mr_ Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Io n-as da nici o lege... pur si simplu, as incerca sa o aplic pe aia care exista. Avem RAR!!! Avem revizie tehnica obligatorie... Daca legea existenta nu se aplica, ce va face sa credeti ca una noua se va aplica?! Link to comment
tuf5075 Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 (edited) Io personal as da o lege ca nu se poate introduce o masina mai ieftina de 5000 de euro pe clasa compacta. Sau 7000 la clasa mare. sau 15k la clasa limuzina. Astfel m-as proteja cat de cat de harburi... Pai si de ce crezi tu ca un lucru scump e si bun???? Pai asta e si ideea cu SH, cine are bani isi ia masina noua... si restul oamenilor saraci isi ia SH dar nu la 15K euro, ci la 3-5mii...ca de, salariul mediu in Rom e undeva la 100 de euro... Edited February 20, 2006 by tuf5075 Link to comment
aztec Posted February 20, 2006 Author Share Posted February 20, 2006 pana la urma asta se uita.. avem un organism de control al masinilor si al starii tehnice a acestora.. presupunem ca .. sa zicem ca lucreaza 500 lucratori in sistemul asta.. daca ei sunt corupti si nu avem chef sa controlam asta sufera restul populatiei.. in restul tarilor "fostului bloc comunist" nu se mai pune astfel problema, ei deja au de mult un alt nivel de viata, mai ridicat decat al nostru, noi nuci daca am vrea nu am putea aduce o masina din germania cu 200 euro.. pt ca nu avem granita comuna cu germania asa cum au polonezi.. Link to comment
alx Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Este adevarat in teorie ce spuneti voi... Dar RAR-ul, ca si Casa de Asigurari de Sanatate, Guvern, Parlament etc este o mafie intangibila de catre oricine recte se vor importa 99% masini de 25 de ani si 300e si se va plati spaga 500e la RAR... Link to comment
mr_ Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 Bun, insa solutia propusa de tine rezolva doar jumate din problema. Aducem masini bunisoare din afara, le facem taxi si in trei ani ajung harburi. Pe alea cine le mai filtreaza? Si pe cine a mai protejat regula celor 5000euroi minim? Pana n-o sa se respecte legea, degeaba dam unele noi... Link to comment
aztec Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 Masinile taxate ecologic din 2007 Noul Cod Fiscal introduce o taxa de inmatriculare dupa aderarea la UE * In functie de capacitatea motorului, de gradul de poluare si de vechime, taxa poate varia intre 50 si 4000 de euro Inmatricularea unei masini va costa, dupa 1 ianuarie 2007, va costa intre aproximativ 50 de euro si peste 4000 de euro, in functie de vechimea autoturismului, capacitatea cilindrica si gradul de poluare, potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal. Desi initial taxa de inmatriculare ar fi trebuit sa fie o taxa care sa descurajeze importurile second-hand, actuala varianta a Codului Fiscal prevede ca taxa va fi aplicabila oricarei masini inmatriculata pentru prima data. Vechimea autoturismului se calculeaza in functie de data fabricarii. Potrivit proiectului citat, pentru o masina Euro 2, de 1600 cmc, veche de opt ani, taxa de inmatriculare va fi de 1000 de euro. Taxa scade, insa, la 108 euro daca masina este Euro 4 si are cel mult trei luni vechime. Cea mai mare taxa de inmatriculare este perceputa pentru masinile non-euro. Aceasta poate ajunge la 2200 euro pentru o masina non-euro, de peste 10 ani, cu o capacitate de 1600 cmc, sau la 4200 euro pentru un autoturism de 10 ani, mai mare de 3000 cmc. Vor fi scutite de la plata acestor taxe autoturismele incadrate in categoria vehicule istorice, sau cele provenite din donatii, programe de cooperare stiintifica si tehnica acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor sau altor organe ale administratiei publice sau structurilor patronale si sindicale reprezentative etc. Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, anunta, recent, ca va propune Executivului introducerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea autovehiculelor provenite din UE dupa momentul aderarii pentru a evita cresterea numarului de masini poluante, in contextul anularii restrictiilor la importurile auto. "Nu vom inventa nimic, vom prelua pur si simplu din metodologia adoptata in aceasta problema de alte state, luand in calcul, evident, nivelul de trai din tara noastra", explica Sulfina Barbu. Potrivit acesteia, cetatenii statelor UE ar prefera sa vanda o masina la pretul de doua-trei sute de euro in loc sa o duca la casat in schimbul unei sume duble, iar multe dintre aceste masini ar putea ajunge in Romania. Dupa aderare, orice masina din Uniunea Europeana va putea fi inmatriculata in Romania, astfel ca exista pericolul repetarii situatiei din Polonia, unde intrarea in blocul comunitar a fost urmata de o crestere spectaculoasa a importurilor second-hand si, concomitent, de scaderea vanzarilor de autovehicule noi. In prezent, masinile de import mai vechi de opt ani sau cele care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi inmatriculate in Romania. sursa..ziua.ro Link to comment
