george03 Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 florin_t said: 5600 ture are nubira la 180?hmm, la mine 4500 <{POST_SNAPBACK}> Da' la tine scrie Cielo ... adica o cu totul alta etajare a cutiei de viteze La 120, de exemplu, Cielo are 3000 rpm ... Nubira are 3500 ... asta e Link to comment
Tommy Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 am intrebat doar dar la espero, leganza si kalos? Link to comment
Esperatul Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 La Espero la 3000 de ture are 106km/h . La 5000rpm e la 175km/h . Peste 175 nu am mai fost atent, se duce 190 daca ai rabdare, presupun ca turatia acolo e de 5600. Espero 1.8 CD Link to comment
sebian Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 145 kmh pe Sun Highway...nu am indraznit mai mult ca e in rodaj si e cah... Link to comment
mr_ Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 (edited) george03 said: Nubira:Pe A2, la cativa km de la intrarea dinspre Drajna: 180-182 km/h, turometrul la cca 5600 rpm. Inseamna ca sunt idioti inginerii care au proiectat cutia la Nubira. Versiunea cu motorul de 2L 133 CP are aceeasi cutie si acelasi raport final, si are puterea maxima la 5400 rpm. La 195, viteza maxima, ar insemna sa aiba aproape 6000. Nu pricep ce-a fost in capul lor.. Un ditamai motorul, cu o cutie atat de scurta. Pentru comparatie, la seat ibiza cu motor de 1.2L la 140 am 4000 rpm. Edited September 9, 2005 by mr_ Link to comment
laurentziu83 Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 (edited) Daaa, sa vezi la mine la 140 vreo 4000 si un pic. Nu va mai plangeti voi cu 3000 la 140. pana si berlina are la 140 vreo 3200 de ture. Edited September 9, 2005 by laurentziu83 Link to comment
steph Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 160 cu matizu da stateam in fundu unuia care ducea trena ca altfel nu ajunge la 160 si nici nu e masina de mers cu 160 Link to comment
mr_ Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 (edited) Ba eu ma plang. Cu o cutie mai bine etajata, viteza maxima ar fi putut fi mai mare, in cazul motorului de 2L. Sau, consumul mai mic si masina mai silentioasa. Probabil ca au gandit cutia doar pentru motorul de 1.6, care atinge cred puterea maxima la 5800, nu la 5400 ca shpanul meu. Pentru motorul de 1.6, cutia e aproape perfecta. Nu vad altfel ce le-a trebuit sa faca o cutie de viteze cu care viteza maxima e dincolo de varful de putere la motorul de 2L. Sau, nu mureau daca la versiunea de motor de 2L faceau un raport final de demultiplicare cu 5-10% mai mic... Trebuie sa verific si eu asta.. deocamdata nu am avut inca ocazia, nu am dat importanta raportului viteza/turatie. Daca e asa, atunci o sa-mi pun roti mai mari... Sau bag un chiptuning care sa creasca puterea si distributia ei, sa atinga puterea maxima mai sus... Cu dacia la 3200 rpm am vazut si eu... si sunt multe dacii obosite care ating viteza maxima mai mare intr-a 4-a decat intr-a 5-a. Sunt si masini mai serioase care au o treapta a 5-a prea lunga, ca dacia, si viteza maxima se prinde intr-a 4-a. Hyundai pony de ex, cu motorul de 1.3L 12 V atinge maxim 175 intr-a 4-a, cel putin conform cartii. La nubira de 2L, e exact invers... o a 5-a prea scurta... Edited September 9, 2005 by mr_ Link to comment
adostar Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Eu zic ca cel mai misto sport extrem e cu dacia peste 120 km/h..e misto senzatia! cine cunoaste stie! Azi veneam de la braila inspre galati pe dig, aveam 120km/h si m-a depasit un nebun cu o dacie liberta de am crezut ca sar de pe dig a trecut val vartej pe langa mine..oare cat km/h avea ? Link to comment
priest Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 In Grecia pe autostrada cu un Mercedes E nu stiu cat 210 km/h. Era diesel si an sub 2000. Link to comment
test_driver Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 @adostar daca cu dacia la peste 120 km/h e spot extrem cu Tico ce e? no offence, dar nu m-am putut abtine. Am mers cu o dacie 1310 CN3 94-95 cu 140 km/h si vreau sa zic ca nu misca nimic, nu trepida nu facea galagie nu nimic, cei drept nu conduceam eu, dar se vedea ca masina aia nu face urat. Am mers cu tico eu la volan cu 110 km/h si intr-adevar nu facea urat, dar am condus si multe daci 1310, si totusi cred ca dacia e mai stabila. numa' vine!! Link to comment
priest Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Cred ca era o berlina modificata atata vreme cat in logan la 140 nu te mai auzi decat ridicand tonul...ca si in maty de altfel! Link to comment
laurentziu83 Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Eu consideram matizul muult mai stabil decat dacia, s-avem pardon, nu stiu la tico cum e, dar nu cred ca-i mare diferenta. Mie-mi era frica dupa ce coboram din matiz sa trec cu dacia de 100 la ora. Dup-aia imi decuplam sistemele de conservare si o calcam cat putea (120-130 adica) si tineam si mai tare volanu-n mana. Dar chiar si asa pe drum bun poti sa mergi destul de relaxat cu tico-matiz la 120, problema e zgomotul mai puternic al motorului, care iti arata ca e putin fortat. @adostar: daca era break alb puneam pariu cu tine ca era de la Arabesque ? Am un prieten care facea scoala la Campina si venea cu unul dintr-asta acasa si sub 140 n-o tinea ala, adica intre 140 si 150, ca mai mult nu putea masina, dar ajungea repede acasa. Link to comment
