Jump to content

Cati Km V-au Tinut Cauciucurile ?


Durata de viata a anvelopelor  

82 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

La Dacie schimbam cauciucurile pana la 20 000 km (am avut Victoria, Ceat, Montana si Debica).

La Cielo am schimbat cauciucurile originale la 20000 km (dar dupa 7 ani - de stat in garaj :mrgreen: ). In iarna imediat urmatoare au crapat de frig 2 dintre ele. Asa ca le-am schimabat cu Debica Navigator.

La Matiz mai am doar 2 din cauciucurile Continental - prin garaj, in momentul de fata am Kormoran pe spate şi Debica frigo pe fata (sa spunem cca. 30 000 km)

La Meriva inca nu am schimbat nici un cauciuc, dar mi-am luat 2 jante si cauciucuri de iarna Uniroyal).

Cam asta e tot.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Matadoarele cu care a venit Solenza - 15k fata si 20k spatele, dar tin sa precizez ca daca mai mergeam cam 1000 de km deveneau slick uri.Doua raliuri si cateva antrenamente pe kartodrom.Insumat le-am fortat 2-3 km maxim.

La restul nu le-am tinut contul. Acum am Pirelli P3000 pe spate. Cam 15k si arata f bine. Facute ele la turci da vad ca rezista foarte bine. Pe fata am Global de iarna.Folosite si iarna trecuta, sezonul asta n-am avut ocazia sa le testez.Inca astept zapada.

Ca si anvelope ieftine(850k bucata) Globalurile isi fac f bine treaba.

Link to comment

La Matiz: Montana din fabrica m-au tinut destul de mult. Asta pana am faultat 3 dintre ele in minunatele gropi de pe drumurile din Neamt. Unul a ramas rezerva (vai de mama lui, dar la urgenta, pana la prima vulcanizare ar mai merge). In martie 2006, cam la 50k km am luat pt fata doua Kormoran (vara, parca)- f bune si pe uscat, si noroi, si pe ploaie (pe zapada- n-am prea avut ocazia, ca n-au prins iarna). Pe spate Montanele au atins la vanzarea masinii venerabila "varsta" de 61k km. Actualul proprietar a spus ca le-a schimbat cu unele de iarna, pt fata.

Montanele mai aveau profil (cat sa nu se ia nenea cu batul de mine), erau uzate uniform (masina n-a vazut decat in fabrica geometrie roti), cu toate ca la gropi- vai de capul ei, rar rata cate una- deh, abia anul trecut s-au peticit nitel drumurile pe la noi. Montanele erau cam crapate- imbatranisera pe buna dreptate- insa nu aveau pori, le umflam f rar si atunci doar putin, max 0,4 atm (cam la 1-1,5 luni). Le mai permutam cand faceam cate vreo pana- rezolvam rapid cu baiatul de la vulcanizare.

Pot spune ca din feb 2003 pana in nov 2006- cat a avut masina la vanzare- montanele si-au facut treaba. Binisor chiar. Boalfe a facut exclusiv de la gropi. ATAT. Le-am nimerit bine. Iarna cam ma dadeam cu sania, din cauza lor am si pocnit stanga-fata de stalpul portii- am derapat lateral la intrare. Kormoranele se prezentatu de minune pe ploaie, aveam o frana beton. - asta la Matiz.

 

Acum la Aveo am gumele stock. Pe asfalt uscat- OK. Pe ploaie- binisor, cand intra ABS e chiar OK. Pe zapada- JALE :D . Masina fiing greuta, se "duce" oriunde vrea ea cand iei un viraj chiar f usor (azi a fost frig tare, zapada f bine intarita pe sosea-> atentie SPORITA ). Daca nu e bruscata directia, e multumitor. Daca nu imi bagau vama si taxa de prima inmatriculare pe gat, imi luam macar doua de iarna (pt fata). Astea sunt impresii dupa 400 km cu rosia mea.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Montanele originale, ~40k... desi nu arata deloc rau... nu le folosesc decat la mers urban si pe afara cand merg nu prea trec de 100. Stiu ca trebuie schimbate si nu ma pot baza pe ele decat la un mers linistit, eventual pe carosabil uscat :mrgreen:

Link to comment

La Ibiza - Unele poloneze sau chehesti - pana la prima frana puternica pe autostrada cand s-au facut ovale.

Apoi, altele noi si cu geometria facuta in Franta, 5000km . :-W

Cu geometria facuta in Galati, niste Barum-uri 50.000 si inca mergeau.

