Jump to content

Cu Ce Placute Franati ?


Marci placute de frana  

184 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Again, nu ma intereseaza aspectul financiar. Nu ma intereseaza rapoartele de genul calitate/pret. Vreau sa iau ce este mai bun, atat. La asta se refera intrebarea: dintre cele 3, care ar fi cea mai buna alegere?

Link to comment

Poate altii stiu mai bine, mie desi imi plac ATE-urile, am avut pe cielo si discuri si placute ATE, nu stiu ce sa zic.

Pe asta am PAGGID pe fata si FERODO pe spate, nu am habar de care, ca sunt rebranduite toyota (mare fas), sunt foarte multumit de frane, toyota spune la modelul meu opreste in 37.4m de la 100 la 0, insa nu am facut teste vreodata. O sa incerc si alte placute data viitoare, abia le-am schimbat de cateva saptamani. Ca obsevatie, cele de fabrica (aceleasi modele ca cele inlocuite) au tinut 30k km, la cielo la fel cele de fabrica le-am inlocuit la 30k km dar nu erau chiar atat de duse, deci sunt mai moi, de altfel scot multa negreala, desi nu abuzez tare de frane. In locul tau, as merge pe ATE, chiar daca sunt ceva mai dure.

 

In principiu diferente mari nu cred ca vei vedea, ele facandu-se la frane repetate, la sute de grade, unde conteaza mult si discul si lichidul de frana. Cand vorbesti de frane si vrei performanta te referi la sistem complet: palcute, disc, etrier, lichid, pompa.. si.. electronica.

Ce nu as pune vreodata sunt cele care scartaie ca la oltcit. :)

Link to comment

Lichidul urmeaza sa-l schimb si pe el, am achizitionat OMV DOT 5.1. Discurile sunt ok, inca, cand o sa le vina randul vreau sa le schimb cu Brembo sau ATE.

De ce zici ca e mai bine sa merg pe ATE, chiar daca sunt mai dure? Tin mai mult sau de ce?

Stilul meu de a frana este urmatorul: franez foarte tarziu si destul de hotarat, de multe ori la limita aderentei(pe uscat sau umed). Nu vreau sa transform franele astfel incat cum ating pedala sa blocheze(nema ABS) dar nici nu vreau sa pun frana si masina nimic, intelegi ce vreau sa spun.

Link to comment

Ca stil de frana.. hmm, ai putea frana un pic mai repede si cand se poate sa ajuti cu frana de motor, eventual sa folosesti si ceva de genul frana-slabit-frana.. ma rog, aici e treaba fiecaruia cat se increde in frana si femei =))

ATE-ul rezista bine la multe frane succesive, ca distanta nu stiu sa fi facut cineva teste efective si masuratori concrete :)

Link to comment

Faza cu slabitul franei o fac atunci cand simt ca vrea sa piarda aderenta. Frana de motor(in adevaratul sens al cuvantului) o fac pe serpentine, de obicei, in rest nu fac altceva decat sa calc ambreiajul destul de tarziu, lasand masina in viteza.

Am zis ce stil de mers am cu speranta ca ma lamureste cineva ce tip de placute s-ar preta la asa ceva: moi, medii, tari. Eu gandesc in felul urmator: la frane mai in scurt si bruste, placutele tari nu or sa se "lipeasca" asa de bine de disc ca cele mai moi, corect? Pe de alta parte, nici nu vreau sa se "lipeasca" prea tare, sa obtin frane ca ale loganului fara abs(taras la fiecare franare mai serioasa).

Link to comment

Revin pe acest topic cu un update. La sfaturile si din experientele unora (colegi de forum si nu numai), am comis o infamie ! Desi sint fan inrait FERODO PREMIER la placute, ultima data (in urma cu cca 1 luna) mi-am zis sa incerc si eu placutele ATE. Configuratia este urmatoarea: fata - discuri FERODO si placute ATE, spate: discuri BRC si placute FERODO.

 

Dupa 10.000 km facut in configuratia actuala concluziile mele personale sint urmatoarele:

- placutele FERODO (PREMIER) asigura o liniaritate mai buna decit ATE deccelerind de la viteze mari (180-160 km/h). La acest capitol ATE mi-au facut o impresie destul de proasta, frinarea masinii de la viteze de 140+km/h este mult mai slaba decit in cazul placutelor FERODO. In multe cazuri am avut senzatia de patinare a frinelor, parca masina nu vroia sa "inghete" :(

- placutele ATE nu se potrivesc exact ca dimensiune (latime) pe discuri, sint mai mici cu cca 2,5-3mmm

- la viteze de oras (sub 100-80 km/h) frinarea cu placutele ATE este in schimb mult mai aspra. In luna de care vorbesc, am fost pocnit in spate de un Mercedes, am scapat la milimetru de "pupatura" unui BMW 525 si tot ca prin minune am scapat de un VW PASSAT pe Dealul Negru (cam 80-100 km/h). Ieri am fost iarasi cautat la portbagaj de un FORD ESCORT dar am scapat ;) . In nici una din situatiile descrise nu mi-au scirtiit rotile, frinarea a fost foarte OK. Ceilalti mergeau la aceeasi viteza in spatele meu, VW-ul chiar la distanta mare. Informatiile vreau sa ramina asa cum le-am prezentat, adica seci, nu stiu daca ceilalti au fost neatenti sau chiar frinele mele au tinut mai bine.

- placutele ATE mi-au scirtiit ingrozitor in primii 2000-3000km la frinari f.f.f usoare (o usoara atingere a pedalei)

- placutele ATE mi-au lasat niste zgirieturi pe discuri, in vreme ce discul arata ca o oglinda cind am folosit placute FERODO.

