FLEX Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 ... deci in acest w/e am descoperit acest zgomot nou si interesant ... respectiv la deplasare cu viteza foarte mica, la bracare MAXIMA stinga/dreapta se aude un hirjiit ca de palcute frecate pe disc; zgomotul se aude doar cind masina e in miscare, nu conteaza sensul inainte-inapoi sau stinga-dreapta; am verificat, nu e de la roti, nu freaca de pasaje ... ce Dmnezeu o mai fi si asta? la voi face? Link to comment
ovidiuc Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 La mine nu.Poate e o tampenie dar nu ar putea fi de la placutele de frana? Link to comment
NFS Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 Nici la mine. Io zic sa dai fugutza la service. Link to comment
FLEX Posted March 8, 2004 Author Share Posted March 8, 2004 Iar? Rugamintea mea e sa mai verificati, dupa urmatoarea metoda: viraj maxim stinga pe loc, demaraj, bracare maxim dreapta ... la punerea in miscare a masinii ar trebui sa fie acel zgomot; nu turati motorul, alegeti un loc linistit, fara trafic si nu dati drumul la radio ... va rog frumos, chiar e important sa stiu daca am o problema sau nu ... "asa face toate" ... Link to comment
ovidiuc Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 Pai eu zic asa:daca ajungi joi faci tu incercarea cu ale noastre ca stii exact ce se aude la tine.Exista riscul ca noi sa nu sesizam zgomotele de care amintesti tu.Ce zici mai ai rabdare pana atunci? Link to comment
Lucman Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 Acum e cam off topic ptr ca nu cred ca se intampla si la MAtiz la fel, dar la Dacie se intampla ca atunci cand luam curba la stanga sa haraie si sa faca asa de urat de ziceai ca se rupe. Ce era: o aparatoare de noroi (de metal) se proptea pe anvelopa si de aia facea asa de urat. SDar nu cred ca la AMtiz e acelasi lucru. Mai degraba e planetara sau vreo aparatoare de la disc. Link to comment
brusli Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 luc-ule mai lasa-ne cu daciaaaaaaaaa mai plimba si tu tico-ul ala, nu numai R12 1 Link to comment
Lucman Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 de ce mai, principiul e acelasi- motor Otto, nu? Link to comment
Doru Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 Acum am venit din parcare unde am facut testul exact cum ai spus. Nu se aude nimic. De problema asta m-am lovit si eu mai in iarna si am dat vina pe acumularile de ghiata. Dar am mai auzit un zgomot de frecare a rotii de ceva si in urma cu o saptamana sau doua. M-am uitat pe la roata din dreapta (la viraj maxim stanga si nu am vazut nimic). Doar pe partea asta am avut zgomotul. Cu prima ocazie, daca nu sunt prea grabit vreau sa dau imediat roata jos. Am eu o banuiala: ceva in neregula intre rotula de la bieleta de directie si ceva ce se invarte cu roata. Daca la tine face permanent, verifica: zgomot pe dreapta la viraj maxim stanga si invers. Poate gasim leacul. Link to comment
brusli Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 doamne ferste sa fie acelasi motor fiabil. Link to comment
FLEX Posted March 8, 2004 Author Share Posted March 8, 2004 NU ATINGE PE NICAIERI! eu suspectez capatul planetarelor dinspre roata, care are o constructie foarte neobisnuita (sistem Rzeppa - miscarea de rotatie e transmisa printr-un sistem de bile fixate intr-o carcasa) si ma gindesc ca e posibil sa fie un zgomot normal ... hai ca incerc sa vin sa ma dau cu ale voastre (sau sa stau in dreapta) si ma lamuresc ... Link to comment
FLEX Posted March 8, 2004 Author Share Posted March 8, 2004 Acum am venit din parcare unde am facut testul exact cum ai spus. Nu se aude nimic.De problema asta m-am lovit si eu mai in iarna si am dat vina pe acumularile de ghiata. Dar am mai auzit un zgomot de frecare a rotii de ceva si in urma cu o saptamana sau doua. M-am uitat pe la roata din dreapta (la viraj maxim stanga si nu am vazut nimic). Doar pe partea asta am avut zgomotul. Cu prima ocazie, daca nu sunt prea grabit vreau sa dau imediat roata jos. Am eu o banuiala: ceva in neregula intre rotula de la bieleta de directie si ceva ce se invarte cu roata. Daca la tine face permanent, verifica: zgomot pe dreapta la viraj maxim stanga si invers. Poate gasim leacul. Multumesc, Doru! nu imi dau seama daca zgomotul e asimetric, mie mi se pare ca e identic si la viraj stinga si la viraj dreapta si vine din ambele parti in acelasi timp ... Link to comment
brusli Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 planetara ar trebui sa sa auda mai ales la curbe dar cu viteze MARI Link to comment
Lucman Posted March 8, 2004 Share Posted March 8, 2004 Nu neaparat si la viteza mica e in sarcina. Dar partea proasta e ca ne dam cu parerea fara sa avem o imagine clara. Asa ca Flex tata, scoate presul si cricul si baga-te sub ea si ii dam de cap. Link to comment
