andychinezu Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Salutare, am fost pradat asta noapte de benzina din rezervor la un MATIZ fiindu-mi taiat furtunul de alimentare dintre buson si rezervor. Benzina era cam jumatate de rezervor ca asa arata acul la bord.Benzina nu a fost o avere cam de 400 mii lei dar ma costat furtunul de ma usturat 850.000 lei vechi,iar de manopera de schimbare m-am ocupat personal.Intrebarea mea este cum as putea face ca indicatorul din bord de benzina sa nu mai indice pe timpul stationarii ca sunt sigur ca acei tembeli nu sau bagat aiurea la furat benzina cu toate ca sunt specializati pe tipul acesta de masini fiind foarte usor de taiat furtunul si de furat ca nu sunt singurul patit.Va rog poate stiti o chestie ca indicatorul sa moara cand masina stationeaza ca la dacie cand ii iei contactul sa nu indice nimic.Multumesc si sa nu ajungeti ca mine ca mai mult costa furtunul si timpul care iti ia sa il schimbi. ("> Link to comment
laurentziu83 Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 E destul de complex de lucrat, nu a mai incercat nimeni pana acum. In principiu trebuie demontat indicatorul din bord si introdus un arc in el, care sa "traga" acul la o pozitie de repaus. Nu se stie insa daca va mai indica corect dupa asta. Daca isi pune cineva la bataie indicatorul, ar fi ok. Dar... Link to comment
NFS Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Interesant. Uite, n-am observat niciodata daca atunci cind scoti o borna de la baterie, acul moare (e drept ca n-am scos borna decat de f putine ori, si atunci eram cu altele pe cap, n-am acordat atentie). Daca pica, atunci inseamna ca pe aici ar trebui umblat sa-i tai alimentarea la curent. Daca nu pica, inseamna ca e un sistem independent, si daca, prin absurd, reusesti sa-i pui un arc, atunci nu cred ca va mai indica nimic... sau nimic folositor. Din putul gandirii! Link to comment
roberth Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Nu se stie insa daca va mai indica corect dupa asta. Asta, presupunand ca indica corect, indicatorul asta "logaritmic" . Odata de la ultima liniuta la Full au intrat 10l, altadata 15l ( primul click al pompei ). Cred ca era o chestiune foarte "complexa" sa fi facut si ei un indicator "liniar" sa stim si noi cata benzina mai este cu adevarat in rezervor. Dar tot raul spre bine, umblu tot timpul cu "plinul" facut ! "> @andy Nu stiu ce sa zic decat ca imi pare foarte rau de experienta prin care treci. Link to comment
andychinezu Posted November 23, 2006 Author Share Posted November 23, 2006 Interesant. Uite, n-am observat niciodata daca atunci cind scoti o borna de la baterie, acul moare (e drept ca n-am scos borna decat de f putine ori, si atunci eram cu altele pe cap, n-am acordat atentie). Daca pica, atunci inseamna ca pe aici ar trebui umblat sa-i tai alimentarea la curent. Daca nu pica, inseamna ca e un sistem independent, si daca, prin absurd, reusesti sa-i pui un arc, atunci nu cred ca va mai indica nimic... sau nimic folositor. Din putul gandirii! Daca ar merge chestia cu luat curentul la ceasul care indica ar fi o chestie buna,iar pentru inceput as opta pt un buton care sa faca chestia cu taiatul alimentarii catre ceas dar trabuie sa imi intre si in reflex mai ales sa ii tai alimentarea cand ajung acasa si sa nu uit de el pe ON si sa am si plinul facut ca iar ma viziteaza baieti si daca mai dau de 2-3 ori 850.000 lei pe racordul ala ma las de meserie. Mai pot incerca o masca care sa il acopere,ceva din tabla de aluminiu prinsa cu nituri pop, dar este in stadiu de project.Daca mai aveti ceva idei sa nu ezitati sa le postati ca deja ma costat un drum bunicel cumparand racordul ala in loc sa ma duc la plimbare la munte.Bafta multa la toti. Link to comment
