danker62 Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Va salut copii ai durerii "> Pentrut ca am cautat pe forum dar n-am gasit raspuns la intrebarea mea, am deschis un topic nou daca se va considera ca s-a mai raspuns la aceasta intrebare va rog actionati in consecinta, dar nu inainte de a ma lamuri si pe mine Am observat sub capota motor urmatoarele mufe : una neconectata si una in scurt va rog pe voi cei mai buni cunoscatori de ticalosi sa ma lamuriti si pe mine ce este cu ele? Link to comment
ToPser Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 S-a discutat pe aici pe undeva dar nu mai stiu unde ,Gelumitu din Mangalia a facut ceva sapaturi in leg cu mufa aia ,se pare ca instaltia electrica este comuna ptr mai multe modele de Tico ,acea mufa alimenta o electrovalva de la modelul cu catalizator se pare ! Link to comment
dreaQ Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Si la mine "flutura" mufa aia pe sub capota. Masina merge asa ca nu am mai facut sapaturi. PS: mai lasa-ne cu copiii durerii Link to comment
Pedala Posted October 21, 2006 Share Posted October 21, 2006 Mi-am batut si eu capu cu asta acum ceva timp. Dupa cate am inteles eu din schema electrica, cea neagra se leaga la electrovalva de crestere a turatiei de relantii la Tico-urile fara aer-conditionat. Cea pusa in scurt, habar n-am. Link to comment
gelumitu Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 (edited) Hai să-ţi spun si eu. La mine e una neagră, pe care o am neconectată la supapa cu trei că, una verde care este în scurt cu o altă mufă in cap, si una albă , dar pe care o am bagată la electrovalva cu trei căi. Când am cumpărat masina, la electrovalvă, iera bagată mufa neagră, insa cu aceasta nu-mi pornea aerul condiţionat deloc, eu crezand ca are alte probleme, cum ar fi lipsa freonului din instalatie sau mai stiu eu ce. Apoi am pus contactul la masină si am alimentat electrovalva cu mufa albă si surpriza a fost ca ea se deschidea cu contactul pus, apoi am lăsa-o asa si surpriza a fost ca mi-a pornit si aerul conditionat. Rolul electrovalvei se stie, deschide un vacuum la pornirea motorului, după care aprinderea semielectronică din interiorul distribuitorului, depistează ca turatia e prea mare si o inchide ( taie alimentarea cu curent a electrovalvei). Revenind la oile noastre, vecina mea are tico cu euro 2 fără aer,si are mufa neagră in electrovalva cu trei căi, o mufă albă, si o mufă verde este la o altă electrovalvă, alta decât electrovalva cu trei căi, electrovalvă a cărei vacuumuri duc la canistra de benzină, a carei rol e de a prelua vaporii de benzină la oprirea motorului , dar si de a omogeniza amestecul comburant, intrucat o parte din gazele arse, sunt reintroduse iar in admisie, pt a reduce noxele. Cred eu că treburile stau cam asa: La tico cu aer, electrovalva cu trei căi e alimentată cu mufa albă( în ea intră un fir verde si unul negru parcă) La tico făra aer, electrovalva cu trei căi e alimentată cu mufa neagră Mufa verde de are şunt pe ea, e pt modelul cu euro 2, si alimentează o altă electrovalvă, de culoare verde cu portocaliu parcă si e cât un pahăruţ de 50 gr Edited October 22, 2006 by gelumitu Link to comment
danker62 Posted October 22, 2006 Author Share Posted October 22, 2006 Am cam inteles despre ce este vorba si cel mai important este faptul ca e OK asa cum se prezinta si la mine. Va multumesc pentru sfaturile voastre, ca de obicei competente. "> Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now