MCojo Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 Problema este, tot empiric vorbind bineinteles, ca fiecare sector are 9l si nu 8, caz in care iese un consum de 6,4%. Daca fiecare sector ar avea 8 cum spui tu ar insemna sa ajungi la "E" si sa mai ai in rezervor 13 litri ceea ce este fals caci dupa ce acul indicator a coborat sub "E" se aprinde becul indicator ... mergand la pompa iti va intra benzina aproximativ 38,5l. Diferenta, dupa cum spui tu cu 8 litri pe sector, ar fi de 6,5l in jurul lui "E", fata de 2,5l cum ar fi in cazul a 9l pe sector... Ar fi trebuit, ca sa fie mai aproape de adevar, sa faci plinul la plecare si apoi iar la sosire si atunci da... ... eu cel putin cand imi propun sa fac un calcul al consumului asa fac... Restul sunt supozitii. > Link to comment
marr Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 Doar o corectie - din observatiile mele, un "sector" de pe indicatorul de carburant are 9 l. Nu bag mana-n foc, dar mie parca asa mi-a iesit ... Link to comment
paul_marines Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 (edited) Doar o corectie - din observatiile mele, un "sector" de pe indicatorul de carburant are 9 l.Nu bag mana-n foc, Am mai vorbit despre acest aspect si se pare ca "visina putreda" scuze coapta, are nevoie de reamintire. Marr, amice continua sa observi, insa vezi ca te joci cu focul, iar in topicul tau si sunt si materiale inflamabile. ) Sectorul este gradat din 2 in 2 galloane unde 1 US gallon = 3.7854118 litri fiecare. Cred ca in cei 70k+ am ajuns sa stiu destul de bine macar cati litri intra in rezervor +/- 1 litru. Mie asa mi-a iesit. Si ca sa fie amarul mai de pelin MCojo, la plecare acul era cu o idee mai jos de semnul F. Deh un drum de Poiana si unul de Moeciu sa tot fie vreo 70 km in total. 70 km x 7,x km media = 5,x litri minus din plin. In atare conditie bate ca peste semnul de plin se afla un gallon si deci acul era mai jos decat semnul F si poate ma razgandesc sa ma scad din consum. Restul aflati din linkul de mai jos si mai lasati din pizma care va roade remember indicator benzina Edited October 28, 2006 by safari hunter Link to comment
marr Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 (edited) Nu vreau sa intr in polemica - mai ales ca nu are nici o relevanta. Ceea ce am aspus eu se baza pe urmatoarele : - plin facut pana la click, cand acul indicator era in dreptul liniutei ce indica 3 sectoare goale; au intrat fix 27 l. - rezervorul are ~ 45 litri si din cate stiu eu, rezerva (adica dupa ce acul ajunge pe rosu/se aprinde martorul) este de cca. 7 l. Daca un sector ar avea 8 l => rezerva este de ~ 11 l. Cam mult, dar nu imposibil. Repet, nu are nici o relevanta in calculul consumului, singura metoda aproximativa corecta este cea "de la plin la plin". Parerea mea ! Later edit: Acum am citit postul la care se face trimitere mai sus. Daca intr-adevar peste semnul F mai intra ~ 4l este posibil; ca respectiva gradatie sa fie de 8 l. Dar, din cate stiu eu, nu este recomandat sa "indesi" benzina in rezervor peste semnul respectiv; deci, nu cred ca producatorul a luat in calcul la stabilirea volumului rezoervorului si respectiva portiune. Revenind la unitati de masura, in cazul in care o gradatie ar avea 2,5 US gall (3,8l / gall) => 9,5 l x 4 = 38 l + 7 l (rezerva) = 45l. Dar astea din urma sunt simple speculatii. Edited October 31, 2006 by marr Link to comment
Satori Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 Eu zic ca nu-s doua indicatoare exact la fel. ) Oricum, is 2gal sub Empty (7,5L scria in carte, parca) iar rezervorul are 12gal. Teoretic ar trebui sa avem 2.5gal de unitate dar avem si ceva deasupra indicatiei maxime. Daca am stii cat este deasupra, am avea si valoarea unei unitati de indicare. Eu o estimez la 9 atunci cand calculez "cam cat am consumat" dar, cum indicatorul nu e liniar, nici nu imi bat capul cu acest consum. Link to comment
