Jump to content

Conectare Consumator(i) Mari


Recommended Posts

Am nevoie de ajutor sa leg niste consumatori mari.

Am 3 consumatori de 150w fiecare ce vin legati in apropierea bateriei. Ce am nevoie e sa pun releu/ relee, sigurante si sa trag fire in interior , apoi sa le leg la un interupator care sa actioneze pe cheie. Firele pe intrerupatoare vor fi pe + .

Nu am nici o idee de unde sa cumpar releele si cum sa le leg. As prefera relee si sigurante care sa poata fi legate usor si sigur. Am nevoie de o indicatie si pentru intrerupator.

 

Multumesc.

Link to comment

Pai merge si de 40A, dar nu stiu de unde sa gasesc asa mari. Am mers pe ideea sa pun niste relee auto de faruri sau ceva care tin ~15 amperi .

Ce vreau sa leg defapt e un preinacalzitor pentru agentul de racire intercalat pe circuitul de racire bazat pe 3 bujii de diesel. Respectivul utilaj mi-a iesit foarte profi si este testat, merge foarte bine, este izolat termic, nu se supraincalzeste.

Link to comment

Cauti la comerciantii sau montatorii de alarme pentru ca au relee de marca buna si cu puteri reale.Cablu si siguranta pentru alimentarea bujiilor poti folosi de la sculele audio de putere mare.Deci siguranta o montezi imediat pe cablul de pleaca de pe plusul bateriei catre releu la pinul 30 si iesirea catre bujii pe pinul 87.Pinul 85 il pui la masa si pinul 86 la intrerupator care ia alimentarea de pe contact.

Bujiile le alimentezi in paralel.Ideal ar fi sa nu lucrezi cu intrerupator ci sa montezi o termocupla care sa intrerupa alimentarea bujiilor cand agentul ajunge la 80 grade.

Mergi pe distante scurte de vrei sa implementezi asemenea sistem?

Link to comment

Multumesc, o sa intreb la firmele de monstat alarme, poate ma ajuta sa o si montez. Stii cumva de unde pot gasi respectiva termocupla? E ok sa opreasca si la 60-70 grade.

Vreau sa pun asa ceva pentru 2 motive. In primul rand am schimbat tot pe partea de incalzire (termostat, calorifer, antigel), pe langa pompa de apa si radiator. Circuitul de racire are ~8 litri in total si se incalzeste foarte greu, cam 10-15 minute, desi instalatia stock a masinii e perfecta. De obicei pana ajung la destinatie in oras nu se incalzeste suficient. La asta se adauga si instalatia de GPL care nu prea o pot folosi in conditii de drumuri scurte la rece.

Instalatia cu bujii de diesel s-a folosit pe TDI-uri, dar bujiile erau in blocul motor si se actionau la temperaturi foarte scazute (sub ~ -5 grade) si se opreau la ~ 55 grade.

Edited by Esperatul
Link to comment

Ai putea calcula un timp minim de incalzire.

Apa are capacitatea calorica ~4200J/(kg*K)

punem echivalentul a 12kile apa (de fapt 8 + fiare, caldura pierduta, etc)

450W (J/s) putere incalzire -> trebuie aproape 2 minute (112s) pentru fiecare grad. Mi se pare cam putin 2min/grad ca sa merite efortul. Ovi a fost optimist in apreciere.

 

Pe de alta parte, ideea totusi nu mi se pare rea :) As face si eu sportul asta, insa direct la alimentarea vaporizatorului de gaz, daca ar fi posibil. Un soi de incalzire "instant" a apei care trece prin vaporizator, si nu neaparat pentru incalzirea intregului circuit.

Stie cineva ce debit de apa trece prin vaporizator, macar aproximativ? Chiar sunt curios cat ar creste temperatura, sau ce putere ar fi necesara... LA mine vaporizatorul e montat cam ciudat si ma tem ca daca scot un furtun ca sa masor debitul masor un debit care n-are legatura cu cel real existent cand furtunele sunt la locul lor.

Link to comment

Nu stiu de unde ai scos 12 litri ,in joc sunt defapt vreo 4 si nu exista pierderi.

Nu prea ma intereseaza respectivele formule, instalatia functioneaza cam cum a zis ovi, in 5 min la relanti apa trece de 50 de grade.

Oricum, nu am deschis topicul pentru instalatie ci pentru montare.

Link to comment
Circuitul de racire are ~8 litri in total ...

