tolin Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 Motorul de 1,4L - 16V nu consuma mai putin decat cel de 1,2L, nici in carte. Link to comment
entaro79 Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 de pe www.chevrolet.ro iau urmatoarele: pt kalos 1.2 L Kalos 5 uşi Direct Economie de combustibil 1.2 8V 1.2 8V Consum de combustibil MVEG (litri/100km): urban 8,5 8,5 extra-urban 5,2 5,2 combinat 6,4 6,4 Emisie CO2 (g/km) 153 153 Clasa de emisie Euro IV Euro IV Pt Kalos 14.16V Economie de combustibil 1.4 16V Consum de combustibil MVEG (litri/100km): urban 8,9 extra-urban 5,4 combinat 6,7 Emisie CO2 (g/km) 165 Clasa de emisie Euro IV Iar in manulalul meu de utilizare ei zic ca si 1.2L si 1.4 16V ar lua in medie 7.0 % iar 1.4 8V ar avea 7.5% nu stiu ce sa zic..dar cifrele de site sunt departe de adevar,iar manualul care il am e o mare aberatie Link to comment
tolin Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Din ce stiu eu, cel de 1,4L-16V consuma mai putin decat cel de 1,4L-8V, dar mai mult decat cel de 1,2L. Asa era si in pliantul de la dealer si asa este si logic. Altfel, cate situri, atatea valori. Link to comment
DIO Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Asa cum am promis, am urmarit mai atent turometrul. Pentru tr. I si a II-a Satori are dreptate: cand schimbi la 2600 cade la 1600-1700 variabil, in functie de inertia masinii. Totusi, nu mi se pare o problema pt. ca ai suficienta putere si oricum in primele doua trepte nici nu stai prea mult. Problema subturarii/lipsei de putere ar aparea mai degraba de la tr a III-a in sus. Link to comment
Satori Posted January 4, 2006 Author Share Posted January 4, 2006 Nu stai intr-a I-a si a II-a ci, mai rau, accelerezi de sub 2000rpm. I tell you, nu merge. In oras schimbi la 3000rpm. Consumul il scoti din anticiparea traficului si frane de motor. Link to comment
DIO Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 De acord, dar asa cum reiese dintr-un post anterior, instinctiv am schimbat in primele 2 trepte mai aproape de 3000, astfel incat cadea doar pe la 1900. Voi continua experimentul daca se poate pana la epuizarea rezervorului sa vad rezultatul. Deocamdata mi se pare ca se simte o diferenta la consum. Dar voi reveni cu cifre finale, exacte. Link to comment
Abram Burel Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 off-topic (ca mai toate posturile din ultima vreme ale acestui topic) Habar n-am pe unde conduceti voi, dar eu daca incerc sa ma "infig" cu I si II in ea, trebuie sa franez imediat din cauza celor din fata, prin urmare nu depasesc 2500 la schimbari in nici-o treapta. Caderile sunt pana spre 1500 (din III schimb si pe la 2000), dar de regula in jur de 1800-2000 (in functie si de timpul cat dau din mana cautand treptele ). Si va spun ca merge sa accelerezi foarte usor si de la 1500 in orice treapta fara ca motorul sa se planga. In mod cert ca nu avem aceeasi... masura la pantofi sau nu ati avut... Oltcit ca al meu Link to comment
Satori Posted January 4, 2006 Author Share Posted January 4, 2006 Am avut 12 TRS dar pentru mai putin timp decat mi-as fi dorit. Oricum, el e gone, acum e Kalosul si e alta mancare. Link to comment
Abram Burel Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Pai, tu ai avut scula de Oltcit. Al meu a fost 11RM si daca apasam pedala de acceleratie in stilul "talpa", dadeam cu capul in parbriz. Pe vremea aia m-am invatat sa conduc "analogic" adica sa apas treptat pedala si sa "ascult" (bucla de reactie) motorul ca sa-i stabilesc regimul optim de accelerare. Asta spre deosebire de stilul "digital" in care bagi laba in pedala si astepti ca ECU sa rezolve problemele, ceea ce sunt convins ca nu se poate face in mod optim, atata vreme cat clapeta de aer e mentinuta deschisa mai mult decat ar trebui pentru regimul maxim de sarcina pe care-l poate duce motorul in anumite conditii. Link to comment
