van den plas Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Ma bate gandul sa-mi iau si eu "salupa". Chiar am gasit ceva care sa-mi placa. Are motor de 1.5, cutie automata, 44000 km, an de fabricatie 1996 si arata bine (inclusiv interiorul), iar dupa o polisare ce ar indeparta zgarieturile fine (nu foarte multe), ar arata chiar foarte bine. Proprietarul pare de incredere, spune ca a folosit-o ca masina de familie si la cateva drumuri in strainatate, deoarece mai are inca doua masini ,pe firma, pe care le foloseste in Bucuresti. Masina a cumparat-o in anul 1997 de la un francez, care si-a lichidat afacerile din Romania. In carnetul de service este trecuta numai revizia de 10000 km ,efectuata in 1998. Cauciucurile sunt cele originale ,Hankook. Asta pe de o parte ma bucura, deoarece ar fi un indiciu ca nu s-a umblat la kilometraj, iar pe de alta parte ma intristeaza, deoarece in scurt timp va trebui sa le schimb. Probleme ar fi cu aerul conditionat ; se pare ca a pierdut freonul, dar omul s-a oferit sa-l repare pe banii lui, cu conditia sa nu mai faca nici o reducere fata de pretul pe care-l pretinde (4500 E). De asemenea omul e de acord sa mearga si in service pt. o revizie. Acestea fiind datele problemei, ce parere aveti, merita sau nu investitia ? Mentionez ca nu ma sperie consumul mare (o voi pune pe gaz) si nici acceleratia destul de lenta (o voi folosi ca masina de familie, iar la nevoie exista si butonul "power") M-ar interesa si parerile posesorilor de Espero, asupra fiabilitatii masinii si a costurilor de intretinere. De asemenea daca sunt multumiti sau nu de investitia facuta si daca ar mai fi pusi in situatia de a mai alege o masina la aceiasi bani, ar mai face aceeasi alegere. Link to comment
tete Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Lamureste motivul pentru care nu are in carte toate reviziile ar fi pacat sa afli dupa ce o cumperi ca are peste 100 000 KM si a fost folosita pe firma. Link to comment
mongoose Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Espero este o masina fiabila daca a fost intretinuta corect. Este ciudat ca nu sunt trecute toate reviziile in carte. La mine spre exemplu sunt marea majoritate. Mai exact lipseste doar una. Deci daca esti sigur de nr de kilometri si de felul cum a fost intretinuta masina nu ar trebui sa bagi bani in ea. Iti recomand un motor de 1.8 daca tot vrei sa pui GPL pe ea. Este mai nervos si o sa imi multumesti cand ai de facut o depasire la drum lung. Si inca ceva, motorul de 1.8 este cu 8 valve. Cel de 1.5 este cu 16. Asta inseamna ca cel de 1.8 este mai fiabil. Sa fiu mai explicit. Daca ti se rupe cureaua de distributie la un motor de 1.8 nu ai de reparat mare lucru, daca se rupe la cel de 1.5 se cam duce motorul. Link to comment
iso Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Intrebare : Daca cel DOHC 16Valve este mai "putin" fiabil atunci dece au disparut din oferta marilor producatori auto motoarele cu 2 supape pe cilindru :?: Link to comment
zalmoxis Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Bai MOngoose tu vorbesti serios cu asta cu valvele si cureaua de distributzie !?!?Pe mine m-a bufnit rasu zau nu te supara da' pe bune care e diferentza daca se rupe blestematzia aia de curea ai pus-o si cu 8 si cu 16 suopapae e adevarat 8 supape costa mai mult decat 16 da' in rest zau ca nu vad ce diferentza ar putea fi oricum desfai tot motorul si daca ai 8 si daca ai 16...Si fiabiliatea nu cred ca e data de numarul sde supape ...Ba daca stau sa ma gandesc ar trebui sa fie mai fiabil al cu 16 decat al cu 8 nu!?!?! Link to comment
mongoose Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Gresiti amandoi. Mecanicii (toti) mi-au zis asta. Nu motoarele in general, se refereau strict la aceste doua motoare de Espero: cel de 8 si cel de 16. Si da, daca se rupe cureua de distributie cel de 8 are f. putin de suferit, la cel de 16 trebuie sa faci motorul. Stiu ce vorbesc. Link to comment
