starsteel Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Lasa, lasa ca faceti muschi la gamba... Apasati, apasati, apasati! Ziceti-mi si mie, asa ca sa nu mor... de curiozitate: care-i poanta de va vine sa o duceti la 6000?.... Le este frica sa nu cumva sa ramana motorul neuzat cand vor vinde masina...oricum mersul cu turatii de 6000 tine de zona povestilor nemuritoare. Una e sa o pisti odata cu 5-6000 si alta sa o mentionezi ca regim de functionare. Cum am spus, basme! Link to comment
puchi Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Nu!, ca sa nu se depuna calamina pe supape Turati,turati Link to comment
tolin Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 ... Ziceti-mi si mie, asa ca sa nu mor... de curiozitate: care-i poanta de va vine sa o duceti la 6000? Ce anume este la 6000 in a III-a si nu e pe la 4000 si cat o fi in a IV-a? ... 1- sa stie si el pentru ce a fost facut; 2- putere. Link to comment
Razv Posted July 3, 2008 Share Posted July 3, 2008 Ziceti-mi si mie, asa ca sa nu mor... de curiozitate: care-i poanta de va vine sa o duceti la 6000? Ce anume este la 6000 in a III-a si nu e pe la 4000 si cat o fi in a IV-a? Pai : adrenalina, cu cat e mai sus in ture cu atat ma simt mai bine , sunetul motorului la 5000-6000, "senzatii" . Desigur unii prefera - de exemplu - sa se drogheze ca sa obtina asa ceva ... Si trage mult mai bine de la 4000 in sus ... Link to comment
zapacitu Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Le este frica sa nu cumva sa ramana motorul neuzat cand vor vinde masina...oricum mersul cu turatii de 6000 tine de zona povestilor nemuritoare. Una e sa o pisti odata cu 5-6000 si alta sa o mentionezi ca regim de functionare. Cum am spus, basme! Bre...nu sint chiar basme.Exceptind vitejiile, depinde mult si de drum. Ca una e sa mergi pe autostrada unde intr-adevar e stupid sa o calci la 6000 de ture ...eu de obicei merg cu 120-130 pe autostrada si cred ca sta cam in 4500 de ture constant la viteza aia. Si alta e sa mergi pe un traseu mai sinuos, gen Buzau-Brasov, sau Brasov-Cluj de ex, unde sint si serpentine si rampe, etc.Acolo e frumos de fapt si simti ce poate masina.Eu pe genul asta de traseu nu prea am avut timp sa dau a-4-a si nu prea a cazut motorul sub 4500-5000 de ture, cu varfuri destul de dese pe la 6000.Pe autostrada e plicticos rau.Nu-mi place nici mie si nici masinii. Link to comment
rm.popa Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Eu unul nu pot face depăşirile de camioane sau TIR-uri, într-o zonă ca valea Oltului ori ceva similar, la deal, decât într-a 3-a, la turaţii de peste 5.000. Dincolo de senzaţii, e vorba de eficienţă. Şi de siguranţă în depăşire. N-ajung la astfel de turaţii decât în depăşiri. Altfel, într-adevăr, există trepte superioare de viteză. Aaaa... ar fi o excepţie: prin Bulgaria m-am ţinut vreo 200 km. după un Hyundai de Prahova cu motor mai mare ca al meu (ceva între 1.5 şi 2.0 - nu mai ştiu exact), care conducea excelent (+ că avea detector). Pe drum drept mă ţineam după el fără probleme (îi dădea maxim 130-140), dar ca să mă pot ţine după el şi la deal trebuia să retrogradez şi să-i dau turaţii mai mari. Deci, AB, turaţiile mari pot fi bune şi ca să nu-ţi pierzi iepuraşul . Link to comment
Lucian M Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Unde mai pui ca prin folosirea turatiilor mai mari dai jos si calamina si desfunzi injectoarele, se curata bujiile. Corect? Link to comment
robert_11 Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Din cate am auzit si eu de pe la altii, sunt cam basme treburile astea cu desfundatul injectoarelor la turatii mari. Link to comment
Abram Burel Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Nu puteam raspunde atator replici, pana cand cei doi propovaduitori ai sfaturilor tehnice auzite si insusite nu isi spuneau parerea - nu dau nick-nume 1. Nici o chestie tehnica de pe lumea asta a muritorilor de rand nu e facuta pentru a fi utilizata in zona valorilor maxime admisibile. Ingineria ne invata ca un 70-80% este MAXIMUL real la care ne putem permite sa exploatam scula respectiva. Calculele pentru o masina le face cine vrea. 2. Am mai spus-o, dar nu ma doares-o mai spun: faza cu depasitul la j-de-mii de ture nu poate fi o regula, ci doar o exceptie. Cei ce incearca sa traiasca din exceptii (adica sa le transforme in regula) se expun unor riscuri pe care, Doamne fereste, nu ar vrea sa le vada manifestate (va aduceti aminte de una din povestile recente despre cum se comporta masina la limitare?) 3. rm, da-i in pana mea de iepurasi, e plina lumea de asa ceva... pierzi unul, vine altul... mare pierdere Link to comment
tolin Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 1. Nici o chestie tehnica de pe lumea asta a muritorilor de rand nu e facuta pentru a fi utilizata in zona valorilor maxime admisibile. Ingineria ne invata ca un 70-80% este MAXIMUL real la care ne putem permite sa exploatam scula respectiva. Calculele pentru o masina le face cine vrea. Motoarele acestea au limita maxima de turatie la 8000 rpm, iar producatorul le limiteaza electronic sub 6500 rpm, deci niciunul nu poate depasi ce ne invata ingineria si nu exista vreun argument pentru care nu trebuie sa exploatezi toata plaja sigura pusa la dispozitie de catre producator, decat prejudecatile. Link to comment
