alez Posted October 12, 2004 Share Posted October 12, 2004 Eu am un tico din 96 pe la 100k km nu mananca gram de ulei nu am mari probleme cu motorul. Am schimbat bratele cu pivoti axele alea de la etrier si nu am mai avut nici un zgomot. Dupa scurt timp s-au slabit iar axele alea si pe piatra cubica zici ca se rupe masina. Daca apas putin pe frana se opresc din a mai face zgomot. Am auzit ca cedeaza foarte repede. Ati gasit vreo solutie ? Sau poate am eu etrierele uzate ? Link to comment
Ana Posted October 13, 2004 Share Posted October 13, 2004 eu tocmai am schimbat un ax la etrier pentru ca s-a rupt surubul in el. am matiz luat la mana a doua si si al meu are suta de mii de km. eu zic ca troncane cand sunt placutele duse. un alt lucru de verificat e daca nu cumva s-au subtiat discurile, pentru ca daca sunt si placutele duse si discul subtire, atunci pistonul cand se duce in spate lasa placutele libere si atunci troncane. zic eu. Link to comment
Doru Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Sa nu fie boala comuna Tico-Matiz. Eu am sarit de 12k km si au si inceput sa troncane etrierii (verificat sub masina cu mana, joc si zgomot pe masura). Oricum trebuie sa ma duc pe la service (de... garantia) pentru schimbarea lichidului de frana si sa vad ce spun si ei. La toate masinile pe la care am surubarit, nu clancane etrierii nici cand placutele ajung fier pe fier chiar cu discul sub cota minima. Link to comment
Ana Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 eu am matizul de nici o luna, asa ca e posibil sa gresesc. la una din roti intr-adevar trancane etrierul, dar cu disc cu tot - si jocul e de fapt din rulment (asta e urmatorul pe lista). la cealalta roata insa s-a facut liniste dupa ce am schimbat placutele + axul. eu din ce am vazut rolul axului e intre altele sa departeze pistonul de placute. la masinile cu pretentii exista diverse sisteme care trag pistonul inapoi cand ai ridicat piciorul de pe frana. la dacie nu exista un asemenea sistem si din cauza asta roata e un pic calda dupa ce mergi mai mult timp cu ea - placutele ating tot timpul discul, chiar daca nu preseaza. la matiz in schimb, am verificat discul dupa 10km de la schimbatul placutelor si era la temperatura mediului - deci nu exista deloc frecare in timpul mersului. daca este corecta teoria pana aici, atunci e evident ca pe masura ce se duc placutele, creste distanta pe care sunt aruncate inapoi cand ridici piciorul de pe frana si atunci troncane. de asemenea, presupunand teoria corecta, atunci este de asemenea evident ca buna parte a timpului toate matizurile vor troncani (partea de timp cat placutele au inceput deja sa se toceasca dar nu s-au facut inca de schimbat). daca nu e corecta teoria, atunci cauza troncanitului e alta... Link to comment
Senna Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 La mine troncane doar in dreapta de cateva zile. Placutele sunt mai subtiri decat jumatate. Ma gandeam sa le schimb ca sunt cam vechi. Cum imi dau seama ca mai trebuie sa schimb si glisierele? Link to comment
virus100b Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 misti cu mana de etrier si daca are joc sunt uzte gaurile de la suportul etrier si nu glisierele. Degeaba schimbati glisierele. Am auzit ca pt incetarea zgomotului se matiseaza glisiera cu banda de teflon dupa care se introduce la loc. Am sa incerc zilele astea. Link to comment
Senna Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 (edited) Are joc etrierul, mai pronuntat in dreapta, unde cloncane. Ma asteptam ca intai sa se uzeze glisierele, ca nu ma dau banii pe afara sa cumpar un set etrier+suport la 4 milioane. Deci sa iau banda de teflon folosita la instalatii sanitare (am auzit ca cele pt instalatii de gaz sunt mai bune) si sa imbrag glisiera pe dinafara? Am vorbit cu mai multi care avea aceleasi zgomote si dupa ce au schimbat glisierele au scapat. Ce ma mai roade e ca am auzit preturi la glisiere preturi de la 250 de mii pana la 700 de mii setul complet. Care o fi faza? Edited October 1, 2005 by tolin_afc Link to comment
URX Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 (edited) glisierele sunt suporturile acelea din tabla in care se fixeaza placutele?.Lamuriti-ma si pe mine. Edited October 1, 2005 by tolin_afc Link to comment
virus100b Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 Glisierele sun cele doua axe pe care culiseaza etrierul. Glisierele sunt dintr-un otel foarte dur si nu prea se uzeaza. Le puteti schimba dar nu o sa se rezolve. Asta e una din problemele generale le tico dupa 100k se uzeaza si gata. Eu am bucsat suportii de etrier si m-au tinut vreo 30k. Gaurile de la suport se ovalizeaza din cauza uzurii neregulate a discului de frana. In consecinta daca schimbati etrierul schimbati si discul(pret 10 mil). Se merita ? cu 10 mil iei o statie si doua dif-uri si nu mai auzi pic de zgomot. Link to comment
