hawkeye Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 ...ce inseamna sa nu ai pompa de benzina electrica... La oltcit era misto chestia asta deoarece nu trebuia sa dai la pompa manuala ca la dacie, doar turnai 50ml de benzina direct in carburator si o lua la sfert de cheie. Eh, duse sunt vremurile liceului Ontopic: Eu n-am observat nici o diferenta (inainte bagam rompetrol 95 plus si cateva plinuri de mol 95). Poate are a face si faptul ca am cutie automata si face ea totul si nu stiu daca trage mai bine sau nu . PS: motorina efix e mai scumpa decat benzina efix. dar ce conteaza, consuma mai putin, nu? Link to comment
tolin Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 ...dar oare daca incerc ceva de genu 2+2 sau Duralube nu crezi ca ar face treaba mai buna? Eu n-as amesteca benzina aditivata cu cleaner (Efix) cu alti aditivi si zic ca, ori mergi pe ea si ii dai reprize de curatare (10-15 min la turatie peste 4.000 rpm), ori mergi pe benzina normala si pui in ea cleaner (GUNK, CASITE, 2+2). Duralube ? Nu stiu ce-i aia, denumirea suna a ceva compromis. 4 cei care nu > e asa greu sa dati un reset acolo, in statie, dupa ce treceti pe alta benzina ? Link to comment
Steffyx Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 In prima luna de carnet am ramas de 7 ori fara benzon Viata de elev cainesc ce sa-i faci Link to comment
Lucian79 Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 4 cei care nu > e asa greu sa dati un reset acolo, in statie, dupa ce treceti pe alta benzina ? Domnule, ce mi-e si cu moda asta. Trec pe alta benzina, pac, dau reset. Imi pare ca-mi merge altfel motorul, pac, dau reset. De asta ne-am luat Kalos .. sa dam reset ? Oare altii tot asa procedeaza? Dau reset? Eu de cand am masina i-am dat o singura data, si asta ca sa vad ce efect are. Link to comment
tolin Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Offtopic: Nici sfaturi nu mai primesti ? Altii n-au rulajele noastre saptamanale in orase blocate de trafic si in weekend fac sute sau mii de km. Daca ai cunoaste cum functioneaza auto-adaptarea ECM, ai da reset la fiecare sfarsit de saptamana. De cate ori ajungi sa mergi 30 de minute continuu in conditii constante ? Si asa, decat sa arzi gazul 30 de minute, mai bine scoti si bagi o siguranta inainte. Link to comment
laurentziu83 Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Eu simt dupa fiecare tura in forta in afara orasului cum merge mai bine motorul. Din pacate se invata iar in oras si iar merge prost. Daca si-ar putea pastra setarea aia... Link to comment
Moshu Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Oricum pentru cine a mers cu 95 de la ei, e cam acelsi lucru si cu efix, fiind tot de 95. E cazul meu, parerea mi-am expus-o mai sus. Cred ca de multe ori lucreaza si efectul placebo, si mie mi s-a parut mai sprintara. Acum dupa cateva zile de mers, vad ca de fapt nu e diferenta. Banuiesc ca are ceva aditivi in plus, de curatare, asa cum a zis si Tolin. In acest caz nu ar trebui sa se murdareasca uleiul? Link to comment
Tommy Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Mu moshule, deloc, n-are treaba una cu alta. Curata injectoarele nu baia de ulei )"> Nu e placebo, 95 dinainte era o putoare de benzina pe linga asta. Link to comment
Moshu Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Da, asa e. Dar spune si de supape si alte alea... Link to comment
Tommy Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Asa spune intr-adevar, si eu am fost sceptic, mai ales ca pe maharu penelist nu-l am la inima, dar ce legatura e intre supape si ulei? .. determina o crestere cu 9 la suta a puterii motorului, cu 15 la suta a cuplului si cu 6,5 la suta a acceleratiei si asigura o curatare cu 13 la suta a injectoarelor si cu 33,57 la suta a supapelor. Totodata, consumul va scadea cu 1 la suta dupa primul plin si cu pana la 3 la suta ulterior. Pretul pentru carburantii Efix va fi mai mare cu 200-400 lei vechi pe litru fata de cel actual si va fi cuprins intre 3,36 lei si 3,38 lei." Link to comment
hawkeye Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Dupa reset-ul ECM nu e obligatoriu Idle Learn-ul? Daca da, atunci e cam dificil de facut asta la fiecare sf. de saptamana. Link to comment
Tommy Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Off-topic: Nu e deloc obligatoriu. Si sfaturile au fost sa se dea la o schimbare radicala de combustibil, sau alte elemente (filtru aer, ulei, etc) sau de 2 ori pe an, de preferinta inaintea unui drum lung, etc, s-a discutat mult asta. Si nu ia mai mult de 2 minute Link to comment
hawkeye Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Offtopic si eu deoarece nu stiu unde anume sa raspund (am dat search dar reset ecm se gaseste in mult prea multe locuri). Conform: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...p;hl=reset++ecm "Aceasta procedura trebuie (speficatie din manualul de service) aplicata in urma unor operatii pe masina ce au presupus intreruperea alimentarii ECM, deci si dupa resetul provocat ca mai sus." Link to comment
