Jump to content

Probleme Rulmenti


Recommended Posts

Salutare tuturor ,

Am niste probleme cu rulmentii spate si as vrea sa-i schimb . Am intrebat la 2 mag Daewoo din Bucuresti si preturile sunte 60 Ron / 73 Ron / set ( made in Koreea ) + bascula ( pivot ) stanga -pret 78Ron / 103 Ron .

La mag din Iasi parca ( mag lui N. Barbu ) preturile sunt 40 Ron ambele seturi de rulmenti spate + 60 Ron bascula , insa rul sunt polonezi si bascula coreeana .

Intrebarea mea este daca sa-i cumpar pe cei polonezi ( ma tenteaza pretul !) pt ca si cu costuri de livrare tot scutesc vreo 80 Ron fata de preturile din mag din Buc .

Multumesc anticipat pt parerile voastre !

Link to comment

Cred ca sunt la fel ca cei de Tico ,seriile 6204 si 6205 sunt ieftini si se gasesc pe toate drumurile, eu am facut o experienta cu o pereche romanesti si nu au tinut decat 3luni ,dupa care am pus coreeni originali ,cu holograma GM etc. ,mai scumpi ! Nu cred ca e cazul sa faci compromisuri la chestii de astea,dar ar fi neplacut sa te lase in anotimpul rece ! :) >-

Link to comment

Subscriu la ceea ce a spus ToPser.Am cumparat rulmenti polonezi de la dl. Nicu Barbu, tot pretul a fost cel care a decis atunci, si dupa 2 luni a trebuit sa ii schimb iarasi, dar cu cei GM originali.

Cred ca nu are rost sa faci compromisuri din acest p.d.v

Link to comment

Ok.

O sa-i cumpar pe cei originali DW. M-ati convins si aveti dreptate !

Multumesc de sfaturi . Si inca ceva am sunat astazi la mag de langa Apaca si piesele astea 2 erau mult mai scumpe decat un mag din Dr. Taberei de unde am mai luat piese( rul spate si bascula stg ) .

O sa-i cumpar in viitorul apropiat !

Multumesc inca o data !

Link to comment

Raportul durata/pret este intotdeauna discutabil. Rulmentii romanesti erau la un moment dat de 4x mai ieftini decat cei coreeni. Intrebarea mea era: dau mai putin pe ei si ii schimb mai des sau invers. Daca costul manoperei este avantajos, atunci, poate, este avantajos sa-i schimbi mai des. Un calcul exact este greu de facut, avand in vedere ca pierderile prin frecare sunt destul de importante.

Link to comment

Am achizitionat de ceva vreme rulmenti romanesti la pretul de 18 lei setul.Avand in vedere diferenta mare de pret intre cei romanesti si cei coreeni,dupa parerea mea este mai rentabil ai folosi pe primii.Sa ne gandim si la faptul ca pe Dacii foloseam (si se folosesc )numai rulmenti autohtoni,care tineau destul de mult,deci nu vad rostul cumpararii celor originali care sunt de 4 ori mai scumpi.

Link to comment

Salutare !

 

Si eu am fost in situatia ca mi-au murit rulmentii, insa tot ce va pot spune, daca luati URB si monteaza cineva care stie ce face tin destul de mult, eu le am montate de aproape 2 ani si am facut 23k km cu ele, fara nici o problema, si le-am luat cu 200.000 lei (vechi) setul pentru o roata, si va zic o chestie ciudata fiind cunostinta omul de la magazin mi-a aratat ceva rulmenti original daewoo care costa setul 800.000 si era scris pe el, aproape invizibil URB :dizzy:

Link to comment

Toline mai apare problema decalibrarii fuzetei si locasului rulmentului din tambur tot inlocuind rulmenti (problema cu care m-am lovit in anii luminosi la berlina ) asa ca prefer ceva mai scump dar mai bun! :) >-

Link to comment

Sigur, trebuie tinut cont de toate aspectele. Dar aia originali, pe spate, au tinut doar 57k km. Cam putin in raport cu alte masini, cu dacia n-am ajuns la asa kilometraj ca a luat foc in mers. Cei de pe fata nu aveau ceva.