Lucian79 Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 (edited) Ok..primul experiment mai interesant19.23 l premium 98 -> corectat 15,74 fara pb de 95 5.07 EVO un concentrat CASITE (140k) pentru desfundat injectoare. Maine pornesc la drum si sunt curios cat imi va lua combinatia asta Asa deci revin ... 60 km facuti exclusiv in Oradea + un drum pina la Suceava = 565 km, in conditiile in care drumul dintre Bistrita si Suceava e DEZASTRU. Avem 40 de litri de benzina de toate natiile consumata pe perioada a 565 km rezulta un consum de cca 7.07/100 km care zic eu, e un consum rezonabil avand in vedere conditiile execrabile de drum. viteza medie a fost pe undeva la 65-70km/h cu reprize scurte de 90/100. La intoarcere nu pot calcula ptr ca nu gasesc un bon ..dar consumul a crescut probabil la 7.5-8.2/100 km ptr ca am fost timp de vreo 50 km la fugareala cu un bemeveu ursulet ( nu stiu anu si nici ce motor avea, insa jantele erau de 16'). Pot sa spun ca la demaraje si depasiri pe distanta mica mi-a dat fum gagiu ...se ducea ca din pusca, cu toate ca-n a 3 eram la 5.300 - 5.500 ture ... insa la 160 km/h amandoi, a lui nu i-a rezistat motorul mai mult de 2 minute si a ramas incet in urma. In Cluj m-am intalnit cu un prieten care venea de la Brasov asa ca am facut impreuna drumul spre Oradea. El are un Mercedes cls. A (1998) motor Anvangarde 1.4l, 82 cp. Cu ocazia asta am remarcat faptul ca nu exista nici o deviere a vitezometrului intre cele 2 masini (90km/h - 90 km/h , 120km/h-120km/h) P.S. Nu stiu daca v-am urat pina acuma dar ... La Multi Ani Edited January 4, 2006 by Lucian79 Link to comment
Abram Burel Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 Ca tot intreba tolin mai 'nainte, am stat putin cu ochii pe instrumente. La 1,4/16V si 2000 rpm ai [kmph]: - II - 30 (2300) - III - 45 (2100) - IV - 60 (2000) Am constatat ca practic schimb de cele mai multe ori la turatiile indicate in paranteze, ceea ce conduce la o "cadere" de turatie undeva putin peste 1500. Cum se zice pe aici, la "batranetea" mea e destul de... sportiv. La injectoare le-am bagat si eu niste bazaconii de solutii (asa preventiv, ca nu dadeau semne de suparare) si am facut niste sprinturi lansate in II si III pana pe la 5500 (ca sa scot parleala la economia pe care o facusem pana atunci ). Iar depuneri pe ici pe colo... Doamne fereste! Link to comment
Illuminati Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 inca 300 de km in oras cu 36 litrii (petrom 95)=> 12%, de data asta nu am mai menajat masina, chiar dimpotriva..am mers numai peste 3000 rpm, f. sportiv...e clar, masina mea atat consuma in oras orice as face...am condus batraneste ...12%, acum ca am mers ca schumacher..tot 12% Link to comment
DIO Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Daca masina este OK d.p.v. tehnic tin sa te contrazic. Tocmai experimentez recomandarea lui tolin si rezulatele se cam vad. Revin la parerea ca este o masina de 10% in oras pentru conditii normale de trafic+distante parcurse si stil de economic de condus. Daca nu gresesc ai si tu 1,4l/16V, deci vorbim de aceeasi motorizare, tot de Bucuresti, tot de o masina invatata sportiv. Difera benzina&benzinaria. Link to comment
Abram Burel Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 (edited) Eu nu te contrazic, dar Bucurestiul e mare si "conditii normale de trafic" se intalnesc mai ales pe centura. Si sunt de acord si cu 10% in oras, dar doar iarna. Vara trage catre foaia de catalog (estimat dat de diferentele inregistrate in consum la stilul de mers... muls ). Edited January 10, 2006 by Abram Burel Link to comment
Gica Posted January 12, 2006 Share Posted January 12, 2006 (edited) Da, cam asa e cu consumul la Kalos, am incercat si eu perioada asta cat nu am avut masina si am luat Kalosul la harjonit, sa ii fac consumul. De 2 ori si a iesit cam 10 l / 100 km numai prin oras. Presupun ca vara mai scade un pic, insa ce ma frapeaza e faptul ca iarna trecuta am facut consumul tot exclusiv urban la Nubira in vreo 2 randuri si tot 10 la suta a iesit. Adica o masina de 1.6 si 1250 de kg. Kalosul cat are, 1050 kg ? Edited January 12, 2006 by Gica Link to comment