Gica Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 (edited) Am mai strabatut orasul saptamanile astea cu un nou plin si am calculat consumul. Daca data trecuta imi iesea 9.2 sau ceva de genul asta, acum a crescut un pic (trafic mai nasol) la 9.5 l/100 km. Exclusiv urban Bucuresti, asa ca se pare ca sta cumintica sub 10. Tot e mult la cat merg eu, oricum, cred ca in 1 - 2 luni ma paste un diesel... deja am facut un precontract (urmeaza sa platesc un avans) Edited November 3, 2006 by Gica Link to comment
paul_marines Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Daca am stii cat este deasupra, am avea si valoarea unei unitati de indicare. Pai cat sa fie maestre Satori? Din poza rezulta ca la 66 km x 6l/ 100 = cca 4 litri ... hai sa zicem un gallon . Ce rost ar avea sa avem gradatii din 0.5 in 0.5 Ceva de 70, 5 km / h ... 86, 5 km / h ... hmmm nu prea cred. Am mai spus ca in Europa rezerva este de cca 50 km din momentul aprinderii martorului, invariabil (ex. Matiz, Cielo, Legantza etc). La americani este mai mare, adica de cca 100 km la consum mediu. Acolo densitatea statiilor de gaz e mai mica, si musai sa nu ramana tot fraierul fara gaz. Marr - ai calculat bine insa ai scapat un mic amanunt. Intre E si limita de aprindere a martorului (la 7,5 litri) mai sunt cca 2 litri (se observa cum acul coboara fara a aprinde martorul). Eu am parcurs cca 30 - 35 km in ExtraUrban intre aceste limite. Ramane ca sa refacem putin calculele: 4 + 3x8 + 1x8 + 2 + 7,5 = 45,5 l >- Link to comment
Satori Posted November 4, 2006 Author Share Posted November 4, 2006 E buna si masuratoarea ta. Dar putem sa facem experimentul la pompa, sa fim siguri ) Link to comment
Abram Burel Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Un bilanţ oarecare: 26.668 Km (~7.400 extra, restul urban) 2.445 l (cu rare excepţii Shell-MOL 95) 9,17% mediu 6.5% extra 10,2% urban 286 RON/lună daţi pe benzină Calculul de consum extra-urban e făcut într-o ecuaţie nedeterminată, ajutată de observaţiile făcute în timp. Link to comment
tolin Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Intalnirea CT se face pe alt topic sau la fata locului. Inteleg ca va lipseste comandantul si ca-i debandada prin unitate, dar exista si alte mijloace de comunicare. Link to comment
MCojo Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 fftopic: Nene Toline "comandantul" e plecat de mult din unitatea lui, nu de la intalnirile locale, unde suntem colegi de si atat ... Pe de alta parte cum in ultimele posturi s-au tot facut "speculatii" vis-a-vis de consumul bazat de indicatiile ecranului, lansez mai jos provocarea... Precizez ca alimentarea a fost normala la primul declic al pompei si rotunjit cu cca juma' de litru. Link to comment
tolin Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Ce i-ai facut, i-ai pus o vela sau ai fost tractat ? Link to comment
Satori Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 In jur de 6%, poate putin mai putin (5.9,5.8). Link to comment
MCojo Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Ce i-ai facut, i-ai pus o vela sau ai fost tractat ? Nici una, nici alta ) ... Traseu Bacau-Constanta, alimentat in Focsani in drum spre casa cu Rompetrol, 3 persoane adulte in masina si portbagajul plin ochi (deh de la tara si vin se facuuu....). @Sato mai scade juma de litru la consumul din paranteza si bati acolo unde trebuie... Link to comment
Satori Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 Greutate, coborare,... merge. Link to comment
MCojo Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Daca era si zapada mergea si mai usor... ) Link to comment
tolin Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Sanie, la vale, energie gravitationala ... nu se pune. Link to comment
