ediblue Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Salut, Am si eu o dilema. La firma la care lucrez mi s-a spus ca daca vreau pot sa decontez benzina intr-un cuantum de 300RON/luna. Asta incluzand deplasarile in interes de servici si personal. Pentru asta ar trebui ei sa faca un contract de comodat pentru masina mea(proprietate personala). Un decont de 300RON/luna ar fi destul de om, tinand cont ca nu utilizez masina in interes de servici mai mult de 150RON/luna deci as putea sa imi deduc si restul reprezentand deplasari personale. Cu toate acestea ma ingrijoreaza modul de a pune problema. Si de ce zic asta...pentru ca masina reprezinta niste costuri mult mai ridicate decat benzina: impozit, asigurari, revizii, reparatii, inspectii, uzura morala si cel mai important costul de achizitie. Si daca km facuti cu masina personala in interes de servici ar reprezenta sa zicem 40% din numarul total de km, atunci firma ar trebui sa acopere 40% din toate costurile mentionate si nu doar benzina... Voi ce ma sfatuiti?! Link to comment
Mircea Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Daca nu se deconteaza si reviziile nu merita. Link to comment
dreaQ Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 (edited) Daca acesti bani vin pe langa salariu (si nu ca o parte din el) merita sa faci. Astea sunt cheltueli OK pentru firma dar trebuiesc facute avand la baza un contract de comodat. Repet: este in avantajul tau daca acei 300 vin pe langa salariu. Edited November 27, 2006 by dreaQ Link to comment
andreib Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Eu am masina in comodat la firma proprie. Ideea cu comodatul este ca nu poti deconta pe firma consumabile, piese, revizii etc daca nu ai masina in comodat. Eu nu inteleg de ce ei pun pb comodatului numai pentru decontarea benzinei... Teoretic poti deconta pe firma benzina si fara masina in comodat... Link to comment
iuliana Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 ... Teoretic poti deconta pe firma benzina si fara masina in comodat... Nu chiar, ca pe bon trebuie trecut nr de inmatriculare al masinii. Si daca masina nu are nici o legatura cu firma nu ti-l accepta nimeni in contabilitate. Se poate trece in contractul de comodat ca firma suporta benzina, costul reviziilor, impozite, asigurari, etc...ce se poate negocia cu firma. Link to comment
ediblue Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 Nu sunt sigur ca din punct de vedere legal se pot trece ca deductibile cheltuielile de care mentionezi, daca da, e foarte important sa stiu sigur!! Merci Banii da, sunt pe langa salariu, dar asa cum am spus prefer sa nu ii am decat sa fac acest mare favor firmei. Cred ca i-ar costa muult mai mult sa inchirieze o masina sau sa cumpere unda decat sa imi dea mie 300RON pe luna...I don't think it's fair Link to comment
dreaQ Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Stiu ca sunt deductibile tocmai de aceea multe firme dau chiar o parte din salariu in bani de benzina in baza unui contract de comodat. Este legal. In cazul tau daca iti mai iese si ceva pentru transportul tau nu vad ce e in neregula. Daca nu vrei sa le faci un bine e altceva. Link to comment
Mircea Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Pai in neregula ar fi urmatoarea faza: In loc sa faca kilometrii de 150 ron pe luna face de 300. Adica intervalul dintre revizii se va injumatati, deci costurile cu revizia vor creste. Tot asa va creste uzura masinii, prin kilometrii acumulati in plus. Si dupa acelasi algoritm, va scade valoarea de revanzare... Daca s-ar deconta si benzina si reviziile, atunci chestia cu valoarea de revanzare ar ramane cumva redundanta, intrucat s-ar compensa binisor zic eu. Link to comment
ediblue Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 Nu e vorba ca vreau sa nu sa fac un bine companiei, dar nu mi se pare corect, nu stiu cati dintre voi ati face un asemenea compromis Link to comment
dreaQ Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Pai esti obligat sa faci asta ca eu nu am inteles. Oricum km si sumele nu imi par ca te pun la drumuri ca pe un taxi. Normal ca-i mai bine sa ai masina de serviciu dar nici asa nu iti faci mare uzura. din 150 de ron pe luna (in interesul firmei) nu cred ca faci prea multe drumuri. Link to comment
ediblue Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 Nu e vorba de cati kilometri fac. Masina costa si daca sta pe loc si asta o stie toata lumea. E ca si cum ai inchiria un apartament, si deoarece tu stai in interiorul lui doar 50% din timp discuti cu proprietarul sa platesti mai putin chirie sau eventual sa platesti doar curentul electric si atat. Disponibilitatea in sine a oricarui fel de bun mobil/imobil catre o persoana juridica trebuie sa se regaseasca cumva intr-un plan de amortizare. Si 100km pe luna daca as merge, faptul ca masina mea e disponibila e un cost care nu are legatura cu km respectivi. Ma rog, sper ca intelegeti ce vreau sa zic Link to comment
ovidiuc Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Nu e chiar asa.Masina e disponibila doar pentru tine.Tu inchiriezi masina la firma ca sa o utilizezi doar tu. Link to comment
