are cat trebuie...In oras se simte putina caldura dar la drum mai lung aproape deloc. Astept un raspuns, multumesc! Link to comment
Viktor Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Cum iti indica temperatura in bord? Link to comment
maryus_182001 Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Cand merg prin oras sau stau pe loc acul de la bord sta undeva aproape de jumate, la drum mai lung scade pana jos...Dar nici cand acul sta sus nu am caldura cum ar trebui! Multumesc ast raspuns! Link to comment
Dj_Dark Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 (edited) Termostat blocat deschis (sau lipsa) si ceva pe traseu infundat. Cand ai schimbat caloriferul nu l-ai testat si tu daca se incalzeste la mana? Poate fi si voletul ala rupt in interior. Edited December 3, 2013 by Dj_Dark Link to comment
maryus_182001 Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Termostatul l am schimbat a treia oara in urma cu vreo 3 zile am luat BEHR sau cv de genu' care deschide la 92 grade. Cand am schimbat caloriferul din bord am pus si mana pe el era fierbinte dar cald afara... cum ajung la voletul ala din interior? Link to comment
Viktor Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Voletul are cu totul un alt rol, nu tine de temperatura lichidului in instalatie. Din cite inteleg, temperatura lichidului oscilesza unde, ne intoarcem la termostat. Inclin a crede ca acolo-i buba ... Etansa (garnitura) in ce stare e, daca e ? Link to comment
maryus_182001 Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Cand am schimbat termostatul la service mecanicul a schimbat si garnitura aceia din jurul lui cu una noua care era la pachet cu termostatu. E posibil sa nu etanseze bine? Si in cazul asta ce sa fac? Link to comment
smv Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Voletul pentru temperatura (antrenat de cablul respectiv) are mare importanta. Daca nu inchide complet calea de aer rece nu vei avea niciodata caldura la nivelul maxim. Trebuie verificata cursa astfel ca sa nu ramana intredeschis. Link to comment
ROV Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Salutare, Mi-a venit si mie randul la schimbat caloriferul de interior intrucat nu am reusit sub nici o forma sa il desfund. Am luat din dezmembrari azi un radiator de interior care este curat si ok, am bagat apa calda si se incalzeste uniform foarte repede.Trebuie sa il schimb, asa ca ii rog pe proprietarii de Leganza care au facut chestia asta sa imi spuna si mie la ce sa ma astept. Daca mai tin minte exact procedura e cu atat mai bine eventual si ce chei imi trebuiesc . As prefera varianta fara demontare plasei de bord daca se poate, stiu ca este chin insa prefer sa ma chinuiesc decat sa dau bordu jos. Multumesc. Link to comment
maryus_182001 Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 revin si eu cu inrebarea; poate sa scape lichid de racire p langa garnitura de la termostat?si in situatia asta ce trebuie facut? multumesc ast ras! Link to comment
Geo_ZGA Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Da, poate. Se schimba garnitura, se gaseste separat la un pret derizoriu. Link to comment
Dj_Dark Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Sau pui gasket rosu pentru singuranta si data viitoare il dai jos cu patentul. Link to comment
luca76 Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 (edited) Etanseitatea termostatului se poate verifica la pornirea motorului rece,caz in care radiatorul de racire nu ar trebui sa se incalzeasca pana cand temperatura apei nu ajunge la 85-90 'C.Daca ai montat calorifer din ala cu fagurele din tevi rotunte si garnituri de cauciuc la imbinarea cu bazinele nu o sa ai caldura niciodata. Edited December 4, 2013 by luca76 Link to comment
Dj_Dark Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Eh, nu e chiar asa, de-ala am si eu, e adevarat ca nu baga la fel ca celalalt, dar este caldura. Link to comment
maryus_182001 Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Zilele trec am umblat la termostat, m am chinuit ptn cu distributia dar l am scos pna l urma... Prin urmare am scos termostatu l am bagat in apa fierbinte si ap de temperatura de fierbere a deschis in jur de 90 grade, deci cred ca e bun nu??? In locul unde vine garitura de la termostat era depusa mizerie calcar de la apa, l am curatat bine si cand am pus ternostatul am pus gasket negru, cica e mai bun... ala a fost primul pas dupa ce am montat toate piesele am umplut instalatia de racire cu 2 l de otet amestecat cu apa am mers in jur de 30 km, am clatit bine cu apa de la robinet cu presiune, nu a curs apa murdara chiar deloc, am pus antigel si am plecat in probe crezand ca am rezolvat problema... DAR ce s vz la fel caldura foarte putin, acul de la bord sta undeva la 40 de grade si dupa un drum mai lung scade de tot, deci am stat o jumate de zii pe 'caldurile' astea pe langa masina degeaba... Ce as putea sa mai fac?| simgurul lucru care nu l am facut nu am umblat la voletul ala din bord.... O alta intrebare a incercat vreunul dintre voi huse de scaun incalzite electric ca am vaz unele pe net cam 100 lei perechea sau aeroterme cu alimentare elecrica? ar putea fii si cv de la pompa de apa? Zic si eu asa>? Link to comment
