Alinutz Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 (edited) Si din nou ... alta problema .. ("> Am observat, mai acum cateva zile, ca la o franare mai violenta (cu ABS si chiar fara, la limita intrarii ABS-ului) se aprinde martorul franei de mana. Nu pot sa zic ca in fiecare franare, dar in 3 din 5 se aprinde. Se stinge cam la 1 sec, chiar 2, dupa ce iau piciorul de pe frana. Banuiesc ca nu e de bine ... pana sa ajung cu ea luni in service mai e, asa ca va cer voua cateva sfaturi. edit : tin sa mentionez ca mi se pare ca frana merge okei, chiar daca se aprinde acel bec. Edited December 16, 2006 by Alinutz Link to comment
Lao Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Verifică nivelul lichidului de frână. Link to comment
Alinutz Posted December 16, 2006 Author Share Posted December 16, 2006 Si daca n-ar fi nivelul lichidului ? Alte pareri ? Link to comment
Alinutz Posted December 16, 2006 Author Share Posted December 16, 2006 Din cate am inteles de la perfidus, si din manual ... nu. Conform manualului : "Placutele franelor cu disc au incorporate indicatori care produc un fluierat sau un scrasnet cu tonalitate inalta daca sunt uzate pana in punctul in care trebuie inlocuite" Link to comment
Lao Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Si daca n-ar fi nivelul lichidului ? Alte pareri ? Ţi-e chiar atât de lene să te duci să verifici nivelul lichidului?! Link to comment
Alinutz Posted December 16, 2006 Author Share Posted December 16, 2006 Nu e vorba de lene, e vorba ca nu e masina deocamdata acasa, si ma gandeam ca nu are cum sa dispara lichidul de frana, cand pana acum a fost, si de aceea mai ceream si alte pareri ... Link to comment
ovi_jer Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Scade datorita uzurii placutelor de frana.Nu se completeaza lichidul de frana ci se schimba placutele. Link to comment
Alinutz Posted December 16, 2006 Author Share Posted December 16, 2006 (edited) Intr-adevar, nivelul nu este la max, este cam ... 6 mm sub, dar nu cred ca din cauza asta ... @ovi_jer zici ca tre sa-l las asa ? sa nu mai completez ? Odata cu uzura placutelor de frana, frana prinde mai jos ? La modul la care trebuie sa apas mai tare (mai mult) ca sa aiba acelasi rezultatul care-l avea mai demult la o apasare mai ... fina ?! Edited December 16, 2006 by Alinutz Link to comment
Tommy Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 (edited) Fireste. Pistonul din etrier se deplaseaza el inspre disc, dar diferenta apare, mai ales cand placutele sunt spre final. Completeaza cu nonsalanta pina spre maxim, apoi vezi daca mai face. In alta ordine de idei, o verificare a franelor nu strica niciodata. Edited December 16, 2006 by Tommy Link to comment
Alinutz Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 Masina are vreo 20200km ... si 10 luni ... Link to comment
Lao Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 (edited) Concluzia e că ar trebui verificate plăcuţele şi dacă sunt uzate până aproape de limită, schimbă-le. Dacă mai e ceva material pe ele, dar totuşi doreşti să nu se mai aprindă becul din bord, completează cu puţin lichid. Edited December 17, 2006 by Lao Link to comment
Recommended Posts