Poli Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Cred ca pana la urma conteaza cat esti tu de comod, iti dai seama si fara sfaturile colegilor de forum ca nu e ok sa-ti fie decontata numai benzina, chiar daca iti ramane din ea si pentru interes personal. Sunt putine firme deocamdata care in acel contract includ si altceva, in afara de benzina. Ce vroiam sa zic, fara sa bat campii, importanta e alternativa care o ai din partea firmei. Daca aceasta e transportul in comun sau taxi-ul, eu as trece peste faptul ca se face decont doar la carburant. Intr-un fel, economisesti 150 ron / luna din benzina care ii poti folosi tot pentru masina.. Link to comment
Cumnatu Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Ce implica acel contract de Comodat ? Nu afecteaza in nici un fel dreptul de proprietate si uz sper nu ? Si se poate incheia unilateral din partea proprietarului masinii oricand ? Link to comment
andreib Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Ca orice contract are anumite clauze care le stabilesti astfel incat sa iti fie convenabile. Printr-un contract de comodat cedezi partial sau total dreptul de folosinta (asta teoretic sau/si practic) iar termenul si modalitatea de incetare a contractului ti-o stabilesti in functie de propriile interese. Link to comment
Juliaen Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) Contractul de comodat nu afecteaza dreptul de proprietate ci se refera la dreptul de utilizare (ceva de genul X e de acord ca Y sa utilizeze in interesul sau autoturismul Z, proprietatea lui X). Comodatul e mijlocul legal de a inregistra in contabilitate si implicit a deconta cheltuielile legate de intretinerea si utilizarea unui bun. Dar in cazul comodatului pentru autoturisme nu trebuie uitat a mentiona cine are dreptul de a utiliza autoturismul in interesul beneficiarului comodatului. Edited May 7, 2008 by Juliaen Link to comment
tarzy Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 eu am contract de comodat in care primesc banii pe benzina (de fapt am card de MOL asa ca nu ating nici un chior, daca bag din alta parte trebuie sa dau nota explicativa si apoi primesc banii) si mai primesc 150 Euro la fiecare 5000 Km - pe astia 150 trebuie sa-i justific cu facturi facute direct pe firma alternativa ar fi fost masina de serviciu dar "monitorizata" si ptr a o utiliza in interes peronal ar fi trebuit sa cer arobare Link to comment
smailmiami Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Ca fapt divers (si informativ) Romstal Craiova iti da masina de serviciu, iar angajatul plateste 10% din absolut toate cheltuielile pe care le implica functionarea masinii, iar firma 90%. La cheltuieli intra benzina, asigurarile, reparatiile si reviziile. Link to comment
alx Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 tarzy, deci tu beneficiezi de 150e la 5k km si benzina pentru folosinta in interes propriu, da? Presupunand ca 2000 din cei 5000 ii faci in interes propriu inseamna ca primesti inca 180e (9 consum mediu). Rezulta 330e la 5000km. Adica 6600e la 100.000km. Pai nu e avantajos de nici-o culoare, tu mai scoti bani din buzunar ca sa iti folosesti masina proprie in interes de serviciu. Link to comment
Lucian M Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) A, si te-ai gandit tu sa-i strici bucuria omului... Edited May 7, 2008 by Lucian M Link to comment
alx Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Nu, doar ca sunt in cunostinta de cauza ca am tot negociat si eu asa ceva la firma... La o masina de 20k euroi eu nu as face afacerea fara 400e pe luna + benzina pt uz in interesul firmei + revizii si alte costuri auxiliare. Link to comment
Cumnatu Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Pai la preturile date de tine mai sus nu ii convine firmei mai mult sa cumperea ea masina cu totul si tot iese mai ieftin / luna ? Link to comment
tarzy Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 (edited) tarzy, deci tu beneficiezi de 150e la 5k km si benzina pentru folosinta in interes propriu, da? Presupunand ca 2000 din cei 5000 ii faci in interes propriu inseamna ca primesti inca 180e (9 consum mediu). Rezulta 330e la 5000km. Adica 6600e la 100.000km. Pai nu e avantajos de nici-o culoare, tu mai scoti bani din buzunar ca sa iti folosesti masina proprie in interes de serviciu. in ecuatie intra ceva mai multe variabile la un calcul STRICT finaciar intradevar nu e nici o sfaraiala eu insa am nevoie de masina atat in interes personal cat si la serviciu, aveam de ales intre a ma milogii in fiecare w/e de sef sa-mi dea voie sa folosesc masina de serviciu sau sa tin la naftalina o masina personala pe care sa-o folosesc doar in w/e, sau sa renunt la Tico si sa foloseasca sotia Loganul ca masina de zi cu zi (da ea nu vrea si-o inteleg una e sa gasesti loc de parcare la Tico si altceva la Logan) aici mai adaug si pbe legate de locul de parcare, de grija (termne de service, asigurari, etc) a 2 masini, etc cei 150 E sunt de fapt doar ptr Km-tri in interes de serviciu, oricum strict ptr revizii sunt arhisuficienti (la logan se face la 15.000 si un cost mediu ar fi cam de 200 Euro/revizie), din bani aia in 2 ani de zile am schimbat cauciucurile (vara / iarna) la masina mea, a sotiei si a socrului ideea este ca eu oricum am nbevoie de aceasta masina ... oricum platesc rate la ea ... ce rost ar fi avut sa rugineasca in parcare ? Edited May 7, 2008 by tarzy Link to comment
smailmiami Posted May 7, 2008 Share Posted May 7, 2008 Pai s-ar parea ca tu esti deja hotarat ... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now