mr_ Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Naspa. Isi fac de cap baietii... si nimeni nu protesteaza. Iar chestia cu metodologia europeana e praf in ochi. Nicaieri in Europa nu exista chestia asta. (cu exceptia poloniei, ungariei si a altor tari bananiere care nici macar nu au pretins ca le doare de mediu ci de protectia pietei). Eu la Ibiza din '93 am platit in Franta 156€ inmatricularea, iar la Nubira Euro2 de 2000cm3 in Belgia am platit cam 300€. Ce povesti frumoase cu "metodologia europeana" si "adptarea la nivelul de trai din Romania". Poate, al nivelul LOR de trai. Si cel mai tare ma oftica faptul ca o sa le mearga. N-o sa iasa nimeni sa le ceara socoteala. Link to comment
BogdanG Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 (edited) Pai este beton ,Nexia Euro 2 se gaseste in Germania in stare foarte buna pe la 1900E si are ABS si AIRBAG deci peste ce exista in Romania +1000E taxa ajungi la 2900E+taxe inmatriculare +drum=3500E dar ai o masina impecabila cu putini km .Merita si Leganza care este pe la 3000E versiunea Euro 2 +2000E inmatricularea =5000E adica un chilipir pentru o Leganza de 8 ani . Eu sigur o sa-mi aduc un Golf 1 din 1977 ,adica un oldtimer ,pacat ca acum au devenit aberant de scumpe aceste masinute ("> Edited May 23, 2006 by BogdanG Link to comment
mr_ Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Eu as lua un Uno Turbo cu motor de 1.4 si 120CP Am inteles ca motorul se poate tunari si se pot scoate din el caluti multi si rai Link to comment
aztec Posted May 23, 2006 Author Share Posted May 23, 2006 din pacate ce vor sa faca este japca si sa ne coste o masina ce o putem cumpara de afara sa fie la fel de scumpa ca cea de aici(in marea parte a cazurilor) si asa sa traga ei toti banii.. la fel este si cu holdingurile delerilor auto.. ce sunt grupate cat mai mult, gen porche romania, tiriac auti, autoitalia.. vor sa acapareze cat mai mult din piata ca de la anu' sa fie faorte greu de intrat pe piata..si sa nu poti cumpara decat de la ei... dar romanu' nu poate decat sa inghita tot.. ca .. asta e destinul lui.. sa nu aibe atitudine civica si sa-si puna intrebari Link to comment
zalmoxis Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Adica voi ce va imaginati mai baieti ca dealeri astia care vand masini noi prin patrie stau cu labutele in san sau la scrot!?!...Normal ca vor face orice sa opreasca importul de auto 2nd hand!!!...Insa las' ca gasesc ei baietiii solutii!!:... Link to comment
Relu Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 In primul rand din ce am inteles eu legea nu s-a aprobat, mai bine asteptam sa vedem daca se aproba si pe urma o sa vedem exact cu ce conditii o sa se aprobe, parerea mea ca nu se va aproba in forma in care a fost prezentata. Daca se va aproba in forma in care a fost prezentata e cam nasol pentru ca nu vom mai putea vinde masinile vechi sa luam unele noi (sau mai noi) taxele vor fi foarte mari si lumea o sa astepte mai mult, mai strange cureaua si o sa-si ia o masina noua la care o sa plateasca o taxa de inmatriculare simbolica. Parerea mea ca legea nu va fi aprobata in forma care a fost prezentata (foarte putine legi sunt aprobate in forma de prezentare, majoritatea sufera foarte multe modificari) Link to comment
mr_ Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Si peste n ani, cand va intra in vigoare Euro 13 vor da o noua lege, facand imposibila sau dificila re-vanzarea celor Euro 12 cumparate de la aceeasi dealeri-legiuitori. Suntem o natie de bogatani care ne permitem la fiecare 4 ani sa aruncam o masina la gunoi ca sa cumparam una noua de la APIA. Link to comment