Abram Burel Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Se vede că suntem în pană de idei. După ce ne-am "zbătut" să categorisim calculul consumului "după indicator" drept... eronat, acum băgăm poze la greu ca să dovedim ce consumuri super se pot scoate aşa! Link to comment
Satori Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 Cred ca MCojo a determinat consumul prin plin2plin asa ca protestul tau este neindreptatit. Link to comment
MCojo Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Corect, au intrat fix 14,2 l prin metoda binecunoscuta a plinului... iese un consum pe care l-am mai reusit cu ceva timp in urma, deci nu e ceva spectaculos... Link to comment
Abram Burel Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 @Sato Ce spui dom'le! Şi calculul tău aproximativ a fost tot plintuplin sau ai tras cu ochiul la indicatoare?! Link to comment
kaloman Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 @AB Sunt de acord ca indicatiile sondei de benzina nu sunt reale; Nu sunt nici macar liniare. Ce nu stiu inca : e o "eroare sistematica" sau fiecare indicator afiseaza alte valori ? Eu cred ca e vorba de eroare sistematica. In plus, nu stiu daca eroarea e repetitiva sau aleatoare. Nu cred ca e o eroare aleatoare. Sa fiu mai clar : daca la mine indicatorul e la 1/2 nu inseamna ca mai am 22.5 l (1/2 din 45 l) ci doar 18l, cred ca la toate se intampla la fel si, mai mult chiar, pot fi sigur ca de fiecare data cand arata 1/2 mai am 18l (nu o data 15, alta data 21). Mereu cand indicatorul e la 1/2 mai intra inca 27l pana cand arata Full. Capacitatea rezervorului nu poate fi pusa la indoiala. Evident ca erorile de citire, de pozitie, etc. modifica intr-o oarecare masura aceste date. De aceea nu se poate face un calcul decat pe parcursuri lungi, caz in care aceste ultime erori au o influenta mica. Eu mereu mi-am apreciat consumul tinand cont de distanta parcursa intre marcajele FULL si 1/2. Link to comment
Satori Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 @SatoCe spui dom'le! Şi calculul tău aproximativ a fost tot plintuplin sau ai tras cu ochiul la indicatoare?! Am facut media intre cat ar insemna indicatia la mine (depistat la pompa) si ce inseamna dupa calculele lui SafaiHunter si ... voila. A wild guess. Te deranjeaza ca am incercat sa estimez? Link to comment
Abram Burel Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 (edited) Eroarea este sistematică până la un punct. Problema ar fi că punctul e... variabil. Pentru o maşină dată, indicaţiile sondei sunt sistematice, dar influenţate de o serie de factori fizici, mai puţin "stresanţi" totuşi (temperatură, presiune), dar mai ales de "îmbătrânirea" sondei (aici se includ diverse "anomalii" care ţin de sondă) care face ca indicaţiile să nu mai fie de încredere. Sato, nu mă deranjează nimic, parol! Doar constatam cum se schimbă lumea! Edited November 7, 2006 by Abram Burel Link to comment
MCojo Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 (edited) Doar constatam cum se schimbă lumea! ...Ar fi trebuit, ca sa fie mai aproape de adevar, sa faci plinul la plecare si apoi iar la sosire si atunci da... ... eu cel putin cand imi propun sa fac un calcul al consumului asa fac... Restul sunt supozitii. > Ceea ce spuneam mai sus sustin in continuare... De asemenea spun ca indicatiile indicatorului sunt pur informative, certe sunt doar informatiile cand se aprind becul si rezervorul este full... in rest calcule peste calcule care uneori bat pe adevar, dar de cele mai multe ori nu si sunt cauze generatoare de discutii interminabile. Din punctul meu de vedere fara un BC care sa indice corect cantitatea ramasa in rezervor, in cazul nostru solutia ramasa e plin la plin... singura metoda pe care o sustin si care se apropie de adevar. Edited November 7, 2006 by MCojo Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now