mdascalu Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Poate schema asta te ajuta un pic. Link to comment
Abram Burel Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 După cum zice schema n-are treabă cu alimentarea. Oricum se face prin contact, deci alimentarea se "taie" şi fără să scoţi borna. Pare a fi o "ghiduşenie" mecanică prin frecare. Dacă nu are arcul de readucere la zero din construcţie, e greu de presupus că se poate rezolva. Dacă-l are, atunci trebuie înlăturată... frecarea (zic şi eu, poate aşa o fi). O alternativă ar fi înlocuirea lui cu un ceas de temperatură. Habar n-am cât costă unul. Link to comment
Lucian M Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Ma bag si eu un pic: daca s-ar lua alimentarea cu curent a senzorului care misca acul si s-ar pune pe contactul/firul de la dezaburire, nu s-ar rezolva oare problema? (cred ca intelegeti ce as vrea sa spun, nu-s geniu intr-ale electronicii ) Link to comment
Mircea Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Interesant. Uite, n-am observat niciodata daca atunci cind scoti o borna de la baterie, acul moare (e drept ca n-am scos borna decat de f putine ori, si atunci eram cu altele pe cap, n-am acordat atentie). Daca pica, atunci inseamna ca pe aici ar trebui umblat sa-i tai alimentarea la curent. Daca nu pica, inseamna ca e un sistem independent, si daca, prin absurd, reusesti sa-i pui un arc, atunci nu cred ca va mai indica nimic... sau nimic folositor. Din putul gandirii! Fix d-acolo ) Toate indicatoarele de bord au nevoie de un curent ca sa functioneze. De la sonda de benzina pleaca fire, nu tevi )"> Link to comment
laurentziu83 Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 N-are nici un fir permanent, pur si simplu asa ramane el. Cu bateria scoasa la fel ramane. Daca vreti ma mai uit odata maine. Link to comment
adostar Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Eu zic sa-l lasi asa cum a fost proiectat, eventual acoperi cu o carpa tabloul de bord . Link to comment
tolin Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Este instrument cu memorie, n-are revenire mecanica (arc) in zero. Link to comment
smailmiami Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Daca scoti mufa de la pompa de benzina cade pe zero. Link to comment
andychinezu Posted December 9, 2006 Author Share Posted December 9, 2006 Daca scoti mufa de la pompa de benzina cade pe zero. Ai facut tu asta si a mers??? Daca da spune-mi si mie te rog ca ye naspa sa te fure astia mai ales ca este destul de scump furtunul ala. Link to comment
Abram Burel Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Gata, am prin ghidusia. Trebuie sa intrerupi circuitul de la sonda inainte sa tai contactul. Indicatorul va crede ca nu mai ai benzina in rezervor si acul va cadea sub zero. Dupa ce scoti cheia va ramane acolo. Practic, iti trebuie un buton simplu fara retinere (push-button), care insa sa aiba si contact inchis in repaus (adica neapasat). Intrerupatorul il pui pe firul care vine de la sonda la indicator. Conform schemei trebuie sa fie unul violet (ma rog, purpuriu). Daca nu vrei sa umbli prin bord, il gasesti prin zona cutiei cu sigurante. Nici la aia nu se umbla prea usor parca, dar sigur e mai usor decat la bord. E vorba de un conector galben cu 24 de pini - din desene pare ca ar fi de fapt doua, unul cu 16 si unul cu 8. Firul care te intereseaza este la mijlocul celui de 8. Trebuie taiat si de cele doua capete legi firele care merg la buton. Butonul il pui undeva in stanga (cu dreapta trebuie sa rotesti cheia!). Inainte sa tai contactul, apesi butonul, apoi scoti cheia si pe urma dai drumul la buton. Acul va ramane pe... fundul rezervorului! Inca o data, atentie! Butonul trebuie sa inchida circuitul cand nu e apasat si sa-l intrerupa cand il apesi. Gasesti asa ceva pe la magazinele de electronice. Link to comment
