Jump to content

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo


Recommended Posts

Bine ca mi-ai spus, eu faceam 41/3,17 si imi dadea cu rest.

 

Intrebarea se referea la cei 41L.

 

am facut plinul pana la primul click...am platit 41 de litri (cel putin asa scria pe chitanta)...mai e un element...am jenti de 15'...oare sa fi ramas ramas setat kilometrajul pe jenti de 14'?...cred ca e exclus sa fie asa...nu cred ca sunt chiar atat de neglijenti coreenii...

Link to comment

Ti-ar fi iesit consumul mai mic, atunci. Oricum diferenta este foarte mica pentru ca s-a modificat talonul.

Eu nu am reusit niciodata sa pun 41l in rezervorul Kalosului.

Link to comment

Iar fi iesit un consum mai mare! Kilometrajul indica o distanta mai mica decat cea parcursa real, in cazul in care circumferinta caii de rulare este mai mare decat cea pentru care a fost calculat sistemul.

Inclin sa iti dau totusi dreptate ca nu poate fi vorba de 15-30%.

 

@euphrosine

Parerea mea e sa nu te increzi in primul click, daca nu esti bine "instruita" in asigurarea conditiilor pentru ca el sa dea informatii valide.

Edited by Abram Burel
Link to comment

Ultimul consum - exclusiv urban - 9,7 l/100 km.

Porniri dimineata "pe racoare", lasat sa se dezghete parbrizul, distante scurte (1 - 3 km) cu motorul rece.

 

E mai mult decat zice la carte, da' ... asta e !

 

Benzina - MOL 98.

Acum am facut plinul cu ROMPETROL 98 - sa vedem ce iese.

Link to comment

Am eu o obsesie sau a mai remarcat cineva asta?

De ceva timp, in primii 2-5 km parcursi cu motorul rece (dimineata) observ o cadere vizibila a acului indicator al nivelului de benzina. Merg apoi 20 km si abia se mai misca.

M-am gandit ca poate avea legatura cu temperatura benzinei in rezervor, cu pozitia masinii s.a.m.d., insa astfel de explicatii pica. Pe de alta parte o astfel de cadere echivaleaza cu aprox 2-3 l (ochiometric - nu luati in serios cifra) si depaseste cu mult cei 30% estimati ca fiind un consum maxim pentru pornirea la rece.

Sunt doar curios daca a mai sesizat cineva asta sau ma insel. Nu am precizat consumul pt. ca in ultimul timp incerc sa conduc economic, desi nu cobor sub 10%

Link to comment

In ce "zona" a indicatorului mergi?

Mie mi se intampla ceva asemanator, dar numai... spre (nu pe) rosu, deci in ultimul sfert. Boala asta o are de cand a "cazut" mai zdravan dupa (cel putin aparent) niste alimentari de la Petrom (povestea cred ca e prin topicul asta, dar n-as baga mana in foc).

Nu "influenteaza" consumul (decat daca-l faci "ochiometric", dupa gradatii, ceea ce nu are oricum sens).

 

Ca veni vorba de consum si mersul economic. Bag si eu azi niste benzina si zic sa dau si eu niste pompe pe la roti de la... compresor.

Oooops! Presiunile erau cu 10-15% sub valoarea stoc. Plec bodoganind si calculand. Imi aduc aminte ca asta inseamna consum sporit si... hopa, dar daca roata e mai dezumflata inseamna ca kilometrajul arata mai mult decat ai parcurs de fapt, ceea ce inseamna ca, consumul calculat e mai mic decat cel real. Am eu senzatia vaga ca nu am gresit in rationament, so :(

Bai, si ce "moale" era masina! Acu' la 2.1 atm parca merg cu caruta. Ei, nici chiar asa, dar se aud cu totul altfel pietricelel si gropitele. F..k!

Link to comment

Putin :o fftopic:

@AbramBurel cred totusi ca 2.1 atm cat recomanda producatorul e cam mult pentru soselele noastre si asta s-ar putea sa aiba efect asupra "articulatiilor" masinii...Cred ca o presiune de 1.9 atm pe spate si 2.0 atm pe fata e cea mai potrivita fara a infuienta in mod vizibil consumul.

Link to comment
In ce "zona" a indicatorului mergi?

Mie mi se intampla ceva asemanator, dar numai... spre (nu pe) rosu, deci in ultimul sfert. Boala asta o are de cand a "cazut" mai zdravan dupa (cel putin aparent) niste alimentari de la Petrom (povestea cred ca e prin topicul asta, dar n-as baga mana in foc).

Nu "influenteaza" consumul (decat daca-l faci "ochiometric", dupa gradatii, ceea ce nu are oricum sens).

 

Pica varianta. Bag plin la primul click intotdeauna si sesizez fenomenul zilnic.

Consumul "ochiometric" este valabil in acest context. Am istoricul exact al masinii, din plin in plin.

Link to comment
Putin :o fftopic:

@AbramBurel cred totusi ca 2.1 atm cat recomanda producatorul e cam mult pentru soselele noastre si asta s-ar putea sa aiba efect asupra "articulatiilor" masinii...Cred ca o presiune de 1.9 atm pe spate si 2.0 atm pe fata e cea mai potrivita fara a infuienta in mod vizibil consumul.

 

Eu folosesc tocmai invers adica 1.9 pe fata si 2.0 - 2.1 pe spate. De ce folosesc asa? .. ptr ca eventualele gropi sau denivelari pe care le iau cu fata sa nu se simta prea tare.

Link to comment

pare destul de importanta presiunea in pneuri, propun sa se faca un topic sticky cu info despre presiune in functie de temperatura, oras/afara etc.

