euphrosine Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Bine ca mi-ai spus, eu faceam 41/3,17 si imi dadea cu rest. Intrebarea se referea la cei 41L. am facut plinul pana la primul click...am platit 41 de litri (cel putin asa scria pe chitanta)...mai e un element...am jenti de 15'...oare sa fi ramas ramas setat kilometrajul pe jenti de 14'?...cred ca e exclus sa fie asa...nu cred ca sunt chiar atat de neglijenti coreenii... Link to comment
Satori Posted November 10, 2005 Author Share Posted November 10, 2005 Ti-ar fi iesit consumul mai mic, atunci. Oricum diferenta este foarte mica pentru ca s-a modificat talonul. Eu nu am reusit niciodata sa pun 41l in rezervorul Kalosului. Link to comment
Abram Burel Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 (edited) Iar fi iesit un consum mai mare! Kilometrajul indica o distanta mai mica decat cea parcursa real, in cazul in care circumferinta caii de rulare este mai mare decat cea pentru care a fost calculat sistemul. Inclin sa iti dau totusi dreptate ca nu poate fi vorba de 15-30%. @euphrosine Parerea mea e sa nu te increzi in primul click, daca nu esti bine "instruita" in asigurarea conditiilor pentru ca el sa dea informatii valide. Edited November 10, 2005 by Abram Burel Link to comment
totti Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Nici eu n-am pus mai mult de 37l niciodata... De obicei alimentez imediat dupa ce se aprinde becul si intra 36-37. S-ar putea sa fi nimerit tu la o pompa manarita?? Cat ai mai mers dupa ce s-a aprins becul? Link to comment
paul_marines Posted November 10, 2005 Share Posted November 10, 2005 Da atunci cand se aprinde becul intra cam 37-38L insa la unii inconstienti ca mine mai intra si 43,8L atunci cand zic :"Las' ca mai merge!" Link to comment
euphrosine Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Dupa ce s-a aprins becul cred ca am mai mers 10-15 km...Benzinaria de la care am alimentat este OMV pe Lizeanu ...nu cred ca au umblat la pompa...oricum a fost prima masuratoare a consumului in exclusivitate urban...astept sa vad ce iese la a 2-a... Link to comment
marr Posted November 11, 2005 Share Posted November 11, 2005 Ultimul consum - exclusiv urban - 9,7 l/100 km. Porniri dimineata "pe racoare", lasat sa se dezghete parbrizul, distante scurte (1 - 3 km) cu motorul rece. E mai mult decat zice la carte, da' ... asta e ! Benzina - MOL 98. Acum am facut plinul cu ROMPETROL 98 - sa vedem ce iese. Link to comment
DIO Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 Am eu o obsesie sau a mai remarcat cineva asta? De ceva timp, in primii 2-5 km parcursi cu motorul rece (dimineata) observ o cadere vizibila a acului indicator al nivelului de benzina. Merg apoi 20 km si abia se mai misca. M-am gandit ca poate avea legatura cu temperatura benzinei in rezervor, cu pozitia masinii s.a.m.d., insa astfel de explicatii pica. Pe de alta parte o astfel de cadere echivaleaza cu aprox 2-3 l (ochiometric - nu luati in serios cifra) si depaseste cu mult cei 30% estimati ca fiind un consum maxim pentru pornirea la rece. Sunt doar curios daca a mai sesizat cineva asta sau ma insel. Nu am precizat consumul pt. ca in ultimul timp incerc sa conduc economic, desi nu cobor sub 10% Link to comment
Abram Burel Posted November 12, 2005 Share Posted November 12, 2005 In ce "zona" a indicatorului mergi? Mie mi se intampla ceva asemanator, dar numai... spre (nu pe) rosu, deci in ultimul sfert. Boala asta o are de cand a "cazut" mai zdravan dupa (cel putin aparent) niste alimentari de la Petrom (povestea cred ca e prin topicul asta, dar n-as baga mana in foc). Nu "influenteaza" consumul (decat daca-l faci "ochiometric", dupa gradatii, ceea ce nu are oricum sens). Ca veni vorba de consum si mersul economic. Bag si eu azi niste benzina si zic sa dau si eu niste pompe pe la roti de la... compresor. Oooops! Presiunile erau cu 10-15% sub valoarea stoc. Plec bodoganind si calculand. Imi aduc aminte ca asta inseamna consum sporit si... hopa, dar daca roata e mai dezumflata inseamna ca kilometrajul arata mai mult decat ai parcurs de fapt, ceea ce inseamna ca, consumul calculat e mai mic decat cel real. Am eu senzatia vaga ca nu am gresit in rationament, so Bai, si ce "moale" era masina! Acu' la 2.1 atm parca merg cu caruta. Ei, nici chiar asa, dar se aud cu totul altfel pietricelel si gropitele. F..k! Link to comment
