Satori Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 E posibil sa nu mai reusesti sa refaci experimentul, dar, cum zice si Arp, ar trebui sa isi dea seama ca a fost o problema (mai ramane sa si recunoasca). Link to comment
ASIMO Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Incerc sa-mi aduc aminte daca atunci cand am pus frana aia si am vazut martorul de la ABS aprins nu s-au aprins si ceilalti martori si mi-a murit motorul... nu mai stiu... Oricum, la service se va vedea tot. Link to comment
K-Pax Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 deci pana la urma problema nu e la mine ? eu credeam ca daca nu se aprinde inseamna ca am o probleme...da fapt mi se pare logic ca daca intra abs in functiune sa se aprinda, doar e o semnalizare (cand aprinzi farurile se aprind becurile) acum e drept ca atunci cand dau in frana nu stau cu ochii atintiti pe ecran sa vad daca apare sau nu apare oricm o sa ma duc sa fac testul, dar trebuie sa gasesc portiune de drum acceptabila oricum in momentul in care imi intra ABS-ul simt pedala cum se elibereaza in "suturi" maniakz Scris Astăzi, 12:28 PM Incerc sa-mi aduc aminte daca atunci cand am pus frana aia si am vazut martorul de la ABS aprins nu s-au aprins si ceilalti martori si mi-a murit motorul... nu mai stiu... Oricum, la service se va vedea tot. sa ne ti la curent Link to comment
Satori Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Nu, K-Pax, tu nu ai probleme (daca e inversul situatiei lui maniakz). Este normal sa simti vibratorul in pedala. Si nu il mai testati atat . Link to comment
ASIMO Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 (edited) Asa e. Daca simiti in pedala, ala e. Inseamna ca a intrat. Becul NU TREBUIE sa se aprinda decat cand pui contactul. Deci, am tras o concluzie. Multam pentru ajutor, Satori. KPAX, cand vin in SB, poate ne vedem... Acum, cand ma duc in service o sa-i intreb si de EBD. Haidet sa va zic eu cum vad treaba: EBD-ul (fratele electronic al repartitorului mecanic de franare) are grija ca, daca masina nu e incarcata pe spate, sa nu se blocheze rotile pe spate la franare, nu? Cam asta e in mare? ABS-ul are grija ca daca o roata pierde aderenta, sa nu se blocheze, nu? Practic, daca masina nu e incarcata pe spate, si se pune frana, puntea spate are tendinta sa se ridice, si rotile spate pierd aderenta. Aici, intra ABS-ul si "slabeste" franarea pe sapte, pentru a nu bloca rotile, actionand ca un EBD. COncluzia mea e ca nu cred ca exista ABS fara EBD. De fapt, ABS-ul lucreaza si ca un EBD (daca nu ma insel, EBD e o componenta a ABS, nu?). Later edit: Am luat Chevroletii de prin toate tarile: Italia, Grmania, Franta, Spania, Grecia, Belgia, Olanda, spun clar in oferta : ABS cu EBD. Romania, Ungaria, Elvetia, UK, Malta, Portugalia, Cehia, Austria, Slovenia, Slovacia, Polonia, Irlanda : scrie doar ABS. Edited July 21, 2005 by maniakz Link to comment
arp Posted July 21, 2005 Author Share Posted July 21, 2005 NU, EBD n-are treaba decat cu presiunea din circuit fata-spate. Nu il intereseaza blocatul rotilor. ABS-ul nu lucreaza ca un EBD si EBD ca un ABS. Exista ABS fara EBD. La Kalos, de exemplu! Link to comment
ASIMO Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 (edited) OK, dupa ce am vazut site-urile de mai sus inclin sa cred si eu ca exista versiuni de Kalos cu ABS dar fara EBD (care e si la noi) si versiuni cu ABS + EBD... Deci, rationamentul facut mai sus de mine e varza. :"> Dar, daca nu are EBD, asta inseamna ca ar trebui sa fie repatitorul de franare mecanic undeva pe puntea din spate, nu? Sau nu e obligatoriu? Exista masini care nu au nici repartitor nici EBD? Edited July 21, 2005 by maniakz Link to comment
cchrism Posted July 21, 2005 Share Posted July 21, 2005 Putin probabil sa nu aiba repartitor, cred ca si Dacia berlina are repartitor mecanic. Link to comment
vladm Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Eu am observat un fenomen: la viteze mari (sa zic peste 120/130) daca incepi sa franezi (dar nu brusc) se simte o usoara vibratie in pedala de frana. Deci s-ar putea sa intre ABS sau ceea ce voi numiti EBD. Oricum ceva este. Nu stiu daca voi ati simtit ceea ce am descris eu. Vlad Link to comment
hawkeye Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 imposibil sa intre abs-ul la franare usoara, abs-ul face tocmai opusul, impiedica _blocarea_ rotilor la franare de urgenta. eu nu-mi aduc aminte sa imi fi vibrat pedala de frana, nici macar la o franare semi-violenta de la 140 la 80-90. in principiu la viteza aia nu prea vad cum s-ar putea bloca rotile. Link to comment
Satori Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Daca esti pe Ploiesti Comarnic, o sa faca. De fapt, o sa faca toata masina... depinde de drum. Link to comment
