Jump to content

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo


Recommended Posts

Adica 12.5 - 13%, consum exclusiv urban, benizna OMV (cea mai ieftina..). Asa ca a facut o vizita la service (GTT), s-au uitat la biata masinutza vreo 3-4 mesteri mari. Concluzia: "d-soara, masina e ok...asta e consumul pe timp de iarna". :(

imi cumpar actiuni la petrom...sa mai diminuez pierderile!

 

Eh, pai nu e chiar consumul de iarna ...dar oricum difera f. mult de aglomeratia din orasul respectiv. Eu ma pot considera norocos cu un consum exclusiv urban de 9-9.5 maximorus.

Link to comment

Ar trebui sa deschidem un nou chestionar: consumul maxim / diverse orase ! Si daca ar fi doi-trei posesori de kalos 1.4 / 16 v cu un consum mai mare decat al meu..poate as dormi si eu mai linistita :) ).

@Abram Burel: si in stilul "babutza" si in stilul "schumi"...am aproape acelasi consum, cu o abatere de 0.5 l / 100km.

Astept vara cu bucurie...in portofel!

Link to comment

Media pe primii 1570 km a inceput sa scada, de la 10% la 9,5%. E un inceput promitator. Din rulajul acesta doar vreo 300km sunt in extra-urban, desi 3 drumuri la Moeciu si 2 la Sf.Gh. + retur nu prea se cheama "in afara".

Link to comment

Asa cum am scris mai sus, am experimentat un stil de condus economic. ... Atat cat s-a putut.

 

Auto: Kalos 1,4/16V 2004, 28 000 km

Km parcursi: 362,1 Km in 16 zile

Trafic: 100% Bucuresti, din care 25% trafic ceva mai lejer decat de obicei (vacanta)

Porniri la rece: aprox 32

Consum: 35,33 l benzina Super98 Rompetrol Cora

Regim turatie:

- tr. I 0-2300 rpm, pana la 20 km/h

- tr. a II-a: 1800-2700 rpm, pana la 38 km/h (variatii +/- 150 rpm)

- tr. a III-a 1800-2600 rpm, pana la 58 km/h - cel mai mult (2500rpm)

- tr. a IV-a 2000-2600 rpm, pana la 78 km/h

Accelerari: 80% lin, 20% sprint impus de trafic sau regim de turatie in afara limitelor de mai sus.

 

Concluzii:

Pro:

- Scade consumul cu aprox 10% datorita stilului de sofat

- Stil lejer de conducere, constant (dar sa nu fii grabit!)

- Consum benzina: 9,76l / 100 km

- Scad sansele sa te ia radarul

- Efect secundar: protejezi un pic mai bine articulatiile (dupa ce te obisnuiesti cu acest stil si esti mai putin atent la bord)

 

Contra:

- Nu se poate spune ca in acest stil te incadrezi in “normalul” traficului din Bucuresti, implicit periodic vei fi nevoit fie sa accelerezi in regim subturat (!), fie sa incurci traficul sau sa te expui riscurilor.

- Lipseste herghelia cu care eram obisnuit. Daca esti grabit accepti si un consum mai mare.

- (?) Pe termen lung nu sunt sigur daca acest regim cauzeaza sau nu motorului. Mi se pare mai sigur sa utilizez motorul intr-un regim superior de turatie. Cel putin cu 2-300 rpm, asa cu spunea Satori.

 

@tolin: Multumesc pentru recomandari. Ai avut dreptate.

Edited by DIO
Link to comment

Am experimentat si MOL 95 (in mod normal folosesc MOL 98 sau Top Premium 99+).

In afara de problema la pornire expusa separat (nu stiu daca e benzina de vina, dar cred ca a avut o contributie) si un motor mai zgomotos, nu a avut alte rezultate.

Consum exclusiv urban - 10,3 l/100 km.

 

So, back to the 98+.

Link to comment
Ultimul consum, in regim Bucuresti, ~9l/100km. :)

S-a tot repetat pe aici ca soferul si conditiile de trafic influenteaza consumul mai mult decat masina!

In plus tu folosesti benzina de 95, daca nu gresesc.

Am fost mai bland o vreme, asta nu inseamna si ca mi-a reusit! :)

Link to comment

Si ii pui o sapca de sofer in cap si il tii si pe el pt acest post.