 

Precizari suplimentare:

- cind am facut comparatiile am avut in vedere aceeasi masina, acelasi grad de incarcare, singurele diferente fiind placutele de pe fata ;

- pentru placutele ATE am platit cu maxim 10 lei mai mult decit pe placutele FERODO pe care le folosesc de obicei.

- nu ma hazardez sa spun ca frinarea cu placutele ATE (in medie) este mai slaba decit cu placutele FERODO insa, din punctul meu de vedere, as fi preferat sa aiba un comportament la fel de bun la viteze mari ca si la viteze mici.

- din cite am observat eu, in mod paradoxal placutele ATE "prefera" discuri ceva mai calde. Frinarea este mai puternica daca le solicitati putin inainte. Din punctul asta de vedere FERODO iarasi se comporta mai liniar, practic nu-si schimba prea tare comportamentul de la rece la cald.

- Leganza este o masina destul de grea, este posibil ca la masini mai usoare ATE sa se comporte mult mai bine;

- nu am ramas niciodata fara frine, desi am coborit pe niste drumuri criminale (pentru cunoscatori : Grossglockner, Gepatsch) unde in viteza a 2-a fara frina ajungeam imediat la 80mk/h ...

- sistemul meu de frinare functioneaza perfect, lichidul de frina este FERODO 5.1 schimbat acum 1 luna si citeva zile

 

Desi nu am avut experiente neplacute (cu exceptia celor descrise mai sus), declar cu toata convingerea ca dupa ATE voi reveni la FERODO PREMIER. O singura chestie as vrea sa mai incerc si anume LUCAS, insa nu stiu daca peste un an o sa mai am chef de experimente :)

Edited by Salex
Link to comment

Pai am zis ca depinde si de disc, eu am avut discuri ate cu placute ate.. la disc moale nu ai ce cauta cu palcuta mai tare.. de asta m-am ferit sa ii dau lui closcuta vreo recoamndare. ate echipeaza standard grupul vag si bmw. dar nici asta nu inseamna ca sunt supremum, vad ca toyota au semnat cu brembo, pe yaris chiar e proiectat integral de brembo sistemul de franare. Din ce am vazut, si la mine tot discuri brembo am, ceea ca ma duce cu gandul data viitoare sa incerc si niste placute brembo, macar pe fata.

Link to comment

Dupa Espero si Leganza pe care le-am avut, Cielo si Cielo Executive pe care le-am depanat ocazional, parerea mea este ca la gama Daewoo discurile sint moi sau moi spre medii .

Edited by Salex
Link to comment
Ok, si atunci cum poate fi catalogat discul de frana de la matiz? Moale, Tare, Mediu?

... moale spre apa. Cumpara, bre, placute FERODO (soft) la Matiz si termina "alegerea".

Link to comment

Eu unul am mare incredere in produsele ACDelco desi nu am incercat placutele de frina, in particular. In momentul asta am in CV ulei ACDelco, alternatorul are piese ACDelco si el;electromotorul la fel. De cind le am, merg ceas !

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mult laudatele Ferodo au tinut exact 19.000 km (e adevarat ca nu le-am luat pt. rezistenta ci pt. imbunatatirea franarii).Si au avut si un regim...

Acum as vrea unele mai ieftine, ca Cielito va face foarte putini km si nu va mai vedea extraurbanul .

Link to comment
Mult laudatele Ferodo au tinut exact 19.000 km (e adevarat ca nu le-am luat pt. rezistenta ci pt. imbunatatirea franarii).Si au avut si un regim...

Daca ai luat FSL, sa zici merci, te-au tinut foarte bine !

Link to comment
  • 4 weeks later...

Placute de frana pt Matiz OMP :o :o :o

PART NUMBER: OT/7930

NUMBER OF PADS: 4

FITMENT: FRONT

NEW! OMP R&S BRAKE PADS

DEVELOPED TO OFFER EXCELLENT PERFORMANCE IN FAST ROAD USE!

The new OMP brake pads R&S (road and sport), suitable for road use, are made from a friction material, asbestos free and have the following characteristics:

COMPOSITION: thermosetting fibres and resins.

FRICTION COEFFICIENT: 0.40

FRICTION STABILITY: steady also when temperature varies within a field between 100 and 600°C

ANTI-FADING CHARACTERISTICS: excellent and combined with a low wear rate.

APPLICATIONS: these brake pads were developed for being used with front or rear brake discs for a very wide range of car models. For their special resistance to stress and for their efficacy they are also suited for light competition use.

For the new car models manufactured from 10/1999 the pads are homologated according to R-90 rules.

THIS COMPOUND IS THE RESULT OF 30 YEARS EXPERIENCE IN RALLYING, RACING & OTHER MOTORSPORT.

Edited by Dumitru Cristian
Link to comment
  • 10 months later...

Am avut pana acum de 4 ori seturi noi de placute originale (in 20.000 km).

Acum am Ferodo Premier, cumparate si apoi schimbate de mine in spatele blocului si sunt extrem de multumit.

 

Doar ca si cu astea, am maxim 7000 km si, ieri, cand am fost la vulcanizare cu o schimbare de roti, am bagat ochiul la ele, si mai am maxim 3000km cu ele. Dar, important e ca franeaza, da-i in masa de 140 RON cat costa, mai ales ca manopera mea, e ZERO.

 

Nu scartaie, nu ticaie, nu fac nimic urat, decat franeaza excelent.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...