Link to comment

Salutare

 

Asa cum v-am spus mi-am cumparat rulmentii 60 Ron set /roata pt ambele roti spate .

Vazand ce ati scris voi am preferat sa-i cumpar pe cei originali DW pt ca nu ma prea pricep si nici nu am sculele necesare sa-i tot schimb din 3 in 3 luni . Am sunat la service si baietii imi cereau aprox 160 Ron pt rotile spate ... asa ca mi i-a schimbat un prieten .

In situatia in care nu te pricepi si isi mai fac mila prietenii de tine cu manopera este bine sa cumperi ceva calitativ caci nu-i poti dispera continuu :) )

Bafta tuturor

Link to comment

Niste hoti.Profita ca omul este la ananghie si trag pielea de pe el.Eu i-am schimbat cu un prieten in fata blocului si in 30 min. au fost montati,dupa ce am venit din service si mi-au cerut 600000 lei ,doar pentru cei din dreapta spate.Nu este complicat,dar trebuie scule.

Link to comment

Schimbat rulmenti pe spate ambele roti marca KBS (ieftini, facuti pe vapor cica...) desi pe cutie scrie made in USA... :-?

Pana in prezent numai de bine - am deja aproximativ 7500 km cu ei.

Pretul a fost mizerabil - 40 RON 4 buc.

Manopera schimbat - 0 RON, mai exact 4 ore "pierdute" intr-o sambata, lucrat in ritm lejer.

 

Ustensile: cheie inelara 22, o bucata teava pentru prelungirea cheii (se desface mai usor piulita), 1 bucata dorn, 1 ciocan, masina de gaurit cu piatra de polizor pentru a aleza tamburii, mai exact bordura care in timp se face de la frecarea sabotilor - asta pentru a iesi mai usor pe viitor tamburii.

Foarte important, VASELINA.

 

Pana in prezent nici o problema, masina ruleaza lin si aduna km zi de zi.

Link to comment
  • 2 years later...

Am pus si eu rulmenti noi pe Matiz, pe fata si am luat "originali" GM (2 buc/set, conici si distantier) la 82 lei/setul. La final, cand am strans planetara, aproape ca mi s-au blocat rotile pe fata. Am mai slabit un pic strangerea, desi nu e normal asa ceva... distantierul ar fi trebuit sa asigure strangerea exacta. Am mers vreo 10 km si se incalzesc rotile destul de tare. Am slabit piulita de la planetara si rotile se invart greoi... stau si ma intreb daca este vreo problema cu distantierul (sa fie putin mai mic...), desi la ochi era la fel ca cel vechi. De la butuc/fuzeta nu prea cred pentru ca problema se manifesta la ambele roti... masina e din 2004 si rulmentii nu pareau sa fi fost schimbati vreodata (acum are 110.000 km). Am scos/pus rulmentii cu presa... sincer nu stiu ce ar putea fi ? La Dacii schimbam rulmentii conici pe spate cu ciocanu si dalta si nu am avut niciodata probleme, dar, acum cu sapuniera innebunesc... Sa nu mai zic de bratele spate la care se blocheaza suruburile pe bucsi si ies afara cu flexu'... Are cineva idee de la ce ar putea fi problema cu rulmentii de incalzeste ? Sa fie de la vaselina ? Sa fie rulmentii prosti ? Desi aveau coduri GM si i-am luat de la magazin care vinde piesele Daewoo si mi-au spus ca nu au avut probleme ...

Edited by srulz
Link to comment

Citind sectiunea de schimb rulmenti fata detaliata la pagina 397 a manualului de Service Matiz am constatat ca este una complicata si am descoperit ca in afara de distantier mai sunt si doua inele de siguranta.

Din pacate nu am descoperit cum se realizeaza strangerea rulmentilor conici urmareste si tu si vezi daca descoperi ceva, ai mai multe sanse caci ai vazut problema pe viu ;)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...