Sato, gata tata, abandoneaza jobul ala cu spalat morti ca ti-am gasit altu'!

Link to comment

CONFORTUL TERMIC AL PASAGERILOR SI CONSUMUL DE CARBURANT

 

Illuminati@ Interesant dispozitiv, pacat ca seamana cu Radioul cu lampi al bunicii. :-?

 

Supun atentiei un fenomen , pe langa care, condensarea valurilor marii paleste. Pornesc motorul, il las 2-3 minute cat inchid garajul, centura, muzica, etc. In masina frig tare. Cand vine deja prima bruma de caldura trec ventilatorul pe treapta 3 si ma-ncalzesc la priza de aer ca tiganii la focul de tabara. In mers, indicatorul urca incet , dar sigur. La semafor, temperatura motorului scade (cam cu 1/4 - 1/5 din gradatiune). Daca reduc aeroterma la 1, temperatura incepe usor sa-si revina. La treapta 2 nu observ variatii semnificative +/-, insa la treapta 4, scaderea temperaturii motorului este si mai dramatica cca 1/2; - 1/3 gradadiuni din valoarea initiala in numai 2-3 minute. Fenomenul nu mai este atat de vizibil in mers, insa la temperaturile actuale si cu aeroterma la treapta 3-4 motorul nu se mai incalzeste complet ajunge cu 1-2 mm sub nivelul obisnuit.

Constanta – Bucuresti si retur se finaliza intr-un plin de 30 litri in medie, acum insa in 35-36 litri. Zilnic fac cam 60 km cu 1/2; gradatie de benzina. Acum, in 2 zile nu ma incadrez in valoarea unei gradatii, ci mai mult cu o valoare sesizabila peste aceasta limita.

Ma intreb daca functionarea motorului sub regimul lui termic normal nu afecteaza consumul? Raspunsul meu este: DA!

post-2099-1138123780_thumb.jpg

Edited by safari hunter
Link to comment

Evidamente ca afecteaza consumul ba chiar este unul din cei doi mari si principali factori determinanti. Daca aveati BC ati fi observat cu usurinta...

Link to comment

@safari hunter

1) admisia aerului de incalzire e trecuta pe "recirculat" sau pe "direct" (exterior) ? (la vremea asta ar trebui pe "recirculat")

2) ai scut la motor ? (in lipsa lui motorul e racit mai mult ...)

 

Sa incercam si clasica "solutie" cu un carton intre grila si radiator ?

Link to comment

Satori @ asa este, la drumuri mai scurte de 8 km in oras nu are importanta, motorul nu ajunge la temperatura de regim. In rest nu ma gandesc sa pun scut sau cartoane, asta e "Fruntea sus si mai des la pompa!!" :banana:

 

Kaloman @ ma gandesc si sigur tre' sa accepti ca in cazul recircularii trebuie asociat si AC-ul care sa scoata umiditatea (condensul) de pe geamuri si atunci ce scoti pe mere dai pe Moll de 95 FPb

Edited by safari hunter
Link to comment

Daca nu ma insel, era vorba de faptul ca racirea avea loc in timpul scurtelor opriri de la semafoare ...

 

@safari : ai de ales intre a da pe MOL95 pt. ca motorul e prea rece [cu urmarile de rigoare] sau a da pt. o functionare in parametrii cat de car mai buni ... tu decizi [tu te plangeai de cresterea consumului cu scaderea temperaturii motorului, sau iar ma insel ?]

Edited by kaloman
Link to comment

Kaloman @ asa este, insa din poza se vede si acul la temperatura in mers (poza din stanga dincolo de cei 8 km) ca indicatorul nu ajunge la acelasi nivel din timpul rece, insa nu foarte rece.

 

Tolin @ m-ai pierdut de musteriu la gluma cu Bula. Ce sa scutur?

Edited by safari hunter
Link to comment

O singura corectie:

A folosi aer de incalzit interiorul din interior (recirculare) micsoreaza cu aprox 30-50% timpul in care motorul se incalzeste. Asta cel putin la dci-ul meu. Care nu prea ajunge la temperatura optima de mers in oras decat daca il ajut putin (opresc incalzirea 5 min).

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...