closchkutza Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 (edited) Nu este asa Tolin, hai sa-ti explic: Parchez in fata casei unde locuiesc(nu o bag mereu in curte). Parcarea o fac paralel cu bordura. Dimineata ma trezesc cu o masina in fata, la ~10 cm de bara mea si un in spate, la vreo 20cm de bara din spate. Ia zi-mi, cum ar trebui sa ies de acolo? Iar legat de masina de 2x mai scumpa: a mea a costat 7200 euro. Dupa un an si 4 luni am rugina pe ea, tot ce poate face sgomot face(plastice, amortizoare, bucsi, etc) intra apa in ea, am bordul deplasat (de la caldura cica), reviziile anuale costa cat la o Honda sau mai stiu eu ce(peste 8 mil). Oau ce afacere! Iti dau exemplu o masina de 14k euro, cu 20k km la bord, 3 luni mai veche ca a mea si in care este liniste TOTALA si revizia costa 500ron/an: Skoda Octavia Tour! Am mers de mai multe ori cu masina asta, la intervale de timp de 3-4 luni. Masina este exploatata prin braila, oras cu strazi mult mai nasoale decat cele pe care merg eu prin Bucuresti. Pe drum de tara cu pietris, la 40km/h era liniste in ea. La mine la 20 troncane de zici ca sta sa ii pice rotile. Si astea cu toate ca am avut grija sa nu o cocot pe borduri, sa nu iau gropi , etc. Degeaba... Edited March 28, 2008 by closchkutza Link to comment
tolin Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Cand parchezi, lasa-ti rotile pe stanga. O alta regula de aur zice ca: "masina o parchezi in asa fel incat sa n-ai probleme la iesire". Ca sa rotesti volanul in siguranta casetei, este suficient sa misti masina 1 cm. Nu ti-am recomandat bine sa-ti iei o masina de 2x mai scumpa si neprodusa la Craiova (asta am uitat sa-ti spun) ? Link to comment
closchkutza Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Nu am cum sa virez volanul la 90% din cursa si sa misc masina doar 1 cm. Avand in vedere spatiul de manevra pe care mi-l lasa dragii mei vecini(maximum 30cm) si faptul ca eu parchez la 5-10cm de bordura iar ei la jumate de metru inevitabil ajung sa virez pe loc, pentru a scurta numarul de manevre fata-spate executate. Buttom line: - situatiile in care am fost nevoit sa brachez pe loc - le numar pe degetele de la o mana; - situatiile in care am fost nevoit sa brachez 100% - 0(niciodata nu tin rotile bracate "la cotor"); - situatiile in care am luat gropi mari, la viteza mai mare de 20km/h - le numar pe degetele de la o mana; - situatiile in care am fost nevoit sa urc pe borduri/sa cobor - 2 sau 3; - situatiile in care am fost nevoit sa incarc masina la capacitate maxima - 0; In acest caz, ce concluzie ramane? Ca masina asta este fabricata prost, singurul lucru bun de pe ea fiind motorul, atat! Stiu ca a costat 7200 euro, dar nu ma asteptam sa fie atat de sensibila(a.k.a a fost construita din materiale de foarte proasta calitate) si sa aiba atatea bube. Credeam ca luand masina noua 3 ani stau linistit. Nu trece luna sa nu bata altceva. O rezolvi pe una, apare alta. Link to comment
tolin Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Si atunci, de ce nu cade caseta de directie la toate masinile , iar unii le schimba de 2-3x ? Nu-s facute toate din acelasi material ? Link to comment
closchkutza Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 (edited) Cate matizuri cu servo-directie sunt pe forum? Majoritatea au fara si foarte multi din ei au schimbat caseta de directie/bucsa aia nenorocita. Mai Tolin, care sunt motivele pentru care crezi ca nu am dreptate? Ti-am enumerat cate probleme are, in doar 16 luni de folosinta. Crezi ca sunt cauzate din cauza soferului? Am scris mai sus: troncanitul de la caseta a fost prezent din ziua in care am luat-o de la dealer. Hai sa-ti mai dau un exemplu: acum ~1 luna am fost la service sa incerce iarasi sa opreasca intrarea apei in masina. Acolo mai era un Matiz, tot SE-Power, argintiu, fara usi, scaune si mocheta de pe jos. I-am intrebat pe mecanici ce a patit respectiva masina, a avut accident? Mi s-a spus ca a venise proprietara cu el, cu 1 saptamana in urma, plin de apa in interior. Si se vedea ca statuse asa, cu apa in el, pentru ca la praguri, in interiorul masinii, unde este sudura din fabrica, era ruginit deja! Au dat cu apa pe el de s-au saturat, nu intra pe nicaieri. Si totusi femeia aia venise cu el murat! Masina tot produsa in 2006. Expresia mecanicului: "Sunt masini facute la norma, fara nici un simt al raspunderii, masini la kg!" Incep sa-i dau dreptate, desi pe moment am fost un pic ofticat de remarca lui. Edited March 28, 2008 by closchkutza Link to comment