rm.popa Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 (edited) Eu zic sa-l lasi asa cum a fost proiectat, eventual acoperi cu o carpa tabloul de bord . Şi eventual pe cârpă să scrie "N-am benzină, nu vă băgaţi la furtunul meu!" LE: Nu ştiu ce ne-am face fără @Abram Burel... Pare destul de limpede ce spune maestrul, aşa că... spor! Edited December 9, 2006 by rzvpopa Link to comment
andychinezu Posted December 9, 2006 Author Share Posted December 9, 2006 Sa traiasca Abram Burel ca tare dibaci mai este si cred ca merge facut asa cum a descris el schema.In cel mai scurt timp am sa aplic schema la MATY. Daca mai are cineva idei sa le posteze . "> Link to comment
smailmiami Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Ai facut tu asta si a mers??? Daca da spune-mi si mie te rog ca ye naspa sa te fure astia mai ales ca este destul de scump furtunul ala. Merge asa dupa cum arata si AbramBurel. Firele alea sunt ceva mai usor accesibile sub tapiterie in partea stanga a scaunului de la sofer. Link to comment
rm.popa Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Salutare, am fost pradat asta noapte de benzina din rezervor la un MATIZ fiindu-mi taiat furtunul de alimentare dintre buson si rezervor. O să fiu total fftopic: , dar de aseară nu reuşesc să-mi scot din minte faptul că în ţara asta, membru NATO de nu ştiu când şi aprope (de tot) membru UE, se mai fură încă benzină din rezervor. @Chinezule, pe unde stai? Link to comment
VictorM Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 (edited) Buna ziua. Am patit-o si eu.Sper sa se rezolve cu spaga in garantzie. Revin maine cu detalii. Edited December 12, 2006 by VictorM Link to comment
laurentziu83 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Am modificat schema, ca sa fie vizibila pentru toata lumea. Ce am marcat cu rosu e plusul de la contact, ce e marcat cu albastru reprezinta firul ce va fi intrerupt. Dezavantajul aici va fi ca indicatorul se va ridica la nivel destul de greu, cam are nevoie de aproape un minut ca sa parcurca toata scala. Exact ca si cum ai face plinul la fiecare pornire. Link to comment
VictorM Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 O fericire...Autonet...160 RON...manopera cu piese [adik furtunul de la buson la rezervor care acum costa 100 roni ] Nu a mers prin metoda spaga Intrebarea e daca aceasta reparatie merita facuta pe casco? Link to comment
Abram Burel Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Nu stiu daca e "merita" sau "merită" (adica daca te mai ajuta cu ceva). Ideea in general e ca la Casco platesti reintregire (nu ar fi cine stie ce), dar cel mai important e ca, daca nu ai mai avut alte daune, pierzi eventuala reducere de prima pe anul urmator. Link to comment
SMS Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Gata, am prin ghidusia. Trebuie sa intrerupi circuitul de la sonda inainte sa tai contactul. Indicatorul va crede ca nu mai ai benzina in rezervor si acul va cadea sub zero. Dupa ce scoti cheia va ramane acolo. S-ar putea face un circuit automat care sa faca chestia asta? Link to comment
Abram Burel Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Da, dar trebuie umblat in bord. Pentru ca nu ai de unde sa stii cand tai contactul, trebuie o... calatorie in timp. Adica: - tai contactul - "jucaria" se prinde si: - mentine tensiunea pe instrument - intrerupe sonda - o tine asa un timp suficent pentru a da acul pe fundul rezervorului - intrerupe tensiunea pe instrument - ia pauza pana la urmatoarea cheie Umblatul in bord e necesar pentru "deturnarea" circuitului de alimentare a instrumentului. Nu stiu daca merita complicatia (eu zic ca nu, dar n-am Matiz!) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now