Jump to content

Ce viteza maxima ati prins cu masina voastra


Recommended Posts

  george03 said:
Nubira:

Pe A2, la cativa km de la intrarea dinspre Drajna: 180-182 km/h, turometrul la cca 5600 rpm.

 

 

Inseamna ca sunt idioti inginerii care au proiectat cutia la Nubira. Versiunea cu motorul de 2L 133 CP are aceeasi cutie si acelasi raport final, si are puterea maxima la 5400 rpm. La 195, viteza maxima, ar insemna sa aiba aproape 6000. Nu pricep ce-a fost in capul lor.. Un ditamai motorul, cu o cutie atat de scurta.

Pentru comparatie, la seat ibiza cu motor de 1.2L la 140 am 4000 rpm.

Edited by mr_
Link to comment

Ba eu ma plang. Cu o cutie mai bine etajata, viteza maxima ar fi putut fi mai mare, in cazul motorului de 2L. Sau, consumul mai mic si masina mai silentioasa.

Probabil ca au gandit cutia doar pentru motorul de 1.6, care atinge cred puterea maxima la 5800, nu la 5400 ca shpanul meu. Pentru motorul de 1.6, cutia e aproape perfecta.

Nu vad altfel ce le-a trebuit sa faca o cutie de viteze cu care viteza maxima e dincolo de varful de putere la motorul de 2L. Sau, nu mureau daca la versiunea de motor de 2L faceau un raport final de demultiplicare cu 5-10% mai mic...

 

Trebuie sa verific si eu asta.. deocamdata nu am avut inca ocazia, nu am dat importanta raportului viteza/turatie. Daca e asa, atunci o sa-mi pun roti mai mari...

Sau bag un chiptuning care sa creasca puterea si distributia ei, sa atinga puterea maxima mai sus...

 

Cu dacia la 3200 rpm am vazut si eu... si sunt multe dacii obosite care ating viteza maxima mai mare intr-a 4-a decat intr-a 5-a. Sunt si masini mai serioase care au o treapta a 5-a prea lunga, ca dacia, si viteza maxima se prinde intr-a 4-a. Hyundai pony de ex, cu motorul de 1.3L 12 V atinge maxim 175 intr-a 4-a, cel putin conform cartii.

La nubira de 2L, e exact invers... o a 5-a prea scurta...

Edited by mr_
Link to comment

Eu zic ca cel mai misto sport extrem e cu dacia peste 120 km/h..e misto senzatia! cine cunoaste stie!

 

Azi veneam de la braila inspre galati pe dig, aveam 120km/h si m-a depasit un nebun cu o dacie liberta de am crezut ca sar de pe dig :-? a trecut val vartej pe langa mine..oare cat km/h avea ?

Link to comment

@adostar daca cu dacia la peste 120 km/h e spot extrem cu Tico ce e? no offence, dar nu m-am putut abtine. Am mers cu o dacie 1310 CN3 94-95 cu 140 km/h si vreau sa zic ca nu misca nimic, nu trepida nu facea galagie nu nimic, cei drept nu conduceam eu, dar se vedea ca masina aia nu face urat. Am mers cu tico eu la volan cu 110 km/h si intr-adevar nu facea urat, dar am condus si multe daci 1310, si totusi cred ca dacia e mai stabila.

 

numa' vine!!

Link to comment

Eu consideram matizul muult mai stabil decat dacia, s-avem pardon, nu stiu la tico cum e, dar nu cred ca-i mare diferenta. Mie-mi era frica dupa ce coboram din matiz sa trec cu dacia de 100 la ora. Dup-aia imi decuplam sistemele de conservare si o calcam cat putea (120-130 adica) si tineam si mai tare volanu-n mana. Dar chiar si asa pe drum bun poti sa mergi destul de relaxat cu tico-matiz la 120, problema e zgomotul mai puternic al motorului, care iti arata ca e putin fortat.

@adostar: daca era break alb puneam pariu cu tine ca era de la Arabesque ? =)) Am un prieten care facea scoala la Campina si venea cu unul dintr-asta acasa si sub 140 n-o tinea ala, adica intre 140 si 150, ca mai mult nu putea masina, dar ajungea repede acasa.

