VFX Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Pai nah, se apropie campania electorala... Link to comment
Satori Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Atunci scoate-i VSA-ul daca te incurca. Eu cu gume de iarna am urcat pe destule pante cu masina, si nu mai am nimic controlat electronic. Nu incerca sa faci comparatii cu Clio, nu-s potrivite. Am incercat sa scot dracia si a iesit nasol, orice apasare pe acceleratie se traducea in derapaj. Mi-as baga ceva in Dunlop WinterSports, dar nu sunt sigur ca e de la ele. M-am saturat aseara sa incerc sa plec cat mai incet de pe loc. Imi era dor de Kalos si Vredsteinurile lui, cu ele nu am avut niciodata probleme. Ce anume? Era "sticla" pe jos pe multe strazi! Nu te salveaza nici mama anvelopelor de iarna din chestia asta. Lasa naiba viteza pentru alta data! Link to comment
Tommy Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 (edited) Nu era vorba de viteza, n-am pasiuni de astea pe gheata printre masini, curgeau la vale, eu lasasem loc in fata, vine un idiot cu matizu de la o firma chineza de catering, al carui nume prefer sa nu il dau nici la dusmani, si se baga ca idotul in spatele meu, cand a vazut ca ajung peste el.. a vrut sa dea inapoi si a ajuns de-a curmezisul. M-am urcat peste trotuar si am urcat pe linga altii care stiu ei mai bine sa conduca, n-au nevoie de cauciucuri. Edited February 16, 2008 by Tommy Link to comment
laurentziu83 Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Nu incerca sa faci comparatii cu Clio, nu-s potrivite. Am incercat sa scot dracia si a iesit nasol, orice apasare pe acceleratie se traducea in derapaj. Plecat cu a 2-a de pe loc daca la a 1-a rupe aderenta?? Link to comment
Satori Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Da, mai, m-am nascut ieri. Acelasi rezultat, din pacate. Las', vin caldurile. Link to comment
Senna Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 (edited) Ce nu am sa pot intelege vreodata e insa altceva: daca tot nu au masinile pregatite.. de ce nu lasa masina acasa sau la serviciu si sa circule cu altceva pina la curatarea drumului, e clar mai ieftin si infinit mai sigur. Un lucru pe cat de simplu, pe atat de greu la bagat la cap de unii. Pt ca i-a prins pe multi pe nepregatite, ninsoarea incepand dupa pranz. Si doar nu-si lasau ei masinile la serv si sa vina acasa cu transportu' comun ca fraierii ) Mai ales ca sambata dimineata multi pleaca la munte si trebuie sa aiba masina acasa pt asta, altfel cum? Ce nu se intelege este ca look-ul frumos dat de roti late se plateste scump. Cu Dacia cu gume "normale" de 155-165 mai aveai o sansa iarna, insa cu 195-205 de vara abea daca te mai tarai. Doar sa fii meserias si sa mergi la limita aderentei. Insa la Sinaia s-a vazut clar diferenta, cine a investit pt iarna putea urca mai sus de statia plecare a telegondolei, poate chiar ar fi ajuns la cota 1400, altfel aventura se termina, pt multi era greu de acceptat Alta treaba, cand vor intelege soferii de duminica ca patinatul intr-o roata este total contraindicat? Pe langa formarea ghetii provoaca si uzura discului de ambreiaj care patineaza in draci, nu mai spun ca l-am vazut pe unu' cu un Mercedes A klasee care a tinut-o in limitare vreo 20 de secunde pana sa iasa din parcare Edited February 18, 2008 by Senna Link to comment
alx Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Io-ti spusei satorea ca danlopurili alea e de rahat. Erau prea eftine sa fie bune... Link to comment
john Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Offtopic: am si eu aceleasi anvelope ca ale lui Satori. Nu vreau sa le laud gratuit dar nu sunt chiar de aruncat. Ca idee, Kormoran pe Matiz la urcare pe zapada/gheata mi s-au parut mai bune, dar era si masina mai usoara. In weekend am fost la Sirnea si nu am avut nici o problema pe zapada si gheata, chiar cu 6 persoane in masina plus portbagaj full, urcat prin zapada destul de mare. Am mai fost de curand prin zapada cu masina incarcata la maxim (pasageri/bagaje) si nu am avut probleme. Pe gheata (sticla) insa nu sunt prea stralucite, saptamana trecuta a trebuit sa opresc pe o straduta la 2km de Poiana Bv si nu am mai putut pleca din cauza ghetii, a trebuit sa merg un pic in spate sa imi iau avant. Pretul insa a fost bun, 270RON/buc (16", 205/55) mai ales ca mi-au trebuit rapid. Pe net in teste le-am vazut cam pe locul 3, iar cele de pe locul 1 (Michelin nu mai stiu exact de care) pe o Honda Accord mi s-au parut cam la fel in aceleasi conditii (patinau f. rau la o panta cu inclinare destul de mica, cu drumul destul de curatat - deh Austria - sau la iesirea din parcari subterane pe o zona destul de aderenta, dar un pic cam inghetata) Link to comment
