Jump to content

cat lichid de frana intra ?


Recommended Posts

am si eu o intrebare ...

lichidul meu de frana (masina are 80.000, de la mine de cand avea 40.000) s-a cam maronit putin si zic ca e vremea sa-l schimb..

dar inafara de faptul ca trebuie sa pun dot 3 nu stiu cat trebuie sa pun.. voi stiti cumva cat este in toata instalatia si cat trebuie la un schimb complet?

si cam cat e in service manopera/

Link to comment

strumf, trebe' sa scrie pe undeva ca Tico poate hali DOT4, altfel am inteles ca e posibil sa varzuiasca garniturile din cauza a nu stiu ce componente din DOT4 ...

Link to comment

Da, DOT 5 nu se recomanda masinilor unde se specifica DOT4 sau inferior, pe motiv ca are nu stiu ce aditivi care distrug conductele. Din cate stiam eu, DOT 3 si DOT 4 difera cam cum difera uleiul mineral de cel sintetic: ultimul e mai bun teoretic, da' practic cred ca e tot dracu' ala, nu se cunoaste prea mare diferenta la ce avem noi... Oricum, aztec - manualul sau intreaba in service.

Link to comment

din cate shtiu io, dot5.1 a fost special conceput ptr mashinile cu abs+ebd..

acuma na.. poate merge shi la astea mai bashtinashe..

ideea e ca un dot 4 e arhisuficient, nusht de ce noi romanii avem mereu tendintza de a face din rht bici.. uneori mai binele e dushmanul binelui.. :idea:

 

@vaxxi: dot 5 e silicone based, nu e compatibil cu dot 3 sau 4..

Link to comment
@vaxxi: dot 5 e silicone based, nu e compatibil cu dot 3 sau 4..

 

Pai si eu ce-am zis ? am zis ca nu trebuie pus DOT 5 daca se specifica DOT 3 sau DOT 4 in carte, pe motivul cu conductele.

Link to comment

Pai nu stim frate! Noi iti zicem daca e punct 3 sau punct 5 si de ce!

Dupa ce ai primit o groaza de informatii care de fapt pe tine te interesau in cel mai inalt grad, acu mai vrei sa afli si cit intra...

Ietete bah la el! :lol:

 

PS. Sper ca s-a inteles mesaju iar matale, Aztec, n-ai luat-o in serios, da?

Link to comment

:-D :-D

stai linistit...

nu ma supar eu din atata..

dar stiu ca dot 3, nu stiu cat...

si azi am luat salaru si o bag zilele astea in service si vreau sa fac cumpoaraturi...

trebiue...

 

ulei cutie

ulei motor

filtru aer

filtru benzina

filtru ulei

lichid frana.

bujii

mai vreau niste opritoare usi (asa am aflat ca se numesc)

 

ma rupe dar ma gandesc ca trebuie..

Link to comment

n-am gasit decat romaneasc dot 3 , la metro n-am fost, dar am scris la daewoo sa vad ce zic ei..

mi-am luat aral basic tronic 10W40(3sticle de 1l)si pt cv aral EP synth 75W90(4 st6icle la 0.5). total 1.554.000... m-a rupt...

Link to comment

am primit raspunsul de la daewoo.

Nu stiu ce au cei de la daweoo, dar cred ca sant printre putini care mai si dau raspunsuri clientilor...

pana la urma am luat DOT 3 "marca "2+2 de la cora.

 

 

 

"""

 

Stimate Domn,

 

Conform Manualului de Utilizare, inlocuirea lichidului de frana se face la 40.000 km sau la 24 de luni, indiferent care interval survine primul. Inlocuirea se face cu lichid frana original Daewoo sau echivalent cu specificatia DOT 3 . Utilizarea lichidului de frana cu specificatia DOT 4 in instalatii proiectate pentru utilizarea lichidului DOT 3, prezinta riscul deteriorarii foarte rapida a garniturilor de cauciuc ce compun instalatia.

Ca urmare va recomandam sa utilizati numai lichidul de frana cu specificatia DOT 3.

Privitor la uleiurile de motor si cutie de viteze acestea se recomanda sa aiba specificatiile cuprinse in Manualul de Utilizare, dar consideram ca puteti utiliza fara probleme uleiurile achizitionate de dumneavoastra.

 

Cu stima,

ing. D. Mitrea

Biroul Satisfactie Clienti Service

Daewoo Automobile Romania S.A.

tel: 0251-544187; fax: 0251-590.067

www.daewoo.ro

"""

Link to comment
  • 5 months later...

Schimbare lichid frana? trbuie facuta ca la carte!!

 

conduceti sportiv? schimbati-l mai des. Eu nu despasesc UN AN cu acelasi lichid. Absoarbe apa din atmosfera si corodeaza componentele feroase pistoane, cilindrii... Si in plus prezenta apei face ca temperatura de fierbere a lichidului sa scada.

De obicei daca cobor niste serpentine sportiv si a devenit pedala ca un burete, il schimb.

Si asa franele de tico sun FOARTE PROASTE... daca nici lichidul nu l-as mai schimba...

La coborari, dupa 10-15 franari de la ~100 la ~40km/h pot sa zic ca nu mai am frane.

Intai apas din ce in ce mai tare pe pedala pentru a obtine aceasi franare - lucru normal - placutele se incing si coeficientul de frecare scade

Dupa aia daca insist pedala devine (elastica) atunci chiar trebuie sa o lasi mai moale ca RAMAI FARA PIC DE FRANE!!!!!!!!!! (Lichidul de frana se evapora datorita temperaturii inalte si gazul fiind compresibil :wallbanger: ... apesi pe pedala si comprimi gaz NO BRAKES!!!!

Cu cat lichidul e mai vechi cu atat e mai multa apa in lichid; cu cat e mai multa apa in lichid, cu atat temperatura de fierbere este mai mica. Asta inseamna ca ramaneti mai repede fara frane.

Acum puteti spune ca nu va intereseaza daca sariti in prapastie la a 7-a rba in loc de a 3-a ca oricum nu folositi franele asa intens. Dar trebuie sa tineti cont ca in timp apa din lichid corodeaza piesele din sistemul de franare.

 

A facut cineva un upgrade la frane la tico? eu sant foarte nemultumit. Am facut totusi un pas inainte si am cumparat placute si saboti Ferodo si se simte o mare diferenta fata de alea metalo-ceramice. Stie cineva daca se gasesc cu carbon la noi?

Link to comment
  • 9 months later...
  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...