RamboX Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Oauuuu ce de probleme,asa slabe au ajuns matizurile? fostul matiz al sotiei avea km destui si schimbasem odata caseta de directie,la pachet cu distributia,amortizoarele tot odata niste bucse si cam atat,dar asta pe la vreo 65000 km,al sotiei era fabricatie 2000 coreea si inmatriculat in 2001 la noi. Oricum noi am fost foarte multumiti de el,sper sa ne serveasca si sparkul ce-l asteptam la fel de bine. Link to comment
tolin Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Nu te cred pentru un singur motiv: nu cred ca exista pe lume un om asa de ghinionist sa pateasca cu masina lui cate ai patit tu ! De asta ziceam, te cred, doar, cand vei avea Skoda Octavia Tour si vei scrie despre zgomotele de la ea. Link to comment
closchkutza Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 (edited) Sa inteleg ca totul este doar o inchipuire de a mea sau matizul este mai bine fabricat decat o octavie? Nu inteleg ce ai vrut sa spui. Hai sa o luam logic: 1. Apa intra in ea. Ce i-am facut, i-am dat eu gauri? 2. Amortizoarele au inceput sa troncane. Astora ce le-am mai facut, am topait in masina, am facut off-road cu ea? 3. Ceva bucsi pe la puntea spate s-au dus deja(dovada tot felul de sunete, scartaituri, zdranganeli si toata gama). Pe astea banuiesc ca le-am taiat eu cu lama. 4. Plasticele din interor scartaie la fiacare denivelare, zdrangane, etc. Astora stiu ce le-am facut: am dat in fiecare zi cate un picior in fiecare, asa de control. 5. Casetei de directie se stie de acum ce i-am facut. Este numai vina mea ca am avut incredere sa rotesc volanul fara sa-mi dau seama cat de sensibila este ea de fapt. 6. Bordul sta stramb de cand m-am urcat pe el sa vad mai bine drumul.. etc... Intr-un cuvant: incepe sa devina o mica troaca, in care bag bani lunar...si atat. Edited March 28, 2008 by closchkutza Link to comment
RamboX Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 A mea a stat in soare tot timpul dar nu s-a strambat bordul,pe spate eu in afara de amortizoare parca n-am schimbat nimic,aveam un singur scartait la tzamburusele de inchidere de la usi,apa nu intra in ea,dar motorul frigea ulei peste 100km/h. Link to comment
closchkutza Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 (edited) Bordul este stramb in sensul ca in stanga am luft de 4-5mm intre bord si stalp iar in dreapta nimic. Ca si cum bordul ar fi cazut intr-o parte. Chestia asta a aparut in timp, cand am luat-o nu era asa. Aaaa...am uitat si de vantul care suiera de la mirifica viteza de 80km/h...dar e bun, tine loc de aer conditionat. Edited March 28, 2008 by closchkutza Link to comment
tolin Posted March 28, 2008 Share Posted March 28, 2008 Sa inteleg ca totul este doar o inchipuire de a mea sau matizul este mai bine fabricat decat o octavie? Nu inteleg ce ai vrut sa spui. Tu ai citit ce scrie acolo, ai intalnit tu cuvantul inchipuire ? Eu vad, doar, ghinion, atat la Matiz, cat si la viitoarea Skoda Octavia Tour. Link to comment
chitosu dan Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Datorita faptului ca masinile din ziua de azi sunt produse in locatii cu forta de munca din ce in ce mai ieftina si cu accentul pus pe profit,rezulta masini cu tot mai multe defecte. Referitor la caseta de directie de la matiz,exista masini mult mai scumpe cu probleme mai grave decat la matiz,ca de exemplu: noul hyundai accent,fiat albea,grande punto ,majoritatea renault-urilor. Link to comment
Tyby_G Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Si la mine troncane, cred ca este tot din cauza acelei bucse, nu am servo, oare cat ar fi manopera sa schimbe cauciucu ala? Link to comment
chitosu dan Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Depinde la ce service te duci. Link to comment
Tyby_G Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Daca ma duc la un service si aia imi spun ca nu se poate schimba cea bucsa sau ma costa vreo avere clar sunt incompetenti. Link to comment
costinel Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 (edited) Acea bucsa (din plastic) din caseta de directie este pana in 8 lei si se schimba destul de usor - nu cunsoc tariful manoperei aferente. Se scoate roata din dreapta, se demonteaza bieleta de directie si se extrage vechea bucsa, dupa care se introduce cea noua. Toata treaba nu dureaza mai mult de 20 minute. Edited April 2, 2008 by costinel Link to comment
