Jump to content

Vine iarna...


Nu_stiu_totul

Recommended Posts

Un cauciuc de iarna bun cu profil in V incepe sa acvaplaneze pe la o viteza reala de aprox 90-95km/h pe o pelicula de apa de aprox 8mm. Restul sunt impresii ale persoanelor care nu au folosit asa ceva si compara tot cu o anvelopa de vara sau lanturi.

Pana la proba contrarie pentru unii Y e mai tare ca V, iar cauciucurile de vara sunt foarte bune in orice anotimp, slik-uri sa fie pentru aderenta maxima.

Dupa un drum Brezoi- Vidra s-ar putea sa te plictisesti de dat si pus lanturi in functie de necesitate.

Link to comment
Asfaltul nu are probleme; lanturile se rod.

Si cauciucurile raman intacte...doar lanturile se rod...bravo.

Sunt curios cum mai poti folosi cauciucurile, vara, dupa ce ai mers cativa km cu lanturi la 50km/h

Link to comment
Nu fac drumuri mai lungi de 100-200 km. Cum am spus, in cazul meu nu e necesara achizitionarea unor roti de rezerva.

N-ai folosit niciodata si din aceasta cauza ai impresia asta. Eu nu fac drumuri mai lungi de 30 km in mod normal si tot am pus. Intr-adevar doar pe fata.

Edited by smailmiami
Link to comment

Putin off-topic: Multi ma intreaba ce sa fac vis-a-vis de "incaltarea" masinii cu un buget cit mai mic. Atunci cind banii pot reprezenta o problema eu unul cred ca 3 seturi de anvelope in loc de 4 pot rezolva oarecum onorabil cerinta: respectiv un set de iarna, unul de vara si unul all-season. Cel all-season merge pe spate, celelalte pe fata, in functie de anotimp. Evident, rationamentul se aplica pt masinile cu tractiune pe fata. Daca banii nu sint o problema, atunci clar cite doua seturi pentru fiecare anotimp.

 

@Englezu': Saptamina trecuta am vazut un ditamai A6 incaltat cu Barum Polaris ... deci nu cred ca sint de lepadat :)

Link to comment
... Multi ma intreaba ce sa fac vis-a-vis de "incaltarea" masinii cu un buget cit mai mic ...

Nu exista asa ceva. Cine se ieftineste la pneuri, cheltuie la reparatii. Cred ca este o chestiune de zile despagubirea CASCO in lipsa echiparii corespunzatoare.

Link to comment

Eu nu prea înţeleg ce e cu tendinţa asta generalizată de a economisii tocmai în cazul pneurilor (singurul "contact" al maşinii cu drumul, şi asta în timp ce pentru "fiţe" se plătesc sume însemnate). Un set de 4 gume de iarnă sunt suficiente pentru... mulţi ani.

"Economisind" aici, e suficient să ai o sigură "filmare" făcută cu pneuri neadecvate sezonului rece şi plăteşti pe reparaţii cât ai fi dat pe multe rânduri de gume de iarnă ale unui producător de top.

Link to comment
Eu nu prea înţeleg ce e cu tendinţa asta generalizată de a economisii tocmai în cazul pneurilor ... Un set de 4 gume de iarnă sunt suficiente pentru... mulţi ani.

Din pacate sint destui, si nu numaidecit oameni care nu-si permit, cei care se gindesc ca nu merita investirea unei sume XXX de lei in niste cauciuce pe care le folosesc la justa valoare doar citeva zile pe an. La fel, pentru unii 3-4 ani nu sint suficient de multi pentru a-si amortiza investitia. Da, poate ca in acesti ani au trecut printr-o faza super critica din care i-a scos tocmai cauciucul de iarna, dar poate nici macar nu au constientizat faza respectiva. De unde si concluzia ca ... nu sint atit de necesare cum cred unii.

 

PS: in ultimele posturi m-am pus in pozitia avocatului diavolului, dupa cum am zis de "n" ori sint 101% pentru anvelope de iarna !

Link to comment
Bine spus; pe fata. Care dintre voi, cei care doriti ca legislatia noastra sa fie la fel ca in Austria, aveti cauciucuri de iarna pe toate cele 4 roti?

In caz contrar, nu ati fi in legalitate.

