Jump to content

Despre ABS KALOS


Recommended Posts

E posibil sa nu mai reusesti sa refaci experimentul, dar, cum zice si Arp, ar trebui sa isi dea seama ca a fost o problema (mai ramane sa si recunoasca).

Link to comment
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Incerc sa-mi aduc aminte daca atunci cand am pus frana aia si am vazut martorul de la ABS aprins nu s-au aprins si ceilalti martori si mi-a murit motorul... nu mai stiu... Oricum, la service se va vedea tot.

Link to comment

deci pana la urma problema nu e la mine ?

 

eu credeam ca daca nu se aprinde inseamna ca am o probleme...da fapt mi se pare logic ca daca intra abs in functiune sa se aprinda, doar e o semnalizare (cand aprinzi farurile se aprind becurile)

 

acum e drept ca atunci cand dau in frana nu stau cu ochii atintiti pe ecran sa vad daca apare sau nu apare

 

oricm o sa ma duc sa fac testul, dar trebuie sa gasesc portiune de drum acceptabila

 

oricum in momentul in care imi intra ABS-ul simt pedala cum se elibereaza in "suturi"

 

maniakz  Scris Astăzi, 12:28 PM

  Incerc sa-mi aduc aminte daca atunci cand am pus frana aia si am vazut martorul de la ABS aprins nu s-au aprins si ceilalti martori si mi-a murit motorul... nu mai stiu... Oricum, la service se va vedea tot.

 

sa ne ti la curent

Link to comment

Nu, K-Pax, tu nu ai probleme (daca e inversul situatiei lui maniakz).

 

Este normal sa simti vibratorul in pedala.

 

Si nu il mai testati atat :) .

Link to comment

Asa e. Daca simiti in pedala, ala e. Inseamna ca a intrat.

Becul NU TREBUIE sa se aprinda decat cand pui contactul.

Deci, am tras o concluzie.

Multam pentru ajutor, Satori.

KPAX, cand vin in SB, poate ne vedem...

 

Acum, cand ma duc in service o sa-i intreb si de EBD.

 

Haidet sa va zic eu cum vad treaba:

 

EBD-ul (fratele electronic al repartitorului mecanic de franare) are grija ca, daca masina nu e incarcata pe spate, sa nu se blocheze rotile pe spate la franare, nu? Cam asta e in mare?

ABS-ul are grija ca daca o roata pierde aderenta, sa nu se blocheze, nu?

Practic, daca masina nu e incarcata pe spate, si se pune frana, puntea spate are tendinta sa se ridice, si rotile spate pierd aderenta. Aici, intra ABS-ul si "slabeste" franarea pe sapte, pentru a nu bloca rotile, actionand ca un EBD. COncluzia mea e ca nu cred ca exista ABS fara EBD. De fapt, ABS-ul lucreaza si ca un EBD (daca nu ma insel, EBD e o componenta a ABS, nu?).

 

Later edit:

Am luat Chevroletii de prin toate tarile:

Italia, Grmania, Franta, Spania, Grecia, Belgia, Olanda, spun clar in oferta : ABS cu EBD.

Romania, Ungaria, Elvetia, UK, Malta, Portugalia, Cehia, Austria, Slovenia, Slovacia, Polonia, Irlanda : scrie doar ABS.

Edited by maniakz
Link to comment

NU, EBD n-are treaba decat cu presiunea din circuit fata-spate. Nu il intereseaza blocatul rotilor. ABS-ul nu lucreaza ca un EBD si EBD ca un ABS. Exista ABS fara EBD. La Kalos, de exemplu! :)

Link to comment

OK, dupa ce am vazut site-urile de mai sus inclin sa cred si eu ca exista versiuni de Kalos cu ABS dar fara EBD (care e si la noi) si versiuni cu ABS + EBD...

 

Deci, rationamentul facut mai sus de mine e varza. :">

Dar, daca nu are EBD, asta inseamna ca ar trebui sa fie repatitorul de franare mecanic undeva pe puntea din spate, nu?

Sau nu e obligatoriu? Exista masini care nu au nici repartitor nici EBD?

Edited by maniakz
Link to comment

Eu am observat un fenomen: la viteze mari (sa zic peste 120/130) daca incepi sa franezi (dar nu brusc) se simte o usoara vibratie in pedala de frana. Deci s-ar putea sa intre ABS sau ceea ce voi numiti EBD. Oricum ceva este. Nu stiu daca voi ati simtit ceea ce am descris eu.