MCojo Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Putin fftopic: @AbramBurel cred totusi ca 2.1 atm cat recomanda producatorul e cam mult pentru soselele noastre si asta s-ar putea sa aiba efect asupra "articulatiilor" masinii...Cred ca o presiune de 1.9 atm pe spate si 2.0 atm pe fata e cea mai potrivita fara a infuienta in mod vizibil consumul. Link to comment
DIO Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 In ce "zona" a indicatorului mergi?Mie mi se intampla ceva asemanator, dar numai... spre (nu pe) rosu, deci in ultimul sfert. Boala asta o are de cand a "cazut" mai zdravan dupa (cel putin aparent) niste alimentari de la Petrom (povestea cred ca e prin topicul asta, dar n-as baga mana in foc). Nu "influenteaza" consumul (decat daca-l faci "ochiometric", dupa gradatii, ceea ce nu are oricum sens). Pica varianta. Bag plin la primul click intotdeauna si sesizez fenomenul zilnic. Consumul "ochiometric" este valabil in acest context. Am istoricul exact al masinii, din plin in plin. Link to comment
Lucian79 Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 Putin fftopic:@AbramBurel cred totusi ca 2.1 atm cat recomanda producatorul e cam mult pentru soselele noastre si asta s-ar putea sa aiba efect asupra "articulatiilor" masinii...Cred ca o presiune de 1.9 atm pe spate si 2.0 atm pe fata e cea mai potrivita fara a infuienta in mod vizibil consumul. Eu folosesc tocmai invers adica 1.9 pe fata si 2.0 - 2.1 pe spate. De ce folosesc asa? .. ptr ca eventualele gropi sau denivelari pe care le iau cu fata sa nu se simta prea tare. Link to comment
hawkeye Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 pare destul de importanta presiunea in pneuri, propun sa se faca un topic sticky cu info despre presiune in functie de temperatura, oras/afara etc. eu am fost stresat in primii 5.000km (fost daciist) dar pana la 10.000km nu am atins niciodata presiunea deoarece la fiecare verificare era constant 2.1. acum am 19k si de pe la vreo 10k nu am mai verificat presiunea. nu stiam ca afecteaza diversi parametri asa ca cine are mai multe info, organizate in vre-un fel, e bine venit. Link to comment
MCojo Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 (edited) OK propun ca un moderator sa mute (infiinteze) un nou topic despre presiunea in pneuri... @Lucian79 unde ai tu greutate mai mare pe fata sau pe spate?!..De aceea m-am gandit ca 2.0 trebuie sa fie pe fata pt ca acolo sub capota e ceva greutate...fata de 1.9 pe spate deoarece 90% nu prea am mai nimic in portbagaj. Edited November 13, 2005 by MCojo Link to comment
paul_marines Posted November 13, 2005 Share Posted November 13, 2005 (edited) Lucian, interesanta procedura ta insa este mai avantajoasa numai daca ai tractiunea pe spate sau daca probabil mergi mai mult cu spatele Totusi mai poti evalua cele de mai jos: +Higher than recommended tire pressure can cause: - Hard ride. - Tire bruising or damage. - Rapid tread wear at the center of the tire. +Lower than recommended pressure can cause - Tire squeal on turns. - Hard steering. - Rapid and uneven wear on the edges of the tread. - Tire rim bruises and rupture. - Tire cord breakage. - High tire temperatures. +Unequal tire pressures on same axle can cause - Uneven braking. - Steering lead. - Reduced handling. - Swerve on acceleration. - Torque steer Edited November 13, 2005 by safari hunter Link to comment
Satori Posted November 14, 2005 Author Share Posted November 14, 2005 O sa ramana aici discutia despre presiunea in pneuri, ca un atas al celei despre consum. Ultimul consum in Bucuresti: 9,7l/1000km. (am 23kkm, revizie nefacuta) Personal, folosesc 1,9 pe fata si 2,0 pe spate (cred, pe aia nu am mai verificat-o de mult). Link to comment
body Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Salutare ! Inainte sa plec luni la Craiova am facut si eu consumul numai urban . Mi-a scos ( pe distante scurte mers cu motorul mai mereu aproape rece si cu AC cam 50 % pt dezaburire) 9,3 la suta . O fi bine , o fi rau , inca nu s-o fi lasat motorul ( am doar 6.000 km) . A si inca o chestie OFF topic !Vineri dimineata la intrarea in Craiova dinspre Filiasi 2 tiruri incarcate cu Sparkuri !!!!!Parca se zicea ca nu se aduc inca??? Link to comment
Lucian79 Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Interesanta sau nu ..asta e ... prefer sa-mi atinga 2.0 dupa un drum lung decat sa pornesc cu 2.0 la rece si sa ajung la 2.1 poate chiar 2.2 din cauza incalzirii pneurilor. @safari hunter ..mai faci 400km si suntem la egalitate de kilometri Link to comment
kaloman Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 Ultimul consum in Bucuresti: 9,7l/1000km. Wow !!! Sau e consumul de ulei ??? Link to comment
Satori Posted November 14, 2005 Author Share Posted November 14, 2005 My bad Erau 100km, normal. Link to comment
MCojo Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 (edited) Ultimul consum in Bucuresti: 9,7l/1000km. (am 23kkm, revizie nefacuta) Cred ca totusi ar trebui sa modifici consumul altfel ii sperii si pe cei de la GM nu numai pe noi... P.S. Postul a aparut dupa rectificare... Edited November 14, 2005 by MCojo Link to comment
paul_marines Posted November 14, 2005 Share Posted November 14, 2005 (edited) Body, consumul este normal ... se putea si mai rau. Totusi motorul la Kalos nu prea se "lasa" ca este construit dupa 2000. Atunci cand se va lasa, musai sa pui o sacosa la esapament sa prinda segmentii, dar asta abia peste 200 000 km si mai mult dupa dorintele mele. Lucian_79 Desi amicul Satori ne-a avertizat cu un cartonas galben privind topicul cu pneuri (prefer sa nu joc in Nigeria dupa infrangerea din Ivory Coast) o singura mentiune privind presiunea pneului la cald care poate ajunge pana la 2, 49 bar / 36 psi la un rulaj de pana la 140 km/h iar temperatura acestuia poate creste peste aceasta valoare datorita utilizarii unei presiuni substandard (2,07 bar / 30 psi) scrie in manualul de mentenanta la rubrica pneuri. MCojo discutam noi despre masinile super-ecologice si super-economice insa 9,7L pe 1000 km adeka 10km la a treia e deja fantastic. Poate il invitam pe Satori la next meeting in Constanta si asa nu consuma mult... Edited November 14, 2005 by Satori Link to comment
Abram Burel Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 Ieri dupa ce m-am enervat cautand niste bonuri de benzina ca sa le bag la "catastif", am facut urmatoarea constatare statistica: - 10,2% consum de vreo 2 luni incoace pe vreo 1700 Km numai Bucuresti - 9,7% consum pe vreo 3 luni incepand cu sfarsitul lui ianuarie si ceva peste 2000 Km Deci, in perioade aproximativ egale climatic consumul a mai... crescut. Pot sa pun mana in foc insa ca nu mai e... traficul de altadata. Adica s-a mai nasolit. De vreo doua saptamani incerc sa "trag" cat se poate de ideea de economie prin condus "lenes". Adica, plec leeeeent, incerc sa anticipez daca mai are rost sa tin piciorul pe pedala in diverse circumstante (in multe concluzia e ca nu) si evident schimb destul de jos (m-am apucat sa merg si eu cu a 5-a la 50-60). Nu am inca suficiente date sa spun cat inseamna, dar imi aduc aminte ca ma plangeam ca am ajuns pe la 11-12% acum cam o luna. Ei bine, am revenit la aproximativ ceva mai putin de 10 (cca 155 Km la 15 l). Ah, si media-mediilor, de cand am luat masina este 9,2. Link to comment
Satori Posted November 21, 2005 Author Share Posted November 21, 2005 Chiar si la mers constant, a V-a este prea mult pentru 50-60. Link to comment
MCojo Posted November 21, 2005 Share Posted November 21, 2005 La 50 a V mi se pare subturata clar...abia o tin la drum lung la 60 in a-V-a...In oras la 50-60 clar a IV-a... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now