VAXXi Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Bun venit, chimistule La preţ, asta-i piaţa, cu un mic adaos datorită anului. Dacă ai îndoieli asupra vechimii, mai te poţi uita la uzura prezentă în zonele volan/centură/scaune. Dacă spui că încă are Hankook-urile însă, aş tinde să cred că sunt corecţi kilometrii ăia. Şi eu mi-am luat maşina fără caiet de service, dar ştiam de la cine cumpăr şi cum a fost folosită maşina, aşa că nu mi-a păsat. Motorul de 1.5 multă lume spune că e subdimensionat pentru maşină, iar dacă-l mai treci şi pe gaz ... să nu înţelegi însă c-ar fi slab. Va trebui doar să-ţi planifici niţel depăşirile. Fiabilitate: bună spre foarte bună. Spaţiu interior: foarte mare (important la copii), inclusiv gadgeturi gen: geamurile pot fi controlate doar de şofer, mecanism blocare portiere spate. Portbagaj imens, şi în ziua de azi e cred unul din cele mai mari pentru clasa sa. Costurile de întreţinere... depinde de buget dacă pot fi numite mari sau mici. Dacă cealaltă maşină e un XC70, Espero o să fie floare la ureche serios acum, poţi urmări preţurile din zona "Piese - CNEL" şi să-ţi faci singur o idee. În general, pică rar componentele serioase, dar şi când pică... Oricum, sfatul meu este să n-o ţii fără CASCO ! La vârsta de 44000 pe care o declari maşinii, te cam apropii de revizia de 60k, care oricum ar fi bine să fie făcută cât mai repede, căci şi anii contează, nu doar km (adică ce vreau să zic este: cureaua de distribuţie o fi ea garantată 60000 km, dar dacă a stat degeaba 3-4 ani nu prea aş mai avea încredere în ea). O să te lovească probabil puţin preţurile reviziei, dar va merita - după aceea nu vei mai avea treabă Alte laude acestei maşini găseşti aici: http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=382 fftopic: Domnilor, Mongoose are dreptate, şi eu ştiu acelaşi lucru de la mecanic. Link to comment
mongoose Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 De ce crezi tu ca ar trebui sa fie cel de 16 V mai fiabil? Pe ce anume te bazazi cand zici asta? Ca are numar dublu de supape? Asta e argument. Iti zic ca in general cele mai fiabile motoare sunt cele mai simple. Cel de 16V este net mai complicat decat cel de 8V. De aici si fiabilitatea scazuta (sunt mult mai multe chestii care se pot strica). De ce se fac motoare de 16V? Simplu. Tehnologia a evoluat destul de mult ca sa nu le fie frica ca le cade una alta la 150 000 de km. Plus mai exista si service care trebuie sa traiasca. Plus ca inainte se faceau masini pentru 20 ani. Acum se fac pentru max 10. Plus ca (destul de important) motoarele de 16V au putere si randament putin mai mare decat cele de 8V (consum mai mic deci). De asta se fac motoare de 8V. Dar faptul ca e mai puternic si consuma mai putin nu este echivalent cu fiabilitate. Fiabilitate inseamna 300 000 km fara probleme sau segmentare. Oricum, bottom line este ca motorul de 1.8 este mai puternic si daca tot pune GPL pe el (care scade putin puterea motorului) macar sa puna pe un 1.8, sa aiba ceva vana in el. Link to comment
iso Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 @mongoose ...sa nu fi stiut mecanici tai sa numere pina la shaishpe' ... ...putere 1,5l 16v ...91cp 138Nm ...putere 1,8l 8v...96cp 146Nm ...deci : si ce daca 1,8l Link to comment
mongoose Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Domnilor, Mongoose are dreptate, şi eu ştiu acelaşi lucru de la mecanic. Sarumana d-l Vaxxi. Oameni astia deja incepusera sa rada de mine. Un gest reflex invorat din necunoasterea problemei. Deci oameni buni, "he who laughs last ...". Link to comment
van den plas Posted October 4, 2004 Author Share Posted October 4, 2004 La cati km ar fi trebuit facute reviziile ? La fiecare 10000 ? Exista indicii dupa care sa poata fi estimat, in service, kilometrajul masinii , bineinteles cu marja de eroare aferenta ? Adica se poate sesiza, de ex., diferenta dintre o masina cu 100000 km si alta cu 50000 km ? Link to comment
