Jump to content

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo


Recommended Posts

Este posibil sa consume mai putin daca merg cu 95omv decat daca merg cu 100omv?.....sau sunt eu paranoic cu consumul asta...deja am 145km cu primul sfert de rezervor( primul sfert din indicator...) lucru care nu-l faceam nici la drum intins...( la omv 95 am ajuns dintr-o prostie de care ma bucur acum... )

Link to comment

Un da hotarat. S-a discutat prin topicele legate de benzina. Confuzia apare la multi de la CO care inseamna altceva decat "o benzina mai buna". In plus, motoarele acestea sunt optimizate sa mearga pe benzina inferioara (CO91-95). In cazul lor, avantajele unei benzine de CO superior se vad doar intr-un regim de peste 4000 rpm. Putini pot circula asa si doar extra-urban.

 

Pe prima jumatate de rezervor (singurul reper corect al indicatorului de benzina, in cazul meu) pot raporta un consum exclusiv urban de 7,5%. Se vad acum rezultatele celor 8500 km si a celor 4 luni de Efix (scaderea este de 1,5L). Pot spune ca acum a ajuns la un consum normal, conform raportului cilindree/masa si a traficului din fereastra zilnica in care rulez.

Link to comment
...macar in linii mari lamureste-ma de ce..

 

Pai de unde sa stiu eu de ce ai pus CO100?

 

Citeste topicul asta, stiu ca e mult, dar poate mai aflii si altele pe langa asta.

Link to comment

pai sa-ti spun de ce...

1. acu vad ...DE FRAIER

2. cand am cumparat masina, atat dealer-ul cat si unul de la service de acolo, mi-au recomandat neaparat 98 sau mai mare.

3. este prima mea masina noua, si ma gandeam ca o protejez...bla bla bla

 

Oricum promit ca pana plec de la serv. :D o sa-mi fac temele si citesc tot topicul.Multzam

Link to comment
  • 3 weeks later...

Am mai scris undeva pe forum despre consumul exclusiv urban la penultimul plin de 9,4% iar acum cand s-a mai incalzit vremea la ultimul plin 9,8%.Mi se pare cam mult pentru un motor asa de mic de 1150cc, am numai 2000 de Km cu masina, 90% parcursi in urban.Am alimentat numai cu efix de 95, nu imi explic de ce creste consumul, merg ca de obicei in oras nu schimb sub 3000 rpm si totusi la penultimul plin mi s-a parut ca masina nu se mai infige chiar asa ca inainte nu mai are zvac,poate si benzina asta efix e cand mai buna cand mai proasta, nu stiu ce sa zic.Astazi am facut plinul de la aceiasi statie de la Rompetrol, ramane de vazut daca voi remarca ceva imbunatatire.Voi ce ziceti ar trebui sa ii pun ceva aditiv dupa numai 2000 de km parcursi ? Si daca da de care ? Sau sa incerc cu efix 98 sau OMV 100 ori carerra ? Sa ii restez ECM sau ce dreq sa ii fac ? In loc sa imi scada consumul mie imi creste !

Edited by johnny72
Link to comment

La mine ultimul consum a fost de ~ 8,3-8,4%. Traseu- drumuri scurte, cateva plimbari mai lungi, ceva oras- in forta (graba mare). N-am nici 2200 km.

A tatei sta constant pe 7%. Dar e diferenta intre a lui si a mea: a lui se "infige" mult mai usor. Bine, are cam 14k km. Si schimbatorul se misca mai fain ca la a mea. Astept sa trec peste 5000, sa vad o imbunatatire a comportamentului motorului. Masina o am din 24 ianuarie, deci o medie de ~1100 km pe luna, insa preponderent drumuri scurte. Pt masina noua, cred ca e un consum cat de cat normal, dat fiind regimul de utilizare. Va tin la curent cu date despre consum. Benzina: petrom 95 (am renuntat pe rompetrol- ceva ce-mi miroase a teapa la factura.. tre sa gasesc chitantele). Numai bine si spor la km!

Link to comment

Ultimul consum exclusiv urban pentru Kalos 1.2 a fost 9.9%. Atat a fost si cand masina era noua. Concluzia mea, poate gresita dar nu cred, acest motor "nu se lasa" in sensul ca o data cu vremea ii scade consumul.

Consumul nu a scazut de loc.

Link to comment

Dupa 8.600 km, consumul mediu a scazut constant de la 9,6% la 8,1%, iar cel strict urban a scazut, tot constant, de la un maxim de 10,3% la un minim de 7,5% (valori singulare). Cele mai recente consumuri urbane s-au situat intre 8,1 si 8,4%.

 

PS prin consum mediu se intelege aici valoarea totala de combustibil supra numar total de km la un moment dat.

Link to comment

Daca noxe mici inseamna catalizator peste toba peste catalizator... motorul, in loc sa munceasca la roti, munceste la evacuare.

Si mai sunt legaturi.

Link to comment
Si noxe mari?

 

Depinde cat de mari. Daca te referi la scoaterea catalizatorului si a restrictiilor din toba si alte cateva asemenea artificii, e ok. Altfel, normal, noxe mari inseamna ardere multa, inseamna ca trebuie sa arzi ceva...

Link to comment

Am fost la service azi si pe linga vechea problema am reclamat si consumul mare din ultima vreme(recte 12-13).Si ei s-au apucat sa verifice noxele care au iesit ok(deci iau ITP-ul fara probleme :P ), deci inseamna ca eu visez si consumul mare nu exista.De aia intrebam care e legatura...

 

Ma asteptam si eu sa deschida capota, sa se uite la ceva, pe la motor...Nimic...

 

 

Oricum, am taiat si Radacini-ul de pe lista deja.M-au scos din sarite azi.Si au mai facut si 700 de mii ora de manopera.

Edited by zapacitu
Link to comment

Ei au ales metoda indirecta: CO (mono-oxid) mare => amestec bogat => consuma mare. Verificarea sondei lambda o puteau face si prin scaner, poate aflau mai multe.

Altfel, 20euro/h este un tarif mai aproape de UE, in care am cerut sa intram. Mai ramane sa cerem si salariile de acolo.

Link to comment
  • 1 month later...

sal la voi am si eu un aveo 5 usi si am 30 000 de km cu el si sunt foarte multumit de consum in sensul ca de ce nu depasesc 2.500 de tratii in oras imi ia 7.3 cu tot cu clima iar in afara orasului unde depasesc si 4.000 de turatii, ca no ii dau sa marga macar acolo de ce in oras nu, tot atata imi ia si tot cu clima.

 

 

p.s. as fi interesat sa schimb evacuarea, a fi un lucru bun?????? astept niste sugestii

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...