Pepinno Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Am inventat o metoda sa nu mai bata culisantele (aceli cilindri de la etrier ) cate zile or avea Momentan ma ocup de schita proiectului Voi face teste chiar pe masina mea In cazul in care inventia v-a rezolva problema asta ,am sa o patentez si am sa o pun in aplicare la scara mare Inventia isi gaseshte utilitatea la toate masinile din gama Daewoo care au etrieri asemanatori cu TICO ( Matiz , Damas,Cielo Exe,Kalos, Espero, Nubira 1,2 ) Deci deindata ce voi apuca sa termin am sa fac publice rezultatele) Trebuie sa verific si daca exista efecte secundare Pana atunci bafta si da-ti muzica mai tare ( sa nu mai auziti zdanganelile ) Link to comment
SORAN Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 Eu ori intradevar am muzica tare si nu aud ori nu stiu ce sa zic ca la mine nu se misca nimic, nu troncane nimic si nu am schimbat nimic de cand e masina din 96(inafara de placute) am dat etrierii jos de multe ori i-am curatat dar nu sunt probleme... Link to comment
Senna Posted October 3, 2005 Share Posted October 3, 2005 (edited) Azi am schimbat glisierele etrieri+ placutzele, nu mai are etrierul joc deloc dar tot se aude la gropi Eu consider asta eroare de proiectare, trebuiau sa foloseasca pt alezajul din suportul de etrier un otel dur, inalt aliat, si pt axe unul moale astfel incat sa se uzeze doar cele din urma Edited October 3, 2005 by Senna Link to comment
virus100b Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Am dat cu teflon pe glisiere si putina vaselina si le-am introdus la loc. Se matiseaza cam 2/3 din glisiera dar mai la interior. Am facut cam 1000km si nu se aude nimic inca. DAti cu teflon subtire cu toata increderea. Pt Pepinno e cumva impicat si un OR-ing in inventia ta? Daca da cred ca stiu despre ce vorbesti. Link to comment
Pepinno Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Gata schita!!Maine o pun in aplicare...si am sa va vand si pontul... Link to comment
Senna Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Am matlasat axele cu teflon si am scapat de joc. De zgomot nu. Face la fel ca inainte. Daca dau cu piciorul in anvelopa, in dreptul etrierului, se aude. Deja nu mai suport, vine odata proiectul ala? Link to comment
ticolino Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 (edited) e sigur de la etrier si nu de la rulment? PS. daca gasesti tablele alea care tin placutele sa-mi zici si mie unde Edited October 24, 2005 by ticolino Link to comment
virus100b Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 tablitele cred ca le gasesti la www.autodaewoo.ro dar trebuie sa stii cum se numesc sau ce cod au Am matlasat axele cu teflon si am scapat de joc. De zgomot nu. Face la fel ca inainte. Daca dau cu piciorul in anvelopa, in dreptul etrierului, se aude. Deja nu mai suport, vine odata proiectul ala? Nu pot sa cred ca inca se aude zgomotul. eu am facut 5000 de km cu teflon pe axe si inca nu se aude nimic. Ai pus teflon pe axe astfel incat sa intre mai greu in gauri? Link to comment
Senna Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Ai pus teflon pe axe astfel incat sa intre mai greu in gauri? Da, am pus teflon si nu mai are joc deloc etrierul. Insa zgomotul nu s-a redus deloc. Acum poate n-o fi zgomotul de acolo, e posibil ca si alte surse de zgomot sa se reduca la tacere daca se franeaza? Link to comment
URX Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Am matlasat axele cu teflon si am scapat de joc. De zgomot nu. Face la fel ca inainte. Daca dau cu piciorul in anvelopa, in dreptul etrierului, se aude. Deja nu mai suport, vine odata proiectul ala? Verifica capacelele de la roata.Produc niste batai asemanatoare cu cele de la jocul placutelor de frina. Link to comment
Senna Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Nu am capace la roti (inca) Link to comment
virus100b Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 nu stiu ce ar putea sa produca zgomot iar cand franezi sa taca. Pivotii daca bat bat si cu frana si fara frana. I-ai verificat? Link to comment
Senna Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Aqm tras de rotile din fata si nu am descoperit jocuri evidente Link to comment
Senna Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Mai nou a inceput sa se auda acelasi zgomot metalic si la plecarea de pe loc. Incep sa ma gandesc deja la capul de planetara ("> Link to comment
ticolino Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 vii la intalnire, ceva mai devreme? ca sa nu inghetam cu mainile pe roti? Link to comment
Senna Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 (edited) Mea culpa, problema s-a dovedit a fi de fapt alta si anume rulmentii rotii fata dreapta care au un usor joc. Revin dupa ce ii schimb in caz ca mai se aude ceva desi sunt slabe sanse. Edited November 8, 2005 by Senna Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now