 

eu am fost stresat in primii 5.000km (fost daciist) dar pana la 10.000km nu am atins niciodata presiunea deoarece la fiecare verificare era constant 2.1. acum am 19k si de pe la vreo 10k nu am mai verificat presiunea.

 

nu stiam ca afecteaza diversi parametri asa ca cine are mai multe info, organizate in vre-un fel, e bine venit.

Link to comment

OK propun ca un moderator sa mute (infiinteze) un nou topic despre presiunea in pneuri...

@Lucian79 unde ai tu greutate mai mare pe fata sau pe spate?!..De aceea m-am gandit ca 2.0 trebuie sa fie pe fata pt ca acolo sub capota e ceva greutate...fata de 1.9 pe spate deoarece 90% nu prea am mai nimic in portbagaj.

Edited by MCojo
Link to comment

Lucian,

interesanta procedura ta insa este mai avantajoasa numai daca ai tractiunea pe spate sau daca probabil mergi mai mult cu spatele =))

Totusi mai poti evalua cele de mai jos:

+Higher than recommended tire pressure can cause:

- Hard ride.

- Tire bruising or damage.

- Rapid tread wear at the center of the tire.

+Lower than recommended pressure can cause

- Tire squeal on turns.

- Hard steering.

- Rapid and uneven wear on the edges of the tread.

- Tire rim bruises and rupture.

- Tire cord breakage.

- High tire temperatures.

+Unequal tire pressures on same axle can cause

- Uneven braking.

- Steering lead.

- Reduced handling.

- Swerve on acceleration.

- Torque steer

Edited by safari hunter
Link to comment

O sa ramana aici discutia despre presiunea in pneuri, ca un atas al celei despre consum.

 

Ultimul consum in Bucuresti: 9,7l/1000km. (am 23kkm, revizie nefacuta)

 

Personal, folosesc 1,9 pe fata si 2,0 pe spate (cred, pe aia nu am mai verificat-o de mult).

Link to comment

Salutare !

Inainte sa plec luni la Craiova am facut si eu consumul numai urban .

Mi-a scos ( pe distante scurte mers cu motorul mai mereu aproape rece si cu AC cam 50 % pt dezaburire) 9,3 la suta .

O fi bine , o fi rau , inca nu s-o fi lasat motorul ( am doar 6.000 km) .

A si inca o chestie OFF topic !Vineri dimineata la intrarea in Craiova dinspre Filiasi 2 tiruri incarcate cu Sparkuri !!!!!Parca se zicea ca nu se aduc inca???

Link to comment

Interesanta sau nu ..asta e :) ... prefer sa-mi atinga 2.0 dupa un drum lung decat sa pornesc cu 2.0 la rece si sa ajung la 2.1 poate chiar 2.2 din cauza incalzirii pneurilor.

 

@safari hunter ..mai faci 400km si suntem la egalitate de kilometri :)

Link to comment
Ultimul consum in Bucuresti: 9,7l/1000km. (am 23kkm, revizie nefacuta)

 

Cred ca totusi ar trebui sa modifici consumul altfel ii sperii si pe cei de la GM nu numai pe noi... :lavolan:

 

 

P.S. Postul a aparut dupa rectificare...

Edited by MCojo
Link to comment

Body,

consumul este normal ... se putea si mai rau. Totusi motorul la Kalos nu prea se "lasa" ca este construit dupa 2000. Atunci cand se va lasa, musai sa pui o sacosa la esapament sa prinda segmentii, dar asta abia peste 200 000 km si mai mult dupa dorintele mele. :banana:

 

Lucian_79

Desi amicul Satori ne-a avertizat cu un cartonas galben privind topicul cu pneuri (prefer sa nu joc in Nigeria dupa infrangerea din Ivory Coast) o singura mentiune privind presiunea pneului la cald care poate ajunge pana la 2, 49 bar / 36 psi la un rulaj de pana la 140 km/h iar temperatura acestuia poate creste peste aceasta valoare datorita utilizarii unei presiuni substandard (2,07 bar / 30 psi) scrie in manualul de mentenanta la rubrica pneuri. :-?

 

MCojo

discutam noi despre masinile super-ecologice si super-economice insa 9,7L pe 1000 km adeka 10km la a treia e deja fantastic. Poate il invitam pe Satori la next meeting in Constanta si asa nu consuma mult... :-?

Edited by Satori
Link to comment

Ieri dupa ce m-am enervat cautand niste bonuri de benzina ca sa le bag la "catastif", am facut urmatoarea constatare statistica:

- 10,2% consum de vreo 2 luni incoace pe vreo 1700 Km numai Bucuresti

- 9,7% consum pe vreo 3 luni incepand cu sfarsitul lui ianuarie si ceva peste 2000 Km

Deci, in perioade aproximativ egale climatic consumul a mai... crescut. Pot sa pun mana in foc insa ca nu mai e... traficul de altadata. Adica s-a mai nasolit.

De vreo doua saptamani incerc sa "trag" cat se poate de ideea de economie prin condus "lenes". Adica, plec leeeeent, incerc sa anticipez daca mai are rost sa tin piciorul pe pedala in diverse circumstante (in multe concluzia e ca nu) si evident schimb destul de jos (m-am apucat sa merg si eu cu a 5-a la 50-60).

Nu am inca suficiente date sa spun cat inseamna, dar imi aduc aminte ca ma plangeam ca am ajuns pe la 11-12% acum cam o luna. Ei bine, am revenit la aproximativ ceva mai putin de 10 (cca 155 Km la 15 l).

Ah, si media-mediilor, de cand am luat masina este 9,2.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...