dadu1976 Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 In principiu, motorul de 1.2 are un sunet specific cu o tonalitate putin mai ridicata decat un motor mai mare, insa in momentul cand turatia este la ralanti desi acul turometrului nu se misca se aude(cu urechea mea de obsedat) un mers putin neregulat al motorului. Credeti ca reprezinta o problema pentru care trebuie sa ma duc la service???? PS Imi cer scuze titlul topicului trebuia sa fie ralanti variabil. Link to comment
dadu1976 Posted October 25, 2006 Author Share Posted October 25, 2006 Gata. Tot la fel face. Cum sa spun, motorul are doua tonalitati:1. una joasa data de ansamblul miscarea pieselor metalice din el si 2. un fel de suierat abia perceptibil cu capota inchisa. Asta variaza. Inca o data: turometrul sta absolut fix. Link to comment
tolin Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Variatia aceasta se simte cel mai bine la iesirea din teava de evacuare. Este o oscilatie cu frecventa foarte joasa, rezultata, probabil, din procesul de mentinere constanta a turatiei de ralanti (variatia unghiului de avans). Sa observi cum se va comporta cand schimbi tipul benzinei, iar procedurile recomandate sa le faci pe motor rece, nepornit. Link to comment
Satori Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Pai atunci o fi aceaiasi poveste ca la Sparkul de 1L, mai putin ca aici nu se simte. Asta daca respectivul sunet nu are frecventa constanta. Totusi, am o banuiala ca e vorba despre o masina ca nu a iesit din rodaj. Sa asculti motorul ei mi se pare putin cam prea dur. Link to comment
dadu1976 Posted October 25, 2006 Author Share Posted October 25, 2006 (edited) Maasina are 500 km.Procedurile le-am facut la cald asa cum scria acolo.Benzina numai de 98 rompetrol bag Edited October 25, 2006 by dadu1976 Link to comment
tolin Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Baga de 95, d-asta noua. Oricum, sub 3000 km nu se lasa motorul, desi fenomenul semnalat de tine nu prea are legatura cu asta, tine mai mult de conditiile atmosferice. Sfatul meu: schimba-i bujiile cu unele Brisk LR17TC-1. NGK-urile coreene sunt departe de cele japoneze. Link to comment
dadu1976 Posted October 25, 2006 Author Share Posted October 25, 2006 deci: -schimb buji-de unde le iau? -benzina efix -reset la ecm mai fac? (procedura se aplica sigur asa si la motoarele de 1.2???? pt ca am vazut ca la matiz e altfel 10 sec in loc de 5 sec) Link to comment
tolin Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 1- Carrefour ; 2- da ; 3- da (te-am trimis la procedurile pentru Kalos, nu discutam Matiz aici) Link to comment
dadu1976 Posted October 25, 2006 Author Share Posted October 25, 2006 (edited) Scuze daar vreau sa fiu ff sigur -resetul il fac la rece? Domnule tolin va rog confirmati daca am inteles corect: contact 5 sec pus contact 5 sec luat pornit motor 10 sec aer 10 sec stop aer 10 sec aer 10 sec stop aer opresc motor resetul il fac dupa ce schimb bujii si benzina? Edited October 25, 2006 by dadu1976 Link to comment
tolin Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 In postul #2 am dat link-ul la postul care contine toata procedura. Ea trebuie facuta doar pe motor rece din ratiuni inutil de explicat. Dupa ce s-a pornit, motorul trebuie lasat sa ajunga la temperatura de regim si abia apoi invata motorul cu A/C. Dupa oprirea motorului se asteapta cel putin 10s pana la repornirea lui. PS daca nici descrierea in detaliu a lui Abram Burel nu este suficienta, eu nu stiu ce mai trebuie spus. Link to comment
paul_marines Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 deci: -benzina efix ?????? Mai amice las-o mai moale cu Efix-ul si poti sa-i dai 95 FPb fara nicio problema. In primul rand nici cei de la Rompetrol sau who the f**k au lansat reclama nu cred in ea si noi le varsam banii pe iluzii. First pune un carburant decent nu snob (scuze pentru nepolitete) si frige-i un reset la ECM cu benzina noua. Vei vedea cred si sper o revenire la normal. Link to comment
dadu1976 Posted October 25, 2006 Author Share Posted October 25, 2006 Nu sunt snob si nici nu maa dau banii afara insa cand am ridicat masina dealeru` mi-a spus sa nu bag nimic sub 98 iar eu m-am conformat Link to comment
paul_marines Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 (edited) nu bag nimic sub 98 iar eu m-am conformat Cum vrei, insa motorul daca nu ma-nseala memoria este EURO 3 si are un raport de compresie de 1 : 9,5. De la acest raport de compresie vine si cifra octanica a benzinei recomandate. E masina ta si iei decizia care crezi ca te avantajeaza. Cauta prin posturile de la consum sa vezi ce bine merg Kalosii multora care pun 95 si daca cei care pun V Power / kerosen sau propergol de racheta au satisfactii mai mari? Pare personala. Edited October 25, 2006 by safari hunter Link to comment
dadu1976 Posted October 26, 2006 Author Share Posted October 26, 2006 am bagat benzina de 95. inca nu am resetat ecm. parca motorul e mai tacut si nu se mai aude asa. se infige mai greu Link to comment
ovi_jer Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Poti sa pui si mama benzinelor daca nu ai resetat ecm-ul. Link to comment
dadu1976 Posted October 26, 2006 Author Share Posted October 26, 2006 (edited) Astept sa se raceasca motorul. Au trecut 3 ore de cand l-am oprit. Cred ca nu este suficient de rece pentru reset. Edited October 26, 2006 by dadu1976 Link to comment
tolin Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Ca sa dai reset nu trebuie sa fie rece motorul. Link to comment
dadu1976 Posted October 26, 2006 Author Share Posted October 26, 2006 Nu mai inteleg. Chiar tu ai zis ca "Sa observi cum se va comporta cand schimbi tipul benzinei, iar procedurile recomandate sa le faci pe motor rece, nepornit." Link to comment
tolin Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Reset n-are treaba cu Idle Learn, doar invers, iar invatarea turatiei de ralanti trebuie sa fie facuta la rece pentru altfel n-are ce invata. Link to comment
paul_marines Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 (edited) se infige mai greu Pai acum vrei sa decoleze ca un F 22 Raptor. In cazul asta se gasesc BMW, Por che' etc. Un lucru sa-ti fie clar : ti-ai cumparat o masina din clasa medie. Daca ti-ai dorit sa fii campion la liniute, WRONG!! E o masina faina tare, insa nu fii dezamagit ca e mai domoala, nici cei cu 16V pana la 2500 - 2800 nu simt mare lucru si in particular motoarele merg putintel mai turate pentru un cuplu mai bun. Eu zic sa te hotarasti daca vrei una sau alta deoarece ambele nu merg impreuna la aceasta clasa de masina. Edited October 26, 2006 by safari hunter Link to comment
Tommy Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Eu cred ca pentru putere mai mare au fost impinse mai sus in turatie. Implicit si turatia de cuplu maxim este urcata, tinand cont de relatia putere~cuplu. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now