Sunman Posted March 9, 2004 Share Posted March 9, 2004 Eu zic sa stai linistit. Pentru acele hiriieli m-am dus la service si maestrii iluzionisti din service au zis ca s-au incarcat placutele cu mizerie si de acolo e ... le-au curatat si minunea a tinut fix o zi Zgomotul asta apare la mine iarna, mai ales dupa ger balti si alte alea alea care depun mizerie pe placute. Dupa ce rulez o saptamina pe vreme frumoasa am observat ca zgomotul dispare. hai numai bine, Sorin Link to comment
NFS Posted March 9, 2004 Share Posted March 9, 2004 Mi se pare nitel ciudat... e vorba de placutele de frina, nu? Daca luam ca punt de referintza roata, atunci se poate spune ca in raport cu aceasta, placutzele raman nemiscate cind roata se roteste. Rezulta ca ar trebui sa frece in continuu, nu numai cind brachezi. Eu cred ca tot de vreo mizerie e vorba, dar nu prea vad legatura cu placutzele alea... mai degraba cred ca e ceva depus pe undeva prin interiorul aripii. Asta, in cazul fericit. Link to comment
danielson Posted March 9, 2004 Share Posted March 9, 2004 "Harsaitul" ala e de la anvelopele fatza, care pierd aderentza. Am avut si io problema asta cu anvelopele Montana. Dupa ce am schimbat cu P2000 problema a disparut. Te-au tzapit aia de la service, n-ai fi primul ... Link to comment
NFS Posted March 9, 2004 Share Posted March 9, 2004 Poti sa-mi zici ca-s Toma Necredinciosu', da' si aici am indoieli: de ce ar pierde anvelopele aderentza NUMAI cind sunt bracate la maxim?!?!? Si, btw, am si eu tot Montane, iar la mine nu face... decat iarna cind se stringe zapada inghetzata pe acolo! Link to comment
FLEX Posted March 9, 2004 Author Share Posted March 9, 2004 Hirjiitul se aude la viteze sub 10km/h, imi este foarte greu sa cred ca (asemeni puntilor duble de la camioane) roata de pe exteriorul virajului se tiriie pe asfalt ... repet, doar la bracare maxima se aude ... si viteza mica, in consecinta. Link to comment
danielson Posted March 9, 2004 Share Posted March 9, 2004 Corect, pierderea de aderentza e la maxim dreapta sau stanga, viteze mici. Pe curbele de la Siriu am observat fenomenul, asta vara. Cred ca explicatzia tzine si de umpic de matematica, avand in vedere ca rotzile din fatza ale unei masini nu sunt paralele in curba, si de-acilea distractzia. Link to comment
Doru Posted March 9, 2004 Share Posted March 9, 2004 danielson cred ca are dreptate. La Formula 1 unghiurile directiei sunt extrem de bine controlate la toate regimurile de viteza si de traiectorie. In curbe traiectoria corecta a masinii este data numai de roata din exteriorul virajului (care este mai incarcata) iar cea interna are doar rolul de a echilibra masina. Au niste chestii foarte savante legate de unghiurile optime ale directiei. La jucariile noastre unghiurile corecte ale puntii din fata sunt numai pentru mersul relativ drept. In viraj, mai ales maxim, unghiurile sunt pe undeva la "> in praznic. Iar viraj maxim nu poti lua decat la viteze extrem de mici. Azi am intors Matiz-ul pe o straduta mai mica (am atacat si jumatate de trotuar) si am remarcat iar fenomenul. Cred ca apare mai ales atunci cind pe suprafata de rulare sunt si corpuri straine (un pietris mai fin generat de gropile alaturate). Vreau sa verific pe asfalt curat. Daca nu mai apare, am rezolvat misterul. Link to comment
FLEX Posted March 9, 2004 Author Share Posted March 9, 2004 Si totusi ... nu e zgomotul specific de cauciuc tirsiit, e un zgomot ca de ferodou care freaca pe disc ... in principiu s-ar putea sa aveti dreptate, dar eu cred ca mai trebuie studiat. Link to comment
sprite Posted March 9, 2004 Share Posted March 9, 2004 Hop si eu cu o idee ..aaa... pai am avut impresia ca a raspuns Lucman mai inainte, da' la o citire mai atenta nu mai sunt sigur ca e acelasi lucru... Despe ce e vorba: daca dati roata din fata jos, nu conteaza pe ce parte, veti observa in spatele discului de frana o aparatoare de noroi din tabla. La bracaj maxim, mai ales daca e incarcata cu pamant sau gheata, se propteste in "ceva" (a zis mai sus cineva, rotula, parca) si freaca de janta. De obicei, cea din dreapta e faptasa... se incarca mai repede... dar, in conditiile de acum (mizerie multa si frig/gheata) poa' sa aiba amndoua destule straturi in plus... Daca e zapada afara, atinge si anvelopa, la cata gheata se strange p-acolo... Link to comment
danielson Posted March 10, 2004 Share Posted March 10, 2004 Uite, chestie foarte interesanta, referitoare la cum merg rotile fatza. http://auto.howstuffworks.com/steering2.htm E cu poze, tot tacamul, pe mine m-a lamurit ce e cu "Power Steeringul" si cum merge trasul volanului ... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now