Link to comment

Raportul total pentru treapta a 5-a pare neinspirat ales si la Nubira si la Leganza. Viteza maxima se atinge la o turatie peste turatia de putere maxima a motorului (5400rmp) . Cu o cutie mai lunga se putea fie obtine cativa km/k in plus la viteza de varf, fie cateva sute de rmp (si decibeli) in minus la aceeasi viteza maxima...

In continuare, am senzatia ca au facut cutia pentru motorul de 1.6, nu pentru cel de 2L...

Link to comment

Am inteles ca e alt raport final, insa fenomenul e aceeasi. Si leganza atinge viteza maxima la o turatie mai mare decat cea de cea de putere maxima.

 

Poti da mai multe detalii despre cum s-au ales rapoartele?

 

Cum aceeasi cutie poate fi potrivita pentru doua motoare complet diferite din punct de vedere al distributiei de cuplu si de putere, in cazul nubirei? Cel de 2L - putere maxima la 5400rmp, cuplu maxim la 4400. Aici pare logic o cutie scurta, intr-adevar.

Cel de 1.6 - putere maxima la 5800 rmp, cuplu maxim la 3800 rpm..., cu aceeasi cutie... pare bizar.

 

PS Ai idee daca prin chiptuning se poate continua cu o curba crescatoare de putere dincolo de cei 5400 rmp?

Edited by mr_
Link to comment
  • 2 weeks later...
  danielson said:
Am citit pe un forum de pe dincolo ceva foarte interesant, nu stiu cat de aplicabil este pentru modelele Matiz din Romania.

 

Viteza maxima admisa de Matiz este blocata in ECU, nu putetzi atinge viteze mai mari de o anumita valoare, sau, in caz contrar "the engine will be cut-off". Asta a patzit un vitezoman din UK, cand a vrut sa-i dea blana la Matiz peste limita admisa de ECU.

 

Poate la noi se vand Matiz tunate la ECU, cine stie  :P

 

In plus, in functie de caracteristicile pneurilor pe care le avetzi (155 sau 145) vitezometrul poate indica sau nu corect speed-ul real de deplasare. Un cerc de lungime L1 > L2 se va invarti de mai putzine ori in comparatzie cu cercul de lungime L2 pentru aceeasi distantza (bicicleta cu rotzi mici versus bicicleta cu rotzi mari). Daca vitezometrul ia nr. de ture pe care le face roata ... vetzi obtine viteze mai mari la anvelope mai mici si late. Ceea ce nu e real ... De-aia si marjele de eroare la radare ...

 

 

Ei, hai! Inainte sa te lansezi in calcule matematice gandeste-te ca 145,155 sunt LATIMILE cauciucurilor

145 cu dacia

210-215 pe A2 cu VW..TDI

Edited by MIGUEL
Link to comment

Viteza la Matiz este limitata prin restrictor de aer. In treapa a V-a nu se ajunge la limitarea de turatie.

 

@MIGUEL > 145, 155 e latime la pneuri, asta stie tot satul, dar taloanele-s diferite, asa ca difera si circumferinta. Unii calculeaza, nu gandesc.

Edited by tolin_afc
Link to comment

aproape 160..dar am cutie hidramata, asa ca e mai mult decat suficient ( pt mine )

 

P.S : cunosc pe cineva care a mers cu 280 cu un m5 ( singurul lucru care o deranja e ca flambau oglinzile )

 

 

bafta !!!

Link to comment

nu vreau sa fiu carcotas, dar majoritatea masinilor germane sunt limitate electronic la 250km/h. diferenta se face in timpul de ajungere la acel 250.

 

stiu ca se poate scoate limitarea, dar sansele sa fie asa sunt mici. nule.

 

asa ca o femeie si 280...o deranjau oglinzile...azi-noapte cand ma intorceam de pe o parte pe alta si pe mine ma deranja ceva la mustangul pe care il conduceam in vise...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...