LYM Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Am gasit un Kalos de vanzare, 2004, 5.000km. Proprietarul cica a plecat din tara si a lasat-o cuiva s-o vanda. Masina nu a fost pornita de 1an, cartea service nu o are omul in tara. Care ar fi consecintele neschimbarii uleiului timp de 2 ani de zile? (chiar daca nu s-a mers cu ea) Presupun ca garantia s-a dus pe apa sambetei daca nu i-a fost facuta nici o revizie pana acum ... Link to comment
VAXXi Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Orice ulei decent are o "viata de raft" de minim 3 ani, de obicei 5 ani. Nu te afecteaza cu nimic faptul c-a stat "degeaba", daca il schimbi imediat ce iei masina (deci nu pornesti motorul cu uleiul actual !). Bateria va fi destul de probabil moarta, deci se impune una noua. Mai poti sa verifici starea elementelor din cauciuc (crapate/imbatranite/roase de soareci, depinde de conditiile de pastrare). Probabil si ambreiajul s-ar putea sa fie nitel lipit, dar se rezolva Link to comment
LYM Posted October 23, 2006 Author Share Posted October 23, 2006 M-am exprimat gresit ... masina nu a mai mers de 1an de zile, din cate am inteles a mai fost pornita. Nu pot sa-i fac schimbul de ulei fara s-o pornesc, ca trebui sa ma asigur si eu ca functioneaza inainte s-o cumpar si nici nu sunt mecanic sa schimb uleiul pe loc Despre partea cu garantia ... ? O sa mai am macar garantie la restul componentelor? Link to comment
VAXXi Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Daca intentionezi sa pastrezi masina, si vrei neaparat s-o pornesti cu uleiul actual, macar verifica uleiul sa fie la nivel, si studiaza-l pe joja sa nu aiba depuneri sau precipitat, culoare ciudata sau sa fie "marmelada". Desi eu n-as porni-o Despre garantie, dealerul cred ca-i cel mai in masura sa-ti raspunda. Link to comment
ChevySan Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Te duci cu un mecanic să o verifici, nu te duci singur. O maşină care a stat pe bară 1 an fiind doar pornită nu se cumpără fără o testare riguroasă. Link to comment
sorin77 Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Conditiile in care a fost pastrata masina sunt importante -vezi faze penale gen cabluri roase de soareci etc. In timp, uleiul in contact cu metalele din blocul motor devine putin acid si face rau motorului -procesul este accelerat de caldura. Dar in cazul asta daca masina are 5kkm chiar daca motorul a stat 1 an de zile - nu cred sa fie vreo problema din cauza uzurii de la aciditatea uleiului. De asemenea cred ca nu e nici o problema daca mergi cu el asa un 50Km pana apuci sa ii faci un nou schimb de ulei. In rest, sa fim seriosi daca masina are 5000km si nu a fost lovita, nu prea vad ce naiba ar putea sa se strice la ea in regim de porniri rare pentru conservare. In fapt pornirile chiar rare au un efect bun in conservarea pelicului de ulei protectoare a partilor de metal si astfel de porniri sunt necesare. Oricum cartea de service ar prinde bine ca sa vezi daca are chiar 5000Km si daca au fost probleme cu ea in acest timp dar si pentru revendicarea in continuare a garantiei masinii. Apoi daca mai are garantie si vrei sa beneficiezi de ea cred ca trebuie sa tratezi cu unii de prin service sa iti stampileze un schimb fictiv de ulei la 5000Km in urma cu un an si schimbul curent de ulei . Link to comment
pixelconscious Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Ceva parca nu se leaga. Nu inteleg cum poti sa rogi pe cineva sa-ti vanda masina dar tu pleci din tara si iei cartea de service cu tine. Cred ca este ceva putred in Danemarca. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now