mr_ Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 ovi_jer said: Pitesti-Bucuresti 212 km/h pe kilometraj si 207km/h in realitate.Turatia motorului era la 5600 rot/min. <{POST_SNAPBACK}> Inseamna ca nici cutia de la Leganza nu e mai grozav etajata. E aceeasi cu cea de pe Nubira? Link to comment
ovi_jer Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Aceasi cutie este si pe nubira 1 cu motor 2l dar leganza are raportul final mai lung.Viteza limitata electronic la 207 km/h. Link to comment
mr_ Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Raportul total pentru treapta a 5-a pare neinspirat ales si la Nubira si la Leganza. Viteza maxima se atinge la o turatie peste turatia de putere maxima a motorului (5400rmp) . Cu o cutie mai lunga se putea fie obtine cativa km/k in plus la viteza de varf, fie cateva sute de rmp (si decibeli) in minus la aceeasi viteza maxima... In continuare, am senzatia ca au facut cutia pentru motorul de 1.6, nu pentru cel de 2L... Link to comment
ovi_jer Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 Ti-am scris mai sus ca e alt raport la leganza.Plus ca rapoartele se fac in functie de plaja de turatii si de turatia cuplului maxim.Daca puneau un raport final lung ca la cielo consuma 20l/100km in urban. Link to comment
mr_ Posted September 10, 2005 Share Posted September 10, 2005 (edited) Am inteles ca e alt raport final, insa fenomenul e aceeasi. Si leganza atinge viteza maxima la o turatie mai mare decat cea de cea de putere maxima. Poti da mai multe detalii despre cum s-au ales rapoartele? Cum aceeasi cutie poate fi potrivita pentru doua motoare complet diferite din punct de vedere al distributiei de cuplu si de putere, in cazul nubirei? Cel de 2L - putere maxima la 5400rmp, cuplu maxim la 4400. Aici pare logic o cutie scurta, intr-adevar. Cel de 1.6 - putere maxima la 5800 rmp, cuplu maxim la 3800 rpm..., cu aceeasi cutie... pare bizar. PS Ai idee daca prin chiptuning se poate continua cu o curba crescatoare de putere dincolo de cei 5400 rmp? Edited September 10, 2005 by mr_ Link to comment
MIGUEL Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 (edited) danielson said: Am citit pe un forum de pe dincolo ceva foarte interesant, nu stiu cat de aplicabil este pentru modelele Matiz din Romania. Viteza maxima admisa de Matiz este blocata in ECU, nu putetzi atinge viteze mai mari de o anumita valoare, sau, in caz contrar "the engine will be cut-off". Asta a patzit un vitezoman din UK, cand a vrut sa-i dea blana la Matiz peste limita admisa de ECU. Poate la noi se vand Matiz tunate la ECU, cine stie In plus, in functie de caracteristicile pneurilor pe care le avetzi (155 sau 145) vitezometrul poate indica sau nu corect speed-ul real de deplasare. Un cerc de lungime L1 > L2 se va invarti de mai putzine ori in comparatzie cu cercul de lungime L2 pentru aceeasi distantza (bicicleta cu rotzi mici versus bicicleta cu rotzi mari). Daca vitezometrul ia nr. de ture pe care le face roata ... vetzi obtine viteze mai mari la anvelope mai mici si late. Ceea ce nu e real ... De-aia si marjele de eroare la radare ... <{POST_SNAPBACK}> Ei, hai! Inainte sa te lansezi in calcule matematice gandeste-te ca 145,155 sunt LATIMILE cauciucurilor 145 cu dacia 210-215 pe A2 cu VW..TDI Edited September 21, 2005 by MIGUEL Link to comment
tolin Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 (edited) Viteza la Matiz este limitata prin restrictor de aer. In treapa a V-a nu se ajunge la limitarea de turatie. @MIGUEL > 145, 155 e latime la pneuri, asta stie tot satul, dar taloanele-s diferite, asa ca difera si circumferinta. Unii calculeaza, nu gandesc. Edited September 22, 2005 by tolin_afc Link to comment
balky Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 aproape 160..dar am cutie hidramata, asa ca e mai mult decat suficient ( pt mine ) P.S : cunosc pe cineva care a mers cu 280 cu un m5 ( singurul lucru care o deranja e ca flambau oglinzile ) bafta !!! Link to comment
dann Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 nu vreau sa fiu carcotas, dar majoritatea masinilor germane sunt limitate electronic la 250km/h. diferenta se face in timpul de ajungere la acel 250. stiu ca se poate scoate limitarea, dar sansele sa fie asa sunt mici. nule. asa ca o femeie si 280...o deranjau oglinzile...azi-noapte cand ma intorceam de pe o parte pe alta si pe mine ma deranja ceva la mustangul pe care il conduceam in vise... Link to comment
VAXXi Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Exista modele mai vechi fara limitare. N-ai vazut filmuletele de pe Turbozone ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now