K-Pax Posted July 25, 2005 Share Posted July 25, 2005 Eu am observat un fenomen: la viteze mari (sa zic peste 120/130) daca incepi sa franezi (dar nu brusc) se simte o usoara vibratie in pedala de frana. Deci s-ar putea sa intre ABS sau ceea ce voi numiti EBD. Oricum ceva este. Nu stiu daca voi ati simtit ceea ce am descris eu. Vlad <{POST_SNAPBACK}> am simtit si o simt...si tare mult imi exprima neincredere... tre neaparat sa fac un test de franare pe o portiune asfaltata sa vad cum functioneaza Link to comment
zack Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 am citit undeva(dar nu mai stiu...din pacate unde)ca franele pe spate sunt cuplate amandoua,iar rotile de pe fata..au fiecare...circuit separat(sunt independente) Link to comment
ovi_jer Posted July 31, 2005 Share Posted July 31, 2005 Au circuite separate si sant indepentente toate 4 rotile. Link to comment
K-Pax Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 am facut testul acela de care vorbeam mai sus, dar pe o portiune neasfaltata am pus frana brusc la o viteza de aproximativ 55 km/h, in primele 2 secunde nimic, dar apoi a inghtetat masina problema e ca in aprox 2 sec se pot intampla multe Link to comment
Satori Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Auzi? Dar de ce esti nemultumit? Ce voiai sa se intample? Link to comment
hawkeye Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 oare timp de alea 2 secunde roata se invartea normal si de-abia dupa 2 secunde s-a blocat? eu nu cred sa ai picior destul de puternic sa blochezi rotile instant... Link to comment
K-Pax Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 (edited) Auzi? Dar de ce esti nemultumit? Ce voiai sa se intample? <{POST_SNAPBACK}> faza e ca nu stiu daca in momentul in care am dat frana rotile se invart sau se blocheaza. ideea e ca daca s-au blocat, pe asfalt frecare ar fi mai mare si cred ca nu ar dura 2 sec sa "inghete" masina oare timp de alea 2 secunde roata se invartea normal si de-abia dupa 2 secunde s-a blocat?eu nu cred sa ai picior destul de puternic sa blochezi rotile instant... <{POST_SNAPBACK}> am facut testul de 2 ori, chiar AM DAT in frane asa cum am zis mai sus, am facut testul pe un drum de tara..si nu stiu daca s-au blocat rotile s-au s-au invartit Edited August 2, 2005 by K-Pax Link to comment
Satori Posted August 2, 2005 Share Posted August 2, 2005 Pai nu s-au blocat! Ai masina cu ABS, rotile nu se blocheaza! Daca s-ar bloca, franarea nu este neaparat mai scurta. Si, un mare si, ramai fara directie! Link to comment
ovi_jer Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 Iata ce are kalos in loc de EBD : DDRP (De-Coupled Dynamic Rear Proportioning) DDRP (De-coupled Dynamic Rear Proportioning) is proportioning system to maintain vehicle stability during braking. In normal braking condition, equal wheel speed should be maintained for efficient and balanced braking. In hard braking condition, a vehicle requires relatively less brake force at rear wheel due to vehicle's weight transfer to the front. DDRP maintains desired brake pressure to the rear wheel by using the ABS rear inlet and outlet valve in order to provide efficient braking and vehicle stability. In DDRP system, Power to the Rear Hold Valve Solenoid is provided from Ignition. If the following fault conditions are existing, the Red Brake Warning Lamp will be illuminated. Link to comment
Lucian79 Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 O chestie ciudata ...azi ii dadeam blana pe un bulevard si eram in a 3 la vreo 70 km/ora. Mi s-a bagat un tolomac de pe celalata banda in fata mea si am fost nevoit sa apas frana brusc. Cand pedala a ajuns in fund ..s-a auzit ceva troncanit in fata si pedala a avut un recul .. Am mai incercat cateva minute mai tarziu .. rezultatu acelas. Peste vreo ora cand am vrut sa probez din nou .. nici o problema. Ce poate fi ? Link to comment
ovi_jer Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Semn bun iti merge abs-ul. Link to comment
Lucian79 Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 Eu m-am gandit ca e din cauza cauciucurilor care-s jalnice Kuhmo sau ceva de genu ( asa vin masinele echipate cu cauciuri d-astea de toata jena .sau cel putin asa veneau) ..dupa aia piticii de pe creieri mi-au soptit ca s-au blocat Link to comment
MCojo Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 ABS - functioneazaaaaaaa Stai linistit cauciucele Kumho sunt bune in comparatie cu altele... Mai sunt un tip de caucioace care vin pe Kalos (nu-mi aduc aminte cum se numesc) care sunt oricum mai proaste. >- Link to comment
Lucian79 Posted September 8, 2005 Share Posted September 8, 2005 si e normal troncanitu ala ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now