alx Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Problema mea este ca patineaza pe asfalt curatel. Pe zapada/gheata se comporta cum ar trebui. Link to comment
Satori Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Io-ti spusei satorea ca danlopurili alea e de rahat. Erau prea eftine sa fie bune... Unde naiba ai vazut ca-s ieftine?! Link to comment
Mircea Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Problema mea este ca patineaza pe asfalt curatel. Pe zapada/gheata se comporta cum ar trebui. Aceiasi problema o am si eu cu alea de iarna. Pe zapada sunt super, pe ghetus OK, dar pe asfalt umed, problem, patineaza de dracii le gaseste... Link to comment
steph Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Chiar daca mergi cu viteza cu care mergi si pe zapada? Link to comment
Satori Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Nu evacueaza apa. Gumele de iarna nu-s bune pe ud, de obicei. Link to comment
Mircea Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 (edited) Chiar daca mergi cu viteza cu care mergi si pe zapada? E vorba de regula de accelerari mai brutale. Se comporta mai prost pe apa decat pe asfalt. Si anvelopele sunt directionale si asimetrice: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?act=a...st&id=36730 Edited February 18, 2008 by Mircea Link to comment
Zmeul cel rau Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 Ce nu se intelege este ca look-ul frumos dat de roti late se plateste scump. Cu Dacia cu gume "normale" de 155-165 mai aveai o sansa iarna, insa cu 195-205 de vara abea daca te mai tarai. Doar sa fii meserias si sa mergi la limita aderentei. Zi-le asta celor cu senile. Bre, pentru a mia oara, la raliuri se merge pe zapada altfel decat pe strada si aia au cauciucuri cu tinte. Link to comment
Elfu Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 (edited) Recomandati-mi si mie niste anvelope de iarna bune pentru buburuza. Avand in vedere dimensiunea anvelopelor nu cred ca o sa ma rupa prea tare financiar asa ca nu am stabilit o limita la buget. Vreau doar sa fie bune sa nu fiu nevoit sa pun lanturi avand in vedere ca buburuza va fi condusa iarna doar prin Bucuresti. Pentru extraurban ramane Lacetti care are tot ce-i trebuie pentru iarna: anvelope, lanturi, lopata, saci cu nisip, etc de anul trecut de cand am fost in Austria. Ma gandesc sa achizitionez din timp ca sa stau linistit. De la cate grade se recomanda trecerea pe anvelope de iarna? Stiam ceva de 7 grade celsius... imi poate confirma cineva? Merci anticipat. P.S. Ce probleme apar iarna la o masina cu cutie automata in afara de lipsa franei de motor? Edited September 15, 2008 by Elfu Link to comment
VFX Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Mai asteapta 1 luna sa-si faca oamenii stocuri cu anvelope noi... Link to comment
Cumnatu Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 P.S. Ce probleme apar iarna la o masina cu cutie automata in afara de lipsa franei de motor? 7 grade ai zis bine. Nici o problema chiar niste avantaje la plecarea de pe loc in a Ii-a sau a III-a astfel nef..tand ambreiajul. Din top cauciucuri de iarna se remarca Goodyear Ultra Grip, Nokian WR si altele. Vezi ca pe forum pusesem undeva dar nu mai stiu unde un top facut de nu stiu ce revista acum vre-o 2-3 ani. Oricum la dimensiunile tale preturile sunt neglijabile. Sti sper ca nici un cauciuc de iarna nu te scapa de lanturi acolo unde situatia se impune asadar e bine sa fie si un set de lanturi in portbagaj mai ales ca sunt printre singurele "consumabile" care NU se altereaza. Link to comment
