Jump to content

Directie Matiz


Recommended Posts

Esti genial!nu stiam ca matizul are niste flanse de plastic care tin loc de rulmenti.se gasesc flanse de astea?cum se numesc ele?

 

 

Se numesc rulmenti(2 piese subtiri din plastic imbucate) , costa aprox. 20 lei bucata. - piesa 6 sau 7 din imaginea atasata

Flansele(piesa 5) sunt din cauciuc si se afla in capatul telescopului. Din cauza cauciucului prost se deformeaza si apare un joc.

post-9557-0-17314200-1315207928_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Salut.Am si eu un Matiz din 2005.L-am achizitionat cam acum 2 luni.Sunt momente in care invart volanul cu 1 deget pe loc si sunt momente in care este nevoie de ambele maini . Mentionez ca aceasta chestie se intampla cand dau in gropi!!! Ma poate ajuta cineva cu un sfat. Multumesc mult!!! :o sanale:

Link to comment
  • 1 month later...

Salut. Mi-am schimbat de 2 zile gumele de iarna cu cele de vara, insa acum constat ca merge foarte foarte greu directia, mai ales cand iau stanga/dreapta de pe loc, trag foarte greu de volan, parca-i vad pe soferii aia de pe camioanele alea vechi cum se chinuie sa traga de volan; tin sa mentionez ca pana sa ajung la atelier sa le schimb invarteam volanul cu o mana, chiar si cand plecam de pe loc, cu putina miscare, mergea usor, acum in aceleasi conditii trag parca de fiare. Am observat asta iarna cand am trecut pe gumele de iarna ca directia mergea parca mai bine, si... m-am bucurat... acum nu inteleg care-i faza... aveti idee? Multumesc.

Link to comment

Verifica presiunea prima data. Ce anvelope ai pus? Sunt aceeasi dimensiune

 

LE: dupa cum a zis augustin, inafara de presiune nu prea are ce sa fie.

Edited by Tommy
Link to comment

sunt cele cu care am luat masina, asta iarna le-am inlocuit cu cel de iarna ( d...a), acum le-am pus pe cele de vara, au fost echilibrate, umflate..., insa inportant e sa nu fie ceva grav. mai verific sile mai umflu. M-ati linistit putin, multumesc.

Link to comment

Cred ca de vina este compozitia cauciucurilor, si eu am aceeasi senzatie in fiecare an cand trec de la cele de iarna la cele de vara. In timp scapi insa de senzatia asta, te (re)obisnuiesti cu forta necesara.

PS: nu e recomandat niciodata sa tragi de volan pe loc, incearca sa misti cat de incet masina si apoi sa incepi sa tragi de volan.

Link to comment

Si eu a trebuit sa ma reobisnuiesc de la Sava Eskimo la Fulda EcoControl. (verific aproape in fiecare luna presiunea la 2.1-2.2, deci nu este de aici).

Banuiesc ca este din cauza ca anvelopele de vara au o suprafata de contact mai mare. Nu au asa multe striatii si sunt construie putin altfel.

Link to comment

Salut. Aseara nu am putut sa dorm pana nu m-am dus de am mai umflat putin rotile , dar putin ca era tarziu si compresorul era prea zgomotos si dimineata nu am timp ca tre sa fug la gradi cu copilul si... parca-parca am sesizat ceva schimbare. Nu invart niciodata volanul stanga/dreapta fara sa misc masina fie si 5-10 cm si sa mai am pretentie sa invart volanul cu o mana, ca doar n-am servo, insa mergea foarte greu si cu putina miscare, am vecini care le trebuie spatiu sa parcheze si lasa loc atat in fata cat si in spatele lor de aproape o masina, si cum nu's locuri si eu is mic, ma inghesui si eu cum pot...asta asa ca o mica paranteza... unde fac mai multe manevre... dar era o constatare, dupa 6 ani merg 5-6 luni cu alte anvelope si cand revin la cele vechi am impresia ca s-a defectat ceva la directie... asa instant. Mi-a fost teama sa nu tie ceva mai complicat.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Am observat o problema la axul volanului, adica in momentul in care trag de volan spre mine sau il imping de margini (fara a-l roti), se simte un joc destul de mare ce pare a fi undeva sub bord. A mai patit cineva sau stie cineva care ar fi cauza, axul are vreo bucsa care se schimba?

Edited by Nicu001
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

am un troncanit pe partea dreapta la matiz, cand merg pe piatra cubica, un mecanic mia zis ca e de la caseta de directie si ma sfatuit sa o repar, facand bucsa la un strungar,

a reparat cineva caseta asa?

sa o repar sau sa o schimb caseta cu totul?

ce ma sfatuiti?

Link to comment
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Vad ca e atinsa si janta, incearca sa schimbi roata din fata cu una buna si vezi daca se schimba cumva mersul. Colegul x86 patise la fel dupa ce a luat o groapa. Daca nu, o geometrie a rotilor n-ar strica.

 

Si daca tot m-am apucat, pentru meticulosi ca mine, legat de tacaneala mai mult la rece, ca si cand ar fi o bila metalica in motor sau teava de esapament, e de la catalizator (Euro III), am mai auzit si la un alt Matiz, mi-a confirmat-o si un prieten, Rafi, asa ca nu va faceti probleme.

Link to comment

Am pus roata de rezerva pe stanga fata si trage stanga mai usor . De la 70 la ora in sus incepe sa trepideze de zici ca se dezmembreaza .

N-am mai inversat rotile , astept sa vina jantele si le schimb pe toate . Apoi fac geometria,unghiu' de fuga,bla bla bla,ca dupa accident . Revin cu rezultatul dupa ce termin,cred ca mai are si altceva la sistemul de directie , se si aude un sunet ca de "frecare intr-un punct" .

La ce sa ma astept ?

Edited by tynel
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...