Tommy Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 (edited) Am dat reset si cu initializare relanti si fara. Observatia mea (pura observatie) a fost ca il invata si singur foarte bine. Oricum parametrii se modifica dinamic. Edited November 5, 2006 by Tommy Link to comment
Moshu Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Asa spune intr-adevar, si eu am fost sceptic, mai ales ca pe maharu penelist nu-l am la inima, dar ce legatura e intre supape si ulei? Daca stiam , nu intrebam. Am banuit ca orice curatare a motorului cu aditivi nu face mizeria sa se evapore, ori este evacuata in procesul de ardere ori e spalata de ulei in procesul de ungere. Apropos de pret, eu am dat 3,30 lei/litru. Link to comment
tolin Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Lamurire, sper ca pentru ultima data ! Dupa reset-ul ECM nu e obligatoriu Idle Learn-ul? NU, doar in caz de Idle Learn este nevoie de Reset inainte. RESET-ul nu sterge valorile memorate la invatarea ralanti-ului ! Procedura de invatare ralanti se aplica doar cand sunt probleme cu acesta sau dupa o revizie (parerea mea). Link to comment
Moshu Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Si eu sper sa fie pentru ultima data cand intreb: atunci de ce trebuie reset daca schimbi benzina? Sper sa nu ma trimiteti "s-a mai discutat" ca oricum la cate pareri sunt, nu mai stiu ce sa cred. Intreb pentru ca eu de cate ori am pus benzina, indiferent de care si de unde masina s-a comportat conform asteptarilor: la 98 ca la 98, la 95... Si unde mai pui ca o trec aleatoriu si pe gaz. Link to comment
tolin Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Moshule, pune mana pe Internet si citeste despre "long term fuel bank" si "short term fuel bank". Aceste doua variabile sunt aduse pe zero la reset. In plus, se mai declanseaza o procedura de testare a avansului maxim pe care-l poate duce benzina la sistemele cu senzor de knock. PS totul este valabil doar la motoarele provenite din tehnologia GM. Link to comment
Moshu Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Multumesc pentru raspuns. Nu toata lumea se pricepe la motoare si ECM-uri, si nici nu cred ca e nevoie. Ar fi prea multi care se pricep si n-ar mai intreba nimeni nimic. Iti dai seama ce plictiseala? ) Oricum, promit sa nu mai intreb nimic ca de fiecare data (si aici nu vorbesc de tine neaparat) mi se spune "pune mana si citeste". Chiar am fata de tampit? Link to comment
perfidus Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Mestere Tolin, fara suparare, am dat cu google dupa "long term fuel bank" si mi-a dat numai cai verzi cu banca mondiala Cu riscul de a fi offtopic, se poate sa recomanzi si la astia cu priviri mai inteligente dar cu probleme de exprimare (a se citi ingineri) unde sa ne mai documentam pe tema asta? Multumesc! Link to comment
tolin Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Offtopic: Moshule, te-ai suparat degeaba. Daca m-ai fi ascultat sfatul, ti-ai fi dat seama ca la intrebarea ta nu se poate raspunde intr-un post obisnuit. Si in nici un caz pe acest topic. Oricum, cheiele date sunt cel mai bun raspuns la intrebarea ta. Link to comment
Moshu Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Eu as fi asteptat un raspuns de genul: la tine e nevoie ca ai Cielo, sau nu e nevoie ca ai Cielo. Nu doresc sa aflu chiar toata harta ECM, nu am talent in domeniu. Totusi am cautat, am gasit pentru Ford Scorpio, Honda, dar nu pentru GM si Daewoo nici atat. Am folosit cuvintele "long term fuel", ca sa ocolesc bank si apoi "Fuel monitor". Google. Nimic. Link to comment
tolin Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 http://www.autoshop101.com/forms/h48.pdf http://www.customefis.com/GMEFI.html http://www.scantool.net/support/index.php?...id=28&nav=0 http://209.85.129.104/search?q=cache:V2LZ-...=clnk&cd=16 http://www.obd2crazy.com/techdata.html http://www.aa1car.com/library/ic50234.htm http://www.omninerd.com/2006/07/16/news/817/comments/7074 - Google rapunde pe "fuel trim" sau "long term fuel trim" ; - "Long term fuel bank" este un parametru de raspuns ECM la interogare OBD2, la Cielo OBD1 se cheama BLM ; - RESET / PowerOn Reset (la orice computer) = restabilirea valorilor implicite. La ECM-uri, parametri de adaptare sunt adusi pe zero (128 in hex). Link to comment
Moshu Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Multumesc, sper sa am timp sa citesc - pare cam multa informatie pentru un neinitiat... Si toate astea de la amaratul asta de EFIX. PS @tolin, cred ca pana termin de citit toata documentatia imi schimb masina "> Link to comment
Tommy Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Pai tu ai Cielo pe Gaz.. asa ca, ce mai la deal la vale, benzina nu conteaza prea mult Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now