chitosu dan Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Da,dar manopera costa ceva; Pt bucuresti,stiu 2 service-uri destul de bune cu tarife rezonabile:unul pe langa autogara filaret,pt toate tipurile de masini(laudat de multi),dar neagreat de daewoo (pierzi garantia,daca e cazul),celalalt,automec99,in pantelimon(30 lei ora) Link to comment
nonel Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Pai si cat costa manopera? Unde mai exact langa autogara Filaret? Link to comment
chitosu dan Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Pai si cat costa manopera? Unde mai exact langa autogara Filaret? Strada Spataru Preda Nr. 7A, Sector 5 Bucuresti. Telefon: 021-407.52.53 Fax: 021-407.52.62 Program: Luni-Vineri 8:00 - 16:30 Mecanica-Electrica, Tinichigerie-Vopsitorie. nu stiu cat este manopera ,dar avand in vedere ca tb data jos caseta si apoi montata la loc,cred ca ,costa ceva... Link to comment
nonel Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Ai sa-ti povestesc eu despre acest service. Am fost la ei sa schimb uleiul si bascula pe dreapta. Am fost incarcat la factura cu 30 Ron ( am vazut acasa). Am fost dupa aceea sa schimb bucsa la caseta de directie. Inginerul Stamate Mihai a spus ca nu schimba bucsa ci schimba caseta cu totul si ma costa 800 Ron caseta plus manopera. Am intrebat daca pot veni cu caseta cumparata din alta parte si nu a fost de acord.Asta in conditiile in care am gasit dupa 1 saptamana la alt service caseta cu 450 Ron si daca o montez la ei 50 Ron manopera. Ai scris mai sus ca e manopera mare ca trebuie data jos caseta. De exemplu la Radacini Giurgiului si la King Auto nu se da caseta jos, se schimba pe masina. Link to comment
chitosu dan Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Ai sa-ti povestesc eu despre acest service.Am fost la ei sa schimb uleiul si bascula pe dreapta. Am fost incarcat la factura cu 30 Ron ( am vazut acasa). Am fost dupa aceea sa schimb bucsa la caseta de directie. Inginerul Stamate Mihai a spus ca nu schimba bucsa ci schimba caseta cu totul si ma costa 800 Ron caseta plus manopera. Am intrebat daca pot veni cu caseta cumparata din alta parte si nu a fost de acord.Asta in conditiile in care am gasit dupa 1 saptamana la alt service caseta cu 450 Ron si daca o montez la ei 50 Ron manopera. Ai scris mai sus ca e manopera mare ca trebuie data jos caseta. De exemplu la Radacini Giurgiului si la King Auto nu se da caseta jos, se schimba pe masina. da,dar este destul de greu;de aceea unele service -uri nu se complica,plus ca factureaza timpul suplimentar de lucru: in legatura cu service-ul din filaret,personal n-am fost la ei ,dar din auzite de la prieteni am inteles ca ar fi buni si mai ieftini; acest lucru il confirma si multi de pe forumul renault! Link to comment
nonel Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Pai vezi ca in curtea aceea e un service Renault si unul Daewoo. Link to comment
eviktor21 Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Salut, Pentru inceput vreau sa va urez un calduros la multi ani!!! Problema mea. Am un Matiz e/ac 2004 cu 83k si in urma cu 2 luni am schimbat amortizoarele fata/spate cu unele noi Monroe din motive de confort (in special zgomot) dar si de stabilitate , deoarece uneori simteam cum masina se destabilizeaza, dar nu foarte grav. Acum, dupa schimbarea amortizoarelor problema nu numai ca nu a disparut dar s-au accentuat. Deasemenea volanul meu nu a fost niciodata drept la mersul inainte ci un pic inclinat spre stanga. Cand se destabilizeaza ajung sa merg inainte cu volanul drept dupa care revine la pozitia originala. Nu am joc in volan, masina merge bine, am doar un zgomot in dreapta fata.Cauciucurile pe fata sunt noi, firestone de vara 155/65r13 si pe spate pirelli sh ambele cu ac grad de uzura. La service am fost , e drept doar la unul si nu au gasit nici o problema. Va rog daca aveti vreo idee despre ce se intampla cu masinuta mea pt ca practic a inceput sa mi fie frica sa merg cu maimult de 60. Cu toate astea , pe drum uscat, drept fara denivelari pot sa merg cu 100 - 120 .In chimb daca ajung cumva la 50- 60 pe zapada simt cum incep sa fac drifturi fara a accelera masina . Daca s-a mai discutat pe forum sa stiti ca am cautat insa nu am gasit nimic sa-mi raspunda la problema mea. Link to comment
Mircea Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Topicul unde trebuia sa postezi este acesta. Cand ai facut ultima oara geometria directiei? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now