 

De aici scosesem 12kile... am spus 8 antigel + 4 la plesneala, fiare + pierderi. Pierderi adica caldura care in loc sa ajunga in apa ajunge in aer, in motor etc.

Fara instalatia montata de tine, in cat timp ajunge la 50 grade?

Si pe mine m-ar interesa tot montarea... insa am spus mai sus unde :D Poti pune o poza cu jucaria sa incerc sa-mi dau seama daca as putea s-o fac si eu?

Edited by mr_
Link to comment
Instalatia cu bujii de diesel s-a folosit pe TDI-uri, dar bujiile erau in blocul motor si se actionau la temperaturi foarte scazute (sub ~ -5 grade) si se opreau la ~ 55 grade.

 

1. Se foloseste inca la TDI

2. bujiile NU sunt in blocul motor ci pe circuitul de apa

3. actioneaza pina turatia trece de 2400RPM sau apa de 60 grade

4. concluzia personala este ca nu-si fac treaba cum trebuie, adica motorul se incalzeste mai repede in mers, turat la 3000-3500rpm, decit la relanti .

Edited by BogdanG
Link to comment

Nu stiu, dar passat-ul meu de 2.5 in 5 min era la 90 de grade iarna :-? . Era un adevarat fenomen, o scoteam din garaj, o lasam pornita cat inchideam garajul si inca 150m pana acasa printre blocuri ajungea aproape de temp de regim.

 

MOntajul este foarte interesant de implementat cum a zis @mr. Nubira oricum venea in anumite tari (Canada) cu preincalzitor de apa :) . Sunt foarte curios in legatura cu montajul, cum arata, unde se pune...

Link to comment
1. Se foloseste inca la TDI

2. bujiile NU sunt in blocul motor ci pe circuitul de apa

3. actioneaza pina turatia trece de 2400RPM sau apa de 60 grade

4. concluzia personala este ca nu-si fac treaba cum trebuie, adica motorul se incalzeste mai repede in mers, turat la 3000-3500rpm, decit la relanti .

 

1. La TDI-urile noi a fost inlocuita de o rezistenta de 1000w , vezi de ex aici:

http://vwforum.vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=139796

 

2. Bujiile sunt in chiulasa, pe traseul de racire, normal.

3. Actioneaza cum am zis eu, pt detalii vezi aici:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t...olant+glow+plug

La 2500rpm se opreste procesul de afterglow, care nu are nici o treaba cu aceste bujii.

 

@mr , 8litri au ambele circuite, pe mine nu ma intereseaza cel de la radiator. Inainte ajungea la relanti la 50 de grade + in ~10 minute minim, nu am calculat exact.

Montajul este realizat din fittinguri de cupru ( T - uri), care au in cap infiletate un reductor in care se infileteaza bujia, astfel incat capatul incandescent e perfect centrat in mijlocul T-ului. Se pot pune cate combinatii de genu asta se vrea, si cate te tin alternatorul si bateria. Bujiile consuma intre 17 si 7 amperi in functie de temperatura acestora.

Momentan am renuntat la idee pt ca am zapacit 2 bujii care erau de 11v si la 14v s-au ars. Oricum consumau intre 150 si 200+ watti. E destul de costisitor montajul , care a trecut de 200 ron. Venea intercalat inainte de vaporizator.

Edited by Esperatul
Link to comment

Inainte de vaporizator m-ar tenta si pe mine :) Numai ca nu-mi dau seama daca s-ar potrivi si cat e de complicat de facut. Cred ca la mine debitul prin vaporizator nu e foarte mare (fiind si montat cam ciudat), incat sa zicem 300W ar putea creste sensibil temperatura apei care trece prin vaporizator.

La mine motorul in sine se incalzeste destul de repede, nu asta ma deranjeaza. Insa am senzatia ca debitul prin vaporizator e destul de anemic incat n-ar strica sa fie macar fierbinte de la bun inceput. Si nici sa merg pe gaz cand motorul e rece, adica cand consuma cel mai mult ;)

Link to comment
Nu stiu de unde ai scos 12 litri ,in joc sunt defapt vreo 4 si nu exista pierderi.

Nu prea ma intereseaza respectivele formule, instalatia functioneaza cam cum a zis ovi, in 5 min la relanti apa trece de 50 de grade.

Oricum, nu am deschis topicul pentru instalatie ci pentru montare.

 

Cred ca a fost destul de clar Esperatul.Incetati cu discutiile off-topic despre alte probleme ale instalatiei de racire.

Link to comment
  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...