Jump to content

Merita sa-mi iau Espero ?


van den plas

Recommended Posts

  • Replies 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da, nu sunt. Imi cer scuze, acum sun la dealerul de la Kalos sa le dau o palma (ei au zis ca sunt, o prietena isi luase masina cu 2 sapt. inaintea mea si avea Kumho iar eu am Hankook).

Am fost acum in parcare si m-am uitat mai atent si sunt diferente la modelul liniilor, deci nu sunt acelasi lucru.

Link to comment

mie 4500E in conditiile date mi se pare cam mult. nu trebuie sa devii euforic ca ai gasit o masina cu 40000km in bord sau ca tabla arata bine.

daca cei 40000 km sunt facuti prin cine stie gropi...sau esti in stare sa-ti dai seama daca a fost lovita sau nu?

piata este plina de oferte, deci mare atentie si rabdare!

Link to comment

Orice tinichigiu isi da seama daca masina a fost lovita serios, chiar daca a fost reparata bine. Omul a recunoscut ca a lovit o aripa, pe care a si schimbat-o, asa ca nu se observa nimic. Daca are numai 40000 km, nu mi se pare ca pretul ar fi exagerat, chiar daca ar fi rulata numai in Bucuresti.( stiu mai multe dacii care nu au avut nici o problema cu trenul de rulare in primii 50000 km) Problema e ca intradevar rulajul sa fie cel real.

Link to comment
Expero a scris :

In primul rand Espero nu a venit din fabrica cu cauciucuri Hankook.alea originale se numeau KUMHO.

 

  Ca sa ma lamuresc, am intrebat prin mail la Radacini, City Center si Sebastian, in legatura cu anvelopele originale cu care a fost dotat Espero. Iata raspunsul de la City Center : " Din informatiile pe care le am, dotarea standard a fost cu anvelope Hankook "

  Se pare deci ca omu' nu minte.   :wink:

 

Pai asta ma chinui si eu sa-i explic lui Chevy ca eu am avut KUMHO din fabrica pe care le si am in garaj dealtfel.Si ca Hankook alea sunt alte marci...

Link to comment
Mergi unde am vorbit si o sa afli daca a fost lovita sau nu pe structura de rezistenta... Daca da, uita de masina aia...

Neaparat o sa trec pe acolo (mai ales ca e si foarte aproape de mine), probabil la inceputul saptamanii viitoare. Nici nu ma gandesc sa nu-i fac o verificare amanuntita, din cap in coada, inainte sa fac actele. Crezi ca baietii de acolo au toate dispozitivele necesare si pt. diagnosticarea motorului ? (pot citi codurile calculatorului ? au analizor de gaze ?) Au si stand pt. verificarea franelor si a amortizoarelor ?

In alta ordine de idei, am vorbit aseara cu proprietarul si am aflat ca a reparat si instalatia de aer conditionat. (pierduse freonul) Asa ca, daca totul iese OK la verificarea tehnica si mecanicul nu are suspiciuni asupra kilometrilor inscrisi la bord, e foarte posibil ca saptamana viitoare sa ma inscriu si eu in "Fun club Petre Esperescu" :-D Oricum inainte de verificarea tehnica am de gand sa o mai testez pe autostrada si pe drumuri mai proaste. (cu ocazia asta ii voi masura si consumul) Aici am o intrebare. Proprietarul sustine ca pe drumuri cu denivelari mai mari face un zgomot, dar ca asa fac toate, ca au fost concepute pt. drumuri bune. Eu cat am mers cu ea nu am auzit nici un fel de zgomote (e drept ca si drumul era bun). Deci trebuie sa-mi fac griji sau omul are dreptate ?

Link to comment

Am mai facut duminica un drive test suplimentar. Am mers si pe autostrada, unde am prins ceva mai mult de 160 km/h. La viteza asta parea ca s-a plafonat sau oricum viteza crestea foarte incet, asa ca nu am mai insistat . Trebuia sa poata mai mult ? M-am uitat mai atent si la alte aspecte. Scaunul soferului, pedalele si centura de siguranta nu prezinta urme de uzura. Chiar deloc :!: Geamurile spate insa se ridica insa destul de greu. Instalatia de aer conditionat se pare ca pierde freonul. Omul a fost cu masina in service unde i-au bagat freon si i-au spus sa revina daca va pierde freonul, ca sa-i inlocuiasca o conducta. Dupa 2 - 3 zile, cand i-am facu eu proba, aerul functiona, dar destul de slab ,ceea inseamna ca pierduse freon. Asa ca reparatia va trebui sa o fac eu, in caz ca cumpar masina. Omul a spus ca inlocuirea conductei va costa in jur de 2 mil. Un aspect pozitiv ar fi ca omul mi-a recomandat mecanicul care s-a ocupat pana acum de masina si care ii cunoaste trecutul. Faptul ca nu se teme ca ala ar putea sa ciripeasca din moment ce nu mai are tangenta cu el, eu fiind cel de la care isi va lua de acum inainte banii, ma face sa cred ca este de buna credinta. Asa cum mi-am imaginat , proprietarul ii lasa masina mecanicului, dupa care venea sa o ia atunci cand era gata. Omul nu le are deloc cu mecanica si oricum nu ar fi avut nici timp de pierdut prin service-uri. Cu ocazia asta am mai aflat ca injectoarele pe care sustinea ca le-a schimbat, erau de fapt bujiile. :lol: N-am reusit sa aflu insa tipul uleiului pe care il foloseste. Pur si simplu nu stia. :shock: Il intreb : "Ce tip de ulei folositi ?"; El : "Sintetic" ; Eu : " Ce marca ? Ce specificatie ?" ; El : " D'ala pe care-l schimbi la 8000 km , ca eu oricum nu mergeam prea mult intr-un an si trebuia sa-l schimb ca se invechea" ; Eu : " Deci semisintetic. " ; El : " Da, dar poti sa-i pui si sintetic daca mergi mai mult." ; Eu : " Bine, dar ce marca ? " ; El : "Nu stiu, dar o sa ma uit in portbagaj, s-ar putea sa mai fie un bidonas." :)