Satori Posted January 12, 2006 Author Share Posted January 12, 2006 A le compara doar greutatile si puterile dezvoltate de motor este ca si cand l-ai compara pe Base cu Regretatul din punct de vedere al numarului de dejte. Link to comment
marr Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 A cam luat-o razna consumul. Ultimii 957 km facuti cu 85 l => 8,88 l/100 km. Traseu mixt cca. 50% in oras, 50% in afara. Benzina preponderent Mol 98 (si ~ 27 l MOL EVO). Mi se pare mult si departe de cei 7,2 din carte. Saptamana viitoare fac revizia de 15.000 km si sunt curios daca apar modificari in bine ale consumului dupa schimbarea filtrului de aer. Daca nu, o paste un reset la ECM. Link to comment
totti Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Consumul mixt dat de producator nu e calculat 50%-50%... Din cate stiu eu e mai degraba 70% afara si 30% in oras. Link to comment
Tommy Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 (edited) @marr, mai intreaba si tu pe unul altul, nu te apuca sa dai reseturi aiurea matizurile ajung spre 10 la consum in bucuresti acuma iarna, nu te grabi ca nu rezolvi nimic si apropo, nu cred ca dupa schimbarea filtrului de aer va scadea consumul (apropo, ochiometric la mine e undeva intre 14-15 pe ultima saptamana) Edited January 13, 2006 by Tommy Link to comment
tolin Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Un reset la ECM poate sa faca numai bine, rau in nici un caz. Link to comment
Tommy Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 pai zici sa-i dau si eu? (am 37k km, si nu am umblat niciodata la el) ar ameliora consumul? Link to comment
tolin Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Avand in vedere ca ECM-ul invata din trecut, uneori e bine s-o dezveti. Link to comment
Tommy Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 (edited) ce zici intr-o saptamana s-ar invata iar rau.. sau nu chiar? de ce te intreb, cum fac cate un drum lung.. am o usoara (da usoara) senzatie ca ar merge o idee mai bine, dar dupa o saptamana am impresia ca e la fel, dar evident nu am nici o data stintifica cu cat ar putea afecta consumul? ps. daca sunt off-topic, nu vrei tu sa muti ultimele posturi la CNEL , te rog? http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...40entry128651 Edited January 13, 2006 by Tommy Link to comment
tolin Posted January 13, 2006 Share Posted January 13, 2006 Nu esti offtopic si la Kalos este la fel. Senzatia ta este adevarata. Senzatia mea este alta, legat de Kalos. Am gasit o specificatie in care jantele de 13" erau puse la Kalos HB doar pe modelele E. Europe. Care sa fie explicatia, sunt cei din E.Europe mai putin pretentiosi sau ei se uita mai mult la consum ? Decand se livreaza Kalos doar cu jante de 14" si in E.Europe, eu n-am vazut sa schimbe ei raportul final din c.v. Astfel rezulta un raport foarte bun la mersul extra-urban, dar dezastros la mersul urban, din punct de vedere consum. Asta am sesizat pe masina mea si din alte postari. Tehnic vorbind, este prea mare diferenta de consum intre un rulaj afara cu 5,6% si 10% urban (exemplu de pe forum), in aceleasi conditii atmosferice. Link to comment
CrisR Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 A venit iarna...bine-mi pare Am consumul cel mai mare!!! ("> Adica 12.5 - 13%, consum exclusiv urban, benizna OMV (cea mai ieftina..). Asa ca a facut o vizita la service (GTT), s-au uitat la biata masinutza vreo 3-4 mesteri mari. Concluzia: "d-soara, masina e ok...asta e consumul pe timp de iarna". imi cumpar actiuni la petrom...sa mai diminuez pierderile! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now