mongoose Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 @mongoose...sa nu fi stiut mecanici tai sa numere pina la shaishpe' ... Esti rau. Si eu pot sa fiu ironic. Nu scriu pe forum ca sa fiu luat peste picior. Mecanicii mei sunt de la reprezentanta si stiu sa numere si in binar. Am vorbit inclusiv cu mecanici de la Daewoo Craiova. Nu te speria, faptul ca ai motor DOHC nu inseamna ca te lasa in drum. Pur si simplu motorul de 16V este mai pretentios decat cel de 8V. Probabil ca al tau are nevoie de o segmentare pe la 200 000 iar al meu pe la 250 - 300 000. Atata tot. Depinde si cum il exploatezi. Pls, nu mai faceti misto decat daca gresesc cu ceva. Atunci accept comantarii ironice si fac si mea culpa. Altfel nu. Link to comment
VAXXi Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 La cati km ar fi trebuit facute reviziile ? La fiecare 10000 ? Nu, ferească... în principiu ai aşa: uleiul la fiecare 10 kKm sau 6 luni, antigelul la 40 kKm sau 2 ani, filtrul de aer şi bujiile şi lichidul de frână la 30 kKm sau 18 luni, cureaua de distribuţie la 60 kKm sau 3 ani, uleiul din CV automată la 40 kKm sau 2 ani (date luate din manualul utilizatorului). Adica se poate sesiza, de ex., diferenta dintre o masina cu 100000 km si alta cu 50000 km ? Orice mecanic bun va observa diferenţe. Dar eu îţi zic atât: dacă are încă Hankookurile pe ea, ăia-s kilometrii ! Hankook s-au dat doar din fabrică, şi dacă încă merge pe ele... Link to comment
mongoose Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 La cati km ar fi trebuit facute reviziile ? La fiecare 10000 ? Exista indicii dupa care sa poata fi estimat, in service, kilometrajul masinii , bineinteles cu marja de eroare aferenta ? Adica se poate sesiza, de ex., diferenta dintre o masina cu 100000 km si alta cu 50000 km ? Greu de aflat kilometrii reali. De aceea cartea de service este sfanta. SFANTA I say. Reviziile se fac la 10000 km sau 6 luni, care survine prima. Deci daca de la ultima revizie ai facut doar 8000 dar au trecut 6 luni teoretic ar trebui sa faci revizia. Practic revizia este la 10000. Eu personal asa o fac. Bine, eu in 6 luni fac 10000. Link to comment
mongoose Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Vaxxi nu sunt sigur, dar cred ca gasesti Hankook si de cumparat separat. Sau poate gresesc. Link to comment
VAXXi Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 si ce daca 1,8l Iso, ştii bine că nu doar asta contează la condus, ce naiba ! 1.5 are cuplu max la rpm 3500, 1.8 are cuplu max la rpm 2700, deci eu ajung mai repede şi mai lejer la cuplul maxim :arrow: mai plăcut la condus. Link to comment
iso Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 ...nu te supara ca sintem aici just for fun , sint racit si cind sint asa sint glumetz din cale'afara . Bai tata ce'au sarit 1,8-istii pe mine ca doar diferenta intre motoare e de'o bere la doza Link to comment
zalmoxis Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Pai mai Vaxxi si mai MOngoose daca ai mai multye supape /cil creste puterea ?!?Daca creste puterea merGi mai putzin turat sau nu?!?!?!?...dACA MERGI MAI PUTZIN TURAT = SCAZI UZURALA CILINDRI SEGMENTI VILBROKEN CUZINETI ETC !?!?...dECI E MAI FIABIL ZIC EU.. Parerea mea motorul cui mai multe supape /cil e mai bun decat cu mai putine dar sa fie motoare de aceeasi capacitate cilindrica ..In cazul de fatza nu stiu ce sa zic cred ca un motor mai mare (cu putere mai mare) e mai fiabil decat unul mai mic pus pe aceeasi masina !!! Link to comment
van den plas Posted October 4, 2004 Author Share Posted October 4, 2004 La cati km ar fi trebuit facute reviziile ? La fiecare 10000 ? Nu, ferească... în principiu ai aşa: uleiul la fiecare 10 kKm sau 6 luni, antigelul la 40 kKm sau 2 ani, filtrul de aer şi bujiile şi lichidul de frână la 30 kKm sau 18 luni Pai atunci omul ar putea spune ca dupa revizia de 10000 km(facuta la doi ani de la cumpararea masinii, deci probabil singura din perioada de garantie), a schimbat singur uleiul, antigelul, filtrul de aer si bujiile. De ce ar mai fi trebuit sa apeleze la un service autorizat, daca nu a mai intampinat alte probleme ? Link to comment