Am si doua nelamuriri , daca ma puteti ajuta : 1. Ce sistem antifurt original a avut masina ? Acum are o alarma Autowatch, cu imobilizator pt. motor, care din pacate nu mai urla, da doar semnale luminoase. Poate sa fie alarma originala, tinand cont ca asa a luat-o de la primul proprietar, care nu mersese decat 3000 km ? 2. Are si un fel de cheita minuscula, cu o forma ciudata, care nu stie exact la ce foloseste. Poate stiti voi.

Link to comment

Espero vine fara alarma. Cheita mica are mama mea la Matiz si e folosita atunci cand nu mai ai baterie la telecomanda. Deschizi usa cu cheia si ca sa nu mai sune alarma pui cheita respectica intr-un anumit contact de pe alarma.

Geamurile din spate se deschid si la mine greu. Presupun ca e din cauza ca nu au fost folosite.

Am inlocuit si eu conducta de la AC si m-a costat vreo 3,5 milioane cu tot cu manopera, consumabile si freon.

Link to comment
Nu are nici imobilizator pt. motor, asa cum sunt la Supernova si Solenza ?

 

In manualul de utilizare scrie cum ca e optional, dar n-am vazut si nici auzit vreodata de asa ceva la noi. Oricum, este clar vizibil daca are imobilizator, deoarece e mult mai groasa partea de plastic a cheii (aia de care apuci). Dar oricum, alarma se monteaza de obicei in asa fel incat sa blocheze si pornirea motorului.

Link to comment

Si o intamplare amuzanta din timpul testului : Eram oprit la semafor si intentionam sa pornesc in tromba in momentul in care se schimba culoarea , asa ca sa vad ce demaraj are. Se face verde, bag in viteza si accelerez puternic, dar surpriza masina zvacneste puternic inapoi. :shock: Ce se intamplase ? Obisnuit cu cutia de viteze manuala , am impins mansa, ca atunci cand vrei sa bagi in viteza I-a, in loc sa trag spre mine. :oops: Noroc ca am fost iute de picior si am apasat repede frana, inainte sa lovesc masina din spate, care din fericire nu oprise chiar in "fundul" meu.

Link to comment

De alarma , omul mi-a spus ca trebuie schimbata, desi functioneaza normal cu exceptia faptului ca nu suna. Insa e foarte probabil sa ai dreptate si sa nu fie stricata decat goarna, deoarece alarma este de top (Autowatch) si are garantie pe viata. In ceea ce priveste viteza, nu cred ca aerul era pornit in momentul acela si eram putin ingrijorat pentru ca am vazut cu ce viteze maxime se lauda altii. :roll: Poate conteaza si faptul ca are cutie automata. Oricum astazi e planificata verificarea tehnica (Viper stie :wink: ) si daca primeste aviz favorabil, la noapte va dormi la mine in parcare. :-D

Link to comment
De alarma , omul mi-a spus ca trebuie schimbata, desi functioneaza normal cu exceptia faptului ca nu suna. Insa e foarte probabil sa ai dreptate si sa nu fie stricata decat goarna, deoarece alarma este de top (Autowatch) si are garantie pe viata. In ceea ce priveste viteza, nu cred ca aerul era pornit in momentul acela si eram putin ingrijorat pentru ca am vazut cu ce viteze maxime se lauda altii.   :roll: Poate conteaza si faptul ca are cutie automata.          Oricum astazi e planificata verificarea tehnica (Viper stie   :wink: ) si daca primeste aviz favorabil, la noapte va dormi la mine in parcare.    :-D

 

Ce sa-ti spun viteza max. mai depinde acu' si de benzina care o aveai, cat de murdare sunt injectoarele, vantul, pneuri,etc.La blana sunt sigur ca se duce in 200.

Vezi la service sa te uiti la curea( daca e din fabrica inseamna ca are km.reali) si pune mec.sa-ti spuna daca a fost schimbat vreun pivot sau bieleta( ca n-ar trebui la km.astia)

Link to comment

Daca masina are 44000 km merita cumparata. Dar este foarte greu sa-ti dai seama daca sunt sau nu reali. Oricum este cam suspect ca masina nu are celelalte revizii trecute in cartea de service. Un mecanic bun va vedea daca are acesti km sau nu.

 

Bafta

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...