Abram Burel Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 Am banuit eu ca de fapt sunt motoare Honda deghizate. Acum stiu sigur. Mama ei de... electronica. Si eu care am invatat ca minciuna e doar cu televizorul Morala: Am invatat de aici ca motorul de pe Kalos/Aveo de fapt ar putea da chiar sub 94/95 CP la 8000 rpm, dar se joaca coreenii astia cu banii nostri. Nu de alta, dar oricum fiabilitatea creste cu turatia. Fapt nedovedit inca la en-CAP Link to comment
tolin Posted July 4, 2008 Share Posted July 4, 2008 De ce ascultam noi pe cineva care n-a urcat in viata lui un motor pana la turatia nominala (aud, cunoaste cineva ce insemna nominala ?) Te faci de ras daca mai postezi asemenea bazaconii. Link to comment
perfidus Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 @AB: depasiri la 6000 rpm din scurt poti sa faci si fara riscuri. E drept ca daca faci un drum pe serpentine doar ca sa admiri peisajul, nu vezi rostul. Insa - dupa ce stii bine limitele masinii - poti constata ca este foarte reconfortant, incearca si tu! Eu inteleg si punctul tau de vedere, insa cateva varfuri de 5500-6000 rpm intr-un drum de 100Km pe care-l parcurgi cu o medie de 3000rpm nu poate submina fiabilitatea motorului, atata timp cat totul este in stare buna (ulei, racire motor). Si ca sa-ti dau exemple din domeniul tau, si un producator de scule electronice de putere da o cifra nominala si apoi capacitatea de suprasarcina exprimata in procente, pe o durata limitata. Link to comment
Alex.T Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Are vreo importanta viteza la care functioneaza aerul conditionat asupra consumului, adica este acelasi consum indiferent ca A/C-ul merge la treapta 1 sau la treapta 4? Link to comment
tolin Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 ... si unde s-ar duce diferenta de energie ? Link to comment
Alex.T Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Sunt in ceata... La ce energie te referi? Link to comment
tolin Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Diferenta de energie transformata in frig dintre treapta a intaia si a patra. Link to comment
Alex.T Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 Bun...deci consuma mai mult. Eu am crezut si in varianta ca instalatia de A/C are acelasi consum idiferent de viteza ventilatiei. Am crezut ca acea viteza duce doar la un consum de energie electrica mai mare. Acum...o alta intrebare: care este diferenta de consum intre treapta 1 si treapta 4 (l/h si/sau l/100 km, valori aproximative binenteles). Multumesc anticipat... Link to comment
vladawd Posted July 12, 2008 Share Posted July 12, 2008 (edited) ...un motor pana la turatia nominala Cand spui turatie nominala (turatie optima de functionare) inseamna ca poti folosi motorul la acea turatie tot timpul fara a-i cauza defecte. In cazul motoarelor electrice, la turatie nominala obtii puterea nominala. Scazi sau cresti turatia, puterea incepe sa scada. Facand o analogie as spune ca turatia la care se obtine puterea maxima este cea nominala. In concluzie, 6000rpm este turatie nominala, deci...da-i da-i da-i da-i, ca oricum suprasarcina este evitata prin limitarea electronica. Edited July 12, 2008 by vladawd Link to comment
Alex.T Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Pana la urma care este diferenta de consum de combustibil intre treapta 1 si treapta 4 de ventilatie ale A/C? Toti vorbim de 1-2 l consumati in plus dar nimeni nu spune si la ce treapta de ventilatie... Link to comment
Lucian M Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Treapta de ventilatie n-are treaba cu consumul. Compresorul merge oricum, doar ventilatorul (aeroterma) se misca mai repede, deci consuma cam 0,4V in plus. Si consumul cu AC on este de 1 litru la suta de km, nicidecum 2 l. Link to comment
tolin Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 (edited) Compresorul nu merge oricum si oricand. Dupa rationamentul tau, temperatura aerului introdus in habitaclu ar trebui sa scada cu cat te afli pe o treapta mai mica a ventilatorului. Cum acest lucru nu se petrece in realitate, revin si intreb: unde se stocheaza diferenta de energie produsa de catre compresor si necedata aerului din habitaclu, daca zici ca se consuma aceeasi cantitate de energie indiferent de volumul de aer ventilat ? PS decand este Volt-ul unitate de masura a enegiei ? Edited July 13, 2008 by tolin Link to comment
Alex.T Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Si pana la urma care este diferenta de consum? Link to comment
wwillym Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 (edited) consumul cu AC on este de 1 litru la suta de km, nicidecum 2 l. Asta depinde in cat timp reusesti sa faci acea 100 de km... Pe autostrada , da poate scapi chiar cu mai putin de 1L/100 in plus, dar in oras unde ca sa faci 100km iti trebuie 3-4 ore timp in care presupunem ca functioneaza si A/C,consumul poate creste si cu 3L in plus. Cel mai corect este ,ca la consumul /100km al masini fara A/C, sa se adune consumul orar al sistemului A/c care este undeva intre0.7-1L/ora inmultit cu nr orelor de functionare A/C. Edited July 13, 2008 by wwillym Link to comment
ylvall Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Trebuie sa zic si eu . Am facut un drum la mare zilele astea si am facut un calcul : 7% (in mare). Pe autostrada am tinut-o la 140 si..ce am mai mers dupa la viteze normale. AC doar la intoarcere, ca la dus plangea toata lumea ca e prea frig in masina. Sincer, eu sunt multumit. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now