Salex Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Daca ar fi fost de vina pompa de apa, mai degraba te-ai fi confruntat cu fenomenul invers, respectiv supraincalzire. O intrebare suplimentara: atunci cand acul iti indica cca. 40*C la bord, cum este radiatorul la intrare-iesire ? Link to comment
maryus_182001 Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 amandoua furtunele sunt calde, dar nici odata fierbinti s nu poti tine mana pe ele nici la mers prin oras. Eu tot inclin spre ideia cu termostatu dar nu inteleg de ce pt ca am mai sp ca l am bagat in apa fierbinte si a deschis apoi cand l am scos a inchis complet, sa nu mai zc ca e al treilea care il schimb. si l a montaj am pus garnitura din aia la tub pe etansa de la termostat sa nu dea apa p langa el... Adaug termostatul este BEHR sau cv de genu am dat cam 40 de lei si deschide la 92 grade... Am incercat sa schimb si circuitul de la apa pt ca am instalatie gpl si am zs ca se imparte debitul la apa si de aceea nu baga caldura asadar, am trecut apa intii prin vaporizator si apoi prin calorifer dar degeaba mai rece era pana la urma am renuntat si am refacut circuitul cum era initial.... Link to comment
Dj_Dark Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Daca ambele furtune din radiator sunt calde cu acul la 40 de grade nu e bine, singura explicatie ar fi ca termostatul ala nu etanseaza cand e inchis. Intai trebuie rezolvata aceasta problema, dupa care treci la calorifer. PS Nici macar turul nu ar trebui sa fie cald la temperatura aia. De-abia peste jumatate din cadran (peste 60-70) ar trebui sa se incalzeasca putin doar turul. Link to comment
maryus_182001 Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Mai exact ce ar treb sa fac acul normal ar treb sa stea la jumatate intre punctele alea 2 nu? Link to comment
Dj_Dark Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Sa il schimbi. Din pacate eu am schimbat vre-o 3 pana am ajuns la unul decent. Nici asta nu e perfect insa m-am resemnat. Link to comment
maryus_182001 Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 ce termostat ai pus si la ce temperatura deschide? si cel mai important ai caldura? Link to comment
Dj_Dark Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 (edited) "original" 87 grade si totusi apa urca doar putin peste jumatate din valoarea ei normala in mers. Pe loc se duce pana porneste ventilatorul. Am caldura, am calorifer nou din ala la care face referire colegul mai sus cu "tevi" si am ceva caldura, nu mor de frig insa nu este ce era. La tine cred ca e o combinatie de amandoua (calorifer infundat + termostat) si trebuie sa le iei pe rand. Edited December 6, 2013 by Dj_Dark Link to comment
maryus_182001 Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 caloriferul l am schimbat tot ca al tau am dat in jur de 100 lei p el. cel vechi era infundat rau cand l am dat jos curgea mizerie grupa mare mai era si spart p deasupra, deci caloriferul nu are cum sa fie.... pana l urma cred ca o sa cumpar un set de huse electrice, dar nu stiu cat de bune sunt...ca e frig rau coane!!!! Link to comment
Salex Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Sunt mai multe aspecte cu care nu ma impac in povestea asta. Inainte de a mai face altceva (drastic), eu as incerca sa dau un raspuns clar (nu estimativ) la urmatoarele intrebari: 1. Care este temperatura lichidului la intrarea in radiator ? Pentru asta as folosi un banal termometru digital si as monta un senzor in interiorul furtunului. Nu este complicat, se poate baga firul intre furtun si intrarea in radiator si se adauga niste silicon. Dupa prinderea cu un colier bun, nu are cum sa supureze. In felul asta se poate monitoriza evolutia temperaturii lichidului de dupa tremostat si, implicit functionarea termostatului. Aici as avea un comentariu: daca la iesirea din radiator temperatura este notabila (pe vremea asta) imi vine greu sa cred ca termostatul deschide la 40*C ! Principal suspect, din acest motiv = caloriferul sau o functionare defectuoasa a modulului de climatizare (scapari de aer rece, voleti care nu inchid bine etc.) 2. Care este temperatura la intrarea in calorfer (eventual si la iesire, cu suflanta data pe pozitie maxima)? Daca verificarea anterioara indica o functionare corecta a termostatului, a doua verificare poate confirma problema pe care o banuiam anterior. De un lucru sunt f. sigur: sistemul de racire/incalzire la Daewoo este foarte bun atata timp cat totul functioneaza in parametri prevazuti de constructor. Inca o idee, incearca sa vezi daca ai ceva mai multa caldura in urmatoarele conditii: motorul sa mearga cel putin 20 minute, scos capacul vasului de expansiune (atentie, motorul trebuie sa mearga in tot acest timp !) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now