 

Nu fac drumuri mai lungi de 100-200 km. Cum am spus, in cazul meu nu e necesara achizitionarea unor roti de rezerva.

Eu sustin obligativitatea anvelopelor de iarna si da, am anvelope de iarna set complet la ambele masini.

Sa-ti mai zic ca desi sunt un sofer fara experienta cu permis de vreo 9 ani care fac in jur de 35-40000 de km pe an in fiecare masina am iarna: set de lanturi, lopata, saci cu nisip, veste reflectorizante, parbrizol?

Nici eu nu fac intotdeauna drumuri lungi, dar vreau sa le fac in siguranta.

 

Am lanturi in forma de Y, asa ca nu e cazul.

 

Adica vrei sa spui ca mergi pe ele ca pe cauciucurile normale, echilibrate?

 

 

PS: De regularea asfaltului nu zic nimic. Deocamdata.

Acum vreo 6 ani pana sa descopar si eu anvelopele de iarna, am mers si eu cu lanturi... Nu as mai repeta experienta decat daca as fi nevoit. Tin minte ca aveam o dracie break (an fabricatie 2003) si i-am schimbat intr-o ianrna de 2 ori bieletele antiruliu (parca asa se numeau chestiile alea verticale). O data dupa un drum Bucuresti Maramures si retur (mers mai mult de 500 de km cu lanturi) in timpul iernii si a doua oara in primavara dupa ce mai bagasem niste drumuri cu lanturile lu` peste.

 

Si cauciucurile raman intacte...doar lanturile se rod...bravo.

Sunt curios cum mai poti folosi cauciucurile, vara, dupa ce ai mers cativa km cu lanturi la 50km/h

Cauciucurie, sunt beton dupa ce ai mers vreo 400 de km cu lanturi. > :)

 

Nu exista asa ceva. Cine se ieftineste la pneuri, cheltuie la reparatii.

...

Corect.

Link to comment

Vin si eu cu completarea conform careia cauciucurile de iarna sunt FOARTE utile, bineinteles ca nu te scot din belele foarte mari, sa nu creada cineva ca avand pneuri de iarna ii dai 140km/h in mega siguranta.

 

Intrebare pentru detinatorii de GM... Eu deocamdata experimentez cu Cielo pneuri de iarna doar 2 pe fata. Mai am pe masina de la serviciu roti complete, nu am avut probleme nici cu Cielo nici cu cea cu 4 anvelope.

 

Ce parere aveti de acest "compromis", de iarna pe fata si normale pe spate, vara in cazul meu?

Link to comment

banderas@ Parere foarte naspa. De iesit din nameti, vei iesi, nu e asta problema. Dar la prima frana mai adevarata te vei trezi cu fundu masinii in fata. Deci vei face piruete ca la patinaj artistic.

Fata va opri, dar spatele va continua sa mearga.

La curbe cu aderenta scazuta, la fel, fundul iti va pleca in decor si vei face iarasi aceleasi piruete artistice din care sigur vei iesi sifonat.

 

De mers, mege, dar pana la primul moment in care te trezesti intr-o frana de urgenta ca masina vrea sa fie balerina. Iar momentul asta nu-l poti anticipa, indiferent de abilitatile tale de sofer.

Edited by Englishman
Link to comment
Vin si eu cu completarea conform careia cauciucurile de iarna sunt FOARTE utile, bineinteles ca nu te scot din belele foarte mari, sa nu creada cineva ca avand pneuri de iarna ii dai 140km/h in mega siguranta.

 

Intrebare pentru detinatorii de GM... Eu deocamdata experimentez cu Cielo pneuri de iarna doar 2 pe fata. Mai am pe masina de la serviciu roti complete, nu am avut probleme nici cu Cielo nici cu cea cu 4 anvelope.

 

Ce parere aveti de acest "compromis", de iarna pe fata si normale pe spate, vara in cazul meu?

Sfatul meu e sa nu "dezechilibrezi" masina. Mai bine baga niste gume de iarna mai ieftine dar baga pe toate. ;)

Link to comment

Useless. Ca sa faca ceva util chestia aia (adica sa disipe caldura suficienta), ar trebui sa traga un curent mult mai mare decat duce mufa aia de bricheta. Se incadreaza la categoria "aer conditionat pe baza de cuburi de gheata", vazuta vara asta prin marketuri :)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...