VAXXi Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Păi eu ce zic aici ? tocmai ! aşa şi cel de la care-am luat-o eu, avea un nene la care ducea maşina şi-i zice "fă tot ce trebuie să meargă bine", n-avea timp de stat în service Link to comment
van den plas Posted October 4, 2004 Author Share Posted October 4, 2004 Asa cred ca e cazul si cu proprietarul masinii, nu le are deloc cu mecanica. Cand i-am spus ca bateria e Silver, a spus ca nu , e Bosch. Cand l-am intrebat daca a curatat vreodata injectoarele, a raspuns ca nu le-a curatat, le-a schimbat pe toate, ca lui ii place sa fie noi. A zis si ca a schimbat compresorul de aer, dar cand am deschis capota nu stia de fapt care este piesa cu pricina. Link to comment
VAXXi Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Mda, clar Dacă schimba injectoarele şi compresorul, mai creştea preţul maşinii cu vreo mie de dolari Link to comment
mongoose Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Pai mai Vaxxi si mai MOngoose daca ai mai multye supape /cil creste puterea ?!?Daca creste puterea merGi mai putzin turat sau nu?!?!?!?...dACA MERGI MAI PUTZIN TURAT = SCAZI UZURALA CILINDRI SEGMENTI VILBROKEN CUZINETI ETC !?!?...dECI E MAI FIABIL ZIC EU.. Parerea mea motorul cui mai multe supape /cil e mai bun decat cu mai putine dar sa fie motoare de aceeasi capacitate cilindrica ..In cazul de fatza nu stiu ce sa zic cred ca un motor mai mare (cu putere mai mare) e mai fiabil decat unul mai mic pus pe aceeasi masina !!! Creste puterea dar la turatii mai mari. Deci prin 16V se stoarce mai mult din aceeasi capacitate cilindrica, marind turatia. De aceea se spune ca motoarele cu mai multe valve sunt motoare de turatie. Daca cresti puterea nu inseamna automat ca mergi mai putin turat. Puterea sunt CP sau kw(cai putere sau kilowati). Turatia la care mergi in mod normal este data de cuplu nu de putere. Cuplul determina daca schibi viteza la 2500 de ture sau la 3500. Spre exemplu motorul de 1.8 are cuplul maxim la 2800 de ture. Motorul de 1.5 are cuplul maxim la 3400 de ture. Sa mai spun ca la 1.8 cuplul maxim este de 145 de Nm iar la motorul de 1.5 este de 137.Nm. Deci motorul de 1.8 are cuplul maxim mai mare si la turatie mai mica. Rezulta ca motorul functioneaza la turatii mai joase in regim normal de exploatare. De aici uzura mai mica. Motorul cu mai multe supape probabil este mai bun. Pentru ca are performante mai bune. Dar noi discutam de fiabilitate. Un lucru al dracu de important la o masina second hand. Daca motorul de 1.8 era de 1.5 si la 8 V era super evident ca motorul de 16V este mai bun. Dar in cazul de fata singurul avantaj al motorului de 1.5 este consumul. Care nu e o problema pentru ca omul pune GPL. Link to comment
mongoose Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Păi eu ce zic aici ? tocmai ! aşa şi cel de la care-am luat-o eu, avea un nene la care ducea maşina şi-i zice "fă tot ce trebuie să meargă bine", n-avea timp de stat în service Tu il cunosteai pe tip, stiai istoricul masinii, practic nu aveai nevoie de cartea de service. El nu stiu cat de bine stie ce si cum cu masina. In general reviziile trebuie trecute in cartea de service, altfel nu stii ce si cum s-a schimbat pe masina aia. La mine spre exemplu apare clar ca s-a schimbat cureaua si rolele la distributie la 60k. Lucru f. f. important. Mai scrie si ce ulei s-a folosit la fiecare schimb. Iarasi lucru important. Daca ai idee cat de cat despre istoricul masinii atunci e ok. Faptul ca tipul este aiurit si nu stie una alta spune de fapt ca poate nu a avut grija de masina asa cum ar fi trebuit. Link to comment
VAXXi Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Nu era asta, omul chiar nu avea timp de aşa ceva... mă rog, asta e altă discuţie. Cert e că în orice stare ar fi maşina, o vizită în service după cumpărare nu are ce să strice ! şi cauciucuri noi, antigel nou, ulei nou, lichid de frână nou, verificat uleiul în CV, schimbat kitul de distribuţie. Poate părea mult iniţial, dar decât să ai probleme dup-aia ... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now