Elfu Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 (edited) Da, stiu asta, dar ma gandesc ca n-o sa am nevoie de lanturi prin Bucuresti. Oricum preventiv o sa cumpar si un set de lanturi... Anul trecut n-am pus lanturi pe masina desi am facut vreo 4000 de km prin perioada zapezilor alea mari. M-am descurcat fara probleme cu anvelope de iarna chiar si prin zapada de 10-15 cm. Auzisem ca ar fi bune si Vredestein Snowtrac 2 dar nu prea le gasesc pe on-line. Pretul vechi era in jur de 200 ron bucata pentru Aygo. So, dintre Vredestein Snowtrac 2, Goodyear Ultra Grip, Nokian WR si Michelin Alpin care ar fi cele mai bune? P.S. Dimensiunile la Aygo sunt 155/65/14 P.S. 2 Pe Lacetti am Viking SnowTech si sunt mai mult decat decente pentru banii pe care i-am dat pe ele. Edited September 15, 2008 by Elfu Link to comment
Cumnatu Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 (edited) Conform clasamentelor Goodyear apoi MIchelin Alpin apoi Nokian apoi Verde. Lanturi nu am avut nici eu nevoie anul trecut decat la ninsoarea aia gigant cana am venit de la munte unde era uscat si am gasit Bucurestiul in 30-40 cm de zapada. M-am descurcat si fara dar sunt convins ca numai datorita cuplului maricel. Oricum, nici asa n-am putut sa intru pana in spatele blocului fara lanturi. NU de alta dar ramaneam suspendat. A trebuit sa decopertez cu lopata. La cat de mult dureaza niste lanturi am zis ca anul asta iau si eu 1 set sa fie acolo in portbagaj pe perioada de iarna. Adica atata timp cat am cauciucurile de iarna pe masina POATE ca o sa am nevoie si de lanturi. NU ocupa spatiu, nu costa mult, nu sti cand ai nevoie de ele, deci merita. Oricum la plecarea de pe loc e mult mai facila o automata decat o manuala. La frana de motor sunt diferente in sensul negativ pentru automata. Edited September 15, 2008 by Cumnatu Link to comment
Elfu Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 (edited) Am gasit topul ADAC pe 2007. Daca am inteles eu bine ce e in tabelul ala, Dunlop ar fi cele mai bune? La cat de mult dureaza niste lanturi am zis ca anul asta iau si eu 1 set sa fie acolo in portbagaj pe perioada de iarna. Adica atata timp cat am cauciucurile de iarna pe masina POATE ca o sa am nevoie si de lanturi. NU ocupa spatiu, nu costa mult, nu sti cand ai nevoie de ele, deci merita.Oricum la plecarea de pe loc e mult mai facila o automata decat o manuala. La frana de motor sunt diferente in sensul negativ pentru automata. Eu am luat cele mai ieftine lanturi pe care le-am gasit... cica de logan dar s-au nimerit la fix pe Lacetti. AM dat vreo 35 RON pe set care e si acum sigilat. Deci eu toata iarna trecuta am parcat masina fara teama prin nameti cu multe miscari fata spate ca sa imi batatoresc zapada si sa pot iesi. Poza de mai jos cred ca spune totul. Spoilerul spate era pe post de lama. Referitor la frana de motor @aygo, daca o sa am probleme, o sa trec pe manual. Oricum masina are si ABS. Edited September 15, 2008 by Elfu Link to comment
EM!L Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 So, dintre Vredestein Snowtrac 2, Goodyear Ultra Grip, Nokian WR si Michelin Alpin care ar fi cele mai bune? Vredestein Snowtrac2, Nokian, GY UltraGrip (după părerea mea). Link to comment
Salex Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Lanturile le am si eu sigilate de la sfirsitul lui 2004, cu toate ca am dat niste raite la munte pe drumuri nedesfundate. Anul trecut, de pilda, m-am ambitionat si am mers pina la Plaiul Foii. GY UG 7 sint super cauciuce, de 4 sezoane eu merg pe UG6 si sint extrem de multumit. Cel mai probabil a venit vremea sa le schimb si am nici o retinere in a lua din nou GY. In testul pe care l-ai pus am vazut doar GY Vector Link to comment
Esperatul Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Goodyear Vector sunt allseason, nu iarna. Link to comment
Cumnatu Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Stiu ca vine iarna dar v-o zic acum sa nu uit. Cand o venii vremea sa va chimbati cauciucurile de vara luati Michelin Pilot Primacy. Sunt incredibile, masina pur si simplu musca din asfalt indiferent ca e uscat sau ud, nisipos sau cu noroi. Nici nu stiam ca masina mea asa asa hal de frane, trebuie sa fi atent la frane pt ca ai impresia ca esti pe senile. Iti ies ochii din cap. Recomand 1000000000000% Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now