 

Vlad

Link to comment

imposibil sa intre abs-ul la franare usoara, abs-ul face tocmai opusul, impiedica _blocarea_ rotilor la franare de urgenta.

eu nu-mi aduc aminte sa imi fi vibrat pedala de frana, nici macar la o franare semi-violenta de la 140 la 80-90. in principiu la viteza aia nu prea vad cum s-ar putea bloca rotile.

Link to comment
Eu am observat un fenomen: la viteze mari (sa zic peste 120/130) daca incepi sa franezi (dar nu brusc) se simte o usoara vibratie in pedala de frana. Deci s-ar putea sa intre ABS sau ceea ce voi numiti EBD. Oricum ceva este. Nu stiu daca voi ati simtit ceea ce am descris eu.

 

Vlad

 

am simtit si o simt...si tare mult imi exprima neincredere...

tre neaparat sa fac un test de franare pe o portiune asfaltata sa vad cum functioneaza

Link to comment

am citit undeva(dar nu mai stiu...din pacate unde)ca franele pe spate sunt cuplate amandoua,iar rotile de pe fata..au fiecare...circuit separat(sunt independente)

Link to comment

am facut testul acela de care vorbeam mai sus, dar pe o portiune neasfaltata

am pus frana brusc la o viteza de aproximativ 55 km/h, in primele 2 secunde nimic, dar apoi a inghtetat masina

 

problema e ca in aprox 2 sec se pot intampla multe

Link to comment
:scarpin: Auzi? Dar de ce esti nemultumit? Ce voiai sa se intample?

 

faza e ca nu stiu daca in momentul in care am dat frana rotile se invart sau se blocheaza. ideea e ca daca s-au blocat, pe asfalt frecare ar fi mai mare si cred ca nu ar dura 2 sec sa "inghete" masina

 

oare timp de alea 2 secunde roata se invartea normal si de-abia dupa 2 secunde s-a blocat?

eu nu cred sa ai picior destul de puternic sa blochezi rotile instant...

 

am facut testul de 2 ori, chiar AM DAT in frane

asa cum am zis mai sus, am facut testul pe un drum de tara..si nu stiu daca s-au blocat rotile s-au s-au invartit

Edited by K-Pax
Link to comment

Pai nu s-au blocat! Ai masina cu ABS, rotile nu se blocheaza!

Daca s-ar bloca, franarea nu este neaparat mai scurta. Si, un mare si, ramai fara directie!

Link to comment
  • 5 weeks later...

Iata ce are kalos in loc de EBD :

DDRP (De-Coupled Dynamic Rear Proportioning)

 

DDRP (De-coupled Dynamic Rear Proportioning) is proportioning system to maintain vehicle stability during braking. In normal braking condition, equal wheel speed should be maintained for efficient and balanced braking. In hard braking condition, a vehicle requires relatively less brake force at rear wheel due to vehicle's weight transfer to the front. DDRP maintains desired brake pressure to the rear wheel by using the ABS rear inlet and outlet valve in order to provide efficient braking and vehicle stability. In DDRP system, Power to the Rear Hold Valve Solenoid is provided from Ignition. If the following fault conditions are existing, the Red Brake Warning Lamp will be illuminated.

Link to comment

O chestie ciudata ...azi ii dadeam blana pe un bulevard si eram in a 3 la vreo 70 km/ora. Mi s-a bagat un tolomac de pe celalata banda in fata mea si am fost nevoit sa apas frana brusc. Cand pedala a ajuns in fund ..s-a auzit ceva troncanit in fata si pedala a avut un recul .. Am mai incercat cateva minute mai tarziu .. rezultatu acelas. Peste vreo ora cand am vrut sa probez din nou .. nici o problema. Ce poate fi ?

Link to comment

Eu m-am gandit ca e din cauza cauciucurilor care-s jalnice Kuhmo sau ceva de genu ( asa vin masinele echipate cu cauciuri d-astea de toata jena .sau cel putin asa veneau) ..dupa aia piticii de pe creieri mi-au soptit ca s-au blocat :D

Link to comment

ABS - functioneazaaaaaaa :banana:

Stai linistit cauciucele Kumho sunt bune in comparatie cu altele... Mai sunt un tip de caucioace care vin pe Kalos (nu-mi aduc aminte cum se numesc) care sunt oricum mai proaste. :) >-

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...