guru Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Deschid acest topic, pentru a compara cele doua tipuri de masini, din prisma utilizatorului. Am mai scris pe aici, dar va spun din nou ca am avut un Matiz euro 2, cu care am rulat 19 000 km, intr-un interval de timp de 15 luni. A suferit un accident major si am renuntat la masina respectiva. Fiind foarte multumit de masinuta, am cumparat un alt Matiz, de aceasta data euro3, iar timpul a trecut, si a ajuns si acesta tot la 19 000 , rulati fix intrun an. De aceea, cred ca pot face o comparatie obiectiva, intre cele doua masini. Probleme tehnice aparute la Euro 2: -Amortizoare spate foarte proaste, schimbate pe garantie, la revizia de sase luni. -Cutia de viteze agata uneori in treapta a II-a, iar schimbatorul vibra in treapta a III-A. Problema nu a fost rezolvata. -Cablul de kilometraj a inceput sa faca zgomot, problema rezolvata foarte simplu si rapid, pe garantie. -In primele luni de utilizare, destul de rar, pornea la a doua cheie. Problema rezolvata prin schimbarea benzinei. Plusuri: -Un demaraj excelent, in conditiile in care, la vremea aceea, conduceam subturat. -Consum foarte bun - 4,5 in afara, 6,5 in oras. Probleme tehnice aparute la Euro 3: -Pornire foarte proasta, in prima luna de utilizare, uneori la a patra cheie. S-a rezolvat prin reglarea senzorului TPS, si de atunci nu am mai avut nicio problema cu pornirea -Masina nu statea pe traiectorie. S-a rezolvat prin inlocuirea casetei de directie, pe garantie, la revizia de sase luni -In prima luna de utilizare, s-a blocat sistemul de inchidere a capotei Rezolvat pe garantie -Anvelopa rotii de rezerva a avut un viciu de fabricatie. A fost inlocuita pe garantie. Plusuri fata de Euro 2: -Cutia de viteze functioneaza ireprosabil, nu suporta comparatie cu cea de la Euro 2 -Amortizoarele spate nu fac probleme nici acum, la 19 000km -Demaraj mai bun decat la Euro 2, in conditiile in care, la sfaturile lui Tolin, acum schimb treptele corect. Aici pot fi subiectiv, din cauza stilului de conducere diferit, pe cele doua masini, si a faptului ca, la euro 3 am scos restrictorul Minusuri fata de Euro 2 -Consumul, nu am reusit mai putin de 5,3 afara si 7,5 in oras. Cam asta a fost comparatia, va las pe voi sa trageti concluziile...Eu unul, pot spune ca, per-ansamblu, sunt mai multumit de Euro 3, decat de Euro 2. Link to comment
tolin Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Diferentele dintre ele depind doar de sistemul de calitate de la fabricant. Altfel, modificarile sunt doar la echipamentul auxiliar de la motor si urmaresc doar un lucru transparent pentru utilizator, normele de poluare. Motorul euro 3 ar trebui sa fie cu o idee de CP mai putini si sa consume ceva mai putin. Realitatea nu-i intotdeauna asa. Daca ai fi scos restrictorul si la motorul euro2, ai fi dat reset la ECM si l-ai fi condus la fel ca pe cel euro3, ai fi fost mai incantat de acela. Restul masinii depinde de piesele aflate prin magazia uzinei la data fabricatiei. Se pare ca, cele mai bune Matizuri au fost in prima serie (1999). Nu stiu de ce se repeta acest cliseu la fabricantii romani. Banuiesc ca este in codul genetic la natiei. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now