aztec Posted May 23, 2006 Author Share Posted May 23, 2006 ma rog.. nu a fost votata, dar.. cand a inceput sa se vehiculeze treba cu taxa.. era vorba de 1000-2000 euro maxim.. acum se ajunge la sume aberante, in care sunt taxate chiar si cele de 3 luni de la fabricatie.. cineva care sa tina partea consumatorului... nu exista din pacate. inportatori/producatorii au painea si cutitul.. si au gasit intelegere de la guvernanti.. sa ma gandesc ca se poate si mai rau? Link to comment
BogdanG Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 (edited) Totusi ...exista masini Euro 3 foarte ieftine si acum de adus ,dar romanul din snobism aduce numai nemtesti ca deh se vind bine ,chiar daca majoritatea lor sunt alergate si au sute de mii de km Nu vad o problema in aceasta taxa DAR atita timp cit neamtul vinde si gunoaie este normal sa protejam parcul auto care si asa este invechit . Toata nebunia cu adusul masinilor mai noi de 8 ani a inceput prin 92,si a fost cauzata de sutele de accidente produse de jafurile de masini cumparate din Germania cu 300DM .Pina aici totul ok ,DAR acum se aduc masini mult mai puternice iar numarul de accidente este mult mai mare .In concluzie nu au rezolvat nimic cu accidentele . MR are dreptate ,in fiecare an trebuie sa ne asteptam la cite o surpriza din partea guvernantilor ,mai ales ca APIA a devenit o caracatita care creste de la an la an . Edited May 23, 2006 by BogdanG Link to comment
aztec Posted May 23, 2006 Author Share Posted May 23, 2006 cred ca i-ti inchipui ca nu starea masinilor(gunoaie) cum le spui t este problema, pt ca daca vrei sa faci ceva in acest caz.. ai itp-ul si nu vad care ar fi fost problema ca sa nu poti inmatricula o masina doar daca corespunde normelor tehnice(franare, directie...etc) dar cand ai de protejat ceva... pai showroom-urile degeaba au ajuns sa coste 5-10 mil euro?..banii astia trebuiesc scosi..si nu se scot daca aduci masini din europa ca si particular om trai si om vedea... daca mai apuca sa trai si sa vedem.. Link to comment
mr_ Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Pai, fii optimist! Tu nu vezi ce vesti bune?! Gandeste-te logic. Aplicam metodologia europeana. In Franta de exemplu ca sa inmatriculez rabla mea non-euro am platit cam 10% din salariu. In Romania, asta inseamna minim 1000euro. Pai nu e clar ca in Romania salariile obisnuite sunt 10.000 euro?! Mai aveti si tupeul sa va plangeti?! Numai eu plec ca vitelul sa culeg capsuni cand in Ro se traieste asa de bine... Link to comment
Pedala Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Eu prevad o alta problema. Si in momemtul de fata exista destule masini care sunt in trafic si au fost vandute fara acte de transferare a proprietatii. Si au trecut prin n maini. Chestia asta s-ar putea generaliza... In caz de accident... ce faci daca soferul fuge? La chestia asta nu s-au gandit stimabili guvernanti. O alta chestie pe care nu o pot intelege este de ce nu vad posibilitatea oamenilor saraci de a-si schimba Dacia, Lada sau orice alta antichitate de acum cel putin 20 de ani cu ceva mai nou si cel mai important mai modern. De exemplu o masina de acum 10 ani. Link to comment
mr_ Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Stai putin, din cate am inteles eu, asta se va aplica la toate masinile, nu doar la cele aduse de afara. Nu vor putea face asemenea discriminari, pentru ca Bruxelles-ul nu ar accepta. Link to comment
aztec Posted May 23, 2006 Author Share Posted May 23, 2006 proiectul de lege... http://vwforum.vwforum.ro/index.php?act=At...e=post&id=16718 Link to comment
BogdanG Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Pai in acest caz este BETON ,un Espero 1.5 GLX EURO 2 din 97 costa acolo 1000E si este impecabil ,are putini km .Taxa costa 985E +1000E masina +500E drumul+inmatriculare =2500E ,si am masina de masina ,cu ABS si AIRBAG Nevastamea cred ca o sa fie foarte incantata Link to comment
tolin Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Ia-i un Matiz si o faci fericita. Link to comment
BogdanG Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Nu prea ,ea vrea masina de liniute nu jucarie ) Nici Golful 4 nu-i place ,cica nu se infige ca Espero Link to comment
alx Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 io zic sa schimbi nevasta ca asta consuma mult... una cu pretentii de matiz? Link to comment
ticolino Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 hm, noroc cu tabelul de pe vwforum, ca m-am mai linisit 600cmc, >10ani, euro 1 = 375E. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now