 

La Nubira, am avut pe ea Bridgestone Potenza care s-au uzat vazand cu ochii datorita unor probleme la suspensie. Dupa ce am rezolvat problemele, am pus uniroyal de ploaie made in romania :dizzy: la dealerul chevrolet local. Au deja 35.000km si nu par sa aiba uzuri vizibile :) De iarna nu am pus pentru ca nu au fost inca zile friguroase, foarte rar temperatura a scazut ziua sub 10 grade.

Link to comment
De iarna nu am pus pentru ca nu au fost inca zile friguroase, foarte rar temperatura a scazut ziua sub 10 grade.

Oricum la clima de acolo nici nu se renteaza cauciucuri de iarna, mai degraba anvelope de ploaie, cum am vazut la un prieten venit tot din Belgia.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ai dreptate: cred c-ar trebui inca un poll: ce merita sa punem: all season sau 2 perechi (de vara + de iarna)?

Dupa cum e tendinta de schimbare a climei, cred ca e cazul sa luam numai de ploaie, noi astia de la campie.

Dar totusi (citind toate posturile) vad ca exista si probleme: iarna sau la o zapada f mica esti primul care-o fura (mai ales daca nu ai abs), iar pentru vara pot fi prea tari (nu lasa deloc urme pe asfalt) cu toate ca te tin mai mult.

Spuneti-mi, all-season fac zgomot suparator la viteze mari (120-140) ca sa stiu sa fug de ele sau le cumpar?

Am impresia ca pentru siguranta trebuie sa renunti la 15-20ooo km care i-ai rula in plus cu cauciucuri de ploaie in favoarea celor de toate sezoanele care-ti ofera un mic plus de siguranta in "iernile" noastre de maxim o luna.

Link to comment

Off-topic la offtopic:

 

S-a tot spus, dar nu cititi. Ideal este sa ai vara 4 de vara, iarna 4 de iarna. Ca un compromis nu foarte rau, puntea tractoare sa aiba vara de vara si iarna de iarna si cealalta punte sa aiba intermediare.

Zgomotul depinde de la cauciuc la cauciuc, nu de la tip la tip, desi se spune ca cele de iarna sunt cele mai zgomotoase, sunt dintre ele chiar foarte silentioase.

Edited by Tommy
Link to comment

All season-ul nu sunt nici cal, nici magar. Mie mi-a spus tanti de la dealer ca masina mea e dotata cu all season - Continental. Dar la APCO, cand mi-am luat Vredestein-urile mi s-a spus ca ale mele Continentaluri sunt de vara toata ziua si ca all season oricum e un compromis fara rost.

Link to comment

Eu sunt super multumit de Vredestein-urile mele all season, Quatrac 2. Singurul dezavantaj e ca se tocesc cam repede. Cica contin acelasi compus ca si alea de iarna pentru utilizarea sub 7 grade C. Dar intr-adevar nu arata nici pe departe ca si Continentalurile Iuliei.

Link to comment

Presiunea e peste 2 iar frana in ultimul moment e doar pentru distrat cu cei din masina prin masina, nu e ceva zilnic.

 

"Destul de repede" inseamna ca in vreo 20 de mii de km am tocit cauciucurile din fata. Acum le-am rotit si urmeaza sa mai iau o pereche, ca sunt multumit de comportamentul pe toate tipurile de drum, si sa fac din nou rotatie.

Link to comment

Am la tico montate din 2004 cauciucuri Uniroyal All-Season( din octombrie), aveam 81.000 km si le am si acum pe masina la 127.000 km si sunt in conditii bune; le-am schimbat intre ele de 2 ori pe an si nu am avut nici o pana...Le iubesc... :)

Link to comment
Presiunea e peste 2 iar frana in ultimul moment e doar pentru distrat cu cei din masina prin masina, nu e ceva zilnic.

 

"Destul de repede" inseamna ca in vreo 20 de mii de km am tocit cauciucurile din fata. Acum le-am rotit si urmeaza sa mai iau o pereche, ca sunt multumit de comportamentul pe toate tipurile de drum, si sa fac din nou rotatie.

 

Mai e si de la plecari, nu doar de la frana ;)

Link to comment

Hmmm..., am Continental si sunt cu ele la 52.000 km.Se cam cer schimbate,zic,pentru ca au inceput sa aiba probleme cu aderenta, dar in rest s-au comportat bine.N-au facut galme desi le-am lovit destul de rau, in nenumarate randuri.

Link to comment
  • 1 month later...

Unu din cauciucurile din spate (Sava Eskimo ) luat in toamna trecuta s-a taiat intr-o piatra acum o luna. Asa ca o sa scada media longevitatii celor 4 Sava de iarna...(N-a facut decat vreo 5000 de km). Sper ca Continentalele de vara puse acum sa aiba